Pagina 9 van 18 EersteEerste ... 5678910111213 ... LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 446 worden weergegeven.

Discussie: Grind House

  1. #201

    Standaard

    De film zou anders te lang duren? Waarom is King Kong, Lord Of The Rings (per deel) etc dan ook niet in 2-en geknipt? De bioscopen moet dan maar korten op hun trailers aan het begin van de film

  2. #202

    Standaard

    Zodra regisseur Quentin Tarantino een nieuwe film aankondigt, krijgt menig filmdistributeur dollartekens in de ogen.

    Sinds zijn doorbraak met Pulp Fiction (1994), die goed was voor een wereldopbrengst van 214 miljoen dollar, scoort de breedbekkikker van Hollywood uitstekend bij dat deel van het filmpubliek dat nogal snel onder de indruk raakt van "oppervlakkig amusement".

    Als je zo je stuk begint weet je natuurlijk al waar het naartoe gaat


    Het commerciële (en artistieke) succes van Pulp Fiction heeft Tarantino echter nooit overtroffen, maar daar is inmiddels door zijn producenten, de gebroeders Weinstein, iets op gevonden.

    Uhhm volgens mij heeft Tarantino ook alleen Jacky Brown daarna gemaakt en Kill Bill dus dat is niet zo vreemd.

    Zijn vorige film Kill Bill werd in twee delen gehakt. Daar tuinden de Tarantinofans meteen in. Volume 1 en 2 werden los van elkaar uitgebracht en brachten respectievelijk 181 en 153 miljoen dollar op, waarmee het record van Pulp Fiction ruimschoots werd overtroffen. Kassa! Een mooi voorbeeld van hoe je met twee identieke vliegen twee keer een financiële klapper kunt maken.

    Hij zei net in het stukje hiervoor dat het commerciele succes nooit meer is overtroffen

    Dezelfde truc wordt nu uitgehaald met Grindhouse , een tweeluik dat Tarantino maakte met zijn vriend en collega Robert Rodriquez. Op papier een sympathiek project: een ode aan de Amerikaanse achterafbioscopen – Grindhouses geheten - waar exploitatiefilms uit de jaren 50 en 60 draaiden vol met seks, geweld, actie en snelle auto’s. Meestal werden deze producties als double bill vertoond: twee films voor de prijs van één.

    Truc? Dit is gewoon slecht maar heeft ook met de bioscopen te maken. En Kill Bill was niet echt een truc dit waren toch erg verschillende films die veel te lang duurden om als 1 film te zien.

    Tarantino koos voor Death Proof, over een moordlustige stuntman (Kurt Russell) die de medewerkers van de film waaraan hij werkt terroriseert. (Hoe origineel is dit? In Shadow of the Vampire uit 2000 met Willem Dafoe zit een soortgelijk plot).

    O het is niet origineel omdat er ook al iets soortgelijks in shadow of the vampire gebeurt??? Ook dit is natuurlijk weer flauwekul. Het is nota bene een hommage aan de grindhouse films.

    Het is de bedoeling dat beide films in Amerika onder de titel Grindhouse als één voorstelling worden vertoond. Compleet met nep-trailers (aankondigingsfilmpjes) van nooit gemaakte films, gedraaid door regisseurs als Rob Zombie, Edgar Wright en Eli Roth. Een alleraardigst idee, dat bij elkaar minstens twee-en-een-half uur duurt. Bioscoopeigenaren zijn daar niet blij mee, want zij kunnen daardoor minder voorstellingen op een avond draaien.

    Nou geeft hij hier precies aan waar het probleem zit. Wat heeft Tarantino hier dan mee te maken?

    Deze opzet van Grindhouse blijft in Amerika gehandhaafd. In de rest van de wereld wordt de productie uit elkaar getrokken. Het is de bedoeling dat beide films afzonderlijk van elkaar worden vertoond. In Nederland zal dat met Death Proof op 7 juni het geval zijn en Planet Terror volgt op 19 juli.

    De commerciële achtergronden – zie de Kill Bill-truc – laten zich raden. Wat er met de nep-trailers gaat gebeuren is onzeker. Op het filmfestival van Cannes zal voor de verzamelde filmelite vermoedelijk het volledige project in première gaan.

    Zonder twijfel zal er veel heisa en hype rond Grindhouse ontstaan. Dat is Tarantino en de zijnen wel toevertrouwd. De Europese die-hard-fans zullen zonder twijfel proberen het originele, complete project te downloaden.

    Dat kunnen wij in dit geval wel begrijpen. Bovendien is het allemaal zo relatief. De beide op dvd uitgebrachte Kill Bill-films liggen al enkele weken voor nog geen vijf euro per stuk in de uitverkoop. Over een dik jaar zal dit ook de Grindhouse-titels het geval zijn.

    Unmm wat heeft dit er nou weer mee te maken? De kill bill discs zijn trouwens ook vrij goedkope releases omdat er gewoonweg weining op staat. Er zijn namelijk nog geen SE uitvoeringen van.

    Kortom een negatief ophitsend stuk wat totaal niet geloofwaardig is en ik zou als ik jullie daar dan ook niet mijn mening op baseren. Wat wel zo is dat ik Grindhouse lekker ga downloaden en stel dat ik hem erg goed vind ook nog wel even in de bios.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  3. #203

    Standaard

    Groot gelijk Coen, wat een zeveraar heeft die rommel geschreven. Desalniettemin vind ik het ook onvergeeflijk dat de films hier apart worden uitgebracht, maar dan zien de bioscoopuitbaters me gewoon geen keer in plaats van één keer voor beide films.

  4. #204

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Vermeer
    De kill bill discs zijn trouwens ook vrij goedkope releases omdat er gewoonweg weining op staat. Er zijn namelijk nog geen SE uitvoeringen van.

    ik heb hier toch echt de SE van Kill Bill hoor (R2NL) :wink: die van Kill Bill 2 heb ik niet maar die was er ook (inmiddels kan ik em niet meer vinden maar hij was er :P )
    Mindy Macready: Act like a bitch, get slapped like a bitch.
    Besteld: *out of order*



  5. #205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door B.M
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen Vermeer
    De kill bill discs zijn trouwens ook vrij goedkope releases omdat er gewoonweg weining op staat. Er zijn namelijk nog geen SE uitvoeringen van.

    ik heb hier toch echt de SE van Kill Bill hoor (R2NL) :wink: die van Kill Bill 2 heb ik niet maar die was er ook (inmiddels kan ik em niet meer vinden maar hij was er :P )
    Waren dat die van 5 euro? Ik heb zelf de r3 versies. En is die SE wel zo special? Want ik heb ook films (the husler bijv) waar special edition op staat maar waar je het nergens van kan afleiden.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  6. #206

    Standaard

    Van Kill Bill 1 en 2 zijn wel SE (2 discs) uitgebracht.

    Ik wacht wel op de DVD releases van Death Proof en Planet Terror.
    Hopelijk komt de complete film (Grindhouse) daarna nog een keer op DVD uit, met trailers.
    Uitmelken gaan ze dit toch, wat kun je eraan doen ? Niks. Het is wel zeer respectloos tegenover het filmpubliek.

  7. #207

    Standaard

    Ik heb even alles doorgelezen...
    Wat een super film lijkt me dit zeg!!
    Maar idd (Petitie getekend) deze film moet in een keer uitkomen!
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  8. #208

    Standaard

    Waarom heeft die kerel heet ook alleen maar over Tarantino en Rodriguez dan? Die heeft met Sin City en de Desperado films ook goed werk afgeleverd. Maar het is idd een slecht artikel.

  9. #209

    Standaard

    Een algemene email die naar A-film gestuurd kan worden:

    Aan: info@a-film.nl

    Subject: Grindhouse als één geheel in de bioscoop!!!

    Bericht:

    Geachte mevrouw / mijnheer,

    Met schrik heb ik als filmliefhebber kennis genomen van uw beslissing om de film GRINDHOUSE niet als één geheel, maar als twee losse films uit te brengen in de Nederlandse bioscopen. Dit druist regelrecht in tegen de bedoeling van de filmmakers, Quentin Tarantino en Robert Rodriguez, om bioscoopbezoekers te trakteren op 'een avondje Grindhouse', waarbij twee B-films, begeleid door trailers, achter elkaar vertoond worden.

    Het los uitbrengen van PLANET TERROR en DEATH PROOF is in zowel artistiek als commercieel opzicht een machiavellistische vergissing. Tenzij u alsnog beslist om GRINDHOUSE als één geheel (zoals in de V.S. het geval is) uit te brengen, zal ik géén van de films in de Nederlandse bioscoop bezoeken en zal ik mijn uiterste best doen om iedereen in mijn omgeving af te raden om een kaartje te kopen voor PLANET TERROR en/of DEATH PROOF.

    Wanneer u denkt gebonden te zijn aan 'distributie-voorwaarden' van The Weinstein Company en/of Dimension Films, kunt u de strekking van deze mail aan hen overbrengen. Ik hoop van harte dat u nog op uw beslissing terugkomt.

    Met vriendelijke groeten,

    ------ (naam) ------

    Bron: filmfocus.nl

  10. #210

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door [NL
    Patje_Lasek]Een algemen email die naar A-film gestuurd kan worden:

    *knip*

    Bron: filmfocus.nl
    Goed idee, dat mailtje, maar ik dacht dat alle Miramax/Weinstein films door RCV werden uitgebracht?
    Tenminste, alle Tarantino en Rodriguez films zijn door RCV uitgebracht. En dan weet je dat dergelijke mails weinig zin hebben.
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  11. #211

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door David L.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door [NL
    Patje_Lasek]Een algemen email die naar A-film gestuurd kan worden:

    *knip*

    Bron: filmfocus.nl
    Goed idee, dat mailtje, maar ik dacht dat alle Miramax/Weinstein films door RCV werden uitgebracht?
    Tenminste, alle Tarantino en Rodriguez films zijn door RCV uitgebracht. En dan weet je dat dergelijke mails weinig zin hebben.
    Ja ik weet het, maar ik heb hem ook niet opgesteld gevonden op filmfocus.nl. We kunnen het nog altijd proberen. En RCV brengt idd veel Tarantino en Rodriguez films uit. Behalve Reservoir Dogs (DFW), El Mariachi, Desperado, Once Upon A Time In Mexico (Columbria Tristar)

  12. #212

    Standaard

    Ik heb de petitie ook getekent, maar hoeveel zin zal hij hebben, en bij hoeveel stemmen?
    I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you as well as you deserve

  13. #213

    Standaard

    Nog nooit gehoord dat een online petitie heeft geholpen voor iets, maar ach voor die 2 seconden invulwerk het proberen waard.
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  14. #214

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door [NL
    Patje_Lasek]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door David L.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door [NL
    Patje_Lasek]Een algemen email die naar A-film gestuurd kan worden:

    *knip*

    Bron: filmfocus.nl
    Goed idee, dat mailtje, maar ik dacht dat alle Miramax/Weinstein films door RCV werden uitgebracht?
    Tenminste, alle Tarantino en Rodriguez films zijn door RCV uitgebracht. En dan weet je dat dergelijke mails weinig zin hebben.
    Ja ik weet het, maar ik heb hem ook niet opgesteld gevonden op filmfocus.nl. We kunnen het nog altijd proberen. En RCV brengt idd veel Tarantino en Rodriguez films uit. Behalve Reservoir Dogs (DFW), El Mariachi, Desperado, Once Upon A Time In Mexico (Columbria Tristar)
    Hmm...even gezocht, en het is inderdaad A-film, en ze worden inderdaad verknipt
    De nieuwe films van Quentin Tarantino en Robert Rodriguez verschijnen deze zomer kort na elkaar in de Nederlandse en Belgische bioscopen. De twee bevriende topregisseurs zijn een samenwerking aangegaan en hebben beiden een film onder de noemer ‘Grindhouse’ gemaakt. ‘Death Proof’ van Quentin Tarantino verschijnt op 7 juni (Ned.) en 6 juni (Bel.) in de bioscopen, ‘Planet Terror’ van Robert Rodriguez volgt op 19 juli (Ned.) en 1 aug (Bel.).

    In tegenstelling tot de internationale release zal de domestic release als ‘double-feature’ verschijnen. Hiermee willen de regisseurs de ‘grindhouse’ insteek onderstrepen. Grindhouses waren bioscopen uit de jaren zeventig en tachtig die lowbudget films met cultstatus achter elkaar toonden.

    In ‘Grindhouse: Death Proof’ speelt Kurt Russel een psychopathische stuntman die mooie vrouwen vermoordt met zijn auto. De film is geregisseerd door Quentin Tarantino, onder meer bekend van Reservoir Dogs (1992), Pulp Fiction (1994) en Kill Bill (2003, 2004).

    ‘Grindhouse: Planet Terror’ gaat over enkele mensen in een klein dorpje die het moeten opnemen tegen zombies. De film is geregisseerd door Robert Rodriguez, onder meer bekend van Desperado (1995), From Dusk Till Dawn (1996) en Sin City (2005).
    Slechtnieuwsbron :x
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  15. #215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door [NL
    Patje_Lasek]Waarom heeft die kerel heet ook alleen maar over Tarantino en Rodriguez dan? Die heeft met Sin City en de Desperado films ook goed werk afgeleverd. Maar het is idd een slecht artikel.
    Ik ben het inderdaad eens met alle negatieve reacties op de toonzetting van de Column.
    Tarantino en Rodriguez kunnen hier ook niks aan doen naar mijn mening.
    (hoewel ze er volgens mij ook niks aan proberen te doen, wat me dan vanuit artistiek oogpunt weer van ze zou tegenvallen)

    Maar het ging me er meer om, dat het het eerste nieuwsartikel was (in elk geval de eerste die ik tegen ben gekomen) waarin bevestigd werd dat Grindhouse inderdaad "verknipt" gaat worden.(wat ik dus, zoals gezegd, een schandalige aktie vind)
    Verder is het inderdaad een vage tendentieuze column van een "Tarantino basher"..
    "do i see sheets of plastic in your future?..."
    Dexter Morgan.

  16. #216

    Standaard

    Zojuist verstuurd naar info@A-Film.nl


    Graag Grindhouse als double feature uitbrengen anders wacht ik wel op de R1 DVD of download het zwikkie van het net. (En vertel iedereen die ik ken hetzelfde te doen.)

    Gr. Reinbo



    Als iedereen dat effe doet....

  17. #217

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Zojuist verstuurd naar info@A-Film.nl


    Graag Grindhouse als double feature uitbrengen anders wacht ik wel op de R1 DVD of download het zwikkie van het net. (En vertel iedereen die ik ken hetzelfde te doen.)

    Gr. Reinbo



    Als iedereen dat effe doet....
    yeah wright, zie je het al voor je 600.000 mails die verstuurd worden.

  18. #218

  19. #219

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor
    Groot gelijk Coen, wat een zeveraar heeft die rommel geschreven.
    Inderdaad een compleet waardeloos stuk.

    @ Patje: zal zometeen de mail ook aan A-Film versturen, of het veel zin heeft betwijfel ik...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  20. #220

    Standaard

    Opsplitsen Tarantino-film wekt ergernis filmfans

    Nederlandse filmliefhebbers zijn boos over het besluit van distributeur A-Film om de nieuwe film Grindhouse van regisseurs Quentin Tarantino en Robert Rodriguez in twee delen in de bioscoop uit te brengen.

    Op filmsites als FilmFocus en Moviemeter roepen fans massaal op om een petitie te tekenen en A-Film te mailen met het verzoek de film niet op te delen.

    Grindhouse is een eerbetoon van Pulp Fiction-regisseur Tarantino en Sin City-regisseur Rodriguez aan de gelijknamige Amerikaanse theaters, waar in de jaren zestig en zeventig obscure sciencefiction-, kungfu- en horrorfilms werden vertoond. Bezoekers konden een kaartje kopen voor twee filmproducties, die werden omlijst met trailers van producties die binnenkort gingen draaien.

    Het bijna drie uur durende Grindhouse van Tarantino en Rodriguez bestaat uit twee aparte verhalen: de zombiefilm Planet Terror en de thriller Death Proof. Distributeur A-Film brengt deze zes weken na elkaar uit als aparte titels.

    "Het opdelen van Grindhouse is hetzelfde als het uitbrengen van Titanic in twee delen", vindt scenarist Steven Friedman. "Eentje met alle gebeurtenissen voor de ijsberg, en een aparte tweede film over het zinken van het schip." Filmjournalist Edgar Schaake is het met hem eens. "In alle landen waar Grindhouse in tweeën wordt gesplitst, ontpoppen zich dit soort initiatieven."

    Distributeur A-Film "heeft inderdaad gemerkt dat Grindhouse erg leeft", maar beroept zich op de regels die het bedrijf vanuit Amerika worden opgelegd. "Wij krijgen de film simpelweg in twee delen aangeleverd", legt directeur P. Hermeling uit. "Wij kunnen daar als Nederlandse distributeur niet veel tegen inbrengen."

    In Amerika gaat Grindhouse begin april draaien. De Nederlandse premiere van Death Proof staat op 7 juni gepland. Het tweede deel, Planet Terror, is vanaf 19 juli in de Nederlandse bioscopen te zien.

    Bron: ANP
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #221

    Standaard

    Ze kunnen er niet veel tegen inbrengen? Maar dus wel iets? Waarom dat dan niet proberen?

  22. #222

    Standaard


    FUCKING WEINSTEINS!!!

  23. #223

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Ze kunnen er niet veel tegen inbrengen? Maar dus wel iets? Waarom dat dan niet proberen?
    Ja inderdaad. Ik zeg: weiger `m gewoon uit te brengen.
    Then again: dan zullen ze wel een andere gek (RCV) vinden die `m wel wilt uitbrengen
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #224

    Standaard

    Als er maar genoeg reacties komen en we de films echt boycotten (of Downloaden*/ R1 dvd bestellen....) veranderen ze heus wel hun standpunt. Hebben ze toch mooi weer een manier gevonden op publiciteit te genereren. Massaal mailen dus en niet naar de bios op 7 juni!

    * Ben eigenlijk tegen illegaal downloaden, maar wil in dit geval graag een uitzondering maken. Zal vast op 20 april in de oorspronkelijke versie ergens te vinden zijn. 8)

  25. #225

    Standaard

    ARI GOLD VS JOSH WEINSTEIN
    http://www.youtube.com/watch?v=qKNV5foRiL4&NR

    ok, het is geen Bob of Harvey but it feels goooood om Ari een persoon die Weinstein heet af te zien zijken.

Pagina 9 van 18 EersteEerste ... 5678910111213 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •