Bekijk uitslag poll: Ik heb of wil een plasma of een LCD TV

Stemmers
172. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Ik heb een Plasma

    34 19,77%
  • Ik heb een LCD

    25 14,53%
  • Ik zou een Plasma kopen

    38 22,09%
  • Ik zou een LCD kopen

    44 25,58%
  • Jullie zijn allemaal gek, want...

    31 18,02%
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789
De resultaten 201 tot 215 van 215 worden weergegeven.
  1. #201

    Standaard

    Heb gekozen voor gaan voor een Plasma. Uitgangspunt; wat zou ik nu doen als de huidige TV het begeeft. Een 37" of groter CRT TV of een RPTV is geen optie wegens de omvang. Beamer niet vanwege de noodzakelijke verduistering, dus hou je Plasma of LCD voor aan de muur over. Dan is de keuze niet moeilijk; Plasma geeft nog steeds een beter en rustiger beeld voor de ogen. Enige dilemma; HD of niet. Gezien prijsniveau zal het wel SD worden. Over een jaar of wat dan maar vervangen door een SED TV.
    Marantz SR6300, Sony DVP-NS930, Panasonic DMR-EH67k, Philips CD-650, 4 x Monitor Audio Silver 8i, Monitor Audio SLCR, Panasonic TH-42PV70

  2. #202

    Standaard

    Op de site van philips is dan eindelijk eens mooi nieuws te vinden.
    De 28pw9551/12
    Wat is er zo bijzonder aan deze tv?
    Wel het is een crt die oa progressive scan heeft (niet al te bijzonder), daarnaast heeft hij 1 component ingang (al iets bijzonderer). Ook heeft hij een HDMI (HDCP) ingang (voor een crt al heel bijzonder) en dan ondersteunt hij ook nog 720p en 1080i.
    Eindelijk komen HD-CRT's dan ook in ons landje.

    De product specs etc van de 32 inch uitvoering zijn ook te vinden, maar deze staat nog niet op de site van philips zelf (alleen dus op hun databank site)

    Edit:
    Ik denk zelf dat het mede door het komende wk en de afspraak tussen philips en upc komt. (Philips gaat de HD-decoder voor digitale tv van upc maken.) Om n toch zoveel mogelijk mensen aan te zetten tot overgang naar hd is een goedkopere oplossing dan lcd / plasma nodig, dus hd-crt.

    Edit 2:
    Inmiddels heeft philips de 32"ook online gezet: 32PW9551/12

  3. #203

    Standaard

    thanks mr.parker. dat is nog eens verrassend nieuws. zijn de prijzen al bekend?

  4. #204

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philflow
    thanks mr.parker. dat is nog eens verrassend nieuws. zijn de prijzen al bekend?
    Ik heb inmiddels info gekregen van een soort groothandel dat de 28"niet leverbaar zou zijn in Nederland. De 32", die inmiddels dus wel "normaal" online staat zou adviesprijs hebben van € 699,- dus ook nog betaalbaar.

  5. #205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philflow
    thanks mr.parker. dat is nog eens verrassend nieuws. zijn de prijzen al bekend?
    Ik heb inmiddels info gekregen van een soort groothandel dat de 28"niet leverbaar zou zijn in Nederland. De 32", die inmiddels dus wel "normaal" online staat zou adviesprijs hebben van € 699,- dus ook nog betaalbaar.
    Dan krijg je dus heel veel voor een hele mooie prijs.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #206

    Standaard

    Persoonlijk ben ik zeer serieus aan het overwegen om deze tv te gaan aanschaffen.
    Zo ondersteund mijn huidige geen progressive scan terwijl mijn dvd-speler dit wel doet.

    Daarnaast heb ik nu een 24" breedbeeld tv (ook philips, ik ben nu eenmaal een Philips tv lefhebber) welke voor mij toekomstige woonkamer toch wel iets te klein wordt, kijk afstand wordt ongeveer 3 tot 3,5 meter, nu is het 2 tot 2,2 meter.

    Ik wil me echter niet blind staren op de opsomming op de site, zo wil ik de tv eerst in werking zien etc. maar ook viel me nu iets op op de site.
    Op de produkt spec (500k pdf) spreken ze over HD-prepared en niet over HD-ready?

    In de handleiding (10Mb pdf) staat hierover het volgende:

    HD-voorbereid

    Geniet van de uitzonderlijke beeldkwaliteit van een echt High Definition tv-signaal
    en wees volledig voorbereid op HD-bronnen zoals HDTV-uitzendingen, Blue-raydvd
    of HDVD. HD-voorbereid is een beschermde aanduiding die een beeldkwaliteit
    oplevert die beter is dan die van progressief scannen. Deze voldoet aan strikte
    normen, vastgelegd door EICTA voor een HD-scherm dat de voordelen weergeeft
    van een resolutie en beeldkwaliteit van een High Definition-tv-signaal. Het heeft een
    universele aansluiting voor zowel analoge YPbPr- en niet-gecomprimeerde digitale
    verbindingen van DVI of HDMI, met ondersteuning van HDCP. Geschikt voor
    weergave van 720p, en 1080i signalen bij 50 en 60 Hz.
    De site van EICTA kent echter alleen HD-ready en niet HD-prepared.

    Ik heb ook een vraag hierover gesteld aan Philips (per mail) en ben dan ook benieuwd.

    Weet iemand van jullie misschien iets meer over HD-prepared?

  7. #207

    Standaard

    Wat ik er van weet is dat philips met een aantal tv's wel de ondersteuning aan beelden van 720 lijnen kon voldoen maar niet aan beelden met 1080 lijnen en toen hebben ze zelf maar het hd prepared logo gemaakt ..
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  8. #208

    Standaard

    Wat ik er van weet is dat philips met een aantal tv's wel de ondersteuning aan beelden van 720 lijnen kon voldoen maar niet aan beelden met 1080 lijnen en toen hebben ze zelf maar het hd prepared logo gemaakt ..
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  9. #209

    Standaard

    Ik heb de Philips 37PF9830 en het is een geweldige TV.
    Het ambilight is een toegevoegte waarde.
    Ik had mijn bedenkingen maar het geeft echt een prettige achtergrond.
    Via de PC beelden bekeken op 1080*1920 en dat is echt geweldig.
    Kom maar op met die HDTV beelden.
    Nu nog kiezen HDTV via kabel of schotel.

  10. #210

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Knoop
    Wat ik er van weet is dat philips met een aantal tv's wel de ondersteuning aan beelden van 720 lijnen kon voldoen maar niet aan beelden met 1080 lijnen en toen hebben ze zelf maar het hd prepared logo gemaakt ..
    Zoals te zien aan de datum van mijn vorige mail betreft het een oude vraag.
    De "discussie" is reeds in een ander topic uitgebreid besproken.

    De tv heeft 576 beeldlijnen en rekent alles hier naar terug, omdat hij wel 720p en 1080i als inkomend signaal zelf kan verwerken (maar dus maximaal 576 lijnen kan tonen hiervan) heeft philips het HD-Prepared verzonnen. Maar ik zal hier niet de gehele discussie opnieuw voeren....

  11. #211

    Standaard

    Heb maanden met deze vraag rond gelopen , wat wil ik nu.
    Plasma of LCD , welke beeld formaat en het merk van het toestel.

    Steeds als ik het nieuwe aanbod bij de MM zag , wist ik het niet meer.

    Totdat ik 2 weken geleden bij de MM kwam en daar de Samsung LE32R71B zag staan.
    Vooral de aantal pagina's (1000) die Teletekst in het geheugen kon opslaan prak mij helemaal aan.
    De Maandag erop de knoop door gehakt en ben naar MM gegaan.
    DE LE32R71B koste toen € 1189 terwijl het zelfde toestel bij de It's nog € 1499 koste.

    Moest helaas de volgende dag met de Samsumg terug naar de MM omdat achter het glas een wazige groene vlek zat ( productiefout).
    2e LCD uit de winkel gehaald en bij de servicebalie laten testen , hierinb zat midden op het scherm een dode pixel.
    Met de 3e LCd was gelukkig niets is mee.

  12. #212

    Standaard

    Dan heb je wel pech gehad zeg.. Twee keer opnieuw, Maar uiteindelijk staat die er!!

    Heb hem zelf ook
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  13. #213
    Paul IJsendijk
    Guest

    Standaard

    Ik heb nu een Philips 28pw8506 staan op zich een aardige tv.
    Nadeel bij deze tv is dat je met name bij lchtere achtergronden verticale balken ziet die net een andere tint hebben. (dit is alleen bij dvd weergave)En ik heb goede bekabeling.

    Toch wil ik ook de overstap maken naar een plasma of een lcd tv.
    Er zijn alleen 2 probleempjes, aangezien de kijkafstand op mijn kamer 2,5 meter is valt een plasma naar mijn idee af omdat je anders te dicht op het beeld zit. Terwijl ik over de gehele linie genomen plasma toch net ff wat beter vindt.
    Tevens ben ik bang dat je bij een lcd scherm van die nasleep ziet (bij sport)
    Wat is nu een goede optie en waar moet ik precies op letten?
    Ik zie door de bomen het bos niet meer.

    Oja prijs max € 1400,-
    alvast bedankt

  14. #214

  15. #215

    Standaard

    Hey, ik heb heel de discussie hier gevolgd, en ben van plan een plasma te kopen, maar heb men vraagje maar hier gesteld: :wink:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=44180

Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •