Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 36 van 36 worden weergegeven.
  1. #26
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Ziet er goed uit dus, als je precies weet wat je wilt hebben zien jullie dus geen belemmering om deze in Duitsland te gaan kopen.

    ***staat genoteerd***
    Er is echt geen enkele belemmering. Sterker nog, misschien kun je beter in Duitsland in een winkel kopen dan in Nederland via internet. Als je in de Duitste winkel zeker bent van Duitse garantie weet je waar je aan toe bent.

    Als je via een internetsite koopt weet je niet waar de producten vandaan komen en heb je kans dat je garantie (door slechte service van de dealer) ook niet verder gaat dan de dealer.
    Sterker nog, de Duitse garantie is gelijk aan die van nederland, namelijk 2 jaar! Dit is via de wet (Europees)vastgesteld en is vanaf januari 2005 in werking gesteld! :wink:
    Dat klopt niet helemaal wat je hier zegt Harry, het 2de jaar is alleen op vitale onderdelen, en vaak wordt dit niet door de fabrikant vergoed. wil je je gelijk krijgen zal je dit moeten aanvechten via het gerecht. Helaas blijkt het in praktijk nog niet zo simpel te zijn. In duitsland is het gewoon 2 jaar.

  2. #27

    Standaard

    Europese wet is dat je over geheel europa recht heb op garantie. De denon aankoop in duitsland zou Penhold gewoon in behandeling moeten nemen. Echter heb je bijv. wel kans dat ze dan je apparaat eerst 2 maanden laten staan om zo te laten merken dat ze er niet zo blij mee zijn. Maar ik ken ook zat andere merken die er geen enkel probleem van maken. Maar inprincipe zijn ze het verplicht.

    Ik heb mijn dvd speler ook uit duitsland en ook een keer laten repareren en dit ging vrij eenvoudig. De UPS komt het apparaat ophalen en ook weer thuis brengen. Jij betaald wel zelf de transportkosten van de heenweg. De rest betaald de firma (dit was in mijn geval zo bij mediacheckpoint).

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Ziet er goed uit dus, als je precies weet wat je wilt hebben zien jullie dus geen belemmering om deze in Duitsland te gaan kopen.

    ***staat genoteerd***
    Er is echt geen enkele belemmering. Sterker nog, misschien kun je beter in Duitsland in een winkel kopen dan in Nederland via internet. Als je in de Duitste winkel zeker bent van Duitse garantie weet je waar je aan toe bent.

    Als je via een internetsite koopt weet je niet waar de producten vandaan komen en heb je kans dat je garantie (door slechte service van de dealer) ook niet verder gaat dan de dealer.
    Sterker nog, de Duitse garantie is gelijk aan die van nederland, namelijk 2 jaar! Dit is via de wet (Europees)vastgesteld en is vanaf januari 2005 in werking gesteld! :wink:
    Dat klopt niet helemaal wat je hier zegt Harry, het 2de jaar is alleen op vitale onderdelen, en vaak wordt dit niet door de fabrikant vergoed. wil je je gelijk krijgen zal je dit moeten aanvechten via het gerecht. Helaas blijkt het in praktijk nog niet zo simpel te zijn. In duitsland is het gewoon 2 jaar.
    Bron?

    Lees dit maar eens:
    http://mineco.fgov.be/redir_new.asp?...nty_nl_001.htm

    Het is gewoon 2 jaar volledige garantie! :wink: In de gehele europese unie! :wink:

  4. #29
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Wat jij daar aanhaalt is een belgische bron. Ik heb gezocht naar nederlandse bronnen maar hier heb ik nog niet echt iets bevredigends gevonden..


    http://www.kieskeurig.nl/nl/product....256D64003D7DA3

    http://www.stichtingdeombudsman.nl/c...ment/nwwet.htm

    dit wijst erop dat de consument geen recht heeft op 2 jaar garantie, mits de producent dit ook daadwerkelijk aankaart...

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Wat jij daar aanhaalt is een belgische bron. Ik heb gezocht naar nederlandse bronnen maar hier heb ik nog niet echt iets bevredigends gevonden..


    http://www.kieskeurig.nl/nl/product....256D64003D7DA3

    http://www.stichtingdeombudsman.nl/c...ment/nwwet.htm

    dit wijst erop dat de consument geen recht heeft op 2 jaar garantie, mits de producent dit ook daadwerkelijk aankaart...
    Wat voor belgie geldt, geldt ook voor Nederland en bijv. Duitsland. Dit is namelijk Europees bepaald.

    Kijk maar eens naar de garantie van nieuw aan te schaffen producten, dat is allemaal netjes 2 jaar garantie! :wink:

    De richtlijnen die jij aanhaalt zijn van 2003 en niet van januari 2005. :wink:

    De extra garantie die je vaak erbij kunt kopen loopt vanaf het derde t/m het vijfde jaar! :wink:

  6. #31
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    ja dat weet ik... maar ik vind het vreemd dat het nergens duidelijk is te vinden hoe lang die garantie nou precies loopt. vanuit een nederlandse overheids website..

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    ja dat weet ik... maar ik vind het vreemd dat het nergens duidelijk is te vinden hoe lang die garantie nou precies loopt. vanuit een nederlandse overheids website..
    Nederland wil graag de consument zo dom mogelijk houden, zodat hij zijn recht niet kan claimen. :wink:

  8. #33
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    ja dat weet ik... maar ik vind het vreemd dat het nergens duidelijk is te vinden hoe lang die garantie nou precies loopt. vanuit een nederlandse overheids website..
    Nederland wil graag de consument zo dom mogelijk houden, zodat hij zijn recht niet kan claimen. :wink:
    Dat is heel goed mogelijk, maar dan wordt de verkopende partij, waaronder ik, dus ook niet echt veel wijzer van, wat niet echt heel erg handig is

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    ja dat weet ik... maar ik vind het vreemd dat het nergens duidelijk is te vinden hoe lang die garantie nou precies loopt. vanuit een nederlandse overheids website..
    Nederland wil graag de consument zo dom mogelijk houden, zodat hij zijn recht niet kan claimen. :wink:
    Dat is heel goed mogelijk, maar dan wordt de verkopende partij, waaronder ik, dus ook niet echt veel wijzer van, wat niet echt heel erg handig is
    Houdt die 2 jaar garantie maar aan; dat is vanaf 1 januari 2005 zo vastgesteld in geheel europa! Ook Nederland dus! :wink:

  10. #35
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    ja dat weet ik... maar ik vind het vreemd dat het nergens duidelijk is te vinden hoe lang die garantie nou precies loopt. vanuit een nederlandse overheids website..
    Nederland wil graag de consument zo dom mogelijk houden, zodat hij zijn recht niet kan claimen. :wink:
    Dat is heel goed mogelijk, maar dan wordt de verkopende partij, waaronder ik, dus ook niet echt veel wijzer van, wat niet echt heel erg handig is
    Houdt die 2 jaar garantie maar aan; dat is vanaf 1 januari 2005 zo vastgesteld in geheel europa! Ook Nederland dus! :wink:
    Dat is dus wel gunstig

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    ja dat weet ik... maar ik vind het vreemd dat het nergens duidelijk is te vinden hoe lang die garantie nou precies loopt. vanuit een nederlandse overheids website..
    Nederland wil graag de consument zo dom mogelijk houden, zodat hij zijn recht niet kan claimen. :wink:
    Dat is heel goed mogelijk, maar dan wordt de verkopende partij, waaronder ik, dus ook niet echt veel wijzer van, wat niet echt heel erg handig is
    Houdt die 2 jaar garantie maar aan; dat is vanaf 1 januari 2005 zo vastgesteld in geheel europa! Ook Nederland dus! :wink:
    Dat is dus wel gunstig
    Ja, de consument is beter beschermd. :wink:

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •