Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 53 worden weergegeven.

Discussie: goedkope speakers?

  1. #1

    Standaard goedkope speakers?

    Hallo,
    Ik ben momenteel bezig met het bouwen van mijn 1e HT.
    Ik heb al een mooie zolder, een benq 7100 beamer, een kenwood 9070 reciever, een kenwood 3070 dvd-speler en ik heb een paar mooie bioscoopstoelen op het oog.
    Ik heb alleen momenteel maar 200 euro voor een 5.1 luidprekerset!
    Ik wil t.z.t. wel iets fatsoenlijks neerzetten, maar dat zit er nu even niet in.
    Kan iemand mij wat goed advies geven, ik wil mijn 200 euro dan wel zo goed mogelijk uitgeven.
    Ik wil wel vloerstaande fronts, ik heb al een paar op het oog, heeft iemand er ervaringen mee?

    - Pioneer S-V230A-W A/V € 153,21
    - Pioneer S-V240-W € 211,00
    - Sony SS-FCR500 € 183,05
    - Eltax Discovery € 199,00

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard Re: goedkope speakers?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door carmi005
    k heb een paar mooie bioscoopstoelen op het oog.
    Ik zou een bank kopen, dat zit veeeel lekkerder!

  3. #3

    Standaard

    Die eltax zijn prima speakers voor wat je nu hebt. Ik denk dat veel mensen dat niet zullen vinden omdat ze niet echt laag buget zijn. Ik ben ook nog steeds low buget en voor dat geld haal zeker iets goed binnen!

  4. #4

    Standaard Re: goedkope speakers?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Citaat Oorspronkelijk gepost door carmi005
    k heb een paar mooie bioscoopstoelen op het oog.
    Ik zou een bank kopen, dat zit veeeel lekkerder!
    Ben ik niet helemaal met je eens, ik ben zelf ook in het bezit van bioscoopstoelen, type weet ik niet maar ze zitten heeeeeeerlijk, dus om een echt bioscoop gevoel te krijgen daar horen toch wel echte bioscoopstoelen thuis................en ik hou het er makkelijk 2 films in uit........
    Grtz Ron

  5. #5

    Standaard

    Ik heb zelf een set Onkyo speakers, 103e, en ik vind dit echt top voor films kijken!!! je hebt dan direct een prima 6.1 setje + mooie actieve subwoofer (zowel qua vermogen als geluid). Deze set is nu wel te vinden voor 200 Euro.

    Mijn voorkeur gaat daarnaast ook zeker uit naar een lekkere bank. Een film van +-3 uur vind ik ook prettiger kijken op mn ligbank (onderuitgezakt :wink: ), dan rechtop zittend in een bioscoopstoel.

    Maar ja met van die stoelen heb je misschien een completer bioscoop gevoel.

  6. #6

    Standaard

    Sorry, ik had niet zo snel gelezen dat je per se voor de frontspeakers staande speakers wilde.

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Dan hier de vraag waarom je nu al vloerstaanders wilt ?
    Verders wil ik je adviseren om met een dergelijk laag budget voor 2de hands speakers te kijken.
    Kan je immers net weer wat meer kwaliteit in huis halen.

    Dan de bioscoop stoelen.
    Het staat werkelijk perfect in een HT ruimte maar ook ik geef de voorkeur aan een bank.
    Eén film red ik net met bioscoop stoelen maar dat ligt sterk aan de persoon zelf natuurlijk.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Dan hier de vraag waarom je nu al vloerstaanders wilt ?
    Verders wil ik je adviseren om met een dergelijk laag budget voor 2de hands speakers te kijken.
    Kan je immers net weer wat meer kwaliteit in huis halen.

    Dan de bioscoop stoelen.
    Het staat werkelijk perfect in een HT ruimte maar ook ik geef de voorkeur aan een bank.
    Eén film red ik net met bioscoop stoelen maar dat ligt sterk aan de persoon zelf natuurlijk.
    Precies.
    En wat je ook kunt overwegen is dan b.v. goede boekenplank speakers die je later als surround achter speakers kunt gaan gebruiken. Overigens kunnen daar ook prima vloerstaanders staan natuurlijk maar als je over b.v. een jaar speakers gaat bijkopen dan zou ik nu een betere kwaliteit boekenplank set kopen.
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  9. #9

    Standaard

    Weet dat ze bij de Aldi een tijdje geleden grote speakers voor € 89,- het setje hadden en in Venlo staan er nog.
    En vriend heeft ze en klinken niet onaardig.
    Meer info staat hier: http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2176
    Mazzel,

    René

  10. #10

    Standaard

    Grootte zegt helaas niet altijd alles over een speaker. Heb zelf ook eens van die aldi dingen als Bset gehad, maar bij een redelijk volume vlogen letterlijk de beschermingkappen eraf en moest ik het volume meteen terugdraaien om ze niet op te blazen! Mijn advies, leuk voor aan een relatief eenvoudig versterker, maar als je een echt HT wilt gaan bouwen, niet doen.

  11. #11

    Standaard

    Nou Edgar dat valt ook wel mee... ik heb er zelf 4 van en heb het nog niet voorelkaar gekregen dat ze slecht klinken op hoog volume vindt ze zelfs erg goed klinken voor dat geld. Ik heb ze voor 60 per paar kunnen krijgen. Het is niet beste van het beste maar dat is logisch helemaal voor mensen die beter gewend zijn. Maar voor dat geld zijn het wel goede speakers. Goeie beginners speakers. Nu is mijn surround versterker een goedkoper JVC misschien dat bij dure versterkers ze het niet aankunnen ofzo daar kan ik nog niet over oordelen.

    Alleen is het niet echt goede kwaliteit behuizing de plaat aan de bovenkant is bij in los gegaan en de frondjes breken wel erg makkelijk af.

  12. #12

    Standaard

    eXperience, wat ik type is echt waar en geen verzonnen verhaal. Maar ik denk dat je gelijk hebt voor wat betreft de versterker, ik had ze aan mijn Sansui eghangen, 47 Watt per kanaal, maar wel echte Watts.

    Daarom zei ik ook:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Mijn advies, leuk voor aan een relatief eenvoudig versterker, maar als je een echt HT wilt gaan bouwen, niet doen.
    wat dus precies strookt met jouw bevindingen.

  13. #13

    Standaard

    Je het is niet super allemaal maar wel goed begin denk ik. Geloof je ook wel kwaliteit is niet super alleen had er nog geen last van dat ze ontploffen en ik luister behoorlijk hard muziek Ben van plan nieuwe Harman Kardon versterker te halen (Ook nieuwe speakers) Zal dan is proberen als ik ze kappot kan krijgen!

  14. #14

    Standaard

    vindt je dat niet zonde dan, als je er op zich tevreden over bent?

  15. #15

    Standaard

    Mha zonde... ik zit nu erg low buget en begin daar beetje genoeg van te hebben/aan te ergeren. Kan niet veel afstellen en het klinkt niet zoals ik het wil. Die Harman Kardon is een hele goeie aanbieding met Infinty speakers. Dus ik heb het gevoel dat ik die niet kan laten lopen... gebeurd ook niet snel dat je zo'n set voor 599 kan krijgen. En die speakers.... ja ze zien er neit echt super meer uit de frondjes zijn afgebroken en jha het lijkt zo armzalig allemaal en je moet ook trots op je set zijn wil je er van genieten.

  16. #16

    Standaard

    Wat is lowbudget, ik heb zelf ook "maar" een yamaha RXV350 hoor. Misschien wil carmi005 je speakers overnemen voor een leuke prijs?

  17. #17

    Standaard

    Ja kep geen idee wat ik daarvoor kan vragen.

    4 Van die aldi speakers. De staat is redelijk de speakers zelf zijn nog perfect. De center speaker is conrad 80watt redelijk groot wel goed. En de subwoofer is een Mivoc. Compleet 5.1 dus

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eXperience
    Ja kep geen idee wat ik daarvoor kan vragen.

    4 Van die aldi speakers. De staat is redelijk de speakers zelf zijn nog perfect. De center speaker is conrad 80watt redelijk groot wel goed. En de subwoofer is een Mivoc. Compleet 5.1 dus
    In nieuwstaat 60% nieuwprijs, ziet het er iets minder uit dan 50% etc. :wink:

  19. #19

    Standaard

    Als je van die grote speakers gaat overschakelen naar een infinty sattelietset, zou dat overigens best kunnen tegenvallen. Niet omdat infinity slecht is, integendeel, maar het bereik van je huidige speakers zal veel groter zijn dan de sattelietjes, de rest moet dus opgevangen worden door je sub.

    Als ik jou was zou ik de boel nog even aanhouden, en als je de HK+inifinty set hebt eens wat experimenteren met de verschillende speakers. Mocht de infinity set wel goed bevallen, kun je altijd nog gaan verkopen.

    Prijs? Tip van Harry spreekt voor zich! :wink:

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry stadman
    Citaat Oorspronkelijk gepost door eXperience
    Ja kep geen idee wat ik daarvoor kan vragen.

    4 Van die aldi speakers. De staat is redelijk de speakers zelf zijn nog perfect. De center speaker is conrad 80watt redelijk groot wel goed. En de subwoofer is een Mivoc. Compleet 5.1 dus
    In nieuwstaat 60% nieuwprijs, ziet het er iets minder uit dan 50% etc. :wink:
    Ja de subwoofer is net een maand oud. De speakers een jaar.

    Nieuwprijzen wat het mij gekost heeft:

    Subwoofer 150euro
    Speakers 120euro (allemaal samen)
    Center 60euro

    Dus verkopen voor 150 ofzo. Of is dat weer teveel.

    ---------------------

    Wat betreft mijn nieuwe set misschien. Die Infinitys zullen niet voor altijd zijn. Wil graag Mardount Short maar daar wacht ik nog even mee.

  21. #21

    Standaard

    sub voor 100 euro
    speakers voor 50 euro
    Centre voor 30 euro
    alles samen voor 160 euro aanbieden.

  22. #22

    Standaard

    Ok thx. Ik heb ze op markplaats gezet alles samen dan he. En versterker voor 80 euro met gratis dvd speler :P

    Sorry topicmaker voor klein beetje offtopic

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    sub voor 100 euro
    speakers voor 50 euro
    Centre voor 30 euro
    alles samen voor 160 euro aanbieden.
    Dat lijkt mij een nette prijs. :wink:

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eXperience
    Ok thx. Ik heb ze op markplaats gezet alles samen dan he. En versterker voor 80 euro met gratis dvd speler :P

    Sorry topicmaker voor klein beetje offtopic
    Je kunt ze ventueel voor de liefhebber ook nog in dit topic plaatsen.

  25. #25

    Standaard

    Heb hier niet zoveel kans denk ik maarja kan niks kwaad natuurlijk om het te proberen. Danku! 8)

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •