Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 184 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Brokeback Mountain - Ang Lee

    Tot mijn verbazing vond ik nog geen discussie over de nieuwe film van Ang Lee. Ook een film die (weeral) op mijn must-see list zal terecht komen (die wordt nu wel heel lang). Waarschijnlijk zal dit ook één van de meest controversiële films van het jaar worden, want Lee heeft het aangedurfd om een homoseksuele western te maken. En de western is het Amerikaanse genre bij uitstek. Als Bush dat maar goed vindt...
    Een interessant en gedurfd onderwerp dus, gesteund door een grootse cineast, en een enorm getalenteerde cast, met Jake Gyllenhaal en Heath Ledger voorop. Pedje af dat deze jonge talenten het hebben aangedurfd deze rollen te aanvaarden.
    Dit kan wel eens een film worden die veel stof zal doen opwaaien. Een western wordt namelijk niet meteen gelinkt aan homoseksualiteit, en cineasten die genres (opnieuw) uitvinden, zijn altijd al succesvol gebleken. Wordt dit de zoveelste Oscarkandidaat van 2005?

    Hieronder de link naar imdb en een soort 'trailer' afkomstig van CNN. Als je het een trailer mag noemen tenminste, want hij is nog niet officieel dus misschien wordt er nog aan gesleuteld.

    TRAILER: http://wmscnn.stream.aol.com/cnn/showbiz/2005/08/23/trailer.brokeback.mountain.affl.ws.wmv

    SITE: http://www.imdb.com/title/tt0388795/[/b]

  2. #2

    Standaard

    Hij is trouwens in première gegaan op het Filmfestival van Venetië (of moet dat nog gaan, weet het niet precies). Ben benieuwd naar de eerste recensies...

  3. #3

    Standaard



    Toevallig, ik was vandaag nog van plan deze te posten, maar ging ervan uit dat hier een topic van bestond. De nieuwste Ang Lee volg ik al een hele tijd. Trouwens...

    Trailer | http://www.seismicproductions.com/b...k_mountain.html

    Er werd naar mijn mening net iets te veel verklapt in deze nogal klassieke trailer, maar het lijkt allemaal te draaien om twee very promising acteerprestaties. En wat Ang Lee (The Ice Storm) brengt zal ook wel gene kaka d'enfants zijn.

    EDIT : Die trailer lijkt niet meer beschikbaar. Jammer.

  4. #4
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Ik ben benieuwd hoe deze homoseksuele versie van de western ontvangen gaat worden. Ik zal hem zeker gaan zien.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  5. #5

    Standaard

    3 redenen om de film te gaan zien...

    3. Jake Gyllenhaal
    2. Michelle Williams

    en de belangrijkste

    1. Anna Faris I LOVE HER...

    Ben erg benieuwd naar deze film. Zit al anderhalf jaar te wachten en in Januari komt ie dan eindelijk uit in NL.
    **** me gently with a chainsaw.

  6. #6

    Standaard

    Ik zit ook al meer dan een jaar te wachten op deze film, al is het maar enkel vanwege de aanwezigheid van Jake Gyllenhaal. Daarnaast heb ik een ongewone interesse in gay/lesbian films, dus dat kan niet meer stuk zou je zeggen. Wat betreft de controversialiteit: volgens mij gaat dat allemaal reuze meevallen, tenzij je iedere vorm van homoseksualiteit in film controversieel vindt. Ik vind het echter wel zeer jammer dat er een regisseurswissel heeft plaatsgevonden. Want ondanks het feit dat Ang Lee uiteraard een begenadigd cineast is (als we gemakshalve zijn laatste rommel van The Hulk maar even vergeten - wat was dat in vredesnaam?!), maar de film zou oorspronkelijk geregisseerd worden door Gus Van Sant. Zoals sommige mensen misschien wel weten was de homoseksuele Van Sant een bepalende kracht in de New Queer Cinema van begin jaren '90 en iemand die in staat is om dergelijk materiaal naar grote hoogten te stuwen. Geruchten deden dan ook al snel de ronde dat het er in de film behoorlijk heftig aan toe zou gaan tussen beide mannelijke hoofdrolspelers. Toen Ang Lee echter de fakkel overnam, was hij er als de kippen bij om te zeggen dat hij twee mannen die elkaars hand vasthielden ook al ontzettend erotisch vond

    Maar toch ben ik zeer benieuwd naar de film.
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door maikel_1981
    Ik zit ook al meer dan een jaar te wachten op deze film, al is het maar enkel vanwege de aanwezigheid van Jake Gyllenhaal. Daarnaast heb ik een ongewone interesse in gay/lesbian films, dus dat kan niet meer stuk zou je zeggen. Wat betreft de controversialiteit: volgens mij gaat dat allemaal reuze meevallen, tenzij je iedere vorm van homoseksualiteit in film controversieel vindt. Ik vind het echter wel zeer jammer dat er een regisseurswissel heeft plaatsgevonden. Want ondanks het feit dat Ang Lee uiteraard een begenadigd cineast is (als we gemakshalve zijn laatste rommel van The Hulk maar even vergeten - wat was dat in vredesnaam?!), maar de film zou oorspronkelijk geregisseerd worden door Gus Van Sant. Zoals sommige mensen misschien wel weten was de homoseksuele Van Sant een bepalende kracht in de New Queer Cinema van begin jaren '90 en iemand die in staat is om dergelijk materiaal naar grote hoogten te stuwen. Geruchten deden dan ook al snel de ronde dat het er in de film behoorlijk heftig aan toe zou gaan tussen beide mannelijke hoofdrolspelers. Toen Ang Lee echter de fakkel overnam, was hij er als de kippen bij om te zeggen dat hij twee mannen die elkaars hand vasthielden ook al ontzettend erotisch vond

    Maar toch ben ik zeer benieuwd naar de film.
    Ik doelde niet op mezelf, maar op Amerika, met de overdreven hypes (ivm met controverse toch) van 'The Passion' en 'Fahrenheit 9/11' in het achterhoofd (en ook 'Alexander'). Volgens mij zal daar deze film wel stof doen opwaaien, maar dat geldt dus niet voor mezelf.
    Zelf ben ik gelukkiger met Lee dan met Van Sant, gewoon omdat ik Lee een interessanter cineast vind. Ik prijs Van Sant eigenzinnigheid en eigen stijl, maar soms wil hij toch iets te 'arty' doen. Al heeft hij wel een aantal hele sterke films op zijn palmares staan. Toch vind ik Lee indrukwekkender en interessanter, vooral omdat hij steeds nieuwe dingen uitprobeert (en dat waardeer ik wel aan een cineast). Voor mij hoeft een film ook niet passionele sekscènes te bevatten om te werken. Over de casting ben ik zeer te spreken, 2 jonge talenten in toch gewaagde rollen.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spielberg_rules

    Ik doelde niet op mezelf, maar op Amerika, met de overdreven hypes (ivm met controverse toch) van 'The Passion' en 'Fahrenheit 9/11' in het achterhoofd (en ook 'Alexander'). Volgens mij zal daar deze film wel stof doen opwaaien, maar dat geldt dus niet voor mezelf.
    Zelf ben ik gelukkiger met Lee dan met Van Sant, gewoon omdat ik Lee een interessanter cineast vind. Ik prijs Van Sant eigenzinnigheid en eigen stijl, maar soms wil hij toch iets te 'arty' doen. Al heeft hij wel een aantal hele sterke films op zijn palmares staan. Toch vind ik Lee indrukwekkender en interessanter, vooral omdat hij steeds nieuwe dingen uitprobeert (en dat waardeer ik wel aan een cineast). Voor mij hoeft een film ook niet passionele sekscènes te bevatten om te werken. Over de casting ben ik zeer te spreken, 2 jonge talenten in toch gewaagde rollen.
    In Amerika is alles controversieel helaas wat dat betreft, is om moe van te worden. Het was ook niet mijn bedoeling om te veronderstellen dat passionele seksscènes een absolute voorwaarde is voor een goede film, maar ik vind het wel eens tijd worden dat een toch redelijk commerciele Hollywoodfilm (ivm underground wat dat betreft) onderkent wat homoseksualiteit is en niet weer enkel halfslachtig hint op het verschijnsel, iets wat ook nu weer helaas het geval gaat zijn vrees ik. Met Van Sant aan het roer achtte ik de kans op een enigzins realistische portrettering ervan hoger dan met Lee aan het roer, ongeacht de kwaliteiten die de goede man duidelijk bezit.

    En o ja, ik ben van mening dat 'te arty' niet echt bestaat, maar dat is een andere discussie.
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  9. #9

    Standaard

    Ik denk dat de controverse rond deze film zal meevallen (behalve natuurlijk onder het conservatieve gedeelte van de Amerikaanse bevolking maar goed die huilen al als je een scheet laat in een film ) want ik denk niet dat Ang Lee iets expliciets gaat laten zien in deze film maar het meer aan de suggestie overlaat.
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  10. #10

    Standaard

    Ik denk dat het ergste voorbeeld van 'het conservatieve Amerika' dat ik ooit gehoord heb, maar dan op filmvlak, was Solaris met George Clooney, die een R rating kreeg omdat je de blote kont van Clooney even in beeld zag!
    Steven Sodenbergh ging in beroep en zei dat de film moest een PG13 rating krijgen, en hij won.
    MAar goed, het feit dat ze durvden een film KNT maken omdat je 2 seconden een blote kont zag, is toch echt te gek voor woorden.
    Een kind mag zien hoe actiehelden iedereen zomaar neerknallen en kogels niet écht pijn lijken te doen maar een blote kont? NOOOOOOoooo!
    (BTW: dit is geen aanval op dat soort actiefilms, maar op het rating-systeem)

  11. #11

    Standaard

    Een ding lijkt me wel duidelijk, en dat is dat Jake Gyllenhaal met Brokeback Mountain, Jarhead en Proof de Jamie Foxx van dit jaar gaat worden: een groot talent dat dit jaar zijn doorbraak gaat beleven (misschien zelfs een oscarnominatie). Dat Gyllenhaal tot hiertoe goed afwisselt tussen mainstream Hollywoodfilms en onafhankelijkere producties vind ik een heel goede zaak (de Jeniffer Connely onder de mannen).

  12. #12

    Standaard

    Hetzelfde kan ook wel gezegd worden van Heath Ledger die in deze film toch wel een iets zwaardere rol heeft dan Jake. Ledger is momenteel te zien in 'Lords of Dogtown', komt de zalen binnenkort binnen met 'The Brothers Grimm', weet ons hopelijk aangenaam te verrassen met 'Brokeback Mountain' en speelt ook nog eens 'Casanova' in de gelijknamige film. Vanzelfsprekend lenen de eerste twee zich niet voor grootse dingen.

  13. #13

    Standaard

    Wellicht een klein beetje off-topic maar ik heb gisteren Mysterious Skin van de immer interessante (en controversiele) Gregg Araki gezien en kan de film van harte aanbevelen. De film ziet er duidelijk volwassener uit dan Araki's eerste films en is waarschijnlijk ook iets minder controversieel, hoewel Mysterious Skin enkele scenes bevat waarvan sommige mensen minder vrolijk worden (hoewel het nergens expliciet wordt). Eindelijk weer een gayfilm van een gayregisseur die er verder geen doekjes om windt en in staat is om een eerlijk beeld van homoseksualiteit te geven. Joseph Gordon-Levitt (bekend van de verdere waardeloze TV serie Third Rock from the Sun) is bijna perfect in zijn rol. Toch weer treurig dat deze film in slechts 4 zaaltjes in heel Nederland draait...
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  14. #14

    Standaard

    Waarom open je er geen topic van? :wink:

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    Wat een verschrikkelijke trailer zeg...........
    Een homoseksuele western ? Hoe kom je erop ?
    Deze ga ik dus niet zien.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D
    Wat een verschrikkelijke trailer zeg...........
    Een homoseksuele western ? Hoe kom je erop ?
    Deze ga ik dus niet zien.
    Deze ga ik "dus" wel zien

    Tussen 2 haakjes deze film heeft net de prijs voor beste film gewonnen op het filmfestival van Venetië...

  18. #18

    Standaard

    Brokeback Mountain heeft afgelopen weekend de Gouden Leeuw gewonnen op het filmfestival van Venetië. Ang Lee won onder andere van topfavoriet 'Good Night, and Good Luck.' die eveneens zwaar getipt werd om met de hoofdprijs te gaan lopen.

  19. #19

    Standaard

    De trailer komt bij mij nogal saai en soappie over ,denk niet dat het wat voor mij is

  20. #20

    Standaard

    Het is gewoon een erg traditionele en klassieke trailer ... die een totaal verkeerde indruk kan geven. En als je Ang Lee in huis hebt, mag je daar vrij zeker van zijn.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban
    En als je Ang Lee in huis hebt
    Ligt die man bij jou thuis aan de ketting als huisdier?

    :P

    Maar even serieus: een prijs als de Gouden Leeuw doet mij nog meer naar de film uitzien. Zul je zien dat het gaat tegenvallen...
    The first question I ask myself when something doesn't seem to be beautiful is why do I think it's not beautiful. And very shortly you discover that there is no reason.
    John Cage (1912 - 1992)
    Ter verdediging van de B-film!

  22. #22

    Standaard

    Gisteren binnengehaald en ga er vanavond aan beginnen, Gyllenhaal's Jarhead die ik vorige week had gezien was een lichte tegenvaller, dus kijken wat hij er hier van maakt samen met Ledger en Lee (alhoewel alle lof en prijzen veel goeds beloven).
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  23. #23

    Standaard

    Ik moet eerlijk bekennen dat ik voor het zien van deze geweldige film behoorlijk sceptisch was en dacht dat al die awards en erkenningen alleen maar gewonnen werden doordat het een homoseksueel thema behandeld in een film.

    Na het zien van deze film kan ik alleen maar concluderen dat het een van de mooiste films is die ik ooit gezien heb, het raakte mij gewoon zo erg! En de soundtrack is zo geweldig, nu ik er naar luister krijg ik nog steeds kippenvel! Daarnaast zijn de acteurs geweldig op hun plaats & vind ik Heath Ledger echt de rol van z'n leven spelen...

    Kom maar op met de oscars


  24. #24

    Standaard

    Ik moet helaas zeggen dat ik toch vrij teleurgesteld de bios uitkwam en twee uur van mijn leven terug zou willen...

    Misschien waren mijn verwachtingen na al die maanden wachten te hoog gespannen, maar de film wist niets bij mij los te brengen.

    Het acteerwerk was niets om over naar huis te schrijven. Jake Gyllenhaal speelt zoals hij vrijwel in al zijn films speelt. Michelle Williams leek elk moment "Dawson!" te kunnen gaan roepen en Heath had misschien beter zijn lippen helemaal op elkaar kunnen houden, want het geluid wat eruit kwam, was tenenkrommend. Het enige leuke was de drie minuten Anna Faris, die weer haar type-casting bewijst.

    Het eind kwam nogal anti-climaxig over bij mij. Geen kippenvel. Geen traantjes. Crash uit 2005, of Eternal Sunshine uit 2004 wisten meer bij mij los te maken. Zonde, want ik keek erg naar deze film uit, en misschien is dat het probleem ook wel. Ik denk dat deze film inmiddels een overkill aan promotie heeft gehad. Gehyped bij het leven.

    Oh ennem,...[spoiler:37234372f1]Sinds wanneer gaat anale seks zó makkelijk?[/spoiler:37234372f1]
    **** me gently with a chainsaw.

  25. #25

    Standaard

    Toen ik voor het eerst over deze film hoorde wist ik niet wat ik moest denken eigenlijk,ja een controversiele film voor conservatieve americanen misschien want deze film heeft verder nou niet echt veel impact meer,zeker niet in een landje als de onze vind ik.Natuurlijk wel een pluim voor Ang Lee om dit onderwerp aan te snijden en het op een mooie manier te vertellen want als je op papier leest dat het een moderne western met homosexuelen gaat kan je snel een verkeerde conclussie trekken.Het begin van de film vond ik niet zo sterk moet ik eerlijk bekeken,ik zag grotendeels alleen maar een stel kampeerende en etende cowboys alsof het leek of ze op vakantie waren.Soms had ik ook het gevoel dat ik naar die oude Marlboro reclames zat tekijken.Maar naarmate de film vorderde,ontvouwde de film zich in een sterk drama met zeker voor de tijd(en ook nu soms nog) moeilijke dilemma,s waar de hoofdfiguren mee worstelen.Het laatste gedeelte van de film leefde ik wel met de personen mee maar wisten mij niet echt te raken wat ik overigens wel jammer vind want dan had deze film voor mij nog beter geweest.Ook een compliment naar de 2 hoofdrol spelers want dit lijken mij geen gemmakelijke rollen om te spelen.Jake Gyllenhaal toont aan zeker door z,n laatste films een veelzijdig acteur te zijn,een die we in de gaten moeten houden.Heath Ledger vond ik in deze film misschien wel het sterkste van allemaal acteren.Een verrassend goede film maar geen meesterwerk vind ik.8/10
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •