Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 209 worden weergegeven.

Discussie: Projectiescherm

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Road_runner
    Wanneer komen de foto's denk je?
    Hou het op aankomend weekend.
    Ok dat is mooi!

    Ik ga zaterdag wel vast het scherm voor beneden maken maar dat stelt niet zoveel voor (alles is al klaar ik moet alleen nog even het doek eromheen spannen) en dan binnenkort een scherm voor boven maken met een frame dus dan zijn je foto's wel handig denk :wink:
    Aristona 70cm TV, Marantz SR4200, Marantz DV4200, 2x Quadral QLX 205, Sony 70 Watt Center, 2x Quadral QLX 135 + Alphason Aragorn S-50 speakerstands voor de rears, JBL XTI 300 SUB, Benq DX650 + 2x DIY scherm

    DVD Verzameling:
    http://www.intervocative.com/dvdcoll...px/Road_runner

  2. #52

    Standaard

    jongens hebben jullie het alleen maar over vaste schermen of ook oprolbare?

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    jongens hebben jullie het alleen maar over vaste schermen of ook oprolbare?
    Vaste schermen Ago!

  4. #54

    Standaard

    Is bij jullie de ene kant van de stof ook gladder dan de andere, en zo ja, welke kant projecteer je op?

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    Is bij jullie de ene kant van de stof ook gladder dan de andere, en zo ja, welke kant projecteer je op?
    op mijn diascherm zitten vlekken, hoe krijg ik dat schoon, luitjes?

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    Is bij jullie de ene kant van de stof ook gladder dan de andere, en zo ja, welke kant projecteer je op?
    Ja. Ik gebruik de meest harige kant. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik beide niet uitgebreid heb bekeken. Het beeld is prima dus ik ben tevreden.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    op mijn diascherm zitten vlekken, hoe krijg ik dat schoon, luitjes?
    Wat voor vlekken?

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    op mijn diascherm zitten vlekken, hoe krijg ik dat schoon, luitjes?
    Wat voor vlekken?

  9. #59

    Standaard

    Vandaag het scherm voor beneden afgemaakt! Eerst even langs de markt geweest voor fluweel gifzwarte stof! Zoals ik al zei foto's zeggen meer dan woorden dus zie het resultaat hieronder:

    Dit is het scherm ingeklapt. Het kan natuurlijk mooier afgewerkt worden maar het is de achterkant dus dat vind ik niet zo belangrijk :wink:


    Een overzichtsfoto van de zijkant (van het hele scherm, opgengeklapt dus):

    Aan de zijkanten hebben wij meer zwarte fluwe stof gedaan omdat de MDF plaat 2:1 is en we willen natuurlijk 16:9 gaan projecteren. Het projecteer gedeelte is nu 210cm bij 118cm geworden (244cm bij 122cm is het origineel)...

    Hier nog een foto van bovenaf genomen:


    Als laatst nog een detail foto van een hoek van het scherm:


    Dat was het wel! Binnenkort maken wij nog een scherm voor boven (die wordt kleiner en waarschijnlijk gewoon met een frame)...Het doek en het zwart fluwele stof eroverheen spannen kostte ons ongeveer 2,5uur!

    Prettig weekend nog mensen en ik kijk uit naar je foto's Moondust!! Die kan ik nog wel gebruiken voor het scherm boven

    Groetjes,

    Joost
    Aristona 70cm TV, Marantz SR4200, Marantz DV4200, 2x Quadral QLX 205, Sony 70 Watt Center, 2x Quadral QLX 135 + Alphason Aragorn S-50 speakerstands voor de rears, JBL XTI 300 SUB, Benq DX650 + 2x DIY scherm

    DVD Verzameling:
    http://www.intervocative.com/dvdcoll...px/Road_runner

  10. #60

    Standaard

    Wilde het strak trekken van de stof een beetje lukken? En hoe heb je die zwarte fluwelen stof erop gedaan, heb je die geplakt ofzo?

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Technoid
    Wilde het strak trekken van de stof een beetje lukken? En hoe heb je die zwarte fluwelen stof erop gedaan, heb je die geplakt ofzo?
    Zoals je ziet is het inklapbaar (naar binnen) dat is natuurlijk gunstig voor het doek ...en het strak trekken was daarom vrij eenvoudig. Je bevestigd het doek aan 1 kant en daarna als je de andere kant gaat vast maken dan hou je het scherm iets schuin en dan het doek bevestigen. Als je het scherm dan recht legt trekt hij zichzelf strak! Werkt perfect ook met inklappen!

    De zwart fluwele stof hebben we geniet (het doek ook btw). De nietjes zie je niet omdat we de stof eerst andersom gelegd hebben (is moeilijk uit te leggen eigenlijk) toen vastgeniet en dan kun je de stof weer naar buiten vouwen zeg maar (richting einde van het scherm) en dan trek je hem dus om het nietje!
    Voor de duidelijkheid nog een foto (paint rulez haha ):
    Aristona 70cm TV, Marantz SR4200, Marantz DV4200, 2x Quadral QLX 205, Sony 70 Watt Center, 2x Quadral QLX 135 + Alphason Aragorn S-50 speakerstands voor de rears, JBL XTI 300 SUB, Benq DX650 + 2x DIY scherm

    DVD Verzameling:
    http://www.intervocative.com/dvdcoll...px/Road_runner

  12. #62

    Standaard

    Foto's zijn er nog niet van gekomen Road_Runner. Het was me ff ontschoten dat ik met mijn vrouw een verfweekend had gepland. Alles ligt hier dus voerhoop en mijn pc is niet aangesloten (werk op laptop nu). De foto's kunnen op zijn vroegst dus aanstaande week komen, maar ik doe maar ff geen beloftes mee.

    Je scherm ziet er mooi uit, alleen het lijkt wel of de rand wat bobbelt. Bij het porjecteren zou je in dat geval ook tegen een gebobbelde rand aankijken. Zie ik dat goed is of is het slechts optisch bedrog?

    Even een beschrijving van mijn scherm met frameconstructie:
    Allereerst heb ik een 16:9-verhouding frame gemaakt door vier latten aan de uiteinden allemaal onder een hoek van 45 graden af te zagen. Dit moet heel precies gebeuren, omdat de latten niet goed in elkaar passen als de hoek iets afwijkt. In elke hoek heb ik een gehoekt metalen plaatje (met 4 gaten erin voor de schroeven) gemonteerd. Bij het monteren van de latten heb ik telkens de winkelhaak gebruikt om zeker te weten dat de hoek tussen de latten precies 90 graden is. Hier bleek dus al dat ik de latten niet heel erg precies had afgezaagd onder een hoek van 45 graden. In het midden van het frame heb ik tot slot nog een verticale lat gemonteerd voor de stevigheid. Achteraf gezien was dit overigens niet nodig geweest denk ik, het frame was al stevig genoeg van zichzelf. Ook lijkt het me niet nodig geweest de latten onder een hoek van 45 graden af te zagen. Dat is alleen maar lastig. De latten gewoon haaks op elkaar zou ook prima voldoen.

    Vervolgens heb ik op dezelfde wijze een tweede frame gemaakt waar het eerst frame zo nauw mogelijk in past. Uiteindelijk past alles hoogstwaarschijnlijk niet perfect in elkaar maar dat hindert niet. Als je twee frames hebt, dan moet er wit doek gespannen worden over het kleinste frame. Niet is de handigste methode denk ik. Denk eraan om de enigszins gerafelde randen naar binnen om te slaan voordat je het doek vastniet aan het frame. Dan ziet alles er ook van de achterkant netjes afgewerkt uit. Tevens is de bevestiging dan steviger.

    Daarna heb ik de zwarte randen gemaakt van een dunne maar brede lat (nog geen cm dik maar wel ongeveer 8 cm breed) welke ik niet meer onder een hoek van 45 graden heb gezaagd (met zwart viltdoek er overheen zie je de afscheiding tussen de latten toch niet meer, zeker niet in het schermerdonker). Alle latten heb ik qua lengte gebaseerd op het grote frame. Dus aan de buitenkant zijn het grote frame en de zwarte rand evengroot. Aan de binnenkant helt de zwarte rand over het grote frame heen. Het is erg belangrijk dat je de plaats waar je de zwarte randen monteert precies uitmeet. Monteer je de zwarte randen er scheef op dan is je scherm ook scheef. Overigens ben ik begonnen met de bovenste horizontale zwarte rand. Deze heb ik aan de buitenkant precies samenvallend met het grote frame gemonteerd. Dit is de uitgangspositie van de andere 3 zwarte randen. Daarna de onderste horizontale zwarte rand gemonteerd waarbij links en rechts op de milimeter de afstand tussen de beide horizontale randen gelijk is. Tot slote heb ik verticale randen uitgemeten, gezaagd, met zwart doek omspannen en gemonteerd op het frame zodat alle hoeken zo goed als 90 graden zijn. Aan alle kanten steekt de zwarte rand ruim (1 a 2 cm bij mij) over het grote frame heen. Nu het kleine frame (met wit doek omspannen) in het grote frame zetten. Het kleine frame blijft mooi op zijn plaats zitten als je vier langwerpige metalen plaatjes aan de achterkant in elke hoek op het grote frame schroeft en ze naar binnen klapt.

    Daar het scherm bij mij aan een balk hangt heb ik er aan de bovenkant ringetjes met schorefdraad ingedraaid als ook in de balk. Een dun nylon draadje verbindt de twee.

    Echt een prachtig scherm voor 50 a 60 euro!

  13. #63

    Standaard

    Dat is geen gezichtsbedrog Moondust maar hij bobbelt enigzins maar dat is serieus te verwaarlozen! Als je het scherm schuin bekijkt dan lijkt het dat hij erg bobbelt maar recht van voren zie je hier (bijna) niks van (ik heb het doek gisteren getest!). Wat een verschil met het laken hiervoor zeg haha. Het was mooier geweest als we het fluwele doek met latten bevestigd hadden maar dat was erg lastig geweest omdat het scherm kan inklappen. De nietjes werken wel goed moet ik zeggen en dat was nu de beste oplossing.

    Voor boven ga ik ook een frame maken dus thx voor de beschrijving ...ik kijk uit naar je foto's!
    Aristona 70cm TV, Marantz SR4200, Marantz DV4200, 2x Quadral QLX 205, Sony 70 Watt Center, 2x Quadral QLX 135 + Alphason Aragorn S-50 speakerstands voor de rears, JBL XTI 300 SUB, Benq DX650 + 2x DIY scherm

    DVD Verzameling:
    http://www.intervocative.com/dvdcoll...px/Road_runner

  14. #64

    Standaard

    Ziet er goed uit Joost! Veel kijkplezier toegewenst hehe... 8)
    Four-Star Trader (236)

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scott Donkers
    Ziet er goed uit Joost! Veel kijkplezier toegewenst hehe... 8)
    Haha thx scott! Als je volgende week donderdag niks te doen hebt dan kun je nog naar mij komen (Rob, Andre komen sowiezo en richard waarschijnlijk ook nog)...kijken we natuurlijk ook nog ff een filmpie!
    Aristona 70cm TV, Marantz SR4200, Marantz DV4200, 2x Quadral QLX 205, Sony 70 Watt Center, 2x Quadral QLX 135 + Alphason Aragorn S-50 speakerstands voor de rears, JBL XTI 300 SUB, Benq DX650 + 2x DIY scherm

    DVD Verzameling:
    http://www.intervocative.com/dvdcoll...px/Road_runner

  16. #66
    yourt
    Guest

    Standaard

    Bangelijk mooi beeld.
    Gisterenavond las ik hier op het forum over die "Kwantum projectieschermen" na een google zoekactie...
    Was de Kwantum in de buurt dicht, maar Giffi was open, en die hebben ook van die doeken.

    Heb 2m50 gevraagd (breedte 145 cm ipv 140 zoals ik dacht).
    Ik heb met de compressor en de pneumatische nieter boven en onder een plank van 100 * 20 kopmaat en een 40 * 40 kopmaat balkje geniet.
    Hangt door het gewicht redelijk strak. Maat ik ga er nog twee spanlatjes voor maken (om tussen die planken te spannen). Dan kan het hele ding netjes opgerold worden, en kan ik toch een gespannen doek hebben.
    Geweldige tip.

    Oh ja, ik schijn er met een Hitachi ED X3400 tegenaan. :wink:

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Road_runner
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scott Donkers
    Ziet er goed uit Joost! Veel kijkplezier toegewenst hehe... 8)
    Haha thx scott! Als je volgende week donderdag niks te doen hebt dan kun je nog naar mij komen (Rob, Andre komen sowiezo en richard waarschijnlijk ook nog)...kijken we natuurlijk ook nog ff een filmpie!
    Damn kan volgende week donderdag niet. Misschien na de tentamenweek? Dan hebben we ook een week vrij. Komt vast wel goed! Ben namelijk wel benieuwd hoe je scherm eruit ziet!
    Four-Star Trader (236)

  18. #68

    Standaard

    M'n ouders zijn nu een maand weg dus de woonkamer is verbouwd .

    Het scherm is echt SCHERP nu!!! Thx nog voor jullie hulp!!! Dit is echt veeeeeeeeeeeeel beter dan een laken haha...zie hieronder voor een aantal foto's!

    De voorkant van de bios overdag (Cinema Quadrantz)!

    Klik hier voor een grotere foto!

    De achterkant van de bios s'avonds!

    Klik hier voor een grotere foto!

    De achterkant van de bios overdag!

    Klik hier voor een grotere foto!

    Een paar foto's van shrek op het witte doek hieronder

    Klik hier voor een grotere foto!


    Klik hier voor een grotere foto!

    Tot slot nog een fototje van m'n PC die ik ook voor het gemak maar beneden heb neergezet!

    Klik hier voor een grotere foto!

    Deze week ga ik mijn kamer verbouwen en een scherm maken voor boven! Dit scherm wordt wel met een frame! Heb je de foto's al moondust?
    Aristona 70cm TV, Marantz SR4200, Marantz DV4200, 2x Quadral QLX 205, Sony 70 Watt Center, 2x Quadral QLX 135 + Alphason Aragorn S-50 speakerstands voor de rears, JBL XTI 300 SUB, Benq DX650 + 2x DIY scherm

    DVD Verzameling:
    http://www.intervocative.com/dvdcoll...px/Road_runner

  19. #69

    Standaard

    Foto's doen het hier niet Joost?

    EDIT: nu toch wel! maar moet ontzettend lang wachten! Ziet er goed uit!
    Four-Star Trader (236)

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scott Donkers
    Foto's doen het hier niet Joost?

    EDIT: nu toch wel! maar moet ontzettend lang wachten! Ziet er goed uit!
    Thx :wink:...ik heb de plaatjes maar wat kleiner gemaakt!
    Aristona 70cm TV, Marantz SR4200, Marantz DV4200, 2x Quadral QLX 205, Sony 70 Watt Center, 2x Quadral QLX 135 + Alphason Aragorn S-50 speakerstands voor de rears, JBL XTI 300 SUB, Benq DX650 + 2x DIY scherm

    DVD Verzameling:
    http://www.intervocative.com/dvdcoll...px/Road_runner

  21. #71

    Standaard

    Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen...


    Binnenframe van de achterkant.


    Closeup hoek van binnenframe.


    Closeup hoekverbinding te zien onder het doek. Dezelfde hoekverbinding als ik heb toegepast bij het grotere frame.


    Hier is goed te zien dat ik het doek dubbel heb geniet en de gerafelde buitenkant heb omgeslagen. Dit alles voor de stevigheid en toch nog een redelijk mooie afwerking.


    Buitenframe (zelfde als binnenframe maar dan wat groter) met daarop gemonteerd dunne brede latten die op hun beurt weer voorzien zijn van gitzwarte fluweelachtige stof.


    Buitenframe van de achterkant.


    Closeup hoek buitenframe. Hier is de hoekverbinding goed zichtbaar.


    Closup van de binnenkant van het buitenframe. Hier zie je dat ik de fuweelachtige stof aan de zijkant heb geniet van het dunne brede latje daar de nietjes anders dwars door de lat heen gegaan zouden zijn.


    Hier zie je de twee frames in elkaar vanaf de achterkant gezien.


    Closeup van vorige foto. Je ziet hier goed dat de hoeksneden van het hout niet precies op elkaar aansluiten. Ook past het binnenframe niet hele perfect in het buitenframe. Het heeft echter geen effect op hoe het scherm er van voren uitziet daar door de overhellende zwarte rand de buitenste cm van het binnenframe bedekt wordt.


    En zo ziet het scherm er van voren uit. Aan de achterkant moet ik alleen nog 4 metalen plaatjes monteren die voorkomen dat het binneframe uit het buitenframe valt. Daarnaast moet ik het scherm uiteraard nog ophangen, maar daar wacht ik nog even mee totdat ik de beamer aan het plafond heb bevestigd met de in aantocht zijnde plafondbeugel.

  22. #72

    Standaard

    Idd beter laat dan nooit :wink:

    Thx voor de foto's hier kunnen we wel wat mee! We gaan alleen niet de hoeken haaks afzagen maar we maken een koude verbinding. En idd wel een mooi systeem dat de buitenkant (zwarte stof) over de binnenkant valt. Dat gaan wij ook maar maken denk ...

    We gaan niet aankomende week maar die week erop het scherm voor boven maken (aankomende week tentamens dus vrij druk) en ik heb nog een aantal weken voordat m'n ouders weer terugkomen ...

    Het scherm van je ziet er goed uit moet ik zeggen!!!
    Aristona 70cm TV, Marantz SR4200, Marantz DV4200, 2x Quadral QLX 205, Sony 70 Watt Center, 2x Quadral QLX 135 + Alphason Aragorn S-50 speakerstands voor de rears, JBL XTI 300 SUB, Benq DX650 + 2x DIY scherm

    DVD Verzameling:
    http://www.intervocative.com/dvdcoll...px/Road_runner

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Road_runner
    We gaan alleen niet de hoeken haaks afzagen maar we maken een koude verbinding.
    Achteraf bezien zou ik dit ook gedaan hebben.

  24. #74

    Standaard

    Volgende week woensdag of donderdag ga ik samen met een vriend het schem voor boven maken! Dankzij de foto's is het allemaal wel vrij helder alleen nog een vraag over het buitenframe

    Heb je extra latjes gebruikt om daar de zwarte stof overheen te spannen en die weer te bevestigen op het buitenframe? Waarom niet direct op het buitenframe net als het doek zelf zeg maar. En hoe heb je dat precies gedaan (de latjes met zwarte stof op het buitenframe bevestigd)...

    Bedankt alvast :wink:

    Groetjes,

    Joost
    Aristona 70cm TV, Marantz SR4200, Marantz DV4200, 2x Quadral QLX 205, Sony 70 Watt Center, 2x Quadral QLX 135 + Alphason Aragorn S-50 speakerstands voor de rears, JBL XTI 300 SUB, Benq DX650 + 2x DIY scherm

    DVD Verzameling:
    http://www.intervocative.com/dvdcoll...px/Road_runner

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Road_runner
    Heb je extra latjes gebruikt om daar de zwarte stof overheen te spannen en die weer te bevestigen op het buitenframe?
    Ja.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Road_runner
    Waarom niet direct op het buitenframe net als het doek zelf zeg maar.
    Ik wilde juist een uitstekende zwarte rand hebben zodat strak gespannen wit doek mooi zou uitkomen met de rand. Hierdoor is de rand van het witte scherm niet zichtbaar. Ik denk niet dat het erg mooi wordt als je de zwarte stof om het buitenframe heen spant.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Road_runner
    En hoe heb je dat precies gedaan (de latjes met zwarte stof op het buitenframe bevestigd)...
    Ik heb even grof gekeken hoeveel stof er om de dunne brede latjes ging en vervolgens repen uitgeknipt (scherpe schaar nemen!). Vervolgens heb ik bij elk latje een zijkant van de lange zijde vastgeniet. Daarna het doek over de latjes heen spannen en aande andere zijkant weer vastniet. Daarna de korte kanten ook even gefatsoeneerd door bij de hoeken stof weg te knippen en vervolgens het overgebleven stukje ook vast te nieten. Gewoon praktisch te werk gaan.

Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •