Pagina 24 van 25 EersteEerste ... 14202122232425 LaatsteLaatste
De resultaten 576 tot 600 van 625 worden weergegeven.

Discussie: Film noir

  1. #576

    Standaard

    subs aanwezig?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  2. #577

    Standaard

    De boxen zijn vrij goedkoop bij dvdpacific, hoe is de kwaliteit van de films? A of B noirs?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #578

    Standaard

    Niemand die wat over de kwaliteit van de dvd's en films kan zeggen?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #579

    Standaard

    Ik ben op zoek naar zo veel mogelijk neo-noir films, liefst films met een broeierige sfeer
    zoals, Body Heat, The Hot Spot...

  5. #580

    Standaard

    Binnenkort:



    Commentaar Eddie Muller, quote:
    Warner Home Video is releasing its fifth edition of The Film Noir Classic Collection July 13 (order date June 8., 2010.)
    The set has 8 remastered classics, all seeing their first release on DVD, in a four-DVD set. Paired together are 1945's revenge tale Cornered and 1947's Desperate, from director Anthony Mann; 1955's semi-documentary The Phenix City Story and 1950's suspense film Dial 1119; 1950's Armored Car Robbery, directed by Richard Fleischer, and 1956's Crime in the Streets, starring John Cassavetes; and 1946's novel-based Deadline At Dawn and 1950's Backfire, directed by Vincent Sherman.
    I can tell you that it has been a long road to get this set out, and that titles changed over the last two years. None of the studios are willing to do special features or commentaries anymore. The market for classic film is deemed so marginal, profit-wise, that they can't justify the extra expense.

    Release 29 juni a.s.:



    Bron: VCI.

  6. #581

    Standaard

    Goed nieuws. Dacht even dat Warner de stekker eruit had getrokken..

  7. #582

    Standaard

    yes yes yes! Made my day!!!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #583

    Standaard

    Ha...leuk....een nieuwe Noirset. Ken nog geen enkele film, straks eens even zoeken naar die titels. Mooi dat er weer een nieuwe set aan komt.

  9. #584

    Standaard

    Zelf heb ik trouwens alleen box 1 en 4. Welke is vervolgens een mooie keuzen; deel 2 of 3? Welke bevat de betere films? Ik las op dvdbeaver dat enkele films uit box 3 qua beeldkwaliteit wat minder zijn...

  10. #585

    Standaard

    Beide boxen bevatten een prima selectie films. Doen niet voor elkaar onder, al wordt soms het film noir-gehalte wat opgerekt.
    Crossfire met Robert Mitchum is mijn favoriet uit box 2 en The Racket, een idiote Howard Hughes knutsel-potpourri, wederom met Robert Mitchum waar half RKO aan heeft meegeregisseerd of meegeschreven, is mijn favoriet uit box 3. De beeldkwaliteit van iedere film heb ik zo even niet bij de hand. Wisselde een beetje ja.

  11. #586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Zelf heb ik trouwens alleen box 1 en 4. Welke is vervolgens een mooie keuzen; deel 2 of 3? Welke bevat de betere films? Ik las op dvdbeaver dat enkele films uit box 3 qua beeldkwaliteit wat minder zijn...
    'gewoon' allebei kopen. Krijg je geen spijt van!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  12. #587

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    'gewoon' allebei kopen. Krijg je geen spijt van!


    Wachten is nog steeds op DVD/Blu-ray release van Cry Danger (1951), waarvan Eddie Muller zegt, dat ie gerestaureerd is en ook op Film-Noir festival #5 (16 mm. print) en #8 (35 mm. print) vertoond is.
    * Bron.



    Cornered stond al voor een een vorige boxset gepland en was op laatste moment vervangen door de (tegenvallende) road-movie Big Steal.

    **********************

    Ook aan te bevelen zijn beide Bad Girls of Film-Noir boxsets; geen echte Noirs, maar wel genietbare korte drama's (ca. 75 minuten) in zwart/wit.
    Nadeel: subs geprojecteerd op grijze balken. Zoals bij de R-2NL van Sweet Smell of Success (1957) bijvoorbeeld, erg irritant. En goedkope cases.
    * Review boxset 1, review boxset 2.
    Laatst aangepast door kit carson : 16-04-2010 om 08:25

  13. #588

    Standaard

    Zag `t net pas dat die vijfde set er aan komt. Eindelijk!

    Zag op Amazon trouwens ook deze staan:



    Release datum 6 juli
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #589

    Standaard

    Film Noir Classic Collection, Vol. 5 @ dvdbeaver.com



    Voor `t eerst een digipack en geen losse keep cases
    Kreeg toevallig vandaag ook `n mailtje dat ie is verzonden via dvdpacific
    Laatst aangepast door TheGodfather : 07-07-2010 om 21:58
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #590

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Film Noir Classic Collection, Vol. 5 @ dvdbeaver.com



    Voor `t eerst een digipack en geen losse keep cases
    Kreeg toevallig vandaag ook `n mailtje dat ie is verzonden via dvdpacific
    Zweer teleurstellende collectie. Wenig Noir, ewerder zwart/wit drama.

    Als er een Warner Film-Noir boxset Top-5 zou bestaan, dan is mijn volgorde:
    1. Vol. 1
    2. Vol. 4
    3. Vol. 2
    4. Vol. 3
    5. Vol. 5

  16. #591

    Standaard

    D.O.A. (1950)

    De gehele film staat nu op Youtube: 1 uur 23..

  17. #592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    D.O.A. (1950)

    De gehele film staat nu op Youtube: 1 uur 23..
    Een film op youtube kijken....dan kijk ik hem liever niet....da's toch geen kijken? Leuke film trouwens, dat wel.

  18. #593

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Een film op youtube kijken....dan kijk ik hem liever niet....da's toch geen kijken? Leuke film trouwens, dat wel.
    OK, maar de DVD transfer is ook niet super.

    Raw Deal (R-0) is vanmiddag in de bus gevallen. Dus ik ben ingepland...

  19. #594

    Standaard

    Paul Verhoeven werkt aan een film noir

    Regisseur Paul Verhoeven werkt aan een donkere, duistere film over drugsgeweld in Mexico, een thema dat het afgelopen jaar steeds actueler is geworden na de vele drugsdoden in het land. Het wordt een zogenoemde film noir.

    "Er zit veel geweld in, maar ook seks en het is hard en koud", zegt Verhoeven in een interview met NOS-correspondent Eelco Bosch van Rosenthal. "Je kunt het vergelijken met de oude James Cagney-films uit de jaren 30, maar dan omgezet naar 2010."

    Wat de titel van de film wordt is nog niet duidelijk. Op dit moment wordt het script herschreven en dat is nog zo'n twee maanden werk. Daarna ligt het aan de financiering en de casting hoe lang het gaat duren voordat de film daadwerkelijk kan worden opgenomen. En ook is het mogelijk dat het project helemaal niet doorgaat.
    Couperus

    Deze zomer zei Verhoeven in het programma Zomergasten dat hij bezig is met de verfilming van 'De Stille Kracht' van Louis Couperus.

    Beide films bevinden zich volgens de regisseur in hetzelfde stadium. Ook voor de film over "De Stille Kracht' wordt het script nog geschreven. Dat wordt gedaan door Gerard Soeteman die al decennialang met Verhoeven samenwerkt. Zo maakten ze samen 'Soldaat van Oranje'.

    Mochten beide projecten doorgaan dan wil Verhoeven zich eerst richten op deze film noir en daarna op 'De Stille Kracht'.

    Bron: nos.nl

    Video interview

  20. #595

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson Bekijk bericht
    D.O.A. (1950)

    De gehele film staat nu op Youtube: 1 uur 23..
    D.O.A. is ook te downloaden in een betere kwaliteit bij archive.org: http://www.archive.org/download/doa_1949/doa_1949.mpeg

  21. #596

    Standaard

    Sony/Columbia Film Noir Classics Vol. III: review.


  22. #597

  23. #598

    Standaard

    Ter lering en vermaak:



    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  24. #599

  25. #600

    Standaard

    En deze is onderweg......


Pagina 24 van 25 EersteEerste ... 14202122232425 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •