Bekijk uitslag poll: Het plaatsen van een subwoofer in een stereo opstelling is een must?

Stemmers
22. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Jazeker

    3 13,64%
  • Nee

    19 86,36%
De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard [Discussie] Subwoofer in Stereo opstelling

    Nadat Herjan aangaf een eigen thread te starten over de discussie of een subwoofer in een stereo opstelling nou nodig is/gewenst is....


    laten we hier maar verder gaan met deze discussie.

  2. #2
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Simpel gezegd: het ligt er maar net aan hoe goed je fronts zijn!

    Heb je fronts die al erg laag gaan, zal een sub minder bijdragen dan bij sets waar de fronts niet zo diep of niet zo zuiver diep gaan. :wink:
    Dat is inderdaad precies wat er overblijft als je alle pauken en andere zaken wegstreept. :wink:
    Een boekenplank speaker dus met een weergave tussen 50-40hz! :wink: En ja, dan zul je die impact van een pauk wel missen! :wink:
    De Strata 5 bood uitkomst. 8)

  3. #3

    Standaard

    Mijn fronts (QUAD 22L) hebben al een vrij stevig basbereik, dus bij stereo zet ik de sub uit.

  4. #4
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Groot gelijk! Het bereik van bijvoorbeeld een cd is beperkt als het gaat over lage tonen. Voor je gehoor kan er wel degelijk veel bass aanwezig zijn.

    Ik houd zelf ook niet van teveel bass in stereo opstelling. Geef mij dan maar een stel goede "Full Range" speakers...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Groot gelijk! Het bereik van bijvoorbeeld een cd is beperkt als het gaat over lage tonen. Voor je gehoor kan er wel degelijk veel bass aanwezig zijn.

    Ik houd zelf ook niet van teveel bass in stereo opstelling. Geef mij dan maar een stel goede "Full Range" speakers...
    Hoe bedoel je dat het bereik van een cd beperkt is als het gaat om lage tonen?

    Het bereik van een cd loopt toch gewoon van 20 tot 20.000hz?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Momenteel gebruik is zelf ook een sub in mijn stereo opstelling.
    De Kef Q3 heeft dit naar mijn idee ook gewoon nodig.
    Echter heb ik een tijdje geleden ook mijn Q7 als stereo speakers gebruik (bij wijze van test) en daar zal ik weer niet zo snel een sub bij plaatsen.
    Het laag was gewoon heerlijk en lekker in balans tot één geheel en juist dat punt is wat de Q3 niet weet te bereiken, hetgeen logisch is natuurlijk.
    Dus een subwoofer in een stereo opstelling zal per geval bekeken moeten worden.

  7. #7

    Standaard

    Ik heb mijn Klipschje ook meedraaien bij de stereo, echter ook zonder de klipsch klinkt stereo niet verkeerd.

    Er zijn zoveel factoren die meespelen maar over het algemeen genomen is een sub IMHO NIET noodzakelijk voor stereo, maar kan wel een welkome aanvulling zijn.

  8. #8
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Groot gelijk! Het bereik van bijvoorbeeld een cd is beperkt als het gaat over lage tonen. Voor je gehoor kan er wel degelijk veel bass aanwezig zijn.

    Ik houd zelf ook niet van teveel bass in stereo opstelling. Geef mij dan maar een stel goede "Full Range" speakers...
    Hoe bedoel je dat het bereik van een cd beperkt is als het gaat om lage tonen?

    Het bereik van een cd loopt toch gewoon van 20 tot 20.000hz?
    niet zozeer de cd zelf, maar de muziek die erop staat..

  9. #9

    Standaard

    hè wat jammer, je hebt er geen poll van gemaakt, gemiste kans :wink:

  10. #10
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Met een polletje op Ago's verzoek.

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Weinig keuze in de poll en daarom heb ik voor NEE moeten kiezen, het is zeker geen must, in tegenstelling tot een HT maar dat hangt dan weer van veel andere factoren af.
    Dat het aan waardevolle toevoeging kan zijn in stereo is absoluut een feit.

  12. #12

    Standaard

    ja zo krijg je weinig stemmen voor "JA"
    kun je de vraag anders formuleren:
    wie gebruikt de sub bij muziek?

  13. #13

    Standaard

    Ik heb m'n receiver zo ingesteld dat m'n sub uitgeschakeld blijft zodra ik in stereo ga luisteren.
    Vind het dus overbodig maar dat ligt er natuurlijk aan wat voor speakerset je hebt, met satelietjes zou ik dus wel m'n sub gebruiken.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Groot gelijk! Het bereik van bijvoorbeeld een cd is beperkt als het gaat over lage tonen. Voor je gehoor kan er wel degelijk veel bass aanwezig zijn.

    Ik houd zelf ook niet van teveel bass in stereo opstelling. Geef mij dan maar een stel goede "Full Range" speakers...
    Hoe bedoel je dat het bereik van een cd beperkt is als het gaat om lage tonen?

    Het bereik van een cd loopt toch gewoon van 20 tot 20.000hz?
    niet zozeer de cd zelf, maar de muziek die erop staat..
    Er is genoeg muziek te verkrijgen in diverse genres om de mogelijkheden van je speakers op het gebied van lage tonen eens goed te testen.

    Een sub moet niet voor te veel bas zorgen. Imho moet die sub er voor zorgen dat de aanwezige lage tonen op een goede manier worden weergegeven. Als een sub dat doet is het een positieve aanvulling voor stereo.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Ik heb m'n receiver zo ingesteld dat m'n sub uitgeschakeld blijft zodra ik stereo ga luisteren dus ik gebruik hem dan dus niet.
    In combinatie met wat voor speakers en waarom heb je dat dan gedaan?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Ik heb m'n receiver zo ingesteld dat m'n sub uitgeschakeld blijft zodra ik stereo ga luisteren dus ik gebruik hem dan dus niet.
    In combinatie met wat voor speakers en waarom heb je dat dan gedaan?
    In combinatie met Mission M74 zuilspeakers en ik heb het gedaan omdat ik muziek (stereo) mooier vind klinken met deze opstelling zonder sub (persoonlijke smaak)

  17. #17

    Standaard

    In het begin niet. Maar zins ik mijn actieve sub erbij heb wel. Als ik hem uitzet heb ik het idee dat ik geen bas meer heb. Moet wel zeggen dat bij sommige muziek nummers de subwoofer niet echt mooi is erbij.

  18. #18

    Standaard

    Heb mijn sub bijna altijd uit staan. Maar mijn speakers gaan van zichzelf al erg laag.
    Rotel RSP-1098, RMB-1095, RDV-1060, RT-1080
    Fronts Quadral Aurum Titan, Center Quadral Aurum BaseII,
    Rear Canton Ergo RC-L
    SUB REL storm 5,

  19. #19

    Standaard

    Ik draai nu met mn JBL Xti80's en mis geenzins een sub in stereo opstelling (voor HT overweeg ik er 1). Deze JBL's geven voldoende laag wat ook met stevigere muziek soorten goed doorkomt.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Hendriks
    Heb mijn sub bijna altijd uit staan. Maar mijn speakers gaan van zichzelf al erg laag.
    Met de speakers die je hebt begrijp ik dat volkomen. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #21

    Standaard

    Ik heb wel beetje probleem met opstelling van mijn subwoofer nog niet echt de perfecte plek gevonden....

  22. #22

    Standaard

    Ik heb de xti-40 van jbl en aangezien het laagste wat ze gaan zo'n beetje 50 Hertz is gebruik ik wel een sub.(een rel q 150 MK2)
    Maar het is me al wel opgevallen dat een sub integreren met een stereo opstelling een stuk lastiger is dan met een HT opstelling.
    Maar een must is het zeker niet als je denkt een sub nodig te hebben in stereo dan gewoon doen.
    Je kunt altijd bekijken of het bevalt of niet. (als je al een sub hebt natuurlijk)
    What can we say about this guy. The ancient Romans had a word for it: Asshole!
    dvd's : filmpjes

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •