Pagina 85 van 85 EersteEerste ... 35758182838485
De resultaten 2.101 tot 2.115 van 2115 worden weergegeven.
  1. #2101

    Standaard

    Thanx.
    sRGB is de kleurruimte waarin je foto opgeslagen wordt.
    aRGB heeft een breder bereik qua kleuren, maar dat wordt niet goed weergegeven door internet browsers. Met als gevolg dat kleuren er vaal uit kunnen zien. Zeker bij foto's zoals de laatste 2 waarin het om de kleur gaat is dat gewoon slordig om hem niet om te zetten naar sRGB.
    http://www.smugmug.com/help/srgb-versus-adobe-rgb-1998
    Hier kun je een vrij helder verhaal vinden over de verschillen. Zeker even interessant om te lezen.

  2. #2102

    Standaard

    Ik gebruik nu lightroom, ook na Adode PS editing. Dan zet je alles automatisch in sRGB.

  3. #2103

    Standaard

    Ik sla ook altijd standaard op in sRGB voor online. Voor bewerkingen gebruik ik adobe 1998, m'n standaard workingspace in PS.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  4. #2104

    Standaard

    Eventjes wat anders, heeft iemand de 'glossy' van Serge-Henri Valcke toevallig op tv gezien? Ik denk RTL Boulevard (ja, dat kijk ik tijdens het eten!) had een interview waarin hij wat foto's liet zien. Die waren erg mooi.

    Blad komt eind deze maand uit, zie
    http://www.nu.nl/news/1435176/61/rss/Ook_Serge-Henri_Valcke_komt_met_'glossy'.html

  5. #2105

    Standaard

    Niet gezien, misschien vanavond in herhaling.
    Ben wel nieuwsgierig
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  6. #2106

    Standaard

    Dus ik loop gister door een gebied met bos en weilanden, er lopen paarden, van die schapen met enorme horens, en er staan in één van de weilanden wel 30-40 reigers elke dag te suffen. En ja hoor, daar is ie weer...
    Wanneer ik heel hoog gepiep hoor sta ik altijd meteen stil als een standbeeld, er vliegen hier redelijk wat ijsvogels rond en ik moet en zal er eentje van dichtbij op zetten. Dat ging dus niet lukken, die dingen zijn zo snel.
    Aan het eind van m'n wandeling ben ik weer bij m'n fiets, *pieeeep!*
    Daar is er weer eentje. Een heel stuk verderop spot ik hem in een boom langs de sloot, dat blauwe verenpak is moeilijk te missen. Ik zoom in...en ik zie helemaal niks. Ik spotten door m'n lens, en eindelijk zie ik hem in de schaduw van de boom boven het water. Terwijl ik hem in focus krijg neemt hij een duik, *plons!*
    Bingo, zo snel als hij het water in dook komt hij weer boven met een visje. Hij vliegt naar een tak langs het water en begint z'n vangst dood te slaan en op te eten.

    De foto's ?
    Die heb ik niet.
    Tering wat zijn die krengen snel, ik heb alles gezien maar niks op foto, het doodslaan gebeurde in de schaduw achter wat takjes en m'n D70 kon daar niks mee. Maar wel erg mooi om te hebben gezien. Ik heb al honderden foto's van roofvogels zonder er ooit eentje met prooi te hebben gezien, een ijsvogels in actie had ik niet verwacht eerder te zullen mogen aanschouwen.
    Misschien voor sommigen hier niet zo bijzonder, maar voor mij maakte het m'n dag wel weer goed
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  7. #2107

    Standaard

    Gefeliciteerd!
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  8. #2108

    Standaard

    lol
    Dank je...denk ik...uhm...
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  9. #2109

    Standaard

    Eigenlijk balen dat je deze niet op de foto heb.......Zelf ben ik geen vogelaar (en wel bioloog zijn) vanwege een chronisch gebrek aan geduld.

  10. #2110

    Standaard

    Afgelopen weekend weer een korte sessie gehad met mijn jongste dochter in het kader van mijn foto-cursus plagiaat opdracht.Doel was nu de voorkant van de CD "Boy" van U2 na te maken.Dit is het orgineel:
    <
    En dit de nepperd:
    Laatst aangepast door rkrijger : 21-04-2008 om 09:18

  11. #2111

    Standaard

    Zo wordt ze later nooit U2 fan.
    Ze gaat een keer puberen en zoekt dan juist iets heel anders.
    Ik hoop dat je van Nick & Simon houdt?
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  12. #2112

    Standaard

    nog een schetsfiltertje eroverheen met een 70% opicity en dan gaat het lijken

  13. #2113

    Standaard

    Op één dingetje na perfect, nou ja, misschien twee...
    Is de U2 cover in grijswaarden of zitten er kleurtjes in ? (zal wel joeg smurrie zijn...?)
    Maar m'n echte punt is :
    Op de U2 foto staat het hoofd van het kind net niet recht vooruit, hij kijkt net naar links en iets schuin qua hoofdpositie (eigenlijk het hele lichaam). Maar das mierenneukerij
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  14. #2114

    Standaard

    Grappig om te lezen dat het jochie, Peter Rowen, nu een succesvol fotograaf is
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  15. #2115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    nog een schetsfiltertje eroverheen met een 70% opicity en dan gaat het lijken
    Hmm. "Dan gaat het lijken" vind ik wat schertsend. Deze versie van het orgineel is trouwens ook niet helemaal je-van-het, want ik heb de CD hier liggen en er zit helemaal niet die groen-zweem overheen...

Pagina 85 van 85 EersteEerste ... 35758182838485

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •