Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 23456789 LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 209 worden weergegeven.

Discussie: Projectiescherm

  1. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    volgens mij is de ruwe kant beter omdat je anders 'hot-spotting' krijgt. dat je dus een lichtere cirkel in het midden ziet van je beamer.
    Nog een vote voor de ruwe kant. De glade kant is een goedje wat er voor de verduistering op is gekwakt, en dit is volgens mij niet helemaal gelijkmatig gedaan ook (met andere woorden, je krijgt hetzelfde effect wanneer je zelf zou verven)...

  2. #127

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door judge d.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    volgens mij is de ruwe kant beter omdat je anders 'hot-spotting' krijgt. dat je dus een lichtere cirkel in het midden ziet van je beamer.
    Nog een vote voor de ruwe kant. De glade kant is een goedje wat er voor de verduistering op is gekwakt, en dit is volgens mij niet helemaal gelijkmatig gedaan ook (met andere woorden, je krijgt hetzelfde effect wanneer je zelf zou verven)...
    Thx voor de tips. Voor 17 feb is ie af en zal ik wel wat foto's plaatsen.

  3. #128

    Standaard

    Hoe krijg je een mooie afwerking in de hoek met het zwarte fluwelen doek?

  4. #129

    Standaard

    niemand?

  5. #130

    Standaard

    Ik heb de vier latten afzonderlijk van de zwarte stof voorzien en daarna pas gemonteerd op een frame. Door het strak spannen van de stof is de overgang prima.

  6. #131

    Standaard

    Sorry voor de late reactie.
    Ik heb eerst het frame gebouwd en daar de stof +/- 160x90 overheen gespannen.
    Aan de achterkant vastgeniet.
    De binnenkant (ruim) uitgeknipt en vervolgens deze ook vastgeniet aan de binnenkant.
    Ik heb dus helemaal geen naden.
    Op de 4 hoeken heb ik de stof ingeknipt en mooi over mekaar heen laten vallen en ook vast geniet. (klinkt heel ingewikkeld, maar als je het voor je hebt staan is het best logisch)
    Ik heb helaas geen fotos, maar veel success!

  7. #132

    Standaard Is dit niet eenvoudiger ???

    Hallo,

    Ik heb dit ganse topic eens doorlezen,
    en ik vraag me af is het nu echt wel nodig dat het witte doek gespannen zit over een volledig kader. en daarna nog een extra kader of balken voor het zwart ?

    Zou het niet veel makkelijk zijn om gewoon een kader te maken
    ( zonder tussen balk in het midden).
    De balken, voor of na montage zoals u wenst, te bekleden met zwarte stof.
    Pas daarna het witte doek achteraan het kader vastnieten.
    Zonder dat het volledig rond het kader hoeft te gaan ?
    dan moet je maar één kader maken en heb je geen last bij het vastmaken van randen en gaat het aanspannen volgens mij toch ook iets vlotter?

    Als je het scherm van de voorkant bekijkt
    heb je je zwarte rand en springt het witte vlak ietje naar binnen.
    (te zien hoe dik je balken zijn )

    Ik heb het natuurlijk nog zelf niet gedaan. maar klinkt iets simpeler dan met 2 kaders te werken. Reacties graag ...

    ps: waar zou je die verduistringsstof in Belgïe kunnen kopen ?
    want de naam van die keten zegt me niet echt iets.

  8. #133

    Standaard

    Als je een frame maakt zonder tussenbalk, dan gaat de frame krom staan als je het doek spant, zeker als je een groot scherm maakt. Of je moet dikke balken pakken, maar dan krijg je een hele dikke zwarte rand.
    Ik heb mijn scherm gemaakt naar aanleiding van deze topic en ik moet zeggen dat ik het juist geniaal vind met die twee frames. Zo heb je geen ruimte tussen de zwarte rand en je scherm en je hebt een hele mooie overgang tussen de twee. De resultaat is echt super, bijna "echt"!!!

  9. #134

    Standaard

    Als je maar 1 frame maakt, dan heb je een probleem als je het doek wil vervangen of opnieuw wil spannen.

  10. #135

    Standaard

    M'n vriendin heeft bij de locale Kwantum het laatste stukje (iets meer dan 2 meter) mee kunnen nemen (voor € 2,50).

    Nu heeft het alleen opgevouwen gezeten in het Kwantum-tasje en vertoond dus wat vouwen en rimpels.

    Gaan deze weg met het spannen denken jullie? Strijken lijkt me nml. niet kunnen ivm de behandelde laag aan de achterkant.

    Daarnaast zit ik even te twijfelen of ik 'm 16:9 (bxh: 200x112,5cm) of 4:3 (bxh 186,67x140cm) zal maken.

    M'n projector (Acer PD523) heeft 4:3 als aspect ratio, maar de meeste films draai ik toch op 16:9.

    Iemand advies?

    gr,

    Martijn

  11. #136

    Standaard

    Na het spannen staat 'ie superstrak, dus strijken hoeft volgens mij niet.
    Let wel op met 16:9, ik heb mijn scherm ook 16:9 gemaakt en mijn projector (Benq PB71100) op 16:9 gezet, maar hij projecteert het licht wél 4:3. Ik heb dus boven en onder mijn beeld vervelend licht, ik had mijn zwarte rand een stuk breder moeten maken. Nu zal ik het moeten oplossen met een plaat met zwarte velours of mat zwarte verf achter mijn scherm.

  12. #137

    Standaard

    Ja, ik denk dat ik toch maar voor een maximaal groot 4:3 scherm ga. Het is toch een min-of-meer tijdelijke oplossing.

    M'n rolscherm hangt nml. nog in m'n woning die momenteel te koop staat en de beamer en andere apparatuur gaat vanaf volgende week naar m'n nieuwe (tijdelijke) woonplek.

    Bedankt,

    gr,

    Martijn
    Denon DVD-1920 / Denon AVR-1906

    Speakers: under construction

    Acer PD-523 projector met 160x160 rolscherm (vast zelfbouwscherm: under construction)

  13. #138

    Standaard

    Hai,ben Daan en ben nieuw hier...

    Het doek was in ieder geval bij de Kwantum in Amsterdam Noord vandaag nog voldoende te krijgen.Ik heb 2,50m meegenomen (x1,40m= 16:9 !),ga het nog niet direct gebruiken,maar heb het wel vast gekocht....

  14. #139

    Standaard

    Hoi Daan, welkom op het forum.

    Zorg ervoor dat het doek opgerold wordt bewaard. Er mogen echt geen kreukels in komen. Het doek moet helemaal mooi glad blijven.

  15. #140

    Standaard

    Zorg ervoor dat het doek opgerold wordt bewaard. Er mogen echt geen kreukels in komen. Het doek moet helemaal mooi glad blijven.
    Goeie tip!

    Misschien dat ik van 't weekend nog wel even een stukje ophaal in A'dam Nrd.

    gr,

    Martijn
    Denon DVD-1920 / Denon AVR-1906

    Speakers: under construction

    Acer PD-523 projector met 160x160 rolscherm (vast zelfbouwscherm: under construction)

  16. #141

    Standaard

    Goedenmorgen,

    Zal hem straks uit de auto halen en even kijken of ik hem ergens omheen kan rollen...

    enne graag gedaan hoor voor de tip...moet elkaar toch een beetje helpen he...

  17. #142

    Standaard

    Heb ook maar snel een stukje stof bij de kwantum gehaald in Deventer (daar is nog zo'n 10 m beschikbaar)

    Maar... zag op het forum van tweakers dat ook het rolgordijn van de ikea (Link) een goede goedkope oplossing kan zijn. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik heb ook liever een rolgordijn ipv een blijvend scherm aan de muur.
    Oh I'm sorry. Did I break your concentration?

  18. #143

    Standaard

    het zal altijd minder strak zijn dan een gespannen scherm lijkt me...

    bovendien is een klein zuchtje wind al voldoende om je beeld te verstoren.
    daarnaast heb je ook nog eens geen zwarte contrast-randen...

    denk dus niet dat het idealer is dan je eigen scherm maken. het enige voordeel is dat het niet continu in beeld is....

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martijn76
    M'n vriendin heeft bij de locale Kwantum het laatste stukje (iets meer dan 2 meter) mee kunnen nemen (voor € 2,50).

    Nu heeft het alleen opgevouwen gezeten in het Kwantum-tasje en vertoond dus wat vouwen en rimpels.

    Gaan deze weg met het spannen denken jullie? Strijken lijkt me nml. niet kunnen ivm de behandelde laag aan de achterkant.

    Daarnaast zit ik even te twijfelen of ik 'm 16:9 (bxh: 200x112,5cm) of 4:3 (bxh 186,67x140cm) zal maken.

    M'n projector (Acer PD523) heeft 4:3 als aspect ratio, maar de meeste films draai ik toch op 16:9.

    Iemand advies?

    gr,

    Martijn
    Voor het scherm bij mij boven heeft het doek ook opgevouwen gezeten. Tijdens het doek te bevestigen op het scherm had ik ook m'n twijfels of het doek zich wel recht zou trekken...zelfs na het bevestigen waren er nog een aantal kreukels aanwezig...ff half uurtje pauze genomen en toen we terug kwamen was hij super strak! Dus dat komt wel goed :wink:

    Mijn beamer staat standaard ook op 4:3 maar ik kan ook voor 16:9 kiezen...kun jij dat ook? Zo ja dan zou ik gewoon een 16:9 scherm maken! Als je uberhaupt geen 16:9 kan projecteren dan wordt het lastiger denk ik...test het anders op een witte muur met een paar dvd's.
    Aristona 70cm TV, Marantz SR4200, Marantz DV4200, 2x Quadral QLX 205, Sony 70 Watt Center, 2x Quadral QLX 135 + Alphason Aragorn S-50 speakerstands voor de rears, JBL XTI 300 SUB, Benq DX650 + 2x DIY scherm

    DVD Verzameling:
    http://www.intervocative.com/dvdcoll...px/Road_runner

  20. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    het zal altijd minder strak zijn dan een gespannen scherm lijkt me...

    bovendien is een klein zuchtje wind al voldoende om je beeld te verstoren.
    daarnaast heb je ook nog eens geen zwarte contrast-randen...

    denk dus niet dat het idealer is dan je eigen scherm maken. het enige voordeel is dat het niet continu in beeld is....
    Ben bij de Ikea geweest; het zag er inderdaad niet uit
    Oh I'm sorry. Did I break your concentration?

  21. #146

    Standaard

    Als je een beetje sub hebt staan, gaat dat Ikea doek niet snel wapperen dan?
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  22. #147

    Standaard

    Na jarenlang een DHZ scherm te hebben gehad met Thommy doek ben ik nu overgestapt naar een Stewart Screendeluxe (zie Stewart Screens.

    Wat een verschil met mijn oude scherm... wow.. nu heb ik ook een 1209s g" barco als projector, maar dit scherm haalt echt iedere cent performance uit het beeld.

    M.a.w. een goed scherm is zeer belangrijk, echter het wordt te vaak vergeten, waarbij men het meeste geld in de projector stoppen. Vergeet gewoon niet geld te reserveren voor het scherm.

  23. #148

    Standaard

    Ik heb een vraagje over dat nieten van die zwarte randen (van buiten nieten, omheen vouwen en dan aan de achterkant weer vast). Hoe zorg je er in godsnaam voor dat dat recht wordt? Zo recht nieten wil toch nooit?

  24. #149

    Standaard

    Wat ik gebruikt heb is een lat en die aan de nietmachine bevestigd (mbv tape). Hierna kun je de lat tegen het scherm drukken (niet er op) zodat je precies het aantal centimeters over hebt dat je wilt nieten op het scherm. Werkte perfect bij mij.
    Aristona 70cm TV, Marantz SR4200, Marantz DV4200, 2x Quadral QLX 205, Sony 70 Watt Center, 2x Quadral QLX 135 + Alphason Aragorn S-50 speakerstands voor de rears, JBL XTI 300 SUB, Benq DX650 + 2x DIY scherm

    DVD Verzameling:
    http://www.intervocative.com/dvdcoll...px/Road_runner

  25. #150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Road_runner
    Wat ik gebruikt heb is een lat en die aan de nietmachine bevestigd (mbv tape). Hierna kun je de lat tegen het scherm drukken (niet er op) zodat je precies het aantal centimeters over hebt dat je wilt nieten op het scherm. Werkte perfect bij mij.

    Hehehe, dat is een handige optie. En met betrekking tot de grootte van mijn scherm en de breedte van de randen. Hoe bepaal ik de meest optimale grootte en benodigde breedte?

Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 23456789 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •