Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 135 worden weergegeven.
  1. #1
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard Resultaat en/of vragen calibratie DVD DVE en dB meter.

    Misschien wel leuk om hier je ervaring, vragen en/of resultaten te plaatsen met de calibratie DVD en/of dB meter. :P

  2. #2

    Standaard

    Kan ik hier ook uit concluderen dat die dbmeter nu al onderweg is?

    Eens kijken of ik m'n tvspeakers goed afgesteld krijg. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Kan ik hier ook uit concluderen dat die dbmeter nu al onderweg is?
    Jawel, ze zijn vanochtend op het postkantoor afgegeven en zullen waarschijnlijk maandag aangeboden worden.

  4. #4

    Standaard

    Zal wel mijn ervaringen even doorgeven. :wink:
    Ik heb er alle vertrouwen in dat dat positief zal zijn. :wink:

  5. #5

    Standaard

    Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. En dan met name de calibratie DVD.

    Helaas de powerbuy gemist. Maar als het echt goed werkt bestel ik hem alsnog zelf rechtstreeks.

    Dus jullie weten dat er in ieder geval 1 persoon zit te wachten op jullie reacties
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. En dan met name de calibratie DVD.

    Helaas de powerbuy gemist. Maar als het echt goed werkt bestel ik hem alsnog zelf rechtstreeks.

    Dus jullie weten dat er in ieder geval 1 persoon zit te wachten op jullie reacties
    Of je moet zelf een 2de powerbuy opzetten omdat er vele de 1ste gemist hebben.
    Na de eind datum kreeg ik immers nog vele mails en pm,s met de vraag of het nog kon. :wink:

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. En dan met name de calibratie DVD.

    Helaas de powerbuy gemist. Maar als het echt goed werkt bestel ik hem alsnog zelf rechtstreeks.

    Dus jullie weten dat er in ieder geval 1 persoon zit te wachten op jullie reacties
    Of je moet zelf een 2de powerbuy opzetten omdat er vele de 1ste gemist hebben.
    Na de eind datum kreeg ik immers nog vele mails en pm,s met de vraag of het nog kon. :wink:
    Misschien kunnen we eerst awachten hoe de ervaringen zijn bij de huidige deelnemers. En aan de hand van die resultaten kijken of de intresse nog groot genoeg is voor een 2e powerbuy.

    Moeten toch even wachten omdat er door deze powerbuy geen DVD's meer op voorraad zijn.
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. En dan met name de calibratie DVD.
    Heb je overigens al wel een dB meter omdat die wel noodzakelijk is bij de DVD.
    Daarnaast is zo,n meter ten alle tijden een noodzaak om je set af te stellen, ook als je geen gebruik maakt van de DVD.

    Moeten toch even wachten omdat er door deze powerbuy geen DVD's meer op voorraad zijn.
    Daar heb je best kans op.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb ongeveer een jaar geleden mn Denon receiver + canton speakers gekocht en een maand later heb ik via internet dezelfde calibratie-DVD en decibel meter gekocht als die hier wordt bedoeld.

    ervaringen: Het vloeit allemaal beter in elkaar over. NOG beter! Omdat de speakers nu allemaal het juiste aantal decibels weergeven, komt het surround dus ook precies op het juiste moment bij de luisteraar aan. Een kogel vliegt dus nu door de kamer zonder (misschien onbewust) gehinderd te worden door een niet-optimale calibratie van de speakers. Al met al dus zeker de moeite waard en ik vind dat als je veel geld besteed aan mooie spullen deze DVD en decibel meter zeker niet mogen ontbreken! En ik heb volgens mij nog een relatief 'kleine' HT-set, vergeleken bij vele anderen hier.

    De DVD kun je dus gebruiken om het geluid af te stellen. De rest van de DVD vond ik qua info interessant om een keer te zien, maar niet meer dan dat. Maar goed, dat zal vrij persoonlijk zijn.

  10. #10
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Heb je het ook nog voor je beeld gebruikt of alleen voor het geluid ?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. En dan met name de calibratie DVD.
    Heb je overigens al wel een dB meter omdat die wel noodzakelijk is bij de DVD.
    Daarnaast is zo,n meter ten alle tijden een noodzaak om je set af te stellen, ook als je geen gebruik maakt van de DVD.

    Moeten toch even wachten omdat er door deze powerbuy geen DVD's meer op voorraad zijn.
    Daar heb je best kans op.
    Ja een db meter heb ik al. En ook al toegepast om mijn set voor stereo in te regelen. (test cd voor stereo heb ik wel)

    En de DVD's zijn echt op. Heb al geprobeerd deze te bestellen.
    Althans op HIFI.nl
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Heb je het ook nog voor je beeld gebruikt of alleen voor het geluid ?
    Ik heb het alleen voor mn geluid gebruikt. Er wordt wel info gegeven over beeld etc., maar ik heb er zelf nooit iets mee gedaan. Misschien had ik dat wel moeten doen, maar op dat moment had ik mn handen vol met mn geluid.

    Als jullie ook daadwerkelijk je beeldinstellingen kunnen verbeteren, dan zal ik dat ook zeker goed gaan bestuderen.

    Ik had de DVD + decibelmeter overigens hier vandaan: http://www.htforum.nl/ITCshop/

  13. #13
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks

    En de DVD's zijn echt op. Heb al geprobeerd deze te bestellen.
    Althans op HIFI.nl
    Hebben we toch iets weten te bereiken hierzo......we leggen de hele handel stil.

  14. #14
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Shadow010

    Ik had de DVD + decibelmeter overigens hier vandaan: http://www.htforum.nl/ITCshop/
    Daar komen deze van de powerbuy ook vandaan. :wink:

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. En dan met name de calibratie DVD.
    Heb je overigens al wel een dB meter omdat die wel noodzakelijk is bij de DVD.
    Noodzakelijk?
    Bij mijn receiver kreeg ik ook een setup-microfoon. Is dit niet voldoende?

  16. #16
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. En dan met name de calibratie DVD.
    Heb je overigens al wel een dB meter omdat die wel noodzakelijk is bij de DVD.
    Noodzakelijk?
    Bij mijn receiver kreeg ik ook een setup-microfoon. Is dit niet voldoende?
    Nee, niet als je alles door bemiddel van de dvd wilt afstellen.
    Uiteraard kan je ervoor keizen om het geluid met de mic. te doen en het verders te laten voor wat het is.

  17. #17

    Standaard

    Met mijn denon receiver kan ik het geluid automatisch in laten regelen. Maar toch blijft bij nameting met de geluidmeter en testdvd bijstelling nodig wat betreft volume boxen.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  18. #18
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Dat hoor je inderdaad in bijna alle gevallen met zo,n automatische meting.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. En dan met name de calibratie DVD.
    Heb je overigens al wel een dB meter omdat die wel noodzakelijk is bij de DVD.
    Noodzakelijk?
    Bij mijn receiver kreeg ik ook een setup-microfoon. Is dit niet voldoende?
    Die setup-microfoon verzorgt enkel een basisinstelling en dat wil helemaal niet zeggen dat het zo ook het beste of mooiste staat afgesteld. Het staat dan ook niet allemaal op 75db.

    Dit is van toepassing voor elke setup-mic, onafhankelijk welk merk.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #20

    Standaard

    Voor mensen die de DVD op korte temijn voor een scherpe prijs willen aanschaffen:

    klik hier
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Voor mensen die de DVD op korte temijn voor een scherpe prijs willen aanschaffen:

    klik hier
    of hier:
    http://www.dvdinternational.com/pd_d...essentials.cfm
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  22. #22

    Standaard

    Zojuist de dvd voor het eerst even bekeken, en bij het voorlopig nog ontbreken van QED kabels ( ) en speakers / reciever alleen het beeld ermee afgesteld.

    Ik kan niet zeggen dat er een nieuwe wereld voor me open ging, maar het is zeker ook op het beeld gebied een handig hulp middel om toch wat meer detail, en nauwkeurigheid in het beeld te krijgen.
    Ik ben in iedergeval blij met de aanschaf.

    Wat de dbmeter betreft:
    Ik moet eerst maar eens een nieuwe 9volt bat. halen voor ik kan kijken of ik de reeds door mede forumlid behaalde 116db overschreeuwen kan

  23. #23

    Standaard

    waar blijven nu alle ervaringen?!?!

    Ben nog steeds heel benieuwd
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Ik moet eerst maar eens een nieuwe 9volt bat. halen voor ik kan kijken of ik de reeds door mede forumlid behaalde 116db overschreeuwen kan
    Is dat zo'n prestatie dan? (boven de 116db?)
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Ik moet eerst maar eens een nieuwe 9volt bat. halen voor ik kan kijken of ik de reeds door mede forumlid behaalde 116db overschreeuwen kan
    Is dat zo'n prestatie dan? (boven de 116db?)
    Redelijk, ja! 116 decibel is hetzelfde als een F16 vlakbij je opstijgt! :wink:

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •