Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 135 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Ik moet eerst maar eens een nieuwe 9volt bat. halen voor ik kan kijken of ik de reeds door mede forumlid behaalde 116db overschreeuwen kan
    Is dat zo'n prestatie dan? (boven de 116db?)
    Redelijk, ja! 116 decibel is hetzelfde als een F16 vlakbij je opstijgt! :wink:
    Dat weet ik wel.
    Maar om dit met je set te halen is toch goed mogelijk.
    Ben bij 120 db maar opgehouden
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  2. #27

    Standaard

    Ik heb het een en ander bekeken en al wat getest.
    Een paar dingen vielen mij op.
    Navigatie naar de verschillende onderdelen is soms onnodig omslachtig, in ieder geval niet echt intuitief.
    Ik heb wat overscan problemen bij sommige menu's en onderdelen, waardoor sommige zaken half buiten beeld vallen, alsof mijn TV ineens spontaan in zoom-mode springt.
    Ik zal van de week de dvd eens op andere TV's en mijn computer bekijken, om te checken in hoeverre mijn TV daarvan afwijkt.
    Een ander groot nadeel van mijn TV is dat het setup-menu wordt vertoond tegen een grijze semi-transparante achtergrond. Dat maakt het afstellen van bijv brightness/contrast/e.d. soms lastig. (settings wijzigen, menu verbergen, settings controleren, menu weer oproepen, weer settings wijzigen, enz enz)

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Ik moet eerst maar eens een nieuwe 9volt bat. halen voor ik kan kijken of ik de reeds door mede forumlid behaalde 116db overschreeuwen kan
    Is dat zo'n prestatie dan? (boven de 116db?)
    Redelijk, ja! 116 decibel is hetzelfde als een F16 vlakbij je opstijgt! :wink:
    Dat weet ik wel.
    Maar om dit met je set te halen is toch goed mogelijk.
    Ben bij 120 db maar opgehouden
    Euh, die 116DB was gehaald met schreeuwen, met een set kom je daar meestal makkelijk aan natuurlijk.

  4. #29

    Standaard

    lijstje voor je sub
    films, The Matrix, helicopter scene lijkt me wel een hele mooi om te testen.

  5. #30
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #31

    Standaard

    Ik ben wel eens benieuwd hoe jullie alles op die 75 dB zetten met behulp van de dB-meter. Als ik de testtoon van mijn versterker gebruik en alle volumes eerst op nul zet, dan slaat het meter nog steeds ver boven de 80 dB uit. Het mastervolume die hij standaard gebruikt is namelijk erg hoog. Ik moet dus de volumes van de verschillende speakers allemaal beneden de 0 dB grens zetten, wil ik op die 75 dB komen. Zet het het volume eerst op het luistervolume waar ik normaal een DVD mee bekijk en dan het op 75 dB zet, gan lukt het redelijk. Een test DVD kan ik niet gebruiken, omdat ik dan niet de de volumes kan instellen. Ik heb overigens een Denon AVR-2802 receiver.
    Wat me wel opgevallen is, is dat de spraak nu veel duidelijker is en de balans ook veel beter. Tevens moet ik het mastervolume wel iets hoger zetten dan normaal. Maar ja, wat is nu de definitie van hoog, als hij van -70 dB naar zo'n +18 dB gaat.
    NAD T758 | Pioneer DV-656A | Infinity Alpha 50, 20, center, Beta SW-12 | Sony CDP-XA20ES | Sony MDS-JE500 | Panasonic DMP-BDT370 | Panasonic TX-P42V20

  7. #32
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Je moet gewoon je volume op 75dB kunnen krijgen door met je volume knop te spelen.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Je moet gewoon je volume op 75dB kunnen krijgen door met je volume knop te spelen.
    Dat is ook een mogelijkheid maar het is mooier als je per kanaal het volume op 75 db kunt stellen! :wink:

  9. #34
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Je moet gewoon je volume op 75dB kunnen krijgen door met je volume knop te spelen.
    Dat is ook een mogelijkheid maar het is mooier als je per kanaal het volume op 75 db kunt stellen! :wink:
    Dat is dan de volgende stap Harry.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Je moet gewoon je volume op 75dB kunnen krijgen door met je volume knop te spelen.
    Dat is ook een mogelijkheid maar het is mooier als je per kanaal het volume op 75 db kunt stellen! :wink:
    Dat is dan de volgende stap Harry.
    Da is nu zo'n beetje het probleem. Je hebt namelijk te maken met twee verschillende soorten volumes.

  11. #36
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Jawel maar je twee fronts stel je eerst in met je volume knop op 75 dB.
    Zodra ze daarop staan blijf je van die knop af en ga je verder met de instellingen van het receiver menu.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Jawel maar je twee fronts stel je eerst in met je volume knop op 75 dB.
    Zodra ze daarop staan blijf je van die knop af en ga je verder met de instellingen van het receiver menu.
    Johan heeft ervaring! :wink:

    Edit:

    Kan iemand eens een stappenplan geven hoe je alles moet instellen? ik merk dat er nog veel mensen zijn die wat hulp hierbij kunnen gebruiken! :wink:

    Johan, Garmt, Patrick? :wink:

  13. #38
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Kan iemand eens een stappenplan geven hoe je alles moet instellen? ik merk dat er nog veel mensen zijn die wat hulp hierbij kunnen gebruiken! :wink:

    Johan, Garmt, Patrick? :wink:
    Wellicht iets voor de crew om hier een mooi stuk over te maken. :wink:

  14. #39
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Overigens voordat je de dB,s gaat instellen wel even met een meetlint aan de gang.
    Je moet immers eerst de instelling voor de verschillende afstanden invoeren van de speakers tot de luisterpositie.
    Dit gaat in stappen van "ms" en één ms staat voor (als ik het juist heb) 33 cm.
    Zodra je al die afstanden juist heb ingesteld kun je de dB,s gaan doen.
    Kan ook andersom maargoed, deze volgorde vind ikzelf prettiger.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Overigens voordat je de dB,s gaat instellen wel even met een meetlint aan de gang.
    Je moet immers eerst de instelling voor de verschillende afstanden invoeren van de speakers tot de luisterpositie.
    Dit gaat in stappen van "ms" en één ms staat voor (als ik het juist heb) 33 cm.
    Zodra je al die afstanden juist heb ingesteld kun je de dB,s gaan doen.
    Kan ook andersom maargoed, deze volgorde vind ikzelf prettiger.
    ??????
    Ik kan op mijn receiver gewoon de afstand in meters instellen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #41
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    ??????
    Ik kan op mijn receiver gewoon de afstand in meters instellen.
    Nee, dat gaat in ms (milli seconden).
    Mocht er een afstand verschil zijn tussen bepaalde speakers en de luisterplaats dan kan je dat verschil opheffen door de betreffende speaker bijvoorbeeld 1 ms in de + of - te geven.
    Is er een verschil van 65 cm bijvoorbeeld dan stel je voor die speaker 2 ms in.
    1 ms staat voor 33 cm.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    ??????
    Ik kan op mijn receiver gewoon de afstand in meters instellen.
    Nee, dat gaat in ms (milli seconden).
    Mocht er een afstand verschil zijn tussen bepaalde speakers en de luisterplaats dan kan je dat verschil opheffen door de betreffende speaker bijvoorbeeld 1 ms in de + of - te geven.
    Is er een verschil van 65 cm bijvoorbeeld dan stel je voor die speaker 2 ms in.
    1 ms staat voor 33 cm.
    Eeeuh, nee dat is niet waar.

    De speakerafstand kan ik instellen in meters of feet.

    Een delay of lip sync of hoe je het ook wil noemen wordt ingesteld in ms.

    Edit: Dit zal verschillen per merk en type. Niet iedere Onkyo heeft bijvoorbeeld die lip sync. En misschien hebben andere merken alleen die lip sync en geen aparte instelling voor de speakerafstand. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  18. #43
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ook de afstand want bij de meeste kan je dat naar mij weten niet instellen in meters of feets maar dat is dan ook iets waar ik normaal gesproken niet naar kijk tenzij hij van mezelf is.
    Over welke receiver heb jij het in dit geval ?

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ook de afstand want bij de meeste kan je dat naar mij weten niet instellen in meters of feets.
    Over welke receiver heb jij het in dit geval ?
    Verschil moet er zijn... :wink:

    Mijn Onkyo TX-DS898 (een mond vol) kan voor 7.1 kanalen de afstand in meters of feet instellen. Voor de meters in stappen van 15 centimeter.

    Daarnaast bestaat de delay functie om lip sync problemen op te lossen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #45
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    En misschien hebben andere merken alleen die lip sync en geen aparte instelling voor de speakerafstand. :wink:
    Dit zal dus eerder andersom zijn.
    Wel voor de afstand maar geen lip sync, mede omdat dat iets is wat pas de laatste jaren van belang kan zijn.

    Maar hoe of wat dan ook, het gaat erom dat je niet vergeet die afstanden te corrigeren. :wink:

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    En misschien hebben andere merken alleen die lip sync en geen aparte instelling voor de speakerafstand. :wink:
    Dit zal dus eerder andersom zijn.
    Wel voor de afstand maar geen lip sync, mede omdat dat iets is wat pas de laatste jaren van belang kan zijn.
    Waarom denk je dat?

    Jij rekent de ms om naar afstand. Als ze die functie bedoelde om afstand in te stellen dan hadden ze ook wel een afstandsmaat gebruikt lijkt me zo.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Maar hoe of wat dan ook, het gaat erom dat je niet vergeet die afstanden te corrigeren. :wink:
    Dat was inderdaad waar het om ging. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  22. #47
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    Waarom denk je dat?

    Jij rekent de ms om naar afstand. Als ze die functie bedoelde om afstand in te stellen dan hadden ze ook wel een afstandsmaat gebruikt lijkt me zo.
    Ik denk dat niet, is mij altijd verteld en daarnaast stond het in alle beschrijvingen van mijn reveivers die ik tot nu toe heb gehad.
    Denk hierbij aan o.a Pioneer, Harman/Kardon, Yamaha en dan modellen van ruim 10 a 12 jaar geleden (Dolby Surround tijdperk) tot de huidige modellen.
    Een logische verklaring kan ik je ook niet geven maar wellicht omdat ms internationaal is en meters en feet niet.
    Toevallig kan jij kiezen tussen beide begrijp ik.

    Kortom, ik kan je in deze ook niet meer vertellen dan hetgeen in al mijn beschijvingen heeft gestaan.
    Als de dealer het verhaal dan ook bevestigt tja...........dan ga ik er maar vanuit dat het klopt.
    Liegen zei dan lieg ik ook.

    Mocht iemand het achterliggende verhaal weten dan hoor ook ik dat graag.

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ook de afstand want bij de meeste kan je dat naar mij weten niet instellen in meters of feets.
    Over welke receiver heb jij het in dit geval ?
    Verschil moet er zijn... :wink:

    Mijn Onkyo TX-DS898 (een mond vol) kan voor 7.1 kanalen de afstand in meters of feet instellen. Voor de meters in stappen van 15 centimeter.

    Daarnaast bestaat de delay functie om lip sync problemen op te lossen.
    Klopt, dit is voor sommige lcd of plasma's nodig toch? Die lopen soms wat te langzaam en moet je via lipsinc dat instellen. :wink:

  24. #49

    Standaard

    Mijn instellingen t.b.v. de afstand gaat ook gewoon in cm c.q. feet.
    (scheelt ook met omreken fouten)

    Voor de afregeling van het geluidsnivo heb ik de volgende procedure gebruikt:

    Als eerste de testtoon van 1 van de front speakers aan gezet. |Deze met de volume knop ingeregeld naar 75 db.
    Daarna de rest van de kanalen per kanaal ingeregeld op 75 db d.m.v. de regeling per kanaal.
    (En ja hoor de sub stond veel te hard)
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ook de afstand want bij de meeste kan je dat naar mij weten niet instellen in meters of feets.
    Over welke receiver heb jij het in dit geval ?
    Verschil moet er zijn... :wink:

    Mijn Onkyo TX-DS898 (een mond vol) kan voor 7.1 kanalen de afstand in meters of feet instellen. Voor de meters in stappen van 15 centimeter.

    Daarnaast bestaat de delay functie om lip sync problemen op te lossen.
    Klopt, dit is voor sommige lcd of plasma's nodig toch? Die lopen soms wat te langzaam en moet je via lipsinc dat instellen. :wink:
    Dat dacht ik dus ook.

    Misschien dat door de opkomst van lcd/plasma meer modellen met beide opties uitgerust gaan worden. Zal eens eea navragen. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •