Pagina 25 van 25 EersteEerste ... 152122232425
De resultaten 601 tot 625 van 625 worden weergegeven.

Discussie: Film noir

  1. #601

    Standaard

    Prachtige set, maar wel duur volgens mij....

  2. #602

    Standaard

    Duur is een relatief begrip . Als je de prijs deelt door 3 films, dan valt het mee.

  3. #603

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Duur is een relatief begrip . Als je de prijs deelt door 3 films, dan valt het mee.
    Dat begrijp ik maar op Zavvi staat de box voor bijna 53 euro en dat is dus 17,50 per film.
    Onlangs kocht ik bij Zavvi de Universal Monsters box met 8 films voor iets van 22 euro, dat is dus 2,75 per film......
    Ik had natuurlijk wel geduld met het aanschaffen van de box want in het begin was hij natuurlijk veel duurder
    en in Nederland nog steeds.

    Mag ik vragen waar jij de Preminger box gekocht hebt en voor hoeveel?.....

  4. #604

    Standaard

    Natuurlijk mag dat . Ik ben iets van 40 pond of zo kwijt bij amazon uk (de prijs was ondertussen gestegen).

  5. #605

    Standaard

    OK!

    Op Zavvi staat de box nu helemaal niet, hoewel hij vandaag uit zou komen.....

  6. #606

    Standaard

    Het is wel een limited edition, maar zo hard zal het niet gaan .

  7. #607

    Standaard

    Een paar noirs in bestelling gezet:

    Amazon UK:



    Wowhd:


    Langzaam op weg om de meest essentiële titels uit het 'genre' te verzamelen. Inclusief de bestelde titels heb ik het volgende:

    The Roaring Twenties (1939) dvd
    Double Indemnity (1944)
    The Lost Weekend (1945)
    The Killers (1946)
    Out of the Past (1947)
    The Naked City (1948)
    The Third Man (1949)
    In a Lonely Place (1950)
    Sunset Boulevard (1950)
    Night and the City (1950)
    Ace in the Hole (1951)
    The Big Heat (1953)
    Pickup on South Street (1953)
    The Night Of The Hunter (1955)
    The Killing (1956)
    Witness For The Prosecution (1957)
    Sweet Smell of Succes (1957)
    Touch of Evil (1958)

    De voor mijn gevoel belangrijkste die ik mis en graag nog eens toevoeg zijn:

    The Maltese Falcon (1941)
    Laura (1944)
    The Woman In The Window (1944)
    Murder My Sweet (1944)
    Detour (1945)
    Scarlet Street (1945)
    Mildred Pierce (1945)
    The Big Sleep (1946)
    The Postman Always Rings Twice (1946)
    Kiss of Death (1947)
    Nightmare Alley (1947)
    Odd Man Out (1947)
    Brute Force (1947)
    Force of Evil (1948)
    They Live By Night (1948)
    White Heat (1949)
    Criss Cross (1949)
    The Asphalt Jungle (1950)
    Gun Crazy (1950)
    Where The Sidewalk Ends (1950)
    Strangers on a Train (1951)
    Kiss Me Deadly (1955)
    The Big Combo (1955)

    Als er nog bepaalde essentiële (verkrijgbare) titels zijn die ik hier mis of als iemand mij aan één of meer van deze titels kan helpen, dan hoor ik het graag!
    Laatst aangepast door BigLebowski : 04-03-2020 om 14:19
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  8. #608

    Standaard

    Toevallig vanochtend nog Out of the Past herkeken. Goeie aanwinst .
    Schrik toch wel een beetje van je lijst met titels die je nog niet hebt. The Maltese Falcon en The Postman Always Rings Twice niet hebben kan natuurlijk niet .

  9. #609

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koroshiya Ichi Bekijk bericht
    Toevallig vanochtend nog Out of the Past herkeken. Goeie aanwinst .
    Schrik toch wel een beetje van je lijst met titels die je nog niet hebt. The Maltese Falcon en The Postman Always Rings Twice niet hebben kan natuurlijk niet .
    Ja, ik weet, ik weet het. Maar je moet ook wat te wensen overhouden hè!

    Ik had de UK steelbook van de The Maltese Falcon ooit wel in bestelling gezet, maar net op dat moment raakte die uitverkocht en dus ging dat feestje niet door. In Engeland is daarna nooit meer een versie verschenen gek genoeg (behalve de HMV exclusive). Baal er daarom nog steeds wat van. Ben er nog niet toe gekomen om hem uit de US te halen. Zal nog wel gaan gebeuren. En zo moet er nog wel meer van over de oceaan gehaald worden. Op z'n tijd...
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  10. #610

    Standaard

    Ik heb de Nederlandse uitgave van The Maltese Falcon en wilde je daarop attenderen, maar ik kan die zo snel niet vinden bij bijv. Bol.com. Zal dus ook uitverkocht zijn. Dacht scheelt je met importeren, maar ben bang dat er niets anders opzit.
    Je hebt in ieder geval wel een mooie lijst. Dacht alleen dat Witness for the Prosecution een rechtbank-drama is?

    Nog wat titels om toe te voegen: Key Largo, Too Late for Tears, Niagara (twijfel gevalletje), The Otto Preminger Film Noir Collection, Cry of the City, Odds Against Tomorrow, The Blue Dahlia, Woman on the Run, The Glass Key, John Alton Film-Noir Collection, Gilda, The Lady from Shanghai, On Dangerous Ground.

  11. #611

    Standaard

    Witness for the Prosecution moet ik nog bekijken dus geen idee, maar hij staat op Imdb wel als film noir aangeduid. Niagara evenzo. Dat houd ik dan maar aan.

    De dingen die jij opnoemt ben ik inderdaad allemaal tegengekomen en houd ik in gedachten Criss Cross is er ook nog zo eentje en Murder My Sweet. Er is zoveel! Ik probeer daarom dus voorlopig alleen de must-haves te verzamelen. De mindere goden laat ik voorlopig maar even voor wat het is. Ben daarom wel benieuwd om van de doorgewinterde noir-kenners/liefhebbers te horen welke dat zijn. Hoe zit dat met de titels die jij hier opnoemt?
    Laatst aangepast door BigLebowski : 04-03-2020 om 12:37
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  12. #612

    Standaard

    Nightmare Alley, Criss Cross vind ik echt toppers uit je "nog te zien" lijstje. The Narrow Margin en They Live by Night zijn ook gaaf.

  13. #613

    Standaard

    Amo esses film Noir ...


    El Camino
    John Wick
    Anticorpos
    Corredor da lâmina o corte final
    O contador
    A milha verde

  14. #614

    Standaard

    Dank je Melzz. They Live By Night komt ook in Engeland op Criterion uit zie ik, dus die kan dan wel op de wenslijst. Criss Cross moet worden geïmporteerd; stel ik nog even uit maar zet ik er wel bij. The Narrow Margin zie ik nog geen blu ray uitgave van, dus laat ik even voor wat het is. En Nightmare Alley idem dito.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  15. #615

    Standaard

    Als je je echt wat meer wilt verdiepen en wilt kijken wat er allemaal uit is op blu-ray , dan is deze noir draad zeer handig. Ik heb er in de loop der tijd aardig wat uitgehaald, natuurlijk het overzicht in het begin, maar ook forumleden die redelijk ingeburgerd zijn in noir en daar info over geven.
    Je bent wel even zoet met het hele topic, maar neem je tijd .

    Ikzelf ben net begonnen met deze, geen essentiele nori zoals jij die nu zoekt trouwens, maar ik hoop op het beste. Ze staan voor een leuk prijsje bij wowhd te koop.




    Derde deel moet ik nog bestellen, maar heb ik minder haast mee (periode 1957 - 1960, niet echt de periode van noir).

  16. #616

    Standaard

    Dank je voor de link rogue, top! Een hoop werk om door te spitten, maar wel leuk

    Wowhd heeft inderdaad soms leuke prijsjes. Ik bestel er niet vaak, maar een enkele keer - zoals nu met Out Of The Past - wil ik er wel eens wat halen.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  17. #617

    Standaard

    Ik had mn oog al op die sets laten vallen. Mooie prijs! Ik kan helaas niets meer bestellen bij cdwow. Ik wil ze!

  18. #618

    Standaard

    Hoe is Don't Bother To Knock? Ik zie deze in de sale bij Twilight Time. Zit te twijfelen want heb nog een paar titels op het oog. Wel érg hoge verzendkosten daar. Voor drie titels betaal je ruim 30 dollar met USPS First Class Int. Service. Zit daar al douane afdracht bij in ofzo? Iemand die dat weet of ervaring heeft met bestellen daar?

    Edit:
    verzending is excl. eventuele douanekosten heb ik ontdekt. Risico voor onderschepping acht ik te groot, dus daarom heb ik het bij twee (andere) titels in de sale gelaten, waarbij de verzendkosten dan ook wat lager liggen. Helaas...
    Laatst aangepast door BigLebowski : 05-03-2020 om 15:16
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  19. #619

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    ...............................
    Ikzelf ben net begonnen met deze, geen essentiele nori zoals jij die nu zoekt trouwens, maar ik hoop op het beste. Ze staan voor een leuk prijsje bij wowhd te koop.



    ................................
    Ik heb nu de eerste box gezien, en wat een verrassing! Er zaten een paar bij die echt goed waren, en het is een mooie mix qua verhalen. Grootste verrassing was The Black Book (die dus op imdb Reign Of Terror heet), een noir die zich afspeelt ten tijde van de Franse Revolutie. Ik kon mij daar geen voorstelling van maken en ik zeg eerlijk dat ik de eerste keer de film na 5 minuten had afgezet en naar de volgende was gegaan, maar achteraf is het misschien wel de beste die erbij zat, zeker qua spanning.

    Ik kom uiteindelijk op het volgende lijstje:
    Address Unknown (1944) 7
    The Guilt Of Janet Ames (1947) 8
    Escape In The Fog (1945) 5,5
    The Black Book (aka Reign of Terror) (1949) 8
    Johnny Allegro (1949) 6.5
    The Killer That Stalked New York (1950) 7
    The Miami Story (1954) 7.5
    711 Ocean Drive (1950) 7.5
    Assignment: Paris (1952) 8

    Je krijgt volgens mij wel waar voor je geld .

  20. #620

    Standaard

    Ik ben de drie boxen door elkaar aan het kijken. Echt top. Dus als volume 1 je is bevallen, kun je gerust die andere twee ook aanschaffen.

  21. #621

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik ben de drie boxen door elkaar aan het kijken. Echt top. Dus als volume 1 je is bevallen, kun je gerust die andere twee ook aanschaffen.
    heb jij ze ook voor 28 euro per box voor betaald?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  22. #622

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik ben de drie boxen door elkaar aan het kijken. Echt top. Dus als volume 1 je is bevallen, kun je gerust die andere twee ook aanschaffen.
    Tweede box had ik al, zie een aantal posts erboven. Derde box zat ik aan te twijfelen, periode 1957 - 1960, was niet echt de periode van noir, maar hij is toch de moeite waard?

    @Coen: ik heb ze van wow-hd.

  23. #623

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    heb jij ze ook voor 28 euro per box voor betaald?
    Iets minder, ze waren zo'n 25 euro.

  24. #624

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Tweede box had ik al, zie een aantal posts erboven. Derde box zat ik aan te twijfelen, periode 1957 - 1960, was niet echt de periode van noir, maar hij is toch de moeite waard?

    @Coen: ik heb ze van wow-hd.
    Oh ja, die heb je al. Niet elke film is een volbloed Noir wat mij betreft. Ik vind die derde box ook leuk. Die bevat The Line-Up en die is geweldig. Maar inderdaad een wat modernere periode.

  25. #625

    Standaard

    Mmm, hij staat op de lijst, maar niet bovenaan.

Pagina 25 van 25 EersteEerste ... 152122232425

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •