De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.

Discussie: Nieuwe home cinema

  1. #1

    Standaard Nieuwe home cinema

    Hey mensen

    Ik ben me dus aan het orrienteren op wat nieuws. Ik ben niet echt tevreden over mijn geluid. Ik kan kiezen om een nieuwe tv te halen (wat nog niet persee nodig is) Op een nieuwe audio set.

    Ik heb nu een goedkoper JVC versterker weinig aftellen kwa geluid. 4 Aldi pilaar speakers (Veel problemen mee kwa afscherming en niet echt super geluid. Goedkope subwoofer van Mivoc.

    Nu zit ik te denken aan een Harman Kardon set met Infinety speakers. Ik wil graag kleine speakers omdat ik het een beetje zat ben mijn kamer is nog te klein voor grote speakers dus lijkt me dit wel wat. Wat vinden jullie van dit setje? Zal dit een verbeting zijn op wat ik nu heb? Kan hem trouwens voor 599 krijgen totaal.

    Deze thuisbioscoop Cineline bestaat uit een Harman/Kardon DVD-speler en receiver en een Infinity surroundset.

    DVD-speler, type DVD 22, met o.a.:
    weergave van DVD, DVD-r(w), DVD+r(w), SVCD, CD, CD-r(w), MP3, WMA en JPEG
    Progressive Scan (pixel-voor-pixel videobewerking)
    27- 54 MHz/10-bit video converter
    Bass Management
    video testbeeld
    aansluitingen: digitale uitgangen, 1x optisch, 1x coaxiaal
    afmetingen (hxbxd): 5x44x31 cm.

    Receiver, type AVR 130, met o.a.:
    2x 110 watt stereo output en 5x 90 watt surround output (maximaal uitgangsvermogen)
    Dolby Digital-, Dolby ProLogic II- en DTS-decoder
    Logic7-VMAx: haalt optimale surroundinformatie uit gecodeerd stereogeluid
    RDS-tuner met 30 voorkeuzezenders
    Bass Management
    aansluitingen o.a.: 4x AV in, 4x S-video in, 3x digital audio in, digital audio out en subwoofer out
    afmetingen (hxbxd): 17x44x38 cm.

    Surroundset, type TSS-450.
    Geniet van een overweldigend bioscoopgeluid van een opmerkelijk compact en op elkaar afgestemd systeem.
    Met o.a.:
    4 x 100 watt satellietspeakers
    125 watt centerspeaker
    100 watt aktieve subwoofer
    magnetisch afgeschermd
    instelbaar subwoofer niveau

  2. #2

    Standaard

    tuurlijk levert dat een verbetering op, heb je nog niet geluisterd?
    wat moet dat kosten?
    heb je daarnaast ook budget voor een tv dan?

  3. #3

    Standaard

    Ja ik heb max 600 euro. Ik wou nieuwe tv halen maar dacht kan ook eerst mijn geluid gewoon goeie upgrade geven. Voordat ik een nieuwe tv haal. In mijn tv zit een vlek maar die zie je alleen bij spelletjes dus die kan nog wel even. En zit met geluid echt tegen wat minpunten aan. Ik kan nauwlijks wat afstellen nu. De speakers zijn voor mij te lomp nu en denk ook neit echt goed mijn subbwoofer is wel goed weinig over te klagen. En kijk DVDs met een recorder maar die kan ik alleen optical aansluiten. Dus het leek me slimmer en leuker om een compleet nieuw audioset te halen. Plus dat ik Harman Kardon er echt vet uit vindt zien! En lees er wel goeie dingen over. Ik heb het nog niet gehoord. Maar kan me niet voorstellen dat het slechter klinkt dan wat ik nu heb. Heb echt het goedkoopste van het goedkoopste nu. Als ik uit huis ben kan ik er altijd nog andere speakers voor kopen. Maar het lijkt me wel wat. Kan ik daarna sparen voor een tv. Maar dacht ik ga 600 euro uitgeven en ging is kijke wat je er nog meer van kon kopen. En toen kwam ik dit tegen....

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eXperience
    Ja ik heb max 600 euro. Ik wou nieuwe tv halen maar dacht kan ook eerst mijn geluid gewoon goeie upgrade geven. Voordat ik een nieuwe tv haal. In mijn tv zit een vlek maar die zie je alleen bij spelletjes dus die kan nog wel even. En zit met geluid echt tegen wat minpunten aan. Ik kan nauwlijks wat afstellen nu. De speakers zijn voor mij te lomp nu en denk ook neit echt goed mijn subbwoofer is wel goed weinig over te klagen. En kijk DVDs met een recorder maar die kan ik alleen optical aansluiten. Dus het leek me slimmer en leuker om een compleet nieuw audioset te halen. Plus dat ik Harman Kardon er echt vet uit vindt zien! En lees er wel goeie dingen over. Ik heb het nog niet gehoord. Maar kan me niet voorstellen dat het slechter klinkt dan wat ik nu heb. Heb echt het goedkoopste van het goedkoopste nu. Als ik uit huis ben kan ik er altijd nog andere speakers voor kopen. Maar het lijkt me wel wat. Kan ik daarna sparen voor een tv. Maar dacht ik ga 600 euro uitgeven en ging is kijke wat je er nog meer van kon kopen. En toen kwam ik dit tegen....
    alleen optical aansluiten? vind je dat zo erg dan?

  5. #5

    Standaard

    Wel als ik mijn Ps2 ook nog wil aansluiten en je versterker alleen 1x optical heeft en 1x coax.

    Ik zie dat het aantal watt per kanaal niet klopt....op site van Harman Kardon staat 45 watt

  6. #6

    Standaard

    wattages moet je niet teveel aan hecht, het gaat meer om hoe het klinkt. Je kunt wel 1000 watt hebben, maar als het nergens naar klinkt wat heb je er dan aan? Bovendien geeft elke fabrikant op een andere manier het wattage aan, dus daar moet je je niet blind op staren. De set die je bedoelt is voor die prijs een hele mooie set, daar zul je echt geen miskoop aan doen! Koop er alleen wel meteen wat andere speakerkabel bij en evt een fatsoenlijke optische danwel coaxiale kabel, want de kabels die je erbij krijgt zijn niet veel meer dan wat breigaren.

  7. #7

    Standaard

    Jha kabels heb ik allemaal al geregeld. Gaat er nu vooral om als het wel een echte goeie upgrade is vergeleken met wat ik heb. Anders zou het zonde zijn. Ik heb nog tot oktober om over na te denken. Die subwoofer van Infinity is die goed of kan ik beter mijn Mivoc nog even bewaren?

  8. #8

    Standaard

    Wat ook een idee is, tweede hands. Je kunt naar mijn idee een veel betere set samenstellen door tweede hands dingen te zoeken. Jij wil nu een Infinity satteliet systeem, deze kunnen metname op audio gebied zwaar tegenvallen.
    Een vriendin van mij heeft laatst een hele mooie Marantz Receiver gekocht voor 260 Euro en daar omheen een mooie stereo set-up gemaakt (kan jij natuurlijk ook doen, maar dan voor HT). Dit scheelt enorm.

    Zelf heb ik ook een HK receiver en heb ook "maar" 5 x 45 Watt. Alleen dit is continu gemeten over 5 speakers tegelijk. Dit doen andere merken doorgaans niet, dan bepalen ze het per kanaal afzonderlijk. Maar met 5 x 45 Watt kan ik zelfs in een grote woonkamer enorm veel geluid produceren zonder nare vervorming. Staar je dus niet blind op vermogen.

  9. #9

    Standaard

    Dus de speakers zullen niet echt beter klinken dan die ik nu heb zeg maar.

  10. #10

    Standaard

    Misschien zit er wel verbetering in, ik heb nooit de speakers beluisterd die jij nu in je opstelling hebt staan. Ik weet wel dat mensen die veel audio luisteren teleurgesteld zijn in hun aangeschafte satteliet systeem. Misschien moet jij eens de tijd nemen om te gaan luisteren bij verschillende speciaal zaken. Hoe klinken de speakers bij verschillende sets. Luister eens de Infinity set en vervolgens vloerstaanders op dezelfde receiver (kunt ook voor boekenplank modellen gaan). Luister en je zult verschillen horen en dan weet je ook of het budgetair mogelijk is wat jij wilt. Misschien sattelietjes voor bijvoorbeeld film en dan 2 losse vloerstaanders voor stereo weergave. Het hangt af van de prioriteiten die jij steld.
    Ik ben van mening dat je beter goeie stereo kunt hebben dan middelmatig 5.1. Dan kun je de stereo in de toekomst altijd nog upgraden naar bv. 4.0 en vervolgens tot 5.1

  11. #11

    Standaard

    Ja ben vandaag de stad ingeweest maar mocht nergens luisteren Ik zat ook aan Mardount Short te denken alleen die zitten nog niet in zon voordelig pakket. Maar ik moet nog even zien, kan ook gewoon eerst tv en dan radio daarom ben ik nu even aan het rondkijken voor goeie opties.

    Tweedehands hou ik niet zo van. Ik wil liever gewoon alles nieuw zodat ik weet wat er mee gebeurd is (Als het goed is nix dus)

  12. #12

    Standaard

    Zelf dacht ik ook zo over tweedehands, maar voor een vriendin van mij heb ik dingen bij een liefhebber aangeschaft en dat zegt over het algemeen veel. Dat zijn "echte" hi-fi mensen en die gaan doorgaans zorgvuldig met hun spullen om.

    Trouwens vreemd dat je niet kon luisteren naar verschillende sets. Mordount Short is een mooie satteliet set die zeker icm Marantz erg fijn klinkt, maar dat zal je toch echt moeten gaan luisteren. Het gaat erom wat JIJ goed vind klinken.

  13. #13
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Ik heb mijn dvd speler en receiver ook 2de hands gekocht van 2 betrouwbare mensen die toevallig ook erg bedreven zijn in hun home theater gebeuren

    Die apparaten zien er als nieuw uit, en zo functioneren ze ook!

    2de hands kun je prima spul krijgen!!!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Zelf dacht ik ook zo over tweedehands, maar voor een vriendin van mij heb ik dingen bij een liefhebber aangeschaft en dat zegt over het algemeen veel. Dat zijn "echte" hi-fi mensen en die gaan doorgaans zorgvuldig met hun spullen om.

    Trouwens vreemd dat je niet kon luisteren naar verschillende sets. Mordount Short is een mooie satteliet set die zeker icm Marantz erg fijn klinkt, maar dat zal je toch echt moeten gaan luisteren. Het gaat erom wat JIJ goed vind klinken.
    Geen idee ik vroeg het en die meneer zei nee..... naja lekkere verkoper Weinig winkels in Assen waar dat kan.

    Zal nog is rondkijken in Groningen binnekort misschien dat ze daar wat vriendelijker zijn.

  15. #15

    Standaard

    Ik heb mijn oude spul tekoop gezet.... is kijken wat ik er voor kan vangen!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •