Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 209 worden weergegeven.

Discussie: Projectiescherm

  1. #1

    Standaard Projectiescherm

    Beste luitjes!

    Sinds afgelopen juni ben ik begonnen met het projecteren van films. Aangezien mijn ouders toen 2,5 week weg waren was het wel de moeite om de huiskamer te verbouwen! Nu gaan ze binnenkort weer 31 dagen weg dus dan is het helemaal de moeite :wink: ...

    De vorige x heb ik samen met een vriend een scherm gemaakt maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over. We hadden toen een MDF plaat van 244 door de midden laten zagen (zodat ie nog enigzins verplaatsbaar is) en daartussen een pianoscharnier gemaakt. Een laken hadden we bij de hema gekocht en die eroverheen gespannen. Net voor het spannen het scherm schuin gehouden zodat hij zichzelf strak trekt! Dat werkte goed moet ik zeggen!!! Alleen is het laken toch iets te dun want de pianoscharnier zie je er doorheen. Nu wil ik dus nog een laken of verduisteringsgordijn eroverheen spannen maar ik weet eigenlijk niet wat ik het beste kan gebruiken dus dat is gelijk mijn eerste vraag! Bedankt alvast 8)

    Ik heb het geluk dat ik voor 150 een beamer kan kopen (met nieuwe lamp) dus ga ik dat ook zeker doen maar dan wil ik hem ook gaan gebruiken op mijn kamer. Ik heb helaas een schuindak maar 1.20breed projecteren moet wel lukken! Alleen wat ik hiervoor het beste kan gebruiken daar ben ik ook nog niet helemaal uit. Misschien gewoon een diascherm, alleen de meningen zijn hierover verdeelt of dit goed werkt met een beamer. Opzich zou ik wel iets willen hebben wat ook weer weg kan voor als je tv kijkt.

    Zie hier voor mijn HT: http://80.100.81.178/HT/index.html
    Bij mijn HT in de woonkamer NIEUW vind je pics over het scherm dat beneden gebruikt wordt. En bij mijn HT in de slaapkamer vind je pics over m'n slaapkamer. Ik wil het scherm (op m'n slaapkamer) het liefst voor de tv houden....jullie ideeen/meningen zijn ZEER welkom!!!!

    Bedankt vast!!!

    Groetjes,

    Joost

    P.s. excuses voor als de pics laden langer duurt maar ik heb niet een al te snelle verbinding...(2mbit en 50kb up)
    Aristona 70cm TV, Marantz SR4200, Marantz DV4200, 2x Quadral QLX 205, Sony 70 Watt Center, 2x Quadral QLX 135 + Alphason Aragorn S-50 speakerstands voor de rears, JBL XTI 300 SUB, Benq DX650 + 2x DIY scherm

    DVD Verzameling:
    http://www.intervocative.com/dvdcoll...px/Road_runner

  2. #2

    Standaard

    Waarom zet je je pics niet op zo'n gratis pichost site?

    Anyway, heb je aan 1 kant of twee kanten een schuin dak? Als je aan 1 kant een rechte muur heb, kun je overwegen het scherm aan die muur te hangen (tegenover het bed). Weet alleen niet of dat feasible is, kan ik slecht zien vanaf de pics.

    Ik denk alleen dat voor de tv een beetje moeilijk wordt, zeker gezien het feit dat daarachter een deur is?

  3. #3

    Standaard

    heb net via marktplaats een diascherm van 2,15m breed gereserveerd

    ben benieuwd of je er ook films op kunt bekijken, ik hoop het wel

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    Waarom zet je je pics niet op zo'n gratis pichost site?

    Anyway, heb je aan 1 kant of twee kanten een schuin dak? Als je aan 1 kant een rechte muur heb, kun je overwegen het scherm aan die muur te hangen (tegenover het bed). Weet alleen niet of dat feasible is, kan ik slecht zien vanaf de pics.

    Ik denk alleen dat voor de tv een beetje moeilijk wordt, zeker gezien het feit dat daarachter een deur is?
    Dat is een goed idee idd om de foto's op een pichost te zetten! Alleen wil ik wel dat m'n site altijd draait dus daarom laat ik em gewoon vanaf m'n server draaien. Ik maak binnenkort nog wel een x thumbnails ...

    Aan één kant heb ik een schuindak. Maar misschien is een diascherm toch de beste oplossing voor mij omdat je die vanuit onder omhoog kan halen (en de vloer is wel recht hehe)...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    heb net via marktplaats een diascherm van 2,15m breed gereserveerd

    ben benieuwd of je er ook films op kunt bekijken, ik hoop het wel
    Ik ben ook een beetje op marktplaats aant rondspeuren!!!! Er staan niet super veel goeie diaschermen op moet ik zeggen....en wat nog belangrijker is of het projecteren met een beamer ook goed werkt op een diascherm. Ik neem m'n beamer dan ook uiteraard mee om te testen! Heeft er iemand toevalig al ervaring mee van het projecteren met een beamer op een diascherm
    Aristona 70cm TV, Marantz SR4200, Marantz DV4200, 2x Quadral QLX 205, Sony 70 Watt Center, 2x Quadral QLX 135 + Alphason Aragorn S-50 speakerstands voor de rears, JBL XTI 300 SUB, Benq DX650 + 2x DIY scherm

    DVD Verzameling:
    http://www.intervocative.com/dvdcoll...px/Road_runner

  5. #5

    Standaard

    Projecteren op een diascherm wordt doorgaans afgeraden voor het kijken van dvd's. Heeft vooral met de manier waarop het licht wordt gereflecteerd en de gain te maken als ik me niet vergis. Je krijgt dan meer last van hotspotting (bepaalde delen zijn helderder of feller dan andere).

    Kijk eens naar een Projecta Flexscreen of dat wat is voor je. Deze geeft je aardig wat flexibiliteit qua plaatsing (ik weet alleen niet of het gaat passen in je kamer -- laat je ouders een ander huis kopen )

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    Projecteren op een diascherm wordt doorgaans afgeraden voor het kijken van dvd's. Heeft vooral met de manier waarop het licht wordt gereflecteerd en de gain te maken als ik me niet vergis. Je krijgt dan meer last van hotspotting (bepaalde delen zijn helderder of feller dan andere).

    Kijk eens naar een Projecta Flexscreen of dat wat is voor je. Deze geeft je aardig wat flexibiliteit qua plaatsing (ik weet alleen niet of het gaat passen in je kamer -- laat je ouders een ander huis kopen )
    Haha ja dat heb ik als eerst geprobeerd een ander huis :wink:

    Is mooi spul die Projecta Flexscreen alleen zijn ze wel duurder dan mijn beamer haha...en aangezien ik nog een student bent wil ik het schem low-budget houden. Een diascherm van 10euro is goed te doen maar als je er niks aan hebt dan schiet het niet op natuurlijk!....maybe toch nog iets van MDF maken....en morge ga ik denk toch nog ff een diascherm testen! Ben ik toch in de buurt en dan neem ik de beamer wel ff mee
    Aristona 70cm TV, Marantz SR4200, Marantz DV4200, 2x Quadral QLX 205, Sony 70 Watt Center, 2x Quadral QLX 135 + Alphason Aragorn S-50 speakerstands voor de rears, JBL XTI 300 SUB, Benq DX650 + 2x DIY scherm

    DVD Verzameling:
    http://www.intervocative.com/dvdcoll...px/Road_runner

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Road_runner
    Is mooi spul die Projecta Flexscreen alleen zijn ze wel duurder dan mijn beamer haha...en aangezien ik nog een student bent wil ik het schem low-budget houden. Een diascherm van 10euro is goed te doen maar als je er niks aan hebt dan schiet het niet op natuurlijk!....maybe toch nog iets van MDF maken....en morge ga ik denk toch nog ff een diascherm testen! Ben ik toch in de buurt en dan neem ik de beamer wel ff mee
    Owww voor 10 euro kun je je sowieso geen buil aan vallen.

  8. #8

    Standaard

    Ik gebruik zelf een diascherm voor beamer-projectie.
    Er bestaan VERSCHILLENDE soorten diaschermen:
    - mat
    - glans
    - glasparel

    Glans en glasparel zijn speciaal bedoeld voor te lichte ruimtes (b.v. presentatie op een beurs). Ze hebben een hogere lichtopbrengst (gain >= 1) en zijn glanzend. die moet je dus NIET hebben! ze geven namelijk nadelen als hotspotting.
    Een mat scherm is evenwel prima voor beamergebruik.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  9. #9

    Standaard

    hoe zie ik of tie mat is?

  10. #10

    Standaard

    Dan glanst ie niet zo erg...... :wink:
    http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/ofnoavail
    = Works great even on blood stains =

  11. #11

    Standaard

    glans is een subjectief begrip, mijn voorhoofd glanst ook wel eens (nee ik heb geen matje) :wink:

  12. #12

    Standaard

    Haha ok dus ik moet een mat scherm hebben!!! Thx voor de reactie daar heb ik iets aan ....is het doek wel gewoon de kleur wit? Want ik heb ook al diaschermen gezien die grijs zijn.
    Aristona 70cm TV, Marantz SR4200, Marantz DV4200, 2x Quadral QLX 205, Sony 70 Watt Center, 2x Quadral QLX 135 + Alphason Aragorn S-50 speakerstands voor de rears, JBL XTI 300 SUB, Benq DX650 + 2x DIY scherm

    DVD Verzameling:
    http://www.intervocative.com/dvdcoll...px/Road_runner

  13. #13

    Standaard

    @topicstarter
    Ik heb alleen jouw openingstopic gelezen en kan je aanraden bij een Kwantum vestiging verduisteringsgordijn te kopen. Kost ongeveer € 8,- per strekkende meter (1.40m) en werkt perfect. Sterker nog, sommige mensen geloven niet dat het geen professioneel scherm is als je de zaak goed afwerkt met een mooie zwartfluweelachtige rand van minimaal 5 cm breed. Voor een fluweelachtige gitzwarte stof zou ik overigens de markt eens bezoeken. Niet duur. Dan heb je voor een prikkie een fantastisch scherm. Absoluut overbodig om honderden euro's uit te geven aan een projectiescherm. Ik zal binnenkort foto's van mijn (bescheiden) scherm eens posten.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    @topicstarter
    Ik heb alleen jouw openingstopic gelezen en kan je aanraden bij een Kwantum vestiging verduisteringsgordijn te kopen. Kost ongeveer € 8,- per strekkende meter (1.40m) en werkt perfect. Sterker nog, sommige mensen geloven niet dat het geen professioneel scherm is als je de zaak goed afwerkt met een mooie zwartfluweelachtige rand van minimaal 5 cm breed. Voor een fluweelachtige gitzwarte stof zou ik overigens de markt eens bezoeken. Niet duur. Dan heb je voor een prikkie een fantastisch scherm. Absoluut overbodig om honderden euro's uit te geven aan een projectiescherm. Ik zal binnenkort foto's van mijn (bescheiden) scherm eens posten.
    Ok nu ga ik dit zeker doen! De meeste geven dit als tip en dit lijkt mij ook de beste oplossing! Ik ben ook nog maar een student dus zo goedkoop mogelijk is meegenomen maar het moet wel goed zijn natuurlijk! En dat is deze oplossing dus ook zoals ik verneem van iedereen !

    Thx voor de reacties!!!!!!!
    Aristona 70cm TV, Marantz SR4200, Marantz DV4200, 2x Quadral QLX 205, Sony 70 Watt Center, 2x Quadral QLX 135 + Alphason Aragorn S-50 speakerstands voor de rears, JBL XTI 300 SUB, Benq DX650 + 2x DIY scherm

    DVD Verzameling:
    http://www.intervocative.com/dvdcoll...px/Road_runner

  15. #15

    Standaard

    Je zal het verschil met een schem van 300 a 400 euro niet zien! And that's a promise!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Je zal het verschil met een schem van 300 a 400 euro niet zien! And that's a promise!
    Ok daar hou ik je aan he :wink: haha geintje....maar ik geloof je! Echt wel een goeie oplossing!

    @A3aan

    Zou je aub een foto willen maken van jou diascherm misschien is dat een goed voorbeeld om op pad te gaan voor een mat diascherm ...
    Aristona 70cm TV, Marantz SR4200, Marantz DV4200, 2x Quadral QLX 205, Sony 70 Watt Center, 2x Quadral QLX 135 + Alphason Aragorn S-50 speakerstands voor de rears, JBL XTI 300 SUB, Benq DX650 + 2x DIY scherm

    DVD Verzameling:
    http://www.intervocative.com/dvdcoll...px/Road_runner

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    @topicstarter
    Ik heb alleen jouw openingstopic gelezen en kan je aanraden bij een Kwantum vestiging verduisteringsgordijn te kopen. Kost ongeveer € 8,- per strekkende meter (1.40m) en werkt perfect. Sterker nog, sommige mensen geloven niet dat het geen professioneel scherm is als je de zaak goed afwerkt met een mooie zwartfluweelachtige rand van minimaal 5 cm breed. Voor een fluweelachtige gitzwarte stof zou ik overigens de markt eens bezoeken. Niet duur. Dan heb je voor een prikkie een fantastisch scherm. Absoluut overbodig om honderden euro's uit te geven aan een projectiescherm. Ik zal binnenkort foto's van mijn (bescheiden) scherm eens posten.
    lijm je dat vast?

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    lijm je dat vast?
    Neehoor, gewoon (licht) spannen en dan aan de achterkant vastnieten. Ik gebruik zelf een houten frame (weegt niks), maar een MDF plaat kan natuurlijk ook.

  19. #19

    Standaard

    @Moondust: je hebt gelijk.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Road_runner
    @A3aan
    Zou je aub een foto willen maken van jou diascherm misschien is dat een goed voorbeeld om op pad te gaan voor een mat diascherm ...
    Op een foto zul je het niet zien. Het is hetzelfde verschil als met hoogglansverf (die je dus niet moet gebruiken) tegenover zijdeglans (zit m.i. nog nét binnen de grenzen) en mat (die is 't best).

    Het is redelijk simpel te testen:
    kijk op het opgezette scherm terwijl een beamer (of een diaprojector, een filmprojector geeft het effect MINDER duidelijk) een beeld projecteert (bij voorkeur een neutraal beeld, zoals het blauwe scherm dat sommige tv's geven bij 'geen signaal')
    Als het niet goed is zal op het scherm een lichte plek zitten. Deze kan overigens best behoorlijk groot zijn, soms zo groot als het hele scherm (afhankelijk van afstand en hoek van projector/beamer en zitpositie). Beweeg met je hoofd en kijk of je inderdaad helderheidsverschillen ziet die meebewegen met je hoofd.
    Als het wel goed is zie je geen helderder plek, ook niet als je met je hoofd beweegt.

    Grijs ipv wit kan (b.v. 80%wit), maar alleen als je je kamer écht goed verduistert. De kamer goed verduisteren is sowieso voor beamerplezier erg belangrijk.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Je zal het verschil met een schem van 300 a 400 euro niet zien! And that's a promise!
    Ow nou wordt ik wel erg nieuwsgierig... Foto? En welke kleur verduisteringsgordijn koop je dan, wit of lichtgrijs (hebben ze dat?)

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Je zal het verschil met een schem van 300 a 400 euro niet zien! And that's a promise!
    Ow nou wordt ik wel erg nieuwsgierig... Foto? En welke kleur verduisteringsgordijn koop je dan, wit of lichtgrijs (hebben ze dat?)
    Ik ben getipt voor het verduiseringsgordijn bij de Kwantum en dat is spierwit (mat). Naar een (licht)grijs doek heb ik niet gevraagd. Ik vermoet echter dat ze dat niet hebben. Verduisteringsgordijn is vaak zwart of wit.

    Mijn scherm mist enkel nog een omlijsting. Ik verwacht die deze week af te hebben en zal dan een foto plaatsen. Uiteraard heb ik al film gekeken op het doek en het is perfect. Het verschil met doeken van 1000 euro zal ongetwijfeld te zien zijn, maar het prijsverschil is het verschil mij in ieder geval absoluut niet waard. Voor mij geen duur scherm waar teveel marge op zit.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Je zal het verschil met een schem van 300 a 400 euro niet zien! And that's a promise!
    Ow nou wordt ik wel erg nieuwsgierig... Foto? En welke kleur verduisteringsgordijn koop je dan, wit of lichtgrijs (hebben ze dat?)
    Ik ben getipt voor het verduiseringsgordijn bij de Kwantum en dat is spierwit. Mijn scherm mist enkel nog een omlijsting. Ik verwacht die deze week af te hebben en zal dan een foto plaatsen. Uiteraard heb ik al film gekeken op het doek en het is perfect spul. Voor mij geen duur scherm waar teveel marge op zit.
    Waar projecteer je mee als ik vragen mag?

    Ik heb nu een Projecta handmatig scherm, maar we gaan in de loop van het jaar verhuizen en dan wil ik over op een spanscherm (vanwege de wobbels in mijn huidige scherm). Ik begrijp uit je post dat de stof 1m40 breed is, dus je kan max ong 2m30 breed scherm van maken?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Je zal het verschil met een schem van 300 a 400 euro niet zien! And that's a promise!
    Ow nou wordt ik wel erg nieuwsgierig... Foto? En welke kleur verduisteringsgordijn koop je dan, wit of lichtgrijs (hebben ze dat?)
    Ik ben getipt voor het verduiseringsgordijn bij de Kwantum en dat is spierwit (mat). Naar een (licht)grijs doek heb ik niet gevraagd. Ik vermoet echter dat ze dat niet hebben. Verduisteringsgordijn is vaak zwart of wit.

    Mijn scherm mist enkel nog een omlijsting. Ik verwacht die deze week af te hebben en zal dan een foto plaatsen. Uiteraard heb ik al film gekeken op het doek en het is perfect. Het verschil met doeken van 1000 euro zal ongetwijfeld te zien zijn, maar het prijsverschil is het verschil mij in ieder geval absoluut niet waard. Voor mij geen duur scherm waar teveel marge op zit.
    verduisteringsgordijnen heb je bij de kwantum/praxis in allerlei kleuren en formaten

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    verduisteringsgordijnen heb je bij de kwantum/praxis in allerlei kleuren en formaten
    Gaat hier eigenlijk om een verduisteringsgordijn, of verduisteringsstof voor op een gordijn, zit namelijk wel een verschil tussen...

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    Waar projecteer je mee als ik vragen mag?
    Optoma Themescene H57 (zie sig)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    Ik heb nu een Projecta handmatig scherm, maar we gaan in de loop van het jaar verhuizen en dan wil ik over op een spanscherm (vanwege de wobbels in mijn huidige scherm). Ik begrijp uit je post dat de stof 1m40 breed is, dus je kan max ong 2m30 breed scherm van maken?
    Ik meen me te herinneren dat het 1.40m is ja. Dus je bent gebonden aan een bepaalde maximale grootte van je scherm idd.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    Gaat hier eigenlijk om een verduisteringsgordijn, of verduisteringsstof voor op een gordijn, zit namelijk wel een verschil tussen...
    Ik denk dat het om verduisteringsstof gaat dat je dus achter gordijnen kan naaien om er verduisteringsgordijnen van te maken. Klinkt logisch, maar hang me er niet aan op!

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •