De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Gladiator Extended Edition

    Vijf jaar geleden kwam Gladiator uit op 2-disc dvd, en het was één van de best verzorgde releases van die tijd. Met een geweldige beeldkwaliteit, één van de eerste DTS-geluidssporen en zeer interessante extra's mag deze uitgave wel tot een voorbeeld voor latere releases worden gerekend.

    Nu, vijf jaar later, ligt er een Extended Edition in de winkel, een 3-disc uitgave met daarop de originele versie en een 17 minuten langere versie. Van wat ik van korte beschrijvingen heb begrepen bestaat de toegevoegde minuten uit een aantal van de deleted scenes die destijds bij de extra's stonden (en om bepaalde redenen zijn weggeknipt). De extra's op de R1 versie zijn uitgebreid en lijken grotendeels nieuw te zijn, waaronder een nieuw opgenomen commentaartrack met Ridley Scott en Russell Crowe, .

    Helaas heeft deze uitgave door ruimtegebrek niet de veelgeprezen DTS track, alleen een Dolby 5.1, wat uiteraard minder aanlokkelijk klinkt. Daarnaast weet ik niet of de teruggestopte scenes daadwerkelijk iets aan de film toevoegen; in een recensie op Internet las ik dat de Extended Cut voorafgegaan wordt door een introductiefilmpje van Ridley Scott, waarin hij aangeeft toch de originele versie te prefereren. Hetzelfde deed hij een paar jaar geleden met Alien, er kwam een Director's Cut, terwijl hij in de R1 versie verklaarde de voorkeur aan de originele versie te geven. Het klinkt derhalve alsof hij zich weer heeft laten overhalen om deze Extended Edition te maken, en dan reist bij mij de vraag of deze nieuwe versie de aankoop waard is.

    Daarom wil ik graag weten wat andere liefhebbers hiervan denken. Zijn er mensen die deze nieuwe versie hebben, en zo ja, zijn de toevoegingen in speeltijd en/of extra's de moeite waard? Of is het vooral gemakzucht wat hier speelt?

    Gaarne uw commentaar.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  2. #2

    Standaard

    Moei me niet graag maar denk dat deze vraag ook kan gesteld worden hier http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=36364 en denk dat deze op slot kan ?
    BD (1243) What i Watch

  3. #3

    Standaard

    Heb de Amerikaanse versie van de extended edition en ik vind m meer dan de moeite. Heb de 1e uitgave niet, maar ik vind dit een mooie release. Goede extra`s (een docu op disc 2 van ongeveer 3 uur), vond de beeldkwaliteit en geluidskwaliteit goed. Jammer dat er geen DTS track op zit voor de mensen die daar interesse in hebben, maar ik heb daar geen last van omdat ik DTS niet kan afspelen .
    Wat de extra scenes betreft: persoonlijk vond ik de extended editie beter. De scenes voegen echt wel wat toe aan t verhaal, vooral aan de rol van Commodus en Lucilla. Ridley Scott zelf vond de bioscoop versie beter, maar dat ben ik niet met `m eens.

    Een erg goede release dus. Denk dat er ook wel toegevoegde waarde is t.a.v. de 2 disc versie.
    Als je de Extended edition wilt kopen ga dan voor de R1 versie en niet voor de Nederlandse versie: op de R1 versie staat ook de biosversie (Scott`s favoriete versie dus). Op de Nederlandse versie staat alleen de extended versie
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Als je de Extended edition wilt kopen ga dan voor de R1 versie en niet voor de Nederlandse versie: op de R1 versie staat ook de biosversie (Scott`s favoriete versie dus). Op de Nederlandse versie staat alleen de extended versie
    Dat is in mijn geval niet zo'n probleem, ik heb dus de originele versie destijds direct op dvd gekocht. Dat deze versie niet op de EE staat is voor mij dan ook niet erg. De extra's leken mij echter wel interessant, die schijnen echt van LotR-EE-achtige kwaliteit te zijn. Het is alleen dat ik de film dan vooral om de extra's zou kopen, en aangezien ik die meestal één keer kijk (uitzonderingen daargelaten) weet ik dus niet of ik die de moeite zijn (ondanks de schappelijke prijs van 19,95).
    Vindt het alleen wel weer vreemd waarom regisseur Scott zich keer op keer weer laat ompraten tot het maken van een versie die van hem eigenlijk niet zo nodig hoeft. Het begon al met Blade Runner, de Director's Cut van die film is eigenlijk niet echt een DC, want door tijdgebrek kon hij de film niet zo afleveren als hij zelf wilde (alleen de voice-overs en eindscene zijn verwijderd, en 1 shot toegevoegd). Daarna kwam Alien DC die dus eigenlijk ook niet zijn favo versie is, en nu deze release. De man moet echt eens wat vaker nee leren zeggen.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  5. #5

    Standaard

    Fragment uit Gladiator II, zoals je ziet is Maximus niet meer zo in top-vorm:


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Fragment uit Gladiator II, zoals je ziet is Maximus niet meer zo in top-vorm:

    Is Maximus [spoiler:7692ba992c]opgestaan uit z'n graf?![/spoiler:7692ba992c]
    Vae, puto deus fio...
    Mijn Collectie | Films 2011

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erik Hagen
    Is Maximus [spoiler:28a49ba889]opgestaan uit z'n graf?![/spoiler:28a49ba889]
    Of het is een prequel natuurlijk...

  8. #8

    Standaard

    Wat heb jij toch altijd met het omhoogkicken van lang vergeten topics?


  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Timothy
    Wat heb jij toch altijd met het omhoogkicken van lang vergeten topics?
    toppunt van verveling wellicht?
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  10. #10

  11. #11

    Standaard

    ' is there no one else...'

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •