Pagina 4 van 25 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 625 worden weergegeven.

Discussie: Film noir

  1. #76

    Standaard film-noirs BLACK ANGEL, BLUE DAHLIA

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bogart-Fan
    Ik doelde ook op de R1 van Black Angel. Samen met This Gun For Hire zijn er trouwens nog twee leuke titles verschenen in Universal's Noir serie. Persoonlijk heb ik vele malen liever dit soort realeases in de kast staan dan de Aziatische. Maar dat is een kwestie van voorkeur denk ik.
    OK, maar ik heb de laatste tijd vrij veel DVD's gekocht en deze "Aziatische prijs" komt ff goed uit.

    Voor deze bootleg van die andere prachtige film-noir, THE BLUE DAHLIA, is onlangs dus meer dan $ 57, 50 (ex. porto) betaald.
    Is Canadese bootleg en wordt geregeld aangeboden. Deze R-0 film-noir DVD is zelfs met trailer. Ik ver- moed kopie van laserdisc.
    Heb deze DVD toen nog gewoon voor startbedrag van $ 9,99 kunnen kopen. Beeldkwaliteit is 8 op een schaal van 10.

    Prachtige cast, met o.a. Bill Bendix , die ook al schitterde in de film-noir THE GLASS KEY, en ook Doris Dowling, de zus van Constance Dowling uit film-noir BLACK ANGEL.
    Drie zeldzame stills uit THE BLUE DAHLIA met linksboven handtek. van Doris Dowling....


    HIER en HIER nog prijzige stills uit de film-noir THE BLUE DAHLIA

    edit
    Terwijl ik met deze post bezig was, werd er alweer een nieuwe THE BLUE DAHLIA R-0 BOOTLEG aangeboden...

  2. #77

    Standaard

    Vandaag de Film Noir Classic Collection ontvangen van DVD Pacific en meteen maar even The Asphalt Jungle opgezet



    Niet de beste Film Noir die ik al gezien heb (die eer gaat nog altijd The Big Sleep) maar toch een topper! Vooral Marilyn Monroe was leuk om zien

  3. #78

    Standaard Re: film noir BLACK ANGEL

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenneth
    Heb dan ook maar 0,01$ geboden op die andere Black Angel die nog te koop stond
    BLACK ANGEL vandaag ontvangen. Geen topper als DARK PASSAGE en THIS GUN FOR HIRE, maar toch een heel aardige film-noir, zeker voor die prijs 8)

  4. #79

    Standaard Re: film noir BLACK ANGEL

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenneth
    Heb dan ook maar 0,01$ geboden op die andere Black Angel die nog te koop stond
    BLACK ANGEL vandaag ontvangen. Geen topper als DARK PASSAGE en THIS GUN FOR HIRE, maar toch een heel aardige film-noir, zeker voor die prijs 8)
    De mijne is 23/03 verzonden dus ik verwacht hem begin volgende week wel in de brievenbus...

  5. #80

    Standaard Re: film noir BLACK ANGEL

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenneth
    De mijne is 23/03 verzonden dus ik verwacht hem begin volgende week wel in de brievenbus...
    OK; nogmaals prima film-noir.
    Dit is 2e koop bij deze firma, overweeg nu bij hen de film-noirs LAURA en Sunset Boulevard te kopen. 8)
    Film-noir Double Imdemnity verkopen ze ook, maar Barbara Stanwick ligt mij niet zo.

    edit 28/3
    Vanwege de vele extra's en iets langere speelduur heb ik van SUNSET BOULEVARD toch voor deze editie gekozen.


  6. #81

    Standaard

    Ik heb Sunset Boulevard - Special Collector's Edition Regio 4 hier op dit forum aangeschaft Heb hem nog niet bekeken, zal dat morgen eens gaan doen denk ik...

  7. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenneth
    Ik heb Sunset Boulevard - Special Collector's Edition Regio 4 hier op dit forum aangeschaft Heb hem nog niet bekeken, zal dat morgen eens gaan doen denk ik...
    is er nog iets speciaals aan de uitgave?? digipack, dubbel dvd ofzo?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenneth
    Ik heb Sunset Boulevard - Special Collector's Edition Regio 4 hier op dit forum aangeschaft Heb hem nog niet bekeken, zal dat morgen eens gaan doen denk ik...
    is er nog iets speciaals aan de uitgave?? digipack, dubbel dvd ofzo?
    Geen digipack en 1 schijf . Niet erg Collector dus...

    Extra's:

    - Commentary by Ed Sikov
    - The Making of
    - Theatrical Trailer
    - Hollywood Location Map
    - Photo Galleries
    - Morgue Prologue
    - Edith Head - The Paramount Years featurette
    - The Music of Sunset Boulevard featurette

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenneth
    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenneth
    Ik heb Sunset Boulevard - Special Collector's Edition Regio 4 hier op dit forum aangeschaft Heb hem nog niet bekeken, zal dat morgen eens gaan doen denk ik...
    is er nog iets speciaals aan de uitgave?? digipack, dubbel dvd ofzo?
    Geen digipack en 1 schijf . Niet erg Collector dus...

    Extra's:

    - Commentary by Ed Sikov
    - The Making of
    - Theatrical Trailer
    - Hollywood Location Map
    - Photo Galleries
    - Morgue Prologue
    - Edith Head - The Paramount Years featurette
    - The Music of Sunset Boulevard featurette
    Dat is dezelfde versie als die nu bij CD-wow voor $6,95 te krijgen is toch? Heb die zojuist even besteld..

  10. #85

    Standaard Sunset Boulevard S.E.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    Dat is dezelfde versie als die nu bij CD-wow voor $6,95 te krijgen is toch? Heb die zojuist even besteld..
    Volgens mij staat ie daar voor $ 9,95 (€ 8,29).
    Ik had eergisteren DEZE R-2 gezien, maar daar stond niets over de extra features. Wel bij de R-1 editie, en die heb ik toen maar besteld, mede omdat hier de film ook 5 minuten langer duurt.
    Kan ook niet meer terugraaien, omdat ze die DVD gisteren al verzonden hebben...

  11. #86
    Member
    Registratie datum
    Dec 2004
    Woonplaats
    Xinhua (provincie in Zuid-China)

    Standaard

    Ik blijf bij Cocktail van Tom Cruise, ik zweer daar gewoon bij

  12. #87

    Standaard Huh...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BP87
    Ik blijf bij Cocktail van Tom Cruise, ik zweer daar gewoon bij
    Hmmm...vrij lage IMDB-score en geen film-noir maar een comedy... off-topic dus


  13. #88
    Member
    Registratie datum
    Dec 2004
    Woonplaats
    Xinhua (provincie in Zuid-China)

    Standaard

    oh ja IMDB nee klopt IMDB daar is al het leven uit ontstaan ja zonder IMDB geen leven ergo ook geen films, laat staan films noirs (let op die Franse vervoegingen, bij meervouw van film komt er ook een s achter noir)

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BP87
    oh ja IMDB nee klopt IMDB daar is al het leven uit ontstaan ja zonder IMDB geen leven ergo ook geen films, laat staan films noirs (let op die Franse vervoegingen, bij meervouw van film komt er ook een s achter noir)
    Als Cocktail een film noir is ben ik Tom Cruise. Trouwens, de score op IMDB lijkt me uiterst accuraat voor deze film.
    Ook Franz Kafka laat zijn bandenspanning controleren op ladyshavebobsled.be!

  15. #90

    Standaard IMDB

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BP87
    oh ja IMDB nee klopt IMDB daar is al het leven uit ontstaan ja zonder IMDB geen leven ergo ook geen films, laat staan films noirs (let op die Franse vervoegingen, bij meervouw van film komt er ook een s achter noir)
    Nou, voor mij is de IMDB niet heilig, meer een indicatie. Liefhebbers van bepaalde artiesten (bijv. Tom Cruise) geven veel te hoge cijfers bijvoorbeeld, en andersom komt ook voor. En dan heb je aleen scheef beeld. Kortom, IMDB is een aardige indicatie.

    Ja en mbt filmgenre film-noir... voor goede definitie gewoon ff gooooogelen en hier niet stoken

    ..

  16. #91

    Standaard Re: Sunset Boulevard S.E.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Ik had eergisteren DEZE R-2 gezien, maar daar stond niets over de extra features. Wel bij de R-1 editie, en die heb ik toen maar besteld, mede omdat hier de film ook 5 minuten langer duurt.
    Kan ook niet meer terugraaien, omdat ze die DVD gisteren al verzonden hebben...
    Films met NTSC-formaat (R1) hebben per definitie een langere tijdsduur dan films met PAL formaat (R2 Europa), zie: http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=18#
    Dit betekent niet dat er meer te zien valt, maar dat heeft iets met de omzetting te maken, langere tijdsduur is op zich dus geen reden om voor R1 versies te kiezen.

  17. #92

    Standaard Re: Sunset Boulevard S.E.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Ik had eergisteren DEZE R-2 gezien, maar daar stond niets over de extra features. Wel bij de R-1 editie, en die heb ik toen maar besteld, mede omdat hier de film ook 5 minuten langer duurt.
    Kan ook niet meer terugraaien, omdat ze die DVD gisteren al verzonden hebben...
    Films met NTSC-formaat (R1) hebben per definitie een langere tijdsduur dan films met PAL formaat (R2 Europa), zie: http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=18#
    Dit betekent niet dat er meer te zien valt, maar dat heeft iets met de omzetting te maken, langere tijdsduur is op zich dus geen reden om voor R1 versies te kiezen.
    Interessant en berdankt voor de link. Omdat die IMDB hier al ter sprake kwam, welke filmduur geven zij aan, de NTSC of de PAL tijd?
    (Stemmen vind ik namelijk bij NTSC vaak wel iets voller/donkerder klinken).

    (Mijn fav NTSC/PAL bronnen: LINK 1 en LINK 2.)

  18. #93
    Member
    Registratie datum
    Dec 2004
    Woonplaats
    Xinhua (provincie in Zuid-China)

    Standaard Re: Sunset Boulevard S.E.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Ik had eergisteren DEZE R-2 gezien, maar daar stond niets over de extra features. Wel bij de R-1 editie, en die heb ik toen maar besteld, mede omdat hier de film ook 5 minuten langer duurt.
    Kan ook niet meer terugraaien, omdat ze die DVD gisteren al verzonden hebben...
    Films met NTSC-formaat (R1) hebben per definitie een langere tijdsduur dan films met PAL formaat (R2 Europa), zie: http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=18#
    Dit betekent niet dat er meer te zien valt, maar dat heeft iets met de omzetting te maken, langere tijdsduur is op zich dus geen reden om voor R1 versies te kiezen.
    Interessant en berdankt voor de link. Omdat die IMDB hier al ter sprake kwam, welke filmduur geven zij aan, de NTSC of de PAL tijd?
    (Stemmen vind ik namelijk bij NTSC vaak wel iets voller/donkerder klinken).

    (Mijn fav NTSC/PAL bronnen: LINK 1 en LINK 2.)
    Voller en donkerder, oh da's heel gek, ik heb altijd het idee dat het juist iets leger en lichter is, hoewel dat in 2 gevallen niet zo is

  19. #94

    Standaard film-noir THE BLUE DAHLIA

    Onbegrijpelijk, dat de film-noir THE BLUE DAHLIA nog steeds niet officeel op DVD uit is.
    Ik kreeg door, dat er op de R-0 bootlegs van deze film-noir stevig geboden werd, HIER € 35 excl. porto en voor deze € 26,55 excl. porto...

    Deze hoge bedragen trekken nu de THE BLUE DAHLIA NTSC-VHS bezitters aan, die van die belangstelling een graantje willen mee pikken... of zijn overgegaan op die Canadese bootleg, waarvan ik vermoed, dat het een laserdisc kopie is.
    Deze NTSC-VHS staat al weer op € 7,50;deze ex. bieb NTSC-VHS versie op $ 6 en startbedrag hier is al $ 9. :x

    ...de NTSC-VHS
    Het wordt nu eens tijd, dat deze prachtige film noir op DVD uitkomt.

  20. #95

    Standaard

    Black Angel heb ik ondertussen ontvangen via ebay

    Vandaag nog een onbekende film noir (volgens imdb toch) aangeschaft: Suddenly uit 1954 met Frank Sinatra. Van de Media Markt voor 4,49euro, daar kan ik voor sukkelen zeg ik dan

  21. #96

    Standaard Black Angel; Media Markt

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenneth
    Black Angel heb ik ondertussen ontvangen via ebay
    Best aardige film-noir, al 3x gekeken. Lokkertje is Constance Dowling, maar ze heeft een rol van maar ca. 5 minuten in de film...
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenneth
    Vandaag nog een onbekende film noir (volgens imdb toch) aangeschaft: Suddenly uit 1954 met Frank Sinatra. Van de Media Markt voor 4,49euro, daar kan ik voor sukkelen zeg ik dan
    Ken ik niet, laat maar weten hoe die is. In Arnhem zit die zaak nu ook, binnenkort maar eens kijken. Op een ander forum las ik, dat DVD aanbod daar zeer matig is.

    Die verkoper van BLACK ANGEL heeft trouwens voor dezelfde prijs ook de film-noir toppers DOUBLE INDEMNITY, LAURA en SUNSET BOULEVARD...

    Van Oscar winnaar LAURA (recensie) verwacht ik eind deze week. :wink:
    Als deze film mij goed gaat bevallen zoals die recensie belooft, koop ik misschien ook de R-1 versie, ivm de vele extra's.

  22. #97

    Standaard

    Heb op ebay een bod gedaan op:

    Laura (R1) 4,50 EUR excl. verz.

    &

    Kiss of Death (R1) 1,02 EUR excl. verz.

    Ben benieuwd

  23. #98

    Standaard Laura

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenneth
    Heb op ebay een bod gedaan op: Laura (R1) 4,50 EUR excl. verz. & Kiss of Death (R1) 1,02 EUR excl. verz. Ben benieuwd
    Nou dat treft. Ik kreeg gisteren de $ 0,01 LAURA DVD binnen. Deze film-noir draait nu op mijn PC op de achtergrond. Prachtige film en Gene Tierney...wow! Bloedmooie en zeer goede actrice. Pracht scenario ook. Behoort nu al tot mijn favo film-noirs! Ook prachtige filmmuziek trouwens. Alles is in balans.
    De film bevalt zo goed, dat ik ook op een R-1 versie met extra's van LAURA geboden heb, hopelijk lopen we elkaar niet voor de voeten Ik denk 't niet, $ 7,00 was de goedkoopste (gesealed) , die ik kon vinden. Ik let ook altijd op de portokosten, die verschilt soms behoorlijk per verkoper.

    ......

    Eergisteren de nr.1 van de IMDB film-noir top-50 ontvangen: SUNSET BOULEVARD. Ik heb de R-1 versie gekocht. Erg goede film-noir en een prachtige rol van Gloria Swanson, zeker een aanrader, maar wel een gelikte film.
    Ook SUNSET BOULEVARD kun je bij die BLACK ANGEL verkoper voor $ 0,01 kopen.
    BLACK ANGEL en LAURA zijn toch films, die ik vaker zal gaan kijken, erg mooi en iets minder gelikt.
    Heb je BLACK ANGEL al gekeken?

  24. #99

    Standaard Re: Laura

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Heb je BLACK ANGEL al gekeken?
    Ja, vorige week. Is me zeer goed bevallen, ik wist niet goed wat te verwachten en het viel dus reuze mee, zometeen nog even Gun Crazy opzetten denk ik...

  25. #100

    Standaard Re: Laura

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenneth
    Ja, vorige week. Is me zeer goed bevallen, ik wist niet goed wat te verwachten en het viel dus reuze mee, zometeen nog even Gun Crazy opzetten denk ik...
    Hmmm...ook interessante film-noir.

    Net bij de IMDB LAURA een 9, en SUNSET BOULEVARD een 10 gegeven :wink:

    Ja, zowel LAURA als BLACK ANGEL waren boven verwachting, vooral LAURA...die chemie tussen Tierney en Andrews is erg goed en Clifton Webb acteert zeker bijna zo goed als Gloria Swanson in SUNSET BOULEVARD 8)
    Kreeg nog getipt, dat er een R-2 LAURA Special-Edition is....

    Vanvond staat THE GLASS KEY weer gepland.

Pagina 4 van 25 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •