Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 34 van 34 worden weergegeven.
  1. #26
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    nieuwbouw zeg je? nou, dan hoef je niet bang te zijn voor geluidsoverlast
    Dacht je dat.
    Probeer dan eerst maar eens te weten te komen wat nu precies die overlast veroorzaakt.
    Kom niet met een antwoord als "de subwoofer" . :wink:

    Geluidsoverlast: gillende kinderen, heftige sex, harde muziek, ruzie, feestjes.
    De normen en materialen zijn verhoogd/verbeterd.
    Je begrijp nu duidelijk niet welke factoren aan de basis staan van hetgeen als overlast wordt gezien.
    Ga dus bij jezelf na wat nu precies overlast is en wat het doet met bijvoorbeeld een huis.
    Denk eens aan het feit dat er soms een kamer in een kamer wordt gemaakt als men een ht aan het bouwen is.
    Dit is vaak van dunne gipsplaten en hout maar toch gaat het overlast tegen.
    Werk te doen dus........ :wink:

    Tevens is je diversen keren gevraagt om te reageren in het QED powerbuy topic.
    Als mede organisator kan je het niet laten afweten zoals nu gebeurd.

  2. #27

    Standaard

    je kunt ook voor 2e handsjes kijken..
    er is ook een SVS powerbuy op htforum.nl maar wat de status daarvan is weet ik niet, moet je zelf ff checken.
    SVS schijnt een top sub te zijn op filmgebied.

  3. #28
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door D.R.
    Ik moet ook vooral maar eens gaan luisteren, alhoewel ik geen idee heb waar ik op moet letten “laag is laag” denk ik op dit moment nog een beetje...
    Inderdaad een keer rustig gaan luisteren in een goede zaak en luister dan vooral ook eens naar een dure subwoofer die ver boven je budget ligt.
    Dit om te horen hoe het ook "kan" klinken en je een goede referentie heb.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    htforum.nl


    Oh zóóóó....

    Het kwartje valt (Tilburgs kwartje.. duurt wat langer he)
    Ik kende die site niet en dacht dat het de hele tijd over het HT-gedeelte op dit forum ging.... grrrr dysexie...
    Ik zie gelijk ook de powerbuy van die auralex platen... maar volgens mij zijn ze daar nog 12 euro duurder dan op de site die ik doorlinkte. (zal wel de groothandel zijn, waar wij stervelingen niet kunnen kopen..ik ga het even checken)

    edit: inderdaad "prijzen exclusief btw, Gramma:59,59"
    Mostly Harmless

  5. #30

    Standaard

    Luistertips voor een subwoofer:
    Neem muziek mee die je goed kent om te luisteren (geld voor elke luistertest overigens)
    Neem een film mee waarvan je weet dat hij een vet subgeluid heeft (U-571). Luister eerst naar de duurste subwoofer die leverbaar is in de winkel, zoals Johan ook al zei, je hebt dan een goede referentie. Ga dan luisteren naar de subs in jouw prijsklasse, en kies de sub uit die voor jouw gehoor/gevoel het dichts bij die dure sub zit.

    Overigens, hier nog een lijstje met wat films en een vet subgeluid.

  6. #31
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ikzelf gebruik altijd The Fast and The Furious omdat daar een paar lastige stukken in zitten voor de sub.
    Ben deze gaan gebruiken nadat per toeval is gebleken dat de verschillende subwoofer er heel anders op reageren en dus veel verschil tussen de subs is waar te nemen.
    Dit geld tevens voor het testen van subkabels.
    Deze gebruik ik altijd naast wat andere films natuurlijk.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Ikzelf gebruik altijd The Fast and The Furious omdat daar een paar lastige stukken in zitten voor de sub.
    Ben deze gaan gebruiken nadat per toeval is gebleken dat de verschillende subwoofer er heel anders op reageren en dus veel verschil tussen de subs is waar te nemen.
    Dit geld tevens voor het testen van subkabels.
    Deze gebruik ik altijd naast wat andere films natuurlijk.
    Welke stukken van de film bedoel je dan?

    Weet je de chapters/minuten?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #33

    Standaard Re: Wel of geen subwoofer in appartement??

    Citaat Oorspronkelijk gepost door D.R.
    Hallo,

    Oh ja… Het wordt een appartement op de eerste verdieping en ik ben van plan een houten/ laminaten vloer te leggen (wel met isolatiematten er onder) Ik bang dat ik een subwoofer niet eens aan kan zetten ivm geluidsoverlast.. Volgens mij gaat zo´n bas overal doorheen. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?
    Ik woon zelf ook op de eerste verdieping met een houten vloer (dus geen beton) en daarop een parketvloer waar m'n sub direct op staat en heb nog NOOIT problemen gehad met geluidsoverlast.

    Ok... ik geef wel toe dat hier een hoop oude tangen wonen die misschien een beetje doof en dement aan het worden zijn dus dat heeft misschien wel weer voordeel :wink:

  9. #34
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    Weet je de chapters/minuten?
    Niet zo snel uit m,n hoofd.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •