Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 51 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard vervanging sony dav-s500

    Na een paar jaar trouwe dienst begint mijn sony dav-s500 home cinema setje een probleem te vertonen. De linker front speaker valt regelmatig uit. Na flink gezoek blijkt dit een bekend probleem van het apparaat zelf (niet de speaker) te zijn wat met slechte soldeerpunten te maken zou hebben in combinatie met warmte ontwikkeling. Heb de kast al open gehad en de betreffende punten opnieuw gesoldeerd maar na een paar weken kwam het probleem toch weer terug. Weg was de euforie van vlak na de reparatie
    Aangezien reparatie via Sony op €130 uitkomt (van horen zeggen) en bij de meesten het probleem niet oploste, heb ik besloten dat ik toch maar aan vervanging moet gaan denken.

    Nu eindelijk naar de kern van de zaak Ik heb geen zin om mijn bedrading en ophangsysteem (lees gaten in de muren) te wijzigen dus wil eigenlijk de speakers behouden. Ander argument is dat ik de kosten laag wil houden.
    Nu hebben deze Sony's een eigen aansluitsysteem (connectoren) aan de achterkant van het systeem voor de speakers. Weet iemand toevallig of ditzelfde systeem bij de nieuwere modellen nog steeds gehanteerd wordt. En zo ja: welk model is aan te raden met een budget tot ca. €250? We hebben het dus over een all in one apparaatje (tuner, cd, dvd).

    Weet dat dit een erg specifieke vraag is maar nooit geschoten is altijd mis....

  2. #2

    Standaard

    Ik heb laatst hetzelfde probleem gehad met de Sony DAV S300. Helaas maken die gasten van Sony bij elke volgende versie - ik denk met opzet - een nieuw soort connectoren, waardoor je de hele bedrading moet vervangen. Twee mogelijke oplossingen:
    de elegante: als je een nieuw systeem koopt, zien dat de versterker en de speler aparte toestellen zijn, en dat de eerste "losse" bedrading heeft, d.w.z. niet met die klerefiches die anders nergens op passen.
    de minder elegante: draden doorsnijden, strippen en met luchterklemmen weer aan elkaar hangen. Het ziet er niet echt mooi uit, maar ik weet niet in welke mate je die achter kasten e.d. kan wegmoffelen. Je bent dan wel de garantie op de draden kwijt natuurlijk.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Kreeg al een vervelend onderbuikgevoel over die sony sets. Dan misshcien toch maar een nieuwe tuner annex dvd annex cd speler kopen (wil perse all in one ivm ruimte onder de tv).
    Kabels strippen is geen probleem, zit toch geen garantie (meer) op. dan alleen de vraag nog wat een beetje een decent apparaatjes is voor ca. €200?
    En moet ik nog ergens rekening mee houden? Zoals bijvoorbeeld het vermogen van de speler t.o.v. het (non)vermogen van de satelietspeakertjes?

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eXperience
    Hmzz 200euro is wel erg weinig....
    250 - 300 dan Hoeft van mij niet geweldig te zijn...als het maar vergelijkbaar tot net iets beter is dan de dav-s500...of is mijn realiteitszin helemaal naar de knoppen?

  6. #6

    Standaard Re: vervanging sony dav-s500

    Citaat Oorspronkelijk gepost door securer
    Na een paar jaar trouwe dienst begint mijn sony dav-s500 home cinema setje een probleem te vertonen. De linker front speaker valt regelmatig uit. Na flink gezoek blijkt dit een bekend probleem van het apparaat zelf (niet de speaker) te zijn wat met slechte soldeerpunten te maken zou hebben in combinatie met warmte ontwikkeling. Heb de kast al open gehad en de betreffende punten opnieuw gesoldeerd maar na een paar weken kwam het probleem toch weer terug. Weg was de euforie van vlak na de reparatie
    Aangezien reparatie via Sony op €130 uitkomt (van horen zeggen) en bij de meesten het probleem niet oploste, heb ik besloten dat ik toch maar aan vervanging moet gaan denken.

    Nu eindelijk naar de kern van de zaak Ik heb geen zin om mijn bedrading en ophangsysteem (lees gaten in de muren) te wijzigen dus wil eigenlijk de speakers behouden. Ander argument is dat ik de kosten laag wil houden.
    Nu hebben deze Sony's een eigen aansluitsysteem (connectoren) aan de achterkant van het systeem voor de speakers. Weet iemand toevallig of ditzelfde systeem bij de nieuwere modellen nog steeds gehanteerd wordt. En zo ja: welk model is aan te raden met een budget tot ca. €250? We hebben het dus over een all in one apparaatje (tuner, cd, dvd).

    Weet dat dit een erg specifieke vraag is maar nooit geschoten is altijd mis....
    Heb dit gezeik nu met de Dav s400.
    Bij mijn schakelt die ook in eens naar headset!
    Terwijl de geen plug in de headset ingang zit..
    Maar goed heb gelukkig nog garantie..
    Dus dat zal wel maandje of 5 zonder dvd-speler worden.
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door securer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door eXperience
    Hmzz 200euro is wel erg weinig....
    250 - 300 dan Hoeft van mij niet geweldig te zijn...als het maar vergelijkbaar tot net iets beter is dan de dav-s500...of is mijn realiteitszin helemaal naar de knoppen?
    Nou ja als je weer een Sony zou willen is dit wel een aardige denk ik die is 299.

    Sony DAV-DZ100

    Dat is eigenlijk het enigste leuke wat ik voor dat geld kan vinden. Maarja het is weer een Sony :P Anders zou je is langs Mediamarkt moeten gaan misschien dat ze daar nog wat hebben. Of idd tweedehands gaan zoeken.

  8. #8

    Standaard

    tweedehands heb ik mijn twijfels bij aangezien je niet weet wat ermee gebeurd is. Ik ga inderdaad wel wat winkels en sites langs maar tips zijn zeker nog welkom. Met name als het gaat om andere merken dan Sony.

    Vraag die nog wel opeen staat is of ik nog op specifieke zaken moet letten zoals bijvoorbeeld het vermogen van mijn reeds aanwezige satelietspeakers/sw t.o.v. het vermogen van het nieuwe apparaat of maakt dit niets uit?

  9. #9

    Standaard

    Ja andere merken vind ik persoonlijk wat minder (Zover ik daar ervaring mee heb). Pioneer is misschien ook een optie. Maar voor echt beetje goede setjes kom je toch wat duurder uit. Tenzei je gaat voor finlux en dat soort ja uhmzz ''troep''

  10. #10

    Standaard Re: vervanging sony dav-s500

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Demon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door securer
    Na een paar jaar trouwe dienst begint mijn sony dav-s500 home cinema setje een probleem te vertonen. De linker front speaker valt regelmatig uit. Na flink gezoek blijkt dit een bekend probleem van het apparaat zelf (niet de speaker) te zijn wat met slechte soldeerpunten te maken zou hebben in combinatie met warmte ontwikkeling. Heb de kast al open gehad en de betreffende punten opnieuw gesoldeerd maar na een paar weken kwam het probleem toch weer terug. Weg was de euforie van vlak na de reparatie
    Aangezien reparatie via Sony op €130 uitkomt (van horen zeggen) en bij de meesten het probleem niet oploste, heb ik besloten dat ik toch maar aan vervanging moet gaan denken.

    Nu eindelijk naar de kern van de zaak Ik heb geen zin om mijn bedrading en ophangsysteem (lees gaten in de muren) te wijzigen dus wil eigenlijk de speakers behouden. Ander argument is dat ik de kosten laag wil houden.
    Nu hebben deze Sony's een eigen aansluitsysteem (connectoren) aan de achterkant van het systeem voor de speakers. Weet iemand toevallig of ditzelfde systeem bij de nieuwere modellen nog steeds gehanteerd wordt. En zo ja: welk model is aan te raden met een budget tot ca. €250? We hebben het dus over een all in one apparaatje (tuner, cd, dvd).

    Weet dat dit een erg specifieke vraag is maar nooit geschoten is altijd mis....
    Heb dit gezeik nu met de Dav s400.
    Bij mijn schakelt die ook in eens naar headset!
    Terwijl de geen plug in de headset ingang zit..
    Maar goed heb gelukkig nog garantie..
    Dus dat zal wel maandje of 5 zonder dvd-speler worden.
    Dit geintje gaat ongeveer 6 weken duren!
    Als mee zit 4 weken
    Houd dus zelf rekening met 8 weken..
    Een voordeel ik gaat maandag voor 17 dagen weg naar florida.
    dus dat scheelt al weer een boel
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  11. #11

    Standaard

    Dit soort dingen stuur ik nooit op tenzei ik echt geen keus heb. Kep zoveel slechte ervaring met reparaties dat ik niet zo snel meer dingen terug stuur of laar maken.

  12. #12

    Standaard

    Net even in de stad geweest om even naar wat nieuwe setjes te kijken. Heb de volgende gezien in mijn prijsklasse:
    pioneer dcs-222 €199 (aanbieding)
    Sony dav-sb100 €189
    Jvc th-s 11 €179
    Jvc th-s 3 €189
    Vanavond ga ik wel even wat reviews opzoeken om ze te vergelijken maar als mensen hier ervaring hebben met 1 of meerdere modellen dan hoor ik dit graag.

  13. #13

    Standaard

    Laatste vraag want twijfel nog steeds of ik niet even wat meer moet uitgeven. Heb de Sony HTP 3200 voor €299 ergens in de (schijnaar erg goede) aanbieding gezien. Dit zijn 2 losse componenten en een actieve subwoofer. Reacies op kieskeurig zijn goed maar zijn slechts 7 reviews.
    Duurder is niet altijd beter maar zou in dit geval aan te raden zijn om die €100 extra uit te geven?

  14. #14

    Standaard

    Ik zou gaan voor de JVC Th-S5, ben je wel gelijk door je 250 euri heen, maar je hebt wel een kwalitatief goed setje met voldoende vermogen...

    P.s. ik zou de kabels en boxen toch vervangen als dit enigzins mogelijk is.

    Massol,

    J

  15. #15

    Standaard

    Nou je bent dan zeker wel beter ff aangezien het losse componenten zijn en je dus meer kan ook als je naar de toekomst kijkt. Vervangen van speakers etc. Als je dat niet nodig vindt zou ik gewoon kijken naar een setjes van 299 die alles in 1 heeft...

    Deze bijvoorbeeld: Sony DAV-DZ100

  16. #16

    Standaard

    Over de JVC Th-S5 lees ik juist dat het geluid van de tuner blikkerig klinkt. JVC heeft hier vaker last van. Heb vanmiddag de Th-s3 gehoort en die klinkt inderdaad erg slecht dus kan me niet voorstellen dat dat met de s5 veel verbeterd zal zijn.

    Die DAV-DZ100 (€279) heb ik vanmiddag ook gezien in dezelfde winkel als de htp 3200. Verkopers hadden het erg druk dus ik ga kijken of ik ze beide morgen even kan luisteren.

    Je hebt wel gelijk over het voordeel van de losse componenten. Denk dat ik mijn gehoor maar doorslaggevend moet laten zijn

  17. #17

    Standaard

    voor 499 (is wel ietsie meer) heb je een Yamaha AVpack, alles los en IMHO ietsie beter dan de sony set.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    voor 499 (is wel ietsie meer) heb je een Yamaha AVpack, alles los en IMHO ietsie beter dan de sony set.
    Ik neem dat je ietsie evenredig met de prijs omhoog gaat toch

    Maar welk model dan trouwens en waar want zie op kieskeurig geen reviews en slechts 2 webwinkels die de avpack105 hebben

    [edit] heb net je recensie gevonden op dit forum. Zal niet zo snel meer roepen in het vervolg

  19. #19

    Standaard

    Of ga voor Onkyo,

    De TX-SR502e + HTP-103e 6.1 speakerset. Is wel te vinden bij Correct voor 475 Euro inc verzendkosten. En dan haal je ook echt home cinema in je huis.

    Zelf denk ik dat je voor deze prijsklasse niets beters kan vinden dan de onkyo set of een AV-pack zoals Edgar zei.

    Echt waar ik wilde eerst ook een setje kopen maar enkele wijzen :wink: op dit forum hebben me dit afgeraden. En nu weet ik waarom!!!

    Losse componenten klinken duidelijk beter in deze prijsklasse en je kunt altijd uitbereiden.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Krimzonnn
    Of ga voor Onkyo,

    De TX-SR502e + HTP-103e 6.1 speakerset. Is wel te vinden bij Correct voor 475 Euro inc verzendkosten. En dan haal je ook echt home cinema in je huis.

    Zelf denk ik dat je voor deze prijsklasse niets beters kan vinden dan de onkyo set of een AV-pack zoals Edgar zei.

    Echt waar ik wilde eerst ook een setje kopen maar enkele wijzen :wink: op dit forum hebben me dit afgeraden. En nu weet ik waarom!!!

    Losse componenten klinken duidelijk beter in deze prijsklasse en je kunt altijd uitbereiden.
    Maar dan heb je een receiver + speakers dus nog geen dvd speler dus zo hoog wil ik zeker niet gaan. Die Yamaha avpack ga ik misschien nog overwegen. Wel bedankt trouwens.

  21. #21

    Standaard

    @securer: Geeft niets, mijn recensie betreft trouwens het "oude" 104 pack. BCC, MM Arena, De Harense Smid verkopen sowieso AVpacks, welke ze op voorraad hebben, kan ik alleen niet zeggen.

    @Krimzonn, daarom is dit forum ook zo leuk, leerzaam en onderhoudend.

  22. #22

    Standaard

    Heb net op de site van BCC gekeken en hier in Delft hebben ze de 105S in principe op voorraad. Ik ga morgen zeker even kijken/luisteren om later geen spijt te krijgen als ik toch voor een goedkopere set ga. Bedankt voor de tip.

  23. #23

    Standaard

    Update: Heb zojuist de AVPack 105S gekocht met daarin:
    Yamaha RX-V 357 receiver
    Yamaha DVD-S 557 dvd-speler
    Yamaha NS-P 110 satellietsysteem:
    4x NX-E130
    1x NX-C130
    1x SW-P130

    Heb me ook nog de volgende kabels laten aansmeren :
    - Monster Video 2 Scart
    - Monster Interlink Lightspeed 200 optische kabel
    Totaalprijs (na onderhandelen ): €590,-

    Dus ik heb nu om wat te spelen. Moet alleen nog een oplossing vinden voor de achterspeakers aangezien ik mijn huidige wall mounts niet kan gebruiken en ik ze naar binnen gericht wil plaatsen.
    Verkoper had hier niets voor maar zag in het boekje van de speakers al dat er wel accessoires voor te vinden zijn. Maandag maar even rondbellen en kijken of er een officiele Yamaha dealer in de buurt zit. Bedankt voor de tips allemaal en met name Edgar

  24. #24

    Standaard

    Tja.... dat is behoorlijk boven je buget maar nice. Denk alleen dat er nog wel wat beters was voor dat geld Maar doet er niet toe nu opstellen en genieten! 8)

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eXperience
    Tja.... dat is behoorlijk boven je buget maar nice. Denk alleen dat er nog wel wat beters was voor dat geld Maar doet er niet toe nu opstellen en genieten! 8)
    Inderdaad boven mijn budget maar dat is the story of my life En nog wat beters voor dat geld? Je begrijpt vast wel dat ik dat nu niet wil horen, mag je me over een half jaartje vertellen ofzo Nu wil ik alleen van jullie horen dat dit een perfecte keus was haha
    Straks de kids achter de tv wegjagen en dan aan de slag

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •