Pagina 22 van 25 EersteEerste ... 121819202122232425 LaatsteLaatste
De resultaten 526 tot 550 van 625 worden weergegeven.

Discussie: Film noir

  1. #526

    Standaard Martini Movies

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon Bekijk bericht
    Hoe komen ze in hemelsnaam aan de term "Martini movies"?????????
    Wat ze al niet verzinnen om DVD's opnieuw uit te brengen.
    Inderdaad, maar dat is nog niet alles; uit persbericht, quote:

    Sony Pictures Home Entertainment Launches "Martini Movies"
    New Label of Hip and Iconic Films for the Cool Film Lover.

    Martini Movies, coming.... September 23, 2008:

    The Anderson Tapes
    The Garment Jungle
    $ (Dollars)
    The New Centurions
    Nickelodeon

    Future Wave titles coming soon:
    Affair in Trinidad
    Getting Straight
    Our Man In Havana
    The Heat's On
    Husbands
    I Never Sang for My Father
    Five
    Vibes
    The Comic / Enter Laughing
    Nightwing
    Gumshoe

    MARTINI MOVIES DVD's include “MARTINI MINUTES”:
    How to Hold Your Liquor
    How to Pull Off a Heist
    How to Play the Leading Lady
    How to Play the Leading Man

    Laatst aangepast door kit carson : 03-09-2008 om 10:03 Reden: zwarte lettering: Film-Noir

  2. #527

    Standaard

    Ik ken welgeteld 2 titels, Affair in Trinidad en The Anderson tapes.

    Als ze film noir achtige films bedoelen vind ik het toch wel tamelijk vaag.

  3. #528

    Standaard

    Dat ´Martini Movies´ logo maakt het allemaal een beetje goedkoop, en de schreeuwende kleuren zijn lelijk, maar op zich zou het een mooie serie (van mindere goden) kunnen worden.

    Our Man In Havana is trouwens ook een bekende titel. Van dezelfde schrijver als The Third Man en This Gun For Hire.
    Laatst aangepast door Bogart-Fan : 03-09-2008 om 11:03

  4. #529

    Standaard

    Logo inderdaad 'goedkoop', maar de prijs ligt aanzienlijk hoger, dan bv. de FOX classics.
    Dat scheelt een flinke slok op een borrel.

  5. #530

    Standaard

    Binnenkort:

    Sunset Boulevard [Paramount Centennial Collection] [2 Discs]

    Laatst aangepast door kit carson : 03-09-2008 om 19:50

  6. #531

    Standaard

    Ziet er wel ok uit, hadden wat mij betreft wel het plaatje voor de hele cover mogen gebruiken ipv. zo klein.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  7. #532

    Standaard

    Die slogan is geweldig. " New Label of Hip and Iconic Films for the Cool Film Lover".

    Kan me niet voorstellen dat de doelgroep zich daardoor aangesproken voelt, maar dat is waarschijnlijk het hele punt. Er moet een nieuwe doelgroep worden aangeboord, die in tegenstelling tot de gemiddelde cinema-buff wel hip en cool is. Mensen die Martini's drinken - kunnen ze de DVD's uitdelen in Bloemendaal aan Zee.

    Anyway, goede DVD-uitgaves kunnen er nooit genoeg zijn natuurlijk.

  8. #533

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Logo inderdaad 'goedkoop', maar de prijs ligt aanzienlijk hoger, dan bv. de FOX classics.
    Dat scheelt een flinke slok op een borrel.
    Prijs mag inderdaad wel zakken; niveau van de 'Fox Noirs' bijvoorbeeld.

    De prijs van de R-2 versie van 'Affair in Trinidad' (1952) is inmiddels bijna gehalveerd: http://tinyurl.com/66trxq

    (Veel subs, behalve NL )

  9. #534

    Standaard

    Gelezen, quote:

    **VCI** has announced a November 18th 2008 release date for Forgotten Noir Collector's Set, Vol. 4. This fourth installment of the "Forgotten Noir" line has the addition of "Crime" to it, and as with Volume 3, will be a three disc set with each DVD containing a triple feature.

    It will retail for $29.99, but is available at Classicflix. com for only $19.99. However, unlike all previous sets, the discs will not be available as singles. Details below:

    The titles are:
    • Counterspy Meets Scotland Yard (1950)
    • Radar Secret Service (1950)
    • Motor Patrol (1950)
    • Mr. District Attorney (1941)
    • Western Pacific Agent (1950)
    • Highway 13 (1948 )
    • Treasure of Monte Cristo (1951)
    • Roaring City (1949)
    • Sky Liner (1949)

    Stars include: Peter Lorre, Dennis O'Keefe, Adele Jergens, Tom Neal, Hugh Beaumont, Ralph Byrd, Bobby Jordan and Amanda Blake.

    Laatst aangepast door kit carson : 05-09-2008 om 21:53

  10. #535

    Standaard

    Mooie prijs
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  11. #536

    Standaard

    @Kit: heb je de 'voorgangers' toevallig ook en kun je dan iets zeggen over de kwalieteit
    van deze VCI releases ?

  12. #537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    @Kit: heb je de 'voorgangers' toevallig ook en kun je dan iets zeggen over de kwalieteit
    van deze VCI releases ?
    Nee, dat niet. VCI heeft niet zo'n goede transfer reputatie, laat staan extra's als subs. Volgens mij zijn er zelfs transfers, waar continu een watermerk meeloopt. Bezoek DVDbeaver maar voor reviews; transfers geregeld op niveau VHS-rip +/-.

    Mijn enigste VCI is SLIGHTLY SCARLET, prachtige full-colour breedbeeld Noir, maar de film wordt verziekt door de transferkwaliteit: ligt helaas zeer dicht tegen VHS-rip.
    Laatst aangepast door kit carson : 06-09-2008 om 13:01 Reden: link

  13. #538

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Mijn enigste VCI is SARTLET STREET, prachtige full-colour breedbeeld Noir, maar de film wordt verziekt door de transferkwaliteit: ligt helaas zeer dicht tegen VHS-rip.
    Scarlet Street is een zwart-wit film, betreft dus een ingekleurde versie.

  14. #539

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn Bekijk bericht
    Scarlet Street is een zwart-wit film, betreft dus een ingekleurde versie.
    Edit duurde ff, zie mijn post #537 opnieuw.

  15. #540

    Standaard

    De Forgotten Noir serie heeft inderaad geen al te beste repuatie, zoals kit al zegt, en het niveau van de films is ook niet te vergelijken met de films van de grote studio´s, maar zoals op hun site te zien valt, brengt VCI bijna zonder uitzondering interessante cult/kassieke werken uit, waaronder ook geweldige cliffhanger serials, en alleen daarom al juich ik hun releases sterk toe.

    http://www.vcientertainment.com/holl...nd.aspx?cid=49

    (hun uitgaven kun je trouwens beter niet op hun eigen site kopen want ze zijn bij zowat iedere andere aanbieder stukken goedkoper!)
    Laatst aangepast door Bogart-Fan : 06-09-2008 om 13:32

  16. #541

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    Nee, dat niet. VCI heeft niet zo'n goede transfer reputatie, laat staan extra's als subs. Volgens mij zijn er zelfs transfers, waar continu een watermerk meeloopt. Bezoek DVDbeaver maar voor reviews; transfers geregeld op niveau VHS-rip +/-.

    Mijn enigste VCI is SLIGHTLY SCARLET, prachtige full-colour breedbeeld Noir, maar de film wordt verziekt door de transferkwaliteit: ligt helaas zeer dicht tegen VHS-rip.

    Dank; met Slightly Scarlet heb je me toch op een spoor gezet. Ondanks de matige transfer, maar met 2 fraaie actrices, toch interessant genoeg om hem aan schaffen. (via Playtrade voor 5,99 e.)

  17. #542

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herman ter Lingen Bekijk bericht
    Dank; met Slightly Scarlet heb je me toch op een spoor gezet. Ondanks de matige transfer, maar met 2 fraaie actrices, toch interessant genoeg om hem aan schaffen. (via Playtrade voor 5,99 e.)
    Inderdaad, met Rhonda Fleming!

    De censors van 't Hays Code regime hebben ditmaal zitten slapen: Rhonda krijgt alle ruimte haar 37-25-36 uit de dragen! Daarom alleen al unieke Noir; daarnaast is de film, ondanks in kleur met prachtig donker/licht effecten.
    Laatst aangepast door kit carson : 12-09-2008 om 14:36

  18. #543

    Standaard The Garment Jungle

    DVDreview van de 'Noirish' THE GARMENT JUNGLE: http://tinyurl.com/3ma239

  19. #544

    Standaard

    Crime Wave - André De Toth - 1954

    Mn Noir classic 4 is binnen gekomen en ik wilde meteen een film uit de box zien en ik koos voor Crime Wave. Meteen een schot in de roos want dit is een zeer te pruimen Noir. Drie thugs zijn ontsnapt uit de gevangenis en plegen overal relatief kleine overvallen. Bij een overval op een pompstation valt er een dode, een agent wordt neegeknalt. Er wordt flink gezocht naar het boeven gespuis onder leiding van een hard boiled cop gespeeld door Sterling Hayden. En wat een goede kop heeft die vent toch.

    De thugs zoeken hun heil bij een ex-bajesklant die er zoveel mogelijk buiten probeert te blijven. Uiteraard wordt ie er tot zn nek ingesleurt. Leuk om Charles Bronson als crimineel in een Noir te zien. De film duurt slechts 73 minuten maar er gebeurt erg veel. Een zeer efficiente film die erg strak is geregisseert. Meer dan prima film dat doet snakken naar meer noir!

  20. #545

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Crime Wave - André De Toth - 1954

    Mn Noir classic 4 is binnen gekomen en ik wilde meteen een film uit de box zien en ik koos voor Crime Wave. Meteen een schot in de roos want dit is een zeer te pruimen Noir. Drie thugs zijn ontsnapt uit de gevangenis en plegen overal relatief kleine overvallen. Bij een overval op een pompstation valt er een dode, een agent wordt neegeknalt. Er wordt flink gezocht naar het boeven gespuis onder leiding van een hard boiled cop gespeeld door Sterling Hayden. En wat een goede kop heeft die vent toch.

    De thugs zoeken hun heil bij een ex-bajesklant die er zoveel mogelijk buiten probeert te blijven. Uiteraard wordt ie er tot zn nek ingesleurt. Leuk om Charles Bronson als crimineel in een Noir te zien. De film duurt slechts 73 minuten maar er gebeurt erg veel. Een zeer efficiente film die erg strak is geregisseert. Meer dan prima film dat doet snakken naar meer noir!
    Zoals je uit het bijgaande audiocommentaar van James Elroy heb kunnen vernemen, lag CRIME WAVE aan de basis van L. A. CONFIDENTIAL.
    Sterling Hayden heeft een vergelijkbare rol in NAKED ALIBI.

    Het is al bijna een jaar geleden dat Vol. 4 uit kwam. Helaas nog geeen enkel nieuws over Vol. 5.
    Laatst aangepast door kit carson : 08-10-2008 om 18:34

  21. #546

    Standaard

    Kan iemand mij misschien iets vertellen over de box Film Noir: the Dark Side of Hollywood van Kino?

    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  22. #547

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Kan iemand mij misschien iets vertellen over de box Film Noir: the Dark Side of Hollywood van Kino?
    **DVDreview.

  23. #548

    Standaard

    The Killers (1946)
    Twee onbekende gangsters komen naar een klein dorpje waar ze op zoek zijn naar The Swede. Bij het restaurant vragen ze of de man achter de counter hem kent. Als hij vraagt "waarom?" zeggen de mannen: "We zijn hier om `m te vermoorden." ....

    Wat volgt is een briljante, ontzettend spannende film noir die zijn verhaal verteld via flashbacks waarin de puzzelstukjes van het verhaal langzaam maar zeker in elkaar vallen. De film heeft alles wat film noir zo geweldig maakt: een sterk en goed uitgewerkt verhaal, prachtige sfeervolle fotografie, een nog sfeervollere soundtrack die perfect past de scenes die op dat moment te zien zijn en natuurlijk zeer sterk acteerwerk.
    Dit is op volle toeren genieten van begin tot einde, de 1 uur en 45 minten zijn om voordat je er erg in hebt.
    Een van de beste film noirs die ik ooit gezien heb.

    8,8/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #549

    Standaard

    Programma 'FILM-NOIR Festival' 2009: met de read-haired Arlene Dahl.



    Samengevat:

    Friday, January 23
    DEADLINE U.S.A . (1952) | SCANDAL SHEET (1952)

    Saturday, January 24
    * Matinee
    CHICAGO DEADLINE (1949) | BLIND SPOT (1947)
    Evening show with ARLENE DAHL IN PERSON!
    SLIGHTLY SCARLET (1956) | WICKED AS THEY COME (1956)

    Sunday, January 25
    ACE IN THE HOLE (1951) | CRY OF THE HUNTED (1953)
    Monday, January 26
    ALIAS NICK BEAL (1949) | NIGHT EDITOR (1946)

    Tuesday, January 27
    THE HARDER THEY FALL (1956) | JOHNNY STOOL PIGEON (1949)

    Wednesday, January 28
    WHILE THE CITY SLEEPS (1956) | SHAKEDOWN (1950)

    Thursday, January 29
    THE BIG CLOCK (1948) | STRANGE TRIANGLE (1946)

    Friday, January 30
    THE UNSUSPECTED (1947) | DESPERATE (1947)

    Saturday, January 31
    BEYOND A REASONABLE DOUBT (1956) | TWO O'CLOCK COURAGE (1945)

    Sunday, February 1
    SWEET SMELL OF SUCCESS (1957) | THE KILLERS (1946) (newly restored 35-mm print!)

  25. #550

    Standaard

    San Fransisco is helaas wat uit de richting.....

Pagina 22 van 25 EersteEerste ... 121819202122232425 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •