De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.

Discussie: Blood Simple

  1. #1

    Standaard Blood Simple

    Heeft de versie van Blood Simple die momenteel in de winkel ligt ondertiteling die je kan uitzetten?
    En is de geluids- en beeldkwaliteit een beetje de moeite waard?
    haije

  2. #2

    Standaard Blood Simple

    Hello

    Ik heb de versie van deze overigens fantastische Coenfilm, en eerlijk gezegd ben ik er niet over te spreken.
    Beeldkwaliteit is slechter dan een ouwe laserdisc die ik hier nog ergens heb liggen (en die al niet te fameus was), terwijl het juist het soort film is dat van uitstekende kwaliteit moet zijn om er optimaal van te genieten.

    Tis maar een mening hoor.

  3. #3

    Standaard Thanx

    Bedankt!
    Dat scheelt weer zo'n 10 euro.
    Ik was er eerlijk gezegd al bang voor...
    En je hebt zeker gelijk wat betreft het belang van goede beeldkwaliteit voor deze duistere film!

    Het blijft dus wachten op een fatsoenlijke uitgave...
    haije

  4. #4

    Standaard

    Nadat ik deze geweldige film afgelopen zaterdag op belgie 2 weer eens op tv zag,gelijk op zoek gegaan naar de dvd versie.Wat ik vond was de regio 2 versie van Bridge met nederlandse ondertiteling.Was een 4:3 versie maar voor 9 euro doe ik niet moeilijk om deze in me collectie te hebben.
    Ging gisteren kijken,maar volgens mij staat deze dvd gewoon in 1:85.1 erop.Beeld is best goed te noemen en geluid is DD 2.0,voldoende voor deze film die het van het verhaal en niet van het geluid moet hebben.Ondertiteling is ook uit te schakelen.
    Ben blij met deze versie,weer een geweldige topfilm in me collectie en kan alleen maar zeggen tegen een ieder zeggen,koop deze film en ga genieten.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  5. #5
    Senior Member
    Registratie datum
    Apr 2003
    Woonplaats
    somewhere in the darkness of Belgium

    Standaard Fout op de doos

    Ik heb me enkele weken terug Blood Simple aangeschaft (also Belgium) en op de hoes staat inderdaad dat de film in fullscreen te 'bewonderen' is maar in feite is het formaat 1.85:1, iets wat ik eigenlijk maar normaal vind aangezien de Director's Cut VHS release ook dat formaat heeft. Waarom een tape wel en een DVD niet? Het leek me al freaky.

    Ciao!

    Drexl
    "We've got everything here from a diddle-eyed Joe to damned if I know!" Drexl (Gary Oldman) in 'True Romance'

    "What's my name? Fuck you, that's my name!" Alec Baldwin in 'Glengarry Glen Ross'

  6. #6
    Senior Member
    Registratie datum
    Apr 2003
    Woonplaats
    somewhere in the darkness of Belgium

    Standaard Fout op de doos

    Ik heb me enkele weken terug Blood Simple aangeschaft (also Belgium) en op de hoes staat inderdaad dat de film in fullscreen te 'bewonderen' is maar in feite is het formaat 1.85:1, iets wat ik eigenlijk maar normaal vind aangezien de Director's Cut VHS release ook dat formaat heeft. Waarom een tape wel en een DVD niet? Het leek me al freaky.

    Ciao!

    Drexl
    "We've got everything here from a diddle-eyed Joe to damned if I know!" Drexl (Gary Oldman) in 'True Romance'

    "What's my name? Fuck you, that's my name!" Alec Baldwin in 'Glengarry Glen Ross'

  7. #7

    Standaard

    Weet iemand waar de Duitse DVD van deze film is aan te schaffen?
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  8. #8

  9. #9

    Standaard Re: Blood Simple

    Citaat Oorspronkelijk gepost door haije
    Heeft de versie van Blood Simple die momenteel in de winkel ligt ondertiteling die je kan uitzetten?
    En is de geluids- en beeldkwaliteit een beetje de moeite waard?
    Hier vind je alvast een DVD review http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=1&Id=1143

  10. #10

    Standaard

    Hoop dat er nog is een S.E. in Nederland van deze geweldige film komt.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  11. #11

    Standaard

    Het is welliswaar geen SE, maar er ligt sinds kort wel een nieuwe uitgave van Universal van deze film in de Nederlandse winkels. En deze zou wel gewoon anamorfisch 1.85:1 moeten zijn. Ik heb hem inmiddels en ik ben erg benieuwd.


  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het is welliswaar geen SE, maar er ligt sinds kort wel een nieuwe uitgave van Universal van deze film in de Nederlandse winkels. En deze zou wel gewoon anamorfisch 1.85:1 moeten zijn. Ik heb hem inmiddels en ik ben erg benieuwd.

    Is er ook al iets bekend over een BR uitgave?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Is er ook al iets bekend over een BR uitgave?
    Ik heb er nog niets over gelezen.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het is welliswaar geen SE, maar er ligt sinds kort wel een nieuwe uitgave van Universal van deze film in de Nederlandse winkels. En deze zou wel gewoon anamorfisch 1.85:1 moeten zijn. Ik heb hem inmiddels en ik ben erg benieuwd.
    Deze is inderdaad 1.85:1 anamorphic. Overigens is nergens een echte "SE" uit. De eerste US R1 dvd uit 2001 had een audiocommentaar, van een "filmhistoricus" van Forever Young Films. Dat filmbedrijf is een running gag van de gebroeders Coen. Maar die versie is al tijden niet meer verkrijgbaar.
    Concertagenda op Podiuminfo

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Is er ook al iets bekend over een BR uitgave?
    Inmiddels is er wel wat over bekend geworden: op 3 augustus komt ie in de VS uit. Zie hier.



    Nog steeds geen nieuws over een Europese release.

  16. #16

    Standaard

    Lijkt me verstandig dat daar dan eventueel een nieuw topic onder BR discussies voor wordt geopend

  17. #17

    Standaard

    is die film goed heb hem gisteren gekocht bij fnac maar deze film nog nooit gezien. is het in de stijl van fargo en andere coen films?

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door yves VALK Bekijk bericht
    is die film goed heb hem gisteren gekocht bij fnac maar deze film nog nooit gezien. is het in de stijl van fargo en andere coen films?
    Volgens mij (en ik heb hem nog steeds niet bekeken) zit ie een beetje in de categorie van Miller's Crossing en No country for old men. Wat ik ervan begrijp is dat ie niet zo gepolijst en grappig is als veel van hun latere films.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Volgens mij (en ik heb hem nog steeds niet bekeken) zit ie een beetje in de categorie van Miller's Crossing en No country for old men. Wat ik ervan begrijp is dat ie niet zo gepolijst en grappig is als veel van hun latere films.

    Het is een sombere, grauwe ongepolijste misdaadfilm met een typisch jaren 80 uitstraling. Deze laat duidelijk zien wat voor talent de Coen broers hadden destijds. Heeft meer de sombere stijl van Miller's Crossing en No Country for old men, maar omdat de film een lager budget had ziet het er wel "simpeler" uit. Wat overigens totaal geen minpunt is o.i.d.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 10-08-2010 om 09:14

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Inmiddels is er wel wat over bekend geworden: op 3 augustus komt ie in de VS uit. Zie hier.



    Nog steeds geen nieuws over een Europese release.
    Las vorige week dat ie is uitgesteld? weet iemand waarom?
    Ben trouwens erg tevreden met m`n R1 SE dvd. Vind de hoes ook mooier
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #21

    Standaard

    De nieuwe NL dvd heeft in ieder geval prima beeldkwaliteit.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •