Bekijk uitslag poll: Ik heb of wil een plasma of een LCD TV

Stemmers
172. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Ik heb een Plasma

    34 19,77%
  • Ik heb een LCD

    25 14,53%
  • Ik zou een Plasma kopen

    38 22,09%
  • Ik zou een LCD kopen

    44 25,58%
  • Jullie zijn allemaal gek, want...

    31 18,02%
Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 215 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ik heb of wil een plasma of een LCD TV

    Ik heb een plasma en ben nog steeds onder de indruk als ik hem aanzet.

    PS. Dit kan een vriend van me niet zeggen die bijna 2x zoveel heeft uitgegeven voor een 37" LCD.
    Mazzel,

    René

  2. #2

    Standaard

    Ik heb voor de laatste optie gekozen want ik heb geen plasma of Lcd en als iets nieuws ga kopen ga ik niet vooraf bepalen wat het wordt.

    Gewoon kijken en vergelijken en dan beslissen wat binnen het budget en het overige wensenlijstje het beste is.

    Misschien wordt het wel een RPTV.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Ik sluit me helemaal aan bij de heer Duijmelinck. Het moeten hebben van een plasma of LCD tv waar nogal veel mensen last van hebben, daar heb ik het echt mee gehad.

    Ik wil best een nieuwe TV, maar dan wel eentje die binnen het budget past en een die voor mij goed beeld geeft.

  4. #4

    Standaard

    Het staat heel mooi hoor zo'n plat schermpje aan de wand maar ik blijf ze veel te klein voor veel te veel geld vinden zeker als je film echt wilt beleven. :wink:
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #5

    Standaard

    LCD TV ,vanwege het minimale aan ruimte wat die gebruikt.

  6. #6
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard

    42 inch Plasma (zou nog groter willen, maar .......... )

  7. #7

    Standaard

    Ik ben voor een goeie projector gegaan en nog geen seconde spijt, prachtig beeld en ik kan het zo groot maken als ik wil. Qua beeldkwaliteit kan geen een LCD of Plasma niet aan een goeie projector tippen. Dus ook ik snap de hype van plasma's en LCDs niet. Naast het alternatief van een projector zijn er (zoals onze geliefde Edgar al zegt) ook nog RPTVs (met DLP technologie wel te verstaan). Gek genoeg wordt hiervoor weinig reclame gemaakt waardoor ze relatief onbekend zijn, maar het beeld is om van te smullen, zeker voor de prijs.

  8. #8

    Standaard

    Jullie zijn allemaal gek, want...

    deze technologie is nog volop in ontwikkeling. Als je 2 jaar geleden een scherm gekocht hebt voor €20,000 dan heb je nu slechtere kwaliteit dan bij een scherm van €1500. Dit blijft natuurlijk de komende jaren doorgaan. Pas als de kinderziektes en artefacten eruit zijn en de grote schermen rond de €1000 zijn sla ik toe, met het systeem (LCD, projectie of Plasma) dat het gemaakt heeft.

    Een dvd-speler heb ik ook pas gekocht toen ze rond de €200 waren (4 jaar geleden), dat kosten ze nu nog steeds.

    PS: Natuurlijk is technologie altijd in ontwikkeling, maar zeker wanneer er nog geen standaard is, is kopen link. Terwijl gewone tv's een levensduur van 10-15 jaar hebben, zal de gemiddelde LCD/plasma dit bij lange na niet halen! Niet alleen is de prijs hoger, ook de afschrijving is gigantisch.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Jullie zijn allemaal gek, want...

    PS: Natuurlijk is technologie altijd in ontwikkeling, maar zeker wanneer er nog geen standaard is, is kopen link. Terwijl gewone tv's een levensduur van 10-15 jaar hebben, zal de gemiddelde LCD/plasma dit bij lange na niet halen! Niet alleen is de prijs hoger, ook de afschrijving is gigantisch.
    Sorry hoor, maar een gemiddelde plasma wordt tegenwoordig tussen de 30.000 en 60.000 uur gegarandeerd. Zo haal je de 15 jaar makkelijk.

    Mijn gewone Loewe ging na 7 jaar ook kapot en kon zo de schroothoop op.

    Hoezo 'nog geen standaard'??? Wat is daar belangrijk aan? Mijn plasmascherm kan in ieder geval HD aan. Leuk icm een XBOX 360 of een PS3. Kom daar bij een CRT maar eens mee aan.
    *** Star-trader / SafeTrader

  10. #10

    Standaard

    Voor het geld dat je voor een goede plasma of lcd nodig hebt kan je beter enn behoorlijke beamer komen als het je om de thuisbios ervaring gaat. Voor een design tv op de slaapkamer wil ik ooit wel eens een lcd of plasma hebben, maar ik wacht nog even tot de goede schermen betaalbaarder zijn. CRT blijft voorlopig mooier IMO.

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ook ik kan niet bij voorbaat zeggen welke techniek te zullen kopen.
    Het zal zeker een "plat" scherm worden maar welke..............

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Ik ben voor een goeie projector gegaan en nog geen seconde spijt, prachtig beeld en ik kan het zo groot maken als ik wil. Qua beeldkwaliteit kan geen een LCD of Plasma niet aan een goeie projector tippen. Dus ook ik snap de hype van plasma's en LCDs niet. Naast het alternatief van een projector zijn er (zoals onze geliefde Edgar al zegt) ook nog RPTVs (met DLP technologie wel te verstaan). Gek genoeg wordt hiervoor weinig reclame gemaakt waardoor ze relatief onbekend zijn, maar het beeld is om van te smullen, zeker voor de prijs.
    jaZeker wle, heb inmiddels al een paar DLP RPTV zien draaien, die zelfs bij normaal daglicht erg mooi beeld geven. en aangezien de diepte van deze toestellen ook erg meevalt (30-40cm) is het toch iets om eens bij stil te staan.

  13. #13

    Standaard

    Omdat mijn vorige tv,een Philips bakbeest met 70cm scherm,het na 15 jaar echt begaf heb ik meteen een 'upgrade' gekocht,en dat werd de Sony Wega 86cm lcd-scherm,en het is steeds weer een feest om dat ding z'n werk te zien doen.
    Sommige zenders zijn al jaren digitaal,en het is net alsof je erbij zit.
    Over de voortgaande techniek kan ik kort zijn,het gaat inderdaad heel snel,maar ik ben niet van plan om zo lang zonder grootbeeld te zitten,mijn reserve-tv is maar 30cm,en nog nooit zoveel hoofdpijn gehad

  14. #14

    Standaard Re: Ik heb of wil een plasma of een LCD TV

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MY00
    Ik heb een plasma en ben nog steeds onder de indruk als ik hem aanzet.

    PS. Dit kan een vriend van me niet zeggen die bijna 2x zoveel heeft uitgegeven voor een 37" LCD.
    ha ha ha, ik begrijp precies wat je bedoelt
    100% mee eens!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rtoonen
    Sorry hoor, maar een gemiddelde plasma wordt tegenwoordig tussen de 30.000 en 60.000 uur gegarandeerd.
    Dat zou wel interessant zijn, maar ik denk niet dat er één Plasma-tv is met een garantie op de levensduur. Ik zou hem in dat geval meteen kopen, bij 4 uur per dag kijken heb je dan in het slechtste geval 30.000 uur = 20 jaar garantie en in het beste geval 40 jaar.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  16. #16

    Standaard

    Het gaat hierbij om de halfwaardetijd van het scherm. Pioneer en Panasonic claimen dat die pas na 60.000 uur is bereikt. Is nu inderdaad moeilijk te controleren. Mijn scherm is pas 3 jaar oud.
    *** Star-trader / SafeTrader

  17. #17

    Standaard

    Heel even over de mensen die meningen hebben over de levensduur van plasma TV's.
    Ik begrijp niet waar ze moeilijk over doen. En goede plasma kost ongeveer €1900,-. als je er 4 uur per dag na kijkt en dan zeg 6 jaar lang kost je dit € 0,21 per uur en dan heb je er net 8760 uur op zitten dus kan ie nog zeker 4x zolang mee.
    Waarschijnlijk hebben deze mensen wel DVD's in de kast staan waar ze € 20,- voor betaald hebben en deze 1 of 2 bekeken hebben.
    Dit kost dus €20,-/ 4 uur = € 5,- per uur.
    Al met al is een investering in een TV denk ik een zeer goede, zeker als je het gaat vergelijken met andere spullen rond om je heen (Auto, gordijnen (heb net een nieuw huis), enz.)
    Dus hou eens op met zeuren dat Plasma's maar even mee gaan.
    Mazzel,

    René

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MY00
    Heel even over de mensen die meningen hebben over de levensduur van plasma TV's.
    Ik begrijp niet waar ze moeilijk over doen. En goede plasma kost ongeveer €1900,-. als je er 4 uur per dag na kijkt en dan zeg 6 jaar lang kost je dit € 0,21 per uur en dan heb je er net 8760 uur op zitten dus kan ie nog zeker 4x zolang mee.
    Waarschijnlijk hebben deze mensen wel DVD's in de kast staan waar ze € 20,- voor betaald hebben en deze 1 of 2 bekeken hebben.
    Dit kost dus €20,-/ 4 uur = € 5,- per uur.
    Al met al is een investering in een TV denk ik een zeer goede, zeker als je het gaat vergelijken met andere spullen rond om je heen (Auto, gordijnen (heb net een nieuw huis), enz.)
    Dus hou eens op met zeuren dat Plasma's maar even mee gaan.
    Rene, ik snap wel waar je heen wilt, maar om de prijs van een plasma over uren te gaan berekenen en dat vervolgens met een uurprijs van een dvd te vegelijken, dat raakt kant noch wal.

    En een TV is inderdaad wel een goede investering, mist je een goede koopt. Het vergelijk met een auto gaat al helemaal niet op, want een auto kost alleen maar geld, en vergelijken met een huis kan ook niet, wan over het algemeen zijn huizen vrij waardevast. :wink: . Ik weet het zijn slechts voorbeelden, alleen helaas geen goede.

    Plasma's gaan uiteraard niet maar even mee, maar wat een feit is, is dat ze minder lang meegaan dan een CRT TV. Overigens vindt ik 4 uur tv per dag wel erg weinig, misschien dat jullie allemaal alleen wonen ofzo, maar bij ons thuis staat de TV gemiddeld ongeveer 6 uur per dag aan.

    Dat betekend bij een halfwaardetijd na 60.000 uur dat de TV bij mij thuis dus na 27jaar (60.000/2190) zijn halfwaardetijd bereikt zou hebben??? En bij 30000 uur zou dat na 13 jaar zijn, dat klinkt al een stuk aannemelijker.

  19. #19

    Standaard

    Edgar,

    Het ging/gaat me erom waar mensen wel veel geld aan uitgeven en niet zo kritisch zijn.
    Verder gaat het ook niet om het huis maar de spullen die je erin hebt staan/hangen.
    Bijvoorbeeld voor meer dan €7500,- aan gordijnen die je binnen 10 jaar weer vervangt of een keuken van €20000,- die je na 15 vervangt.
    Laat staan wat mensen uitgeven aan een badkamer waar ze max. een 1 uur per dag zijn.
    Mazzel,

    René

  20. #20

    Standaard

    En met de hogere energie prijzen,die gaan komen,is het ook erg fijn om een plasma scherm te hebben

  21. #21

    Standaard

    Mocht je nog een plasma willen, zou ik er in ieder geval nu een kopen, de verwachting is dat door de hoge olieprijzen alle producten waarin olie verwerkt zit of onderdeel is van een bewerking, behoorlijk in prijs zullen stijgen, zoals bijv speelgoed, kunststof etc etc. En ja plasma's bevatten kunststof, dus zullen ook duurder gaan worden. Aan de andere kant worden de productiemethoden weer steeds goedkoper, dus hopelijk blijven de prizjen gelijk, maar ik vrees het ergste.

  22. #22

    Standaard

    @Raimond,

    Zoals al vele malen beschreven is zijn de laatste generatie's plasma's een stuk zuiniger.
    Dit word ook bevestigd door mensen die er een meter op aangesloten hebben om dit te meten.

    Maar ja ik rij ook in een auto die je tussen de 1:4 en 1:9 kunt laten rijden, dus ik weet onder tussen echt duur is in gebruik.
    Mazzel,

    René

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MY00
    @Raimond,

    Zoals al vele malen beschreven is zijn de laatste generatie's plasma's een stuk zuiniger.
    Dit word ook bevestigd door mensen die er een meter op aangesloten hebben om dit te meten.

    Maar ja ik rij ook in een auto die je tussen de 1:4 en 1:9 kunt laten rijden, dus ik weet onder tussen echt duur is in gebruik.
    [offtopic]
    1:4 ?????????
    Wat voor wagen is dat dan?
    [/offtopic]

  24. #24

    Standaard

    nou als ik op de sites van de verschillende plasma fabriknaten kijk,dan verbruiken ze echt wel heel veel hoor

    Vaak zelfs het dubbele aan stroomverbuik,ten op zichte van b.v een LCD scherm

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Raimond Kieftenbeld
    nou als ik op de sites van de verschillende plasma fabriknaten kijk,dan verbruiken ze echt wel heel veel hoor
    Dus?

    Begrijp me niet verkeerd Raimond, het is meer algemeen bedoeld:

    Als alle mensen die het verbruik van een plasma aanhalen als reden om geen plasma te kopen net zo goed opletten met alle andere zaken die veel stroom verbruiken zou dat veel meer schelen.

    Zo ken ik bijvoorbeeld genoeg mensen die altijd hun pc hebben aanstaan (met internet open) omdat ze toch adsl hebben. Moet je effe nagaan wat zo'n computer verbruikt. Om over de standaard huis, tuin en keuken apparatuur nog maar te zwijgen. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •