Pagina 15 van 25 EersteEerste ... 5111213141516171819 ... LaatsteLaatste
De resultaten 351 tot 375 van 625 worden weergegeven.

Discussie: Film noir

  1. #351

    Standaard

    Eigenlijk heb ik nooit echt kennis gemaakt het film-noir. Na het lezen van dit topic zou ik dat eigenlijk best wel willen doen. Iemand een aanrader die mij zeker kan overhalen dit filmgenre vaker te bekijken. Ben denk ik wel geïnteresseerd in dit soort films.
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  2. #352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door art-core
    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Na een kwartier liep er al een gast naar buiten, zachtjes "wat een k u t film!!" mompelend
    Zucht... daar heb ik ook altijd zo'n hekel aan. Mensen die na 15 minuten al een oordeel geveld hebben. Ze kunnen het niet volgen, hun eigen dikke schuld dat ze het niet snappen en het is ineens een K U T film?!?!

    Dan heb je geluk dat ie weggegaan is, je kunt het ook treffen dat zo'n persoon achter je zit en de hele film zit te puffen en irritante opmerkingen maakt... ja ik spreek uit ervaring!
    ja das nog irritanter ja
    in de pauze (pauze ) zaten de 2 gasten achter ons over de film te praten. 1 van de 2 begint te bellen. Zegt ie tegen de tuup waar mee die is aan `t bellen: "zoek eens op imdb.com de film "Brick" op, en kijk eens wat voor een punt die krijgt". Even stil, dan keihard: "EEN 8,0!!! WTF?!?" ik en m`n broertje lagen in een deuk. Zegt die gast: "dan moet t tweede deel toch wel heel erg goed zijn. Geef er eerder een 4,5 voor".
    film"kenners": gotta love them :P
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  3. #353

    Standaard laura en andere Noir-tips

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    Als je goedkoop wil doen kan je misschien beginnen met één van de Fox Film Noirs, allemaal zo'n $9,-. Uit dat rijtje kan ik Laura zeker aanraden.?


    Gene Tierney (21), 1,5 jaar voor LAURA; uit THUNDER BIRDS (1942)

    *LAURA (1944), € 7,10 bij DVDPACIFIC en € 16,99 bij bol.com

    *CHINATOWN (1974), bij DVDPACIFIC € 5,93 en € 8,49 bij Ro-disc.

    *BODY & SOUL (1947), nu € 11,49 (inkl. porto) bij play.com (R2UK)
    ......
    Hazel Brooks in BODY & SOUL

    Mag ik dan zeer aanbevelen onderstaande geweldige film-noirs:
    film-noir THIS GUN FOR HIRE: € 7,10
    * DVDreview; witte subs
    <= Veronica Lake , Alan Ladd, Laird Cregar

    Idem, uit dezelfde reeks CRISS CROSS: € 7,10
    * DVDreview; witte subs


    Idem, ook uit dezelfde reeks: BLACK ANGEL: € 7,10
    * DVDreview; witte subs

  4. #354

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Gisteren Brick gezien.
    Geweldige neo-noir. ff lekker schaamteloos copy-pasten van een ander forum wat ik er van vond:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ik zelf :D
    Brick
    Wat een film! . Deze heeft echt alles: een sterk en boeiend verhaal, visueel is het dik in orde waarbij voor de geweldige manier van belichten op valt. Het acteerwerk is bijzonder sterk, vooral Joseph Gordon-Levitt in de hoofdrol is briljant. De montage is prachtig, de sfeer is mooi wat mede wordt veroorzaakt door het minimale gebruik van muziek. Het enige wat je hoort is af en toe een piano muziekje. Ook is er de nodige humor aanwezig en het einde is prachtig emotioneel.
    Wel moet je er redelijk je aandacht er bij houden, maar dat is niet erg. Zo blijft de film boeien.
    Deze film verdiend een groot publiek, maar daar was (behalve m`n broertje en ik) niemand het mee eens in de bios. Erg jammer.
    Brick behoort tot de top films van het jaar. Als we meer van dit soort pareltjes krijgen voor geschoteld van regisseur Rian Johnson dan staat ons nog wat moois te wachten.
    Verplicht kijkvoer, deze ode aan de film noir!!!

    Mijn Cijfer: 9,0/10
    Inderdaad een erg leuke/goede film. Vooral de dialogen vond ik erg gaaf. Toch jammer dat er niet meer mensen geinteresseerd zijn in dit soort
    films.

    Deze koop ik zeker op dvd, denk dat ik voor de r2uk ga, die 18 september uitkomt. Deze heeft iets meer extras dan de r1.
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  5. #355

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra

    Inderdaad een erg leuke/goede film. Vooral de dialogen vond ik erg gaaf. Toch jammer dat er niet meer mensen geinteresseerd zijn in dit soort
    films.

    Deze koop ik zeker op dvd, denk dat ik voor de r2uk ga, die 18 september uitkomt. Deze heeft iets meer extras dan de r1.
    hier al een pre-order voor de UK versie
    Bij play krijg je er ook nog eens een stelletje art cards bij en een "glossary to explain the unique lingo from the movie!". Klinkt goed. Daarbij ook nog een 2 disc-------> besteld
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #356

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door art-core
    Het hoeft niet perse een goedkope dvd te zijn, maar k kan er niet teveel ineens kopen Dat komt volgende maand dan wel!

    Redelijk vreemd inderdaad in je eentje... niemand wilde/kon meekijken!
    Het is dan weer wel een voordeel dat je dan niet afgeleid wordt. :wink:
    Ach, kijk wel vaker alleen. Kan hier weinig mensen zover krijgen om al die 'vreemde' of 'oude' films mee te kijken, al gaat het bij m'n vriendin steeds beter :P

  7. #357

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bob Hiemstra

    Inderdaad een erg leuke/goede film. Vooral de dialogen vond ik erg gaaf. Toch jammer dat er niet meer mensen geinteresseerd zijn in dit soort
    films.

    Deze koop ik zeker op dvd, denk dat ik voor de r2uk ga, die 18 september uitkomt. Deze heeft iets meer extras dan de r1.
    hier al een pre-order voor de UK versie
    Bij play krijg je er ook nog eens een stelletje art cards bij en een "glossary to explain the unique lingo from the movie!". Klinkt goed. Daarbij ook nog een 2 disc-------> besteld
    Cool tnx, ook maar ff bestellen dan binnenkort.
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

  8. #358

    Standaard Film-Noir uit Japan.

    FILM-NOIR 5DVD-boxset uit Japan:
    The COLUMBIA TRI-STAR FILM NOIR COLLECTION VOL.2

    Inhoud:

    The Big Heat 1953

    Gilda 1946

    Human Desire 1954

    Lady From Shanghai 1947

    Tight Spot 1955.
    -------------------------------

    Tight Spot 1955. R2 wordt verwacht op 18 sept. a.s.: http://tinyurl.com/n34cy

  9. #359

    Standaard Affair In Trinidad

    AFFAIR IN TRINIDAD: 2e Film-noir met GLENN FORD en RITA HAYMORTH wordt verwacht op 6 nov. 2006: http://tinyurl.com/jp627

    (1e was uiteraard GILDA: http://tinyurl.com/gne42 )

    ...promoshot

  10. #360

    Standaard

    Heb de Bogey smaak nu echt te pakken! Gister Casablanca bewonderd en net 2 films besteld waarin hij met z'n liefje speelt. De film noir The dark passage en de klassieker To have and have not. Beide voor leuke prijzen bij rodisc overigens
    Geinig, als ik je een geweldige Bogart mag adviseren zal ik zeker "The Treasure of the sierra Madre" aanraden. Een film over goudzoekers en hebzucht (die vrij tijdloos is gebleven) en Bogart een personage speelt die niet erg Bogart eigen is. Zeer paranoia karakter (reken the caine Mutiny dan niet mee)



    Zelf heb ik alle losse 25 in Nederland verschenen Bogart Films (alleen de losse 26e in de Bette Davis Box, Dark Victory nog niet) Ik wacht even tot de prijs daalt.

    Overigens probeer eens een film met James Cagney te kijken (goed voorbeeld is the Roaring Twenties met zowel Bogart als Cagney. Die acteur is samen met Bogart een van mijn favorieten en is ergens leuker om naar te kijken (ergens een betere acteur in mijn beleving).

    Filmnoir, mag ik graag kijken voor het visuele, maar sommigen zijn niet te volgen, neem de The Big Sleep, dat is een grote puzzle en dat verhaal is simpelweg niet te bevatten (geld ook lichtelijk als je het 'hele' verhaal van de Maltese Falcon probeert te begrijpen, Thursby en ?)

    The lady from Shanghai en Touch of Evil en zeker de Third Man, Laura zoals hierboven al aangegeven ook een meesterwerkje (dat redelijk tijdloos is en niet oudbollig aandoet)

    Heb ik een ander vraagje, hebben jullie als Filmnoir en/of liefhebber van klassiekers het ook dat die trailers van die films totaal niet kunnen bekoren? Schreeuwerige letters, ziet er gedatteerd uit etc. Het raakt totaal niet de film. Ik zelf als ik die (oude) trailers zie ben nooit benieuwd naar de film en vervolgens is die film zelf schitterend. Ben ik hier de enige in of hebben jullie dit ook?


  11. #361

    Standaard afgeprijsde Bogey-films; trailers

    Rodisc.nl heeft ook 2 andere BOGEY films in de aanbieding (allen € 5): de zeer aan te raden
    IN A LONELY PLACE en DEAD RECKONING.
    En KEY LARGO niet te vergeten. En THE MALTHESE FALCON uiteraard (ook € 5.)

    De breedbeeld DESPERATE HOURS is hier (€ 7,99 inkl. porto) het goedkoopst.
    -0-0-0-0-
    Gigantische BOGART foto's vind je HIER.

    -0-0-0-0-0-
    Trailers zijn doorgaans van slechte kwaliteit en niet gerestaureerd; ik heb ook zelden een goeie gezien.

  12. #362

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rotwang
    Heb de Bogey smaak nu echt te pakken! Gister Casablanca bewonderd en net 2 films besteld waarin hij met z'n liefje speelt. De film noir The dark passage en de klassieker To have and have not. Beide voor leuke prijzen bij rodisc overigens
    Geinig, als ik je een geweldige Bogart mag adviseren zal ik zeker "The Treasure of the sierra Madre" aanraden. Een film over goudzoekers en hebzucht (die vrij tijdloos is gebleven) en Bogart een personage speelt die niet erg Bogart eigen is. Zeer paranoia karakter (reken the caine Mutiny dan niet mee)

    Zelf heb ik alle losse 25 in Nederland verschenen Bogart Films (alleen de losse 26e in de Bette Davis Box, Dark Victory nog niet) Ik wacht even tot de prijs daalt.

    Overigens probeer eens een film met James Cagney te kijken (goed voorbeeld is the Roaring Twenties met zowel Bogart als Cagney. Die acteur is samen met Bogart een van mijn favorieten en is ergens leuker om naar te kijken (ergens een betere acteur in mijn beleving).
    Ik heb de Warner Gangsters collection met een aantal films van Cagney en die zijn inderdaad ook zeker de moeite waard, hoewel wat minder realistisch dan de latere noir films, mede door het in mijn beleving wat meer gekunstelde acteerwerk. Bogey komt altijd juist extreem natuurlijk over.
    Net als in film noir ben ik ook zeker geinteresseerd in western (in welk genre eigenlijk niet...), dus Treasure of the Sierra madre heb ik al enige tijd geleden bewonderd en vind ik zeker een topper. Walter (?) Huston (de vader van John) speelt ook een supercoole rol! Maar goed, nu praten we wel erg offtopic...

    Ik twijfel overigens over de aanschaf van The harder they fall, The desperate hours en Sabrina, zijn dat een aanraders?

  13. #363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic
    Ik twijfel overigens over de aanschaf van The harder they fall, The desperate hours en Sabrina, zijn dat een aanraders?
    DESPERATE HOURS was ver boven verwachting; ook nog in breedbeeld (16:9), dat zie je bij Bogey films zelden; en zoals hierboven gemeld, zeer goedkoop (met ook NL-subs).

  14. #364

  15. #365

    Standaard huh...

    Hmmm.. je message staat er 2x

  16. #366

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rotwang
    Zelf heb ik alle losse 25 in Nederland verschenen Bogart Films (alleen de losse 26e in de Bette Davis Box, Dark Victory nog niet) Ik wacht even tot de prijs daalt.
    De ongewone thematiek en het sublieme spel van Bette Davis maken Dark Victory zeker een aanschaf waard, maar als het je alleen om Bogart te doen is, zal deze film je tegenvallen. Bogart in een bijrol als Ierse stalknecht is een behoorlijke miscast, Ronald Reagan als de constant bezopen playboy is beter op zijn plek in deze film.

    Dark Victory is overigens geen film noir, maar een zgn "weepie".

  17. #367

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic
    Ik twijfel overigens over de aanschaf van The harder they fall, The desperate hours en Sabrina, zijn dat een aanraders?
    De romantische komedie Sabrina vond ik persoonlijk helemaal niks, komt ook omdat ik bepaald geen Audrey Hepburn fan ben.

  18. #368

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic
    Ik twijfel overigens over de aanschaf van The harder they fall, The desperate hours en Sabrina, zijn dat een aanraders?
    DESPERATE HOURS was ver boven verwachting; ook nog in breedbeeld (16:9), dat zie je bij Bogey films zelden; en zoals hierboven gemeld, zeer goedkoop (met ook NL-subs).
    Niet bij play.com aanschaffen maar bij cdwow.nl.
    de link naar cdwow

    Veel goedkoper als je voucher en/of link gebruikt.
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  19. #369

    Standaard DESPERATE HOURS

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jurgen V
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic
    Ik twijfel overigens over de aanschaf van The harder they fall, The desperate hours en Sabrina, zijn dat een aanraders?
    DESPERATE HOURS was ver boven verwachting; ook nog in breedbeeld (16:9), dat zie je bij Bogey films zelden; en zoals hierboven gemeld, zeer goedkoop (met ook NL-subs).
    Niet bij play.com aanschaffen maar bij cdwow.nl.de link naar cdwowVeel goedkoper als je voucher en/of link gebruikt.
    Voucher

    THE DESPERATE HOURS
    - cd-wow € 8,99
    - play.com - 7,99

  20. #370

    Standaard

    Komt ie dus op 3,99 bij cd-wow!

  21. #371

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic
    Komt ie dus op 3,99 bij cd-wow!

    Jep een paar weken terug had ik hem zelfs voor € 1,99. Maar toen waren de 2 euro kortingslinks er nog.
    "When a forest grows too wild, a purging fire is inevitable and natural." | DVD's te koop | My Collection | WhatIWatch

  22. #372

    Standaard DVDreview THE BLUE DAHLIA

    Omdat Universal het nog steeds vertikt de zeer populaire Film-Noir THE BLUE DAHLIA van Raymond Chandler uit te geven, circuleren er al enige jaren diverse zg. bootlegs.
    De beste R0/NTSC met trailer en 17 chapters is deze week getest: DVDreview.

    Ik bezit deze nu ook een jaar en is nog steeds 1 van m'n fav. DVD's. Ook de trailer mag er zijn. Op veel DVD's vaak sluitpost; deze THE BLUE DAHLIA trailer lijkt ook gerestaureerd.
    De DVD wordt geregeld bij Ebay.com aangeboden. Er worden prijzen tussen de $ 10 en € 65 voor geboden.
    Het spannende verhaal, met -onverwachte- dader (eerst bekend in laatste minuut), is 100% Film-Noir. (En er is een link met THE BLACK DAHLIA). Geweldig is ook de muziek (bigband), als de film start. 8)
    Deze uitstekende "Noir", met de bloedmooie VERONICA LAKE (THIS GUN FOR HIRE) en Doris Dowling (zus van Constance Dowling (THE BLACK ANGEL), moest het in 1946 tegen THE BIG SLEEP opnemen. Aanrader.


  23. #373

    Standaard Re: THE BLACK DAHLIA

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pascal Heister
    Dat ziet er goed uit
    Ja, en de prille IMDB score was gisteren al 8.8*

    Hmmm... THE BLACK DAHLIA wordt 't eerste bioscoopbezoek in 2 jaar...
    Van die goede score in het begin is inmiddels nog maar weinig over met een 6,0. Blijf desondanks erg nieuwsgierig (met name door de oogverblindende aanwezigheid van Scarlett).

  24. #374

    Standaard Re: THE BLACK DAHLIA

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic
    Van die goede score in het begin is inmiddels nog maar weinig over met een 6,0. Blijf desondanks erg nieuwsgierig (met name door de oogverblindende aanwezigheid van Scarlett).
    Er is een grote anti-stemming mbt deze film in de V.S. Zie ook de zeer vele negatieve recencies en de zeer vreemde scores bij de IMDB. Veel "10"-en en een sterk groeiend aantal "1"-en. Ook de anti-rooklobby mengt zich erin.
    Die Amerikanen hebben onzettend weinig historisch filmbesef: de recensies lezende, heb ik de indruk, dat 99% nog van deze filmbezoekers nog nooit van Film-Noir gehoord heeft en de meeste van hen geen films kennen van voor ca. 1985.

    **19/09/06, 20.25u.: rating is nu 5.7


  25. #375

    Standaard Welke rol is NIET naar onze fav acteur/actrice gegaan?

    Wil je weten, voor welke Film (-Noir) je favoriete acteur/actrice is afgewezen, en waarom; of zelf heeft geweigerd, en waarom, bezoek dan:

    http://www.notstarring.com/

    Met vermelding van wie de filmrol WEL gekregen heeft.
    Zoekpaden op "film" en op "artiestennaam". (Bij "artiestennaam" staan ook regiseurs!)

    **Voorbeelden:

    1. film: afgewezen acteurs/actrices voor THE MALTESE FALCON
    2. acteur/actrice: Orson Welles
    3. regisseur: Alfred Hitchcock

    **Top-25 FILM-afwijzingen/weigeringen: LINK;
    **Top-25 ACTEUR/ACTRICES-afwijzingen/weigeringen: LINK

Pagina 15 van 25 EersteEerste ... 5111213141516171819 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •