Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789
De resultaten 201 tot 209 van 209 worden weergegeven.

Discussie: Projectiescherm

  1. #201

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen
    Voor Belgie: www.cinedream.be

    Voor Nederland: http://shop.itccomp.nl/N_frame.html?...op.itccomp.nl/

    Met vriendelijke groet,

    Bjorn
    Zijn Kingpin schermen kwalitatief goed?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  2. #202

    Standaard

    Ik ken ze niet qua merknaam, maar niet qua performance. In het algemeen kan ik zeggen dat er geen goedkope rolschermen bestaan die niet bobbelen of golven. Spanschermen daarentegen kunnen wel voor rond de 400 euro.

    Groet Bjorn


    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen
    Voor Belgie: www.cinedream.be

    Voor Nederland: http://shop.itccomp.nl/N_frame.html?...op.itccomp.nl/

    Met vriendelijke groet,

    Bjorn
    Zijn Kingpin schermen kwalitatief goed?

  3. #203

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Olivier van der Drift Bekijk bericht
    Nu ik mijn homemade scherm een paar weekjes in gebruik heb in mijn HT, kan ik zeggen dat ik er niet tevreden mee ben. Het blacklevel is echt beneden de maat. In een zo goed als verduisterde kamer licht mijn scherm nog grijs op. Kortom, het donkerste zwart is op mijn scherm grijzig. In veel films stoort dit niet, maar bij (erg) donkere scenes verpest het de sfeer. Dit heeft mij doen besluiten los Highcontrast S filmdoek te kopen. Half juni zit het als het goed is op het frame. Ik ga er zondermeer vanuit dat het blacklevel dan een stuk beter is. Ik zal vergelijkende foto's maken en die in deze thread posten.
    Dag Olivier,

    Ten eerste bedankt dat je de foto's uit 2005 aangaande je zelfgemaakte frame nog altijd online hebt staan. Meestal als je zulke oude draadjes leest zijn de foto's al weg en das natuurlijk jammer .

    Maargoed alweer enige tijd terug (vorig jaar) kwam je tot de conclusie dat je niet tevreden was over de zwartwaarden. Het gaat hier dan om verduisteringsgordijn toch? Je was van plan high contrast doek te halen wat waarschijnlijk grijs zal zijn.

    Ik ben benieuwd of dit nog is doorgegaan en wat je ervaringen zijn. Feit is dat ik voor mijn zelfgemaakte 1080p beamer, waar ik al maanden mee bezig ben, nog een projectieoppervlak nodig heb en nog altijd twijfel over wat ik zal gaan doen. Ik heb inmiddels drie samples van projectiedoek liggen als optie, maar ik ben niet tevreden over de zwartwaarden van de witte doeken en eveneens niet tevreden over het wit van het grijze (high contrast) doek (want al het wit wordt door het grijze doek grijs).

    Dus vandaar dat ik in eerste instantie zat te denken aan een MDF plaat met matte latex verf met een hele lichte grijze tint, maar op basis van dit topic neigde ik mede gezien de lage kosten (wellicht als tussenoplossing) naar het verduisteringsgordijn van de kwantum (als men dat nog steeds verkoopt). Maargoed bovenstaande quote heeft mij dus aan het twijfelen gebracht aangezien ik met dit verduisteringsgordijn uitgaande van jouw ervaring wellicht dezelfde ontevredenheid over de zwartwaarden zal gaan ervaren.

    Enfin. Ben dus benieuwd naar eventuele verdere ervaringen . Alvast bedankt natuurlijk.
    Laatst aangepast door Tommy the cat : 25-08-2007 om 22:34

  4. #204

    Standaard

    Leuk project waar je mee bezig bent!

    Ik denk niet dat mijn doek qua zwartwaarde zoveel beter of slechter is dan een wit projectiedoek. Mijn projector (Optoma Themscene H57) staat ook niet echt bekend om zijn briljante zwartwaarde. Ik vermoed dat je het beste af bent met een doek dat speciaal voor projectie is bedoeld. Voor mij waren de centjes destijds een grote drijfveer om het zo goedkoop mogelijk op te lossen. Indien dat voor jou geen issue is zou ik gewoon projectiedoek kopen. Welk doek voor jouw situatie het beste is kan ik niet zeggen. Je verhaal is wel erg herkenbaar. Maar er is hoop, want in de bioscoop is het ook niet perfect. Ik heb een keer speciaal op gelet en toen viel het me op dat het ook grijzig was en verre van diepzwart.

    Ik denk dat je er het verstandigst aan doet om jouw projector op enkele doeksoorten in actie te zien. Dan kan je zelf beoordelen wat je het prettigst vindt kijken. Het zal waarschijnlijk een keuze tussen twee kwaden worden, maar dat zij dan zo. Bij ITC in Emmeloord kan je daarvoor wellicht terecht. En anders moet je particulieren zien te vinden die je daarbij kunnen helpen. Bij mij mag je altijd het verduisteringsgordijn in actie zien, maar dat is wel in Groningen.

    P.S. Ik heb vernomen (maar nooit zelf gecontroleerd) dat de Kwantum het witte verduisteringsgordijn inderdaad niet meer verkoopt. Maar ik kan me niet voorstellen dat het nergens meer te koop is.

  5. #205

    Standaard

    Dan heb je het dus over een high contrast doek? Welke eigenschappen heeft jouw doek (kleur en gain)?

    Ja velen zeggen idd dat projectiedoek niet na te bootsen is met DHZ zaken. Waarin zie jij precies verschil?

  6. #206

    Standaard

    Ik heb nooit erg veel vergelijkend onderszoek gedaan, maar wel van diverse kenners begrepen dat echt projectiedoek niet te evenaren is. Welke eigenschappen mijn doek heeft weet ik niet, nooit gemeten. Maar ik ben veel minder veeleisend dan ik mezelf wil doen laten geloven. Waarschijnlijk zie ik het verschil tussen verduisteringsgordijn en mat wit projectiedoek niet eens. Ik zit toch zo in de film dat ik dat soort dingen vaak pas zie als ik er specifiek op ga letten.

    Bottomline is denk ik voor jou dat je het beeld van jouw projector op verschillende doeken gaat zien. Dus niet alleen op een klein sampletje. Succes met je project!

  7. #207

    Standaard

    Ik heb mijn scherm gewoon gemaakt met een standaard 120cm x 260cm gips-karton plaat (9mm)

    Daarop de verf van bij Cinedream. (in 5 à 6 lagen, totdat de verf een mooie structuur vormt door de speciale deeltjes die erin zitten)

    Ik heb wel op de achterkant, dus de karton-kant geschilderd, voor de eenvoudige reden dat er op de gips-kant afgeschuinde randen zitten, de 'achterkant' is volledig vlak, dus kan ik er een groter oppervlak mee krijgen.

    Een tweede voordeel van deze plaat is dat hij relatief flexibel is, zodat ik hem kon buigen. Op die manier vermijdt je de vervorming van het rechthoekige vlak als je heel breed gaat.

    Super resultaat voor heel weinig euro'tjes, 1 gipskarton-plaat, 1 emmer speciale verf van 50 euro, en een paar kleine houten latjes om het scherm gebogen vast te zetten. (Ik heb zelfs nog de helft van de 50 euro kostende verf-emmer over indien ik in de toekomst het scherm moet verjongen).

    Djorre.
    Laatst aangepast door Djorre : 12-11-2007 om 21:26

  8. #208

    Standaard BeScreen projectieschermen zijn echt ongelofelijk!

    Hey iedereen,

    Ik heb 3 maanden geleden een compleet pakket gekocht bij BeScreen met een Sanyo PLV Z5 en een motorisch projectiescherm. Ik heb nog getwijfeld tussen BeScreen, Projecta en Beamax, en heb me toen ook fameus laten informeren.
    Het blijkt dat BeScreen een Belgisch bedrijf is, die trachten te concurreren met die andere 2 reuzen binnen de "projectieschermen-wereld" (mooi gezegd he ) door dezelfde kwaliteit aan te bieden, maar tegen een lagere prijs.

    We zijn naar enkele winkels gegaan om te kijken hoe het zat met Projecta en Beamax. De prijs lag gewoon veel te hoog voor wat het was!

    Bij BeScreen wordt je supergoed geholpen en ik heb me dan een elektrisch scherm aangeschaft van 250cm breedte. On-ge-lo-fe-lijk ! ! !
    Ik ben extreem tevreden van de kwaliteit en alle mensen die bij mij op bezoek komen zijn steeds onder de indruk als ik het scherm naar beneden laat komen.

    De beamer doet er natuurlijk ook veel aan. De Sanyo's zijn op dit ogenblik mijn favoriet omdat ze prijs-kwaliteit de beste zijn. Panasonic beamers zijn ook mooi, maar daar betaal je voor hetzelfde net ietsje meer.

    Dus : samengevat kan ik je het volgende aanraden:
    Laat je niet in het zak zetten door Beamax en Projecta en koop een BeScreen projectiescherm !

    PS ze doen trouwens regelmatig heel sterke prijsreducties! Ik heb gezien dat ze nu op eBay een reductie geven van 20%-30% !
    Laatst aangepast door Denis Gewilge : 20-12-2007 om 15:17 Reden: wat vergeten

  9. #209

Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •