Pagina 13 van 25 EersteEerste ... 39101112131415161723 ... LaatsteLaatste
De resultaten 301 tot 325 van 625 worden weergegeven.

Discussie: Film noir

  1. #301

    Standaard Re: The Desperate Hours

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pascal Heister
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgen V
    The Desperate Hours voor € 8,99 bij cdwow met Humphrey Bogart. Volgens IMDB valt deze ook onder de categorie 'Film-Noir' dus misschien wel interessant, heb de film nooit gezien dus weet niet of het een 'echte' Noir betreft. Maar voor die prijs het proberen waard. :wink:
    met korting voor € 1,99 dus, misschien maar eens bestellen 8)
    Ik weet niet waar die korting vandaan komt, maar DIT is dezelfde DVD?
    Maakt niet zoveel uit, maar daar staan ook NL subs bij....
    De UK versie heeft ook NL-subs volgens DVD-compare. Meestal is dit ook wel zo met UK Paramount versies.
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  2. #302

    Standaard Re: The Desperate Hours

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgen V
    De UK versie heeft ook NL-subs volgens DVD-compare. Meestal is dit ook wel zo met UK Paramount versies.
    OK; ik kijk bij dvdcompare niet meer zo vaak, aangezien er nog wel eens films ontbreken (Pandora's Box, The big Heat, Fallen Angel ('46), enz.)

  3. #303

    Standaard

    Zonder de discussie aan te willen gaan of het nou wel of geen echte film noir is (afkomstig uit Frankrijk) wil ik hier nog maar eens de aandacht vestigen op Rififi. Wat een geweldige film is dit! Uitermate sfeervol met een dramatische, maar keiharde verhaallijn. Kan geen teleurstelling zijn voor noirliefhebbers...

  4. #304

    Standaard

    Overigens heb ik de film noir dvd's The narrow margin (r1) en Night of the hunter te koop. Graag PM bij interesse...

  5. #305

    Standaard te koop/te koop gevraagd

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic
    Overigens heb ik de film noir dvd's The narrow margin (r1) en Night of the hunter te koop. Graag PM bij interesse...
    En ik zoek nog betaalbare CHINATOWN van Polanski.

  6. #306

    Standaard http://www.hometheaterforum.com/htf/showthread.php?t=126536

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic
    Zonder de discussie aan te willen gaan of het nou wel of geen echte film noir is (afkomstig uit Frankrijk) wil ik hier nog maar eens de aandacht vestigen op Rififi. Wat een geweldige film is dit! Uitermate sfeervol met een dramatische, maar keiharde verhaallijn. Kan geen teleurstelling zijn voor noirliefhebbers...
    Heb je de Criterion-transfer?

    By-the-way:
    Ge-update Film-Noir lijst, nu 1.135 titels (w.o. Rififi)

  7. #307

    Standaard THE BLACK DAHLIA

    Ja, en dan vanaf 12 sept.a.s. in de bioscopen de Film-Noir (neo-noir) THE BLACK DAHLIA.

    Relevante links:

    * THE BLACK DAHLIA site: http://www.theblackdahliamovie.net/ (met trailer)

    * De a.s. DVD : LINK

    * 12 screenshots; * 20 screenshots figuranten

    * Het boek

    * IMDB, THE BLACK DAHLIA

    * "old school" film-noir movieposter


    THE BLACK DAHLIA is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal: een onopgeloste gruwelijke moord op de 22-jarige Elisabeth Short uit '47, LINK 1, LINK 2, LINK 3; tenslotte LINK 4: zeer gedetailleerde info
    Zelfs ORSON WELLES wordt verdacht, gezien moord-links met THE LADY FROM SHANGHAI...

    PS
    *THE BLACK DAHLIA's Budget: Estimate $ 50 Million
    *Filming Locations: Bulgaria | City Hall - 200 N. Spring St., Downtown, Los Angeles, California, USA | Echo Park, Los Angeles, California, USA | Los Angeles, California, USA | Los Angeles, California, USA | Pantages Theater - 6233 Hollywood Blvd., Hollywood, Los Angeles, California, USA | Sofia, Bulgaria

  8. #308

    Standaard Re: http://www.hometheaterforum.com/htf/showthread.php?t=126

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic
    Zonder de discussie aan te willen gaan of het nou wel of geen echte film noir is (afkomstig uit Frankrijk) wil ik hier nog maar eens de aandacht vestigen op Rififi. Wat een geweldige film is dit! Uitermate sfeervol met een dramatische, maar keiharde verhaallijn. Kan geen teleurstelling zijn voor noirliefhebbers...
    Heb je de Criterion-transfer?

    By-the-way:
    Ge-update Film-Noir lijst, nu 1.135 titels (w.o. Rififi)
    Ik heb idd de Criterion uitgave. De komende tijd ga ik maar eens wat meer van Jules Dassin bewonderen. Binnenkort eerst de Criterion van Night and the city. Helaas heb ik van The naked city en Brute force nog geen goede release kunnen ontdekken. Thieves highway is daarentegen inmiddels zelfs verschenen in de NL versie van de fox film noir reeks.

  9. #309

    Standaard Re: http://www.hometheaterforum.com/htf/showthread.php?t=126

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic
    Ik heb idd de Criterion uitgave. De komende tijd ga ik maar eens wat meer van Jules Dassin bewonderen. Binnenkort eerst de Criterion van Night and the city. Helaas heb ik van The naked city en Brute force nog geen goede release kunnen ontdekken. Thieves highway is daarentegen inmiddels zelfs verschenen in de NL versie van de fox film noir reeks.
    Is een geweldige Noir; ik heb de R0/NTSC.
    Richard Widmark op z'n best 8) Staat in mijn fav film-Top20

    THE 3TH MAN Criterion is onderweg. Heb alleen ca. 2 maanden geleden een R2UK PANDORA'S BOX S.E. gekocht, en nu komt 21 nov. a.s. Criterion met een release/transfer....

  10. #310

    Standaard Re: http://www.hometheaterforum.com/htf/showthread.php?t=126

    Vind je The night and the city nog beter dan Rififi? Van The third man heb ik ondanks de wat mindere beeldkwaliteit toch maar de recente r2NL SE aangeschaft (financieel gezien niet te versmaden).

    De criterion uitgave van The killers is ook een aanrader. De film noir klassieker uit '46 is een topper en er zit een tweede dvd bij met onder meer de volledige film die Don Siegel in de jaren '60 van het klassieke Hemmingway verhaal heeft gemaakt.

  11. #311

    Standaard Re: http://www.hometheaterforum.com/htf/showthread.php?t=126

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic
    Vind je The night and the city nog beter dan Rififi? Van The third man heb ik ondanks de wat mindere beeldkwaliteit toch maar de recente r2NL SE aangeschaft (financieel gezien niet te versmaden). De criterion uitgave van The killers is ook een aanrader. De film noir klassieker uit '46 is een topper en er zit een tweede dvd bij met onder meer de volledige film die Don Siegel in de jaren '60 van het klassieke Hemmingway verhaal heeft gemaakt.
    Rififi heb ik nog nooit gezien; in elk geval was NIGHT AND THE CITY ver boven verwachting.

    Van THE KILLERS heb ik ook een R0/NTSC; valt mij iets tegen, openingsscene in die "owl-house" is geweldig, maar ik vind bijdrage Lancaster erg mat en Ava Gardner is ook amper van de partij. Daarnaast iets te veel flash-backs.

    Ik wist niet, dat er een goedkope R2NL van THE THIRD MAN was. De Criterion zat vandaag nog niet bij de post.
    -------------------
    Dilemma?
    Hmmm... ik wil 3 film-noirs kopen: CHINATOWN, THE KILLING en TOUCH OF EVEL. In principe R2 met NL-subs.
    De 1e 2 't goedkoopst bij Ro-disc, ink. porto samen € 23,48 (= € 8,49, € 12,50, € 2,49; TOUCH OF EVEL goedkoopst bij NLStore, inkl. porto € 10,43. Totaalbedrag € 33,91.

    Nu zelfde order R-1 (allen Eng. subs) bij DVDPacific: alle 3 , inkl. porto (rep. € 5,92, € 7, 15, € 7,10, porto € 6,70), totaal € 26,88. Voordeel € 7,03; "nadeel": geen NL subs.

  12. #312

    Standaard Re: http://www.hometheaterforum.com/htf/showthread.php?t=126

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic
    Vind je The night and the city nog beter dan Rififi? Van The third man heb ik ondanks de wat mindere beeldkwaliteit toch maar de recente r2NL SE aangeschaft (financieel gezien niet te versmaden). De criterion uitgave van The killers is ook een aanrader. De film noir klassieker uit '46 is een topper en er zit een tweede dvd bij met onder meer de volledige film die Don Siegel in de jaren '60 van het klassieke Hemmingway verhaal heeft gemaakt.
    Rififi heb ik nog nooit gezien; in elk geval was NIGHT AND THE CITY ver boven verwachting.

    Van THE KILLERS heb ik ook een R0/NTSC; valt mij iets tegen, openingsscene in die "owl-house" is geweldig, maar ik vind bijdrage Lancaster erg mat en Ava Gardner is ook amper van de partij. Daarnaast iets te veel flash-backs.

    Ik wist niet, dat er een goedkope R2NL van THE THIRD MAN was. De Criterion zat vandaag nog niet bij de post.
    -------------------
    Dilemma?
    Hmmm... ik wil 3 film-noirs kopen: CHINATOWN, THE KILLING en TOUCH OF EVEL. In principe R2 met NL-subs.
    De 1e 2 't goegoopst bij Ro-disc, ink. porto samen € 23,48; TOUCH OF EVEL goedkoopst bij NLStore, inkl. porto € 10,43. Totaalbedrag € 33,91.
    Nu zelfde order R-1 (allen Eng. subs): alle 3 , inkl. porto (rep. € 5,92, € 7, 15, € 7,10, porto € 6,70)totaal € 26,88.
    Voordeel € 7,03; nadeel: geen NL subs.
    7 Euro voordeel, leg er nog 9 euro bij en je hebt Rififi Criterion (pacific) 8)

  13. #313

    Standaard Re: http://www.hometheaterforum.com/htf/showthread.php?t=126

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic
    7 Euro voordeel, leg er nog 9 euro bij en je hebt Rififi Criterion (pacific) 8)
    Tja, extra € 9,83 (€ 16,08 + porto € 0,78 -/- € 7,03)... Maar ja, RIFIFI HIER, inkl.porto € 8,01/€ 6,25

  14. #314

    Standaard

    Is niet te vergelijken: een originele Criterion tegenover die ebay rommel...

  15. #315

    Standaard

    Dat is natuurlijk subjectief. Het ligt er maar net aan waar je waarde aan hecht...

  16. #316

    Standaard

    -edit- never mind
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #317

    Standaard

    Vorige week The Third man gezien, schitterende film-noir. Van de week de docu gezien en ook deze was erg interessant. Hoe de film gemaakt is met behulp van de lampen toch een stukje historie.

  18. #318

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Vorige week The Third man gezien, schitterende film-noir. Van de week de docu gezien en ook deze was erg interessant. Hoe de film gemaakt is met behulp van de lampen toch een stukje historie.
    Gisteren Vandaag DVD "THE THIRD MAN Criterion Collection" ontvangen...
    Wow! Zeer goed gerestaureerde film met vele boeiende extra's. Beeld en geluid zijn overweldigend.
    Ook de citar komt nu geweldig uit en is een uitstekende support voor de film. Perfecte keuze en steeds perfecte timing.

    Geluid is NTSC: klink in elk geval voller en ANTON KARAS' citar bezorgt je nu echt kippenvel. Natrillen van de citar -snaren en -nuances zijn nu prima hoorbaar.
    Er staat zelfs een apart optreden op van ANTON KARAS met zijn citar in Londen. Bij de extra's ook nog THE THIRD MAN radio-hoorspel.

    Beeld is zeer scherp; enkele van de restore-verschillenen staan ook op de DVD.
    Deze transfer is boven verwachting. Door het geweldige restaureerwerk van Criterion in elk geval nog meer betrokkenheid. Kortom aanrader (film + DVD).

    Volledigheidshalve: deze DVD heeft geen regio-code (R0), dus geschikt voor ALLE NTSC/PAL DVD-players. Voor regiovrije DVD's is dus geen regiovrije DVD-speler nodig, ondanks onzinverhalen, die op verjaaragspartijtjes e.d. weer rondzoemen...

  19. #319

    Standaard Re: THE BLACK DAHLIA

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Ja, en dan vanaf 12 sept.a.s. in de bioscopen de Film-Noir (neo-noir) THE BLACK DAHLIA.

    Relevante links:

    * THE BLACK DAHLIA site: http://www.theblackdahliamovie.net/ (met trailer)

    * De a.s. DVD : LINK

    * 12 screenshots; * 20 screenshots figuranten

    * Het boek

    * IMDB, THE BLACK DAHLIA

    * "old school" film-noir movieposter


    THE BLACK DAHLIA is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal: een onopgeloste gruwelijke moord op de 22-jarige Elisabeth Short uit '47, LINK 1, LINK 2, LINK 3; tenslotte LINK 4: zeer gedetailleerde info
    Zelfs ORSON WELLES wordt verdacht, gezien moord-links met THE LADY FROM SHANGHAI...

    PS
    *THE BLACK DAHLIA's Budget: Estimate $ 50 Million
    *Filming Locations: Bulgaria | City Hall - 200 N. Spring St., Downtown, Los Angeles, California, USA | Echo Park, Los Angeles, California, USA | Los Angeles, California, USA | Los Angeles, California, USA | Pantages Theater - 6233 Hollywood Blvd., Hollywood, Los Angeles, California, USA | Sofia, Bulgaria
    Dat ziet er goed uit

  20. #320

    Standaard Re: THE BLACK DAHLIA

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pascal Heister
    Dat ziet er goed uit
    Ja, en de prille IMDB score was gisteren al 8.8*

    Hmmm... THE BLACK DAHLIA wordt 't eerste bioscoopbezoek in 2 jaar...

  21. #321

    Standaard Re: THE BLACK DAHLIA

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pascal Heister
    Dat ziet er goed uit
    Ja, en de prille IMDB score was gisteren al 8.8*

    Hmmm... THE BLACK DAHLIA wordt 't eerste bioscoopbezoek in 2 jaar...
    Niks mis ook met Scarlett natuurlijk....

  22. #322

    Standaard Re: THE BLACK DAHLIA

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic
    Niks mis ook met Scarlett natuurlijk....
    Zeer zeker niet.. film-Noir Queen 2006

    De 1e screenshots (thumbnails):
    ......
    ......

    Filmposter: http://tinyurl.com/fqabl

  23. #323

    Standaard Film-noirs straks verboden voor onder de 16....

    Film-Noirs straks verboden voor onder de 16: LINK.

    In o.a. film-noirs wordt veel gerookt:

    * Toen: Jane Greer in OUT OF THE PAST:


    * Nu: Scarlett Johansson in THE BLACK DAHLIA:

  24. #324

    Standaard

    Wauwie de pauwie!!! Scarlett is teh hot!!

    I love her. En The Black Dahlia is een must-see als ik dit een beetje volg...

  25. #325

    Standaard Re: Film-noirs straks verboden voor onder de 16....

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Film-Noirs straks verboden voor onder de 16: LINK.

    In o.a. film-noirs wordt veel gerookt:

    * Toen: Jane Greer in OUT OF THE PAST:


    * Nu: Scarlett Johansson in THE BLACK DAHLIA:
    zal ooit nog wel zo ver komen dat ze rookscenes eruit gaan knippen

Pagina 13 van 25 EersteEerste ... 39101112131415161723 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •