Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 180 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Semafoor

    Je kan mij de beste speakers van dit moment laten horen, zo mooi als die Grundig dingen klinken, hoor ik het nauwelijks. En die dingen gaan hard....zeker op een goeie versterker.
    Dit is voer voor een stevige discussie.
    Ja, hiermee kunnen we de 26 pagina's van het draadje over kabels wel overtreffen.

    Ik ben het met die opmerking in ieder geval niet eens. Het is meer gewenning dat je die oude gevallen goed vindt klinken, de nieuwe technieken zorgen voor verbetering. Waarbij ik wel de kanttekening wil plaatsen dat beter niet altijd mooier hoeft te zijn.
    als beter niet mooier hoeft te zijn, wat kan beter dan anders zijn? beter voor je trommelvliezen?

  2. #27

    Standaard

    Vroeger werden er ook al zeer goede luidsprekers gebouwd die huidige modellen het nog steeds lastig kunnen maken. Ook ik vind de Kef q7 een matig ontwerp met teleurstellend geluid en zeker voor zijn prijs. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Vroeger werden er ook al zeer goede luidsprekers gebouwd die huidige modellen het nog steeds lastig kunnen maken. Ook ik vind de Kef q7 een matig ontwerp met teleurstellend geluid en zeker voor zijn prijs. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. :wink:
    en de Q5?

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Semafoor

    Je kan mij de beste speakers van dit moment laten horen, zo mooi als die Grundig dingen klinken, hoor ik het nauwelijks. En die dingen gaan hard....zeker op een goeie versterker.
    Dit is voer voor een stevige discussie.
    Hard hoeft nog niet goed te zijn. Sterker nog...veel subs zijn niet eens echt lineair naar beneden toe(richting de 20-25hz).

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Vroeger werden er ook al zeer goede luidsprekers gebouwd die huidige modellen het nog steeds lastig kunnen maken. Ook ik vind de Kef q7 een matig ontwerp met teleurstellend geluid en zeker voor zijn prijs. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. :wink:
    en de Q5?
    Q5, Q7 wat maakt het uit. Over al die speakers zijn voldoende goede reviews te vinden. Er zijn genoeg kenners/reviewers die dat werk al jaren doen en dus ook ervaring hebben met 'de speakers van vroeger'. Toch zijn die vaak wel positief en zie je zelden onder een review "Een hele mooie speaker maar ja, toch niet meer van de kwaliteit zoals vroeger"

    En wat dan nog. Je koopt toch geen speakers op basis van reviews maar na een luistertest. Dan doet het er toch niet toe wat de reviews vertellen. De KOPER is tevreden met de kwaliteit. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #31

    Standaard

    [kijkt voorzichtig om zich heen]
    Ok, zal ik me ook eens in de discussie mengen.

    Zelf denk ik dat 'vroeger' inderdaad goed spul gemaakt is. Nee, niet alles. Ik denk niet eens het meeste.
    De meeste 'gewone merken' (zoals Grundig en Philips) maakten toen veel 'gewoon spul' en af en toe maakten ze spul wat daar sterk bovenuit steeg.
    Ik denk dat die af-en-toe-spullen meedraaien in de kwaliteit van de subtop. En ik heb niet de indruk dat de kwaliteit van subtop toen of subtop nu anders is. Niet beter en niet slechter.
    In het prijssegment van middenklasspul (zeg een complete set rond de €1000 ofwel ƒ2000) heb ik de indruk dat de zorgvuldigheid 20 à 30 jaar terug groter was. In bijvoorbeeld materiaalkeuze (hout tov plastic bijvoorbeeld, in doorontwikkelen van een ontwerp voor het in productie kwam (nu zijn product-life-cicles veel korter) en in toleranties voor onderdelen (dat is m.i. een vaak onderschatte kwaliteitsveroorzaker).

    Bovendien ligt de klemtoon tegenwoordig vaak anders. Niet op duurzaamheid. Niet op goed-geluid-alleen.
    En vergis je ook niet, voor een stereo heb je van alles (boxen, maar ook de interne onderdelen van je versterker) in twee-voud nodig, voor HT heb je meer onderdelen nodig (DAC, DSP) en bovendien alles in zes- of zevenvoud. En dat kost natuurlijk ook.
    Die tendens (duurder wegens meer) staat een beetje haaks op de tendens dat spullen ook goedkoper worden (o.a. door IC-techniek).

    Per saldo denk ik
    dat top en subtop nog steeds een hoge prijs aan een hoge kwaliteit koppelen.
    dat de betere middenklasse nog steeds prijzig is (maar zijn geld wel waard).
    dat goedkoop tot middenmiddenklasse een gebied is waarin incidenteel grote verschillen zitten.
    dat sommige spullen van toen gewoon prima waren en zijn (denk aan de Revox-bandrecorders, denk aan de Quad electrostaten)
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  7. #32

    Standaard

    Waarom zo voorzichtig om je heen kijken??? :wink:

    Dat heb je mooi, eerlijk en duidelijk onder woorden gebracht.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Waarom zo voorzichtig om je heen kijken??? :wink:
    Ach, sommige discussies raken wel wat 'verhit' :wink:

    Ik had ook nog het woord 'onovertroffen' willen gebruiken, maar ja, dan kun je wel voorspellen wat voor reacties dat oproept
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A3aan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Waarom zo voorzichtig om je heen kijken??? :wink:
    Ach, sommige discussies raken wel wat 'verhit' :wink:

    Ik had ook nog het woord 'onovertroffen' willen gebruiken, maar ja, dan kun je wel voorspellen wat voor reacties dat oproept
    ja, je hebt heel wat verhitte discussies gemist hier, welkom terug :wink:

  10. #35

    Standaard

    Ik denk dat A3aan, zoasl bijna gewoonlijk voor hem, zijn mening weer netjes weergeeft. Of je het ermee eens bent is een ander verhaal uiteraard, maar ik denk wel dat hij een paar goede punten heeft.

    Philips heeft een jaar of wat (10-14 jaar) geleden ook een luidspreker range gehad die zeer goed klonken, Mijn eigen Missions 762 (de hele 7-range van toen trouwens) klinken nog steeds super, evenals mijn Sansui versterker en overige Sansui apparatuur.

    Oud is dus niet per definitie slechter dan nieuw, maar nieuw is ook niet per definitie beter dan oud. Revox bandrecorders zijn volgens mij nog steeds onovertroffen, evenals bijvoorbeeld Nakamichi Cassettedecks.

    Maar wat betreft de levensduur, in het verleden werden de "gemiddelde" sets meestal gebruikt tot ze stuk gingen en werden dan gerepareerd of vervangen, tegenwoordig wordt een "gemiddelde" set sneller vervangen, omdat de technieken snel veranderen en er voor een appel en een ei al sets aangeboden worden, die nog serieus verkocht worden.

    Wie herinners zich nog het merk Schneider, een van de prijsvechters waarbij design wel aardig was, maar de kwaliteit om te janken, toch werden ze verkocht bij als warme broodjes vanwege de lage prijzen. Sterker nog, Samsung kwam ooit als low-budget merk ons land binnen en is inmiddels toch wel een van de A-merken op diverse gebieden.

    Kortom, het publiek veranderd, er is een tijd geweest van lage kosten en de kwaliteit was ondergeschikt, gelukkig keert het tij en wordt kwaliteit wel weer als een van de belangrijkere punten gezien, dan heb ik het even over het "grote publiek" uiteraard en niet over de echte liefhebbers, die altijd voor kwaliteit gingen.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mradem
    Een klein beetje geef ik hem wel gelijk. Er wordt tegenwoordig veel meer massa productie gedaan in landen zoals China. Kef onder andere heeft daar ook een fabriek waar de filters vandaan komen. Als je deze ook bekijk dan zit daar gewoon goedkope rommel op. Betekent niet dat de speakers slecht zijn hoor. Zo'n speaker kan weleens heel goed gaan klinken wanneer je de filters vervang. Jammer dat dit niet meer standaard is maar hier wordt gewoon op bezuinigd. Zelfs bij speakers van een paar duizend euro.
    HHmmm, er zijn juist ook echte high end merken in opkomst in China!
    Juist omdat de arbeidskosten lager zijn dan hier kunnen ze soms meer doen voor minder!

    Daarnaast zijn de ontwerpen gewoon hier in europa gemaakt!

    Vincent maar met name jungson (chinese high end) maakt furore in de audioscene met de ja-88d!
    Ik geloof best dat China ook top merken heeft. Ik bedoel meer dat een gedeelte van een speakers (zoals het filter) gemaakt wordt in landen zoals China omdat dit lekker in de kosten bespaart. Ik kan je mijn oude Q7 filters wel laten zien als je dat zou willen.
    Sterker nog, Korsun, een chinese high end merk maakt voor Mark Levinson de versterkers! Ze blijken van binnen exact gelijk te zijn echter Mark Levinson vraagt er hier in europa 8400 euro voor en in Amerika 7000 dollar! Dit heeft een grote rel in amerika veroorzaakt, daar de originele chinese versie slechts rond de 1000 dollar! kost en bijna alles eruit speelt wat er ook maar aan high end bestaat! :wink:

    Voor geinteresseerden:
    http://www.nysound.com/exec/servlet/...&category=2010

    Let ook op de JUNGSON JA-88D een beruchte high end verslinder! :wink:

  12. #37

    Standaard

    Powerbuy Korsun of JUNGSON, anyone????

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Vroeger werden er ook al zeer goede luidsprekers gebouwd die huidige modellen het nog steeds lastig kunnen maken. Ook ik vind de Kef q7 een matig ontwerp met teleurstellend geluid en zeker voor zijn prijs. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. :wink:
    Het deed er niet aan toe welk merk het was, maar bij die vent kwam het er op neer dat alles gewoon beter was vroeger.
    Dat hij in de plaats gewoon zou zeggen ik vind het beter klinken maar niet begint te veralgemenen.
    Ik heb wel de indruk dat er vroeger meer rekening gehouden werd inzake kwaliteit door het groot publiek en dat het nu niet veel meer mag kosten omdat de mens tegenwoordig alles wilt, dure auto, de nieuwste laptop, gsm, veelvuldig op vakantie gaan, enz...
    Maar dat wil gewoon zeggen dat je verder moet kijken dan alleen bij het goedkope of sattelietjes en prioriteiten moeten stellen en niet je geld uitgeven aan dingen die je eigenlijk toch niet nodig hebt zoals het zoveelste gadget.
    Vaak wordt ook in de media een vertekend beeld gegeven naar het grote publiek en trappen daarin, denkend dat ze dan kwaliteit hebben, het design is daarbij jammer genoeg de belangrijkste factor bij de meesten.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RCduck7
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder
    Vroeger werden er ook al zeer goede luidsprekers gebouwd die huidige modellen het nog steeds lastig kunnen maken. Ook ik vind de Kef q7 een matig ontwerp met teleurstellend geluid en zeker voor zijn prijs. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. :wink:
    Het deed er niet aan toe welk merk het was, maar bij die vent kwam het er op neer dat alles gewoon beter was vroeger.
    Alles is teveel van het goede maar als je puur naar het high end segment kijkt van vroeger zitter daar genoeg ontwerpen tussen die menig modern ontwerp weg zullen spelen. Ik betwijfel echter dat hij daar op doelde want daarbij zit Sansui niet in mijn beleving... :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #40

    Standaard

    Kan iemand een voorbeeld geven van een bepaald merk en type luidspreker die heel goed was vroeger?
    Een versterker is ook welkom.
    Ik sta er wel open voor maar toch wat voorzichtig.

  16. #41

    Standaard

    Hmm.....schijnbaar kent niemand hier die Grundig speakers van 1970 ongeveer waar ik het over had...met die aparte sattelieten.
    Iig. is de bouw wel zeer goed en duurzaam (na 35 jaar is het hout nog steeds uitstekend) maar toendertijd zal m'n opa daar ook wel een flinke prijs voor hebben betaald.

    Ik snap echter niet waarom het model satteltieten niet meer te koop is.
    Het zijn kubussen die op een hoekpunt staan, op een pootje, en aan elke kant een speaker. Perfecte geluidsspreiding etc........

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RCduck7
    Kan iemand een voorbeeld geven van een bepaald merk en type luidspreker die heel goed was vroeger?
    Een versterker is ook welkom.
    Ik sta er wel open voor maar toch wat voorzichtig.
    power amp nr 33 van Mark levinson bijv.
    Versterker: ongaku japanse versie (duurste en beste amp ooit)
    speakers, quad esl 63
    enz.

    De esound cd5 is al op weg een erg beruchte cdspeler te worden die alle erg dure cdspelers eruit speelt! Houdt die chinezen in de gaten! :wink:

    link om eens intern in de 8vi te kijken:

    http://cgi.ebay.nl/DUSSUN-V8i-HighEn...QQcmdZViewItem

    Dit is pure high end mijne dames en heren voor een belachelijk lage prijs! :wink:

    Kijk eens naar die 12 powercaps. Een beest van 36 kg!
    Alles intern is van de beste kwaliteit en dat voor 1200 euro!

    Meer insider tips ga ik voorlopig niet geven. :wink: 8)
    Ze hebben ook een beest van een 5.1 kanaals versterker!

  18. #43
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Semafoor
    Hmm.....schijnbaar kent niemand hier die Grundig speakers van 1970 ongeveer waar ik het over had...
    grundig? volgens mij is er wel beter spul te vinden dan grundig speakers...

  19. #44

    Standaard

    Ik denk dat als hij eerst 2 uur naar jou set luisterd en daarna weer terug gaat naar zijn eigen hij het verschil wel meer merkt, dan vallen die verschillen meer op.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  20. #45

    Standaard

    Nou ik ben zeer tevreden met mijn Celestion Ditton 66's Moet minimaal € 2000 per box uitgeven om in de buurt daarvan te komen. Ik hou ze dus nog maar even

  21. #46
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Moet minimaal € 2000 per box uitgeven om in de buurt daarvan te komen.
    En aan wat voor speaker denk je dan bijvoorbeeld ?

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Semafoor
    Hmm.....schijnbaar kent niemand hier die Grundig speakers van 1970 ongeveer waar ik het over had...
    grundig? volgens mij is er wel beter spul te vinden dan grundig speakers...
    Hoe kan jij dat zeggen met dien verstande dat je ze niet eens kent ?

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Moet minimaal € 2000 per box uitgeven om in de buurt daarvan te komen.
    En aan wat voor speaker denk je dan bijvoorbeeld ?
    Een behoorlijke KEF

  24. #49
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Moet minimaal € 2000 per box uitgeven om in de buurt daarvan te komen.
    En aan wat voor speaker denk je dan bijvoorbeeld ?
    Een behoorlijke KEF
    Iets uitgebreider misschien zoals model en dergelijk.
    Hier kan ik en anderen niets mee vrees ik.

    Jou speakers kan ik persoonlijk niet dus vandaar dat ik graag een vergelijkende klasse van je hoor voor mijn beeldvorming.

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Powerbuy Korsun of JUNGSON, anyone????
    Edgar:

    Korsun heet nu Dussun, vanwege interne oneenigheid in china en druk van red rose/mark levinson! Ze zijn onder de naam Dussun verder gegaan en bouwen nu weer de versterkers die destijds ook aan Mark levinson geleverd werden/worden!

    De Esound e5 cdspeler is ook erg berucht aan het worden; hij speelt vele duurdere cdspelers eruit. Iemand, die zelf een audiozaak bezit, heeft over deze speler gezegd dat het alles uit zijn assortiment eruit speelt! (zijn assortiment cdspelers gaat t/m 9000 dollar!) :wink: Kost rond de 1000 euro!

    Meer tips ga ik echt niet geven hoor. :wink:

Pagina 2 van 8 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •