Pagina 5 van 25 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
De resultaten 101 tot 125 van 625 worden weergegeven.

Discussie: Film noir

  1. #101

    Standaard

    Net Gun Crazy gezien en weer een zeer goede film



    Ik kende niemand van de acteurs (Peggy Cummins, John Dall) en zelfs de regisseur (Joseph H. Lewis) kende ik nog niet. Ik heb zo te zien dus nog heel wat te ontdekken in dit filmgenre...

    toch nog een paar mooie shots:




  2. #102

    Standaard film-noir

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenneth
    Ik heb zo te zien dus nog heel wat te ontdekken in dit filmgenre...
    Ja... dat klopt... het is al weer een tijd teruggeweest, dat ik een kleurenfilm gezien heb 8)
    Mooie stills trouwens.

    Ook een zeer goede film-noir moet zijn BODY & SOUL met o.a. Hazel Brooks....


    En tenslotte, wat ook een goede film-noir moet zijn is NIGHT IN THE CITY met o.a. Richard Widmark.
    En dan de CRITERION release... bekend

  3. #103

    Standaard film-noir toppers

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenneth
    Ik heb zo te zien dus nog heel wat te ontdekken in dit filmgenre....
    ...en mocht je de film-noir topper THIS GUN FOR HIRE nog niet hebben, hier een zeer interessante aanbieding...
    aanrader

    Goede recensie GUN CRAZY

  4. #104

    Standaard Re: Laura

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Kreeg nog getipt, dat er een R-2 LAURA Special-Edition is....
    Dit lijkt op een Duitse versie, hou ik persoonlijk nooit zo van. Heb zelf de Fox Film Noir (R1) versie staan van deze prachtige film noir (een van mn favorieten!) en die heeft een aantal interessante extra's. De prijzen van deze uitgaves vallen ook heel erg mee, zie hier bijv DVDPacific

  5. #105

    Standaard Re: Laura

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    Dit lijkt op een Duitse versie, hou ik persoonlijk nooit zo van. Heb zelf de Fox Film Noir (R1) versie staan van deze prachtige film noir (een van mn favorieten!) en die heeft een aantal interessante extra's. De prijzen van deze uitgaves vallen ook heel erg mee, zie hier bijv DVDPacific
    Bedankt voor de info! Onderteling laat ik meestal achterwege.
    => Weet je misschien de porto per DVD bij DVDPacific, die kan ik n.l. op hun site niet vinden
    Ik had inmiddels al wel $7 geboden op een LAURA R-1 veiling (gesealed), waar de porto $ 6 is.

    LAURA is inderdaad 1 van mijn fav's. Op een andere site las ik, dat er eind nov. een R2NL 2DVD S-E van LAURA uitkomt.

    Nav deze Gene Tierney film, heb ik ook maar op haar andere film-noir uit '45 geboden: LEAVE HER TO HEAVEN.

  6. #106

    Standaard Re: Laura

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    Dit lijkt op een Duitse versie, hou ik persoonlijk nooit zo van. Heb zelf de Fox Film Noir (R1) versie staan van deze prachtige film noir (een van mn favorieten!) en die heeft een aantal interessante extra's. De prijzen van deze uitgaves vallen ook heel erg mee, zie hier bijv DVDPacific
    Bedankt voor de info! Onderteling laat ik meestal achterwege.
    => Weet je misschien de porto per DVD bij DVDPacific, die kan ik n.l. op hun site niet vinden
    Ik had inmiddels al wel $7 geboden op een LAURA R-1 veiling, waar de porto $ 6 is.
    Als je international Priority Air Mail kiest betaal je $5,49 + $0,99 per item, het loont dus om een hoop tegelijk te bestellen Meestal is het dan met 1 week binnen, maar je kan wat pech hebben dat het 2 weken duurt. Je kan ook nog kiezen voor Surface Mail, dan betaal je $2,49 + $0,99 per item, maar dat heb ik 1 keer geprobeerd, en dat duurde al gauw een maand voordat het pakketje binnen was.

    Hier kan je het zelf vinden trouwens

  7. #107

    Standaard Re: Laura

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    Als je international Priority Air Mail kiest betaal je $5,49 + $0,99 per item, het loont dus om een hoop tegelijk te bestellen Meestal is het dan met 1 week binnen, maar je kan wat pech hebben dat het 2 weken duurt. Je kan ook nog kiezen voor Surface Mail, dan betaal je $2,49 + $0,99 per item, maar dat heb ik 1 keer geprobeerd, en dat duurde al gauw een maand voordat het pakketje binnen was.
    Hier kan je het zelf vinden trouwens
    Ja surface, of "Pony-Express", zoals de Amerikanen dat noemen, is inderdaad zeker 8 weken onderweg en ook meer kans op beschadegingen.
    Krijg je trouwens geen problemen met de douane/inklaring, als je meer dan 2 DVD's besteld

  8. #108
    Member
    Registratie datum
    Dec 2004
    Woonplaats
    Xinhua (provincie in Zuid-China)

    Standaard

    Je krijgt dan niet zo gauw problemen, had ik ook niet toen ik cocktail bestelde samen met touch of evil, heel toepasselijk voor deze topic 2 films noirs

  9. #109

    Standaard Re: Laura

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    Als je international Priority Air Mail kiest betaal je $5,49 + $0,99 per item, het loont dus om een hoop tegelijk te bestellen Meestal is het dan met 1 week binnen, maar je kan wat pech hebben dat het 2 weken duurt. Je kan ook nog kiezen voor Surface Mail, dan betaal je $2,49 + $0,99 per item, maar dat heb ik 1 keer geprobeerd, en dat duurde al gauw een maand voordat het pakketje binnen was.
    Hier kan je het zelf vinden trouwens
    Ja surface, of "Pony-Express", zoals de Amerikanen dat noemen, is inderdaad zeker 8 weken onderweg en ook meer kans op beschadegingen.
    Krijg je trouwens geen problemen met de douane/inklaring, als je meer dan 2 DVD's besteld
    De pakketjes die ik tot nu toe van DVDPacific kreeg lijken afkomstig te zijn van een particulier, namelijk D. Pacific. Er staat ook een lagere waarde op dan de waarde die in het pakje zit, dus daar zou ik me niet druk om maken :wink:

  10. #110

    Standaard THE SHANGHAI GESTURE

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    De pakketjes die ik tot nu toe van DVDPacific kreeg lijken afkomstig te zijn van een particulier, namelijk D. Pacific. Er staat ook een lagere waarde op dan de waarde die in het pakje zit, dus daar zou ik me niet druk om maken :wink:
    Dat klinkt goed

    Minder goed vind ik de technische recensie van de film-noir THE SHANGHAI GESTURE:

    >>>>>>>>

    Spelen de meeste film-noirs zich in de VS af, The Shanhai Gesture edoch in China, zoals Night and the City in Londen gesituueerd is 8) Leek mij apart, maar als "The Shanghai Gesture" zo'n slechte moederband heeft....
    Zelfs Gene Tierney staat in spiegelbeeld op de cover..., 't origineel:

    FILM NOIR....
    "Perhaps the beauty of 'Film-Noir' is its lack of limitation, and its problematic nature of strict classification. Translated literally as "Black Cinema (or film)" and so defined by French critics post WW2 to describe the increasing trend of American crime dramas shot with murky, shadowy grays often with anti-hero protagonists.
    Plot devices of amnesia, recent ex-convict characters, flash-back (remembered) narratives, femme fatales, shared guilt, pathos, classic nemesis and occasional obtuse camera angles are only a few of the recognizable stylistic norms building the distinguishing keys of genre Film-Noir. Most often plots were derived from the hard-boiled pulp fiction novels of the era."

  11. #111

    Standaard

    Net nog besteld op DVD Pacific:

    Raw Deal (1948, imdb 7,6)

    This Gun for Hire (1942 - imdb 7,7)

    Film Noir: 10 Movie Set (8,87 EUR!)
    - The Stranger (1946, imdb 7,5, van en met Orson Welles)
    - Borderline (1950, imdb 6,1)
    - He Walked by Night (1948, imdb 7,5)
    - Call it Murder (1934, imdb 5,6)
    - The Red House (1947, imdb 7,1)
    - D.O.A. (1950, imdb 7,4)
    - Kansas City Confidential (1952, imdb 7,2)
    - Detour (1945, imdb 7,3)
    - The Second Woman (1951, imdb 6,0)
    - Scarlet Street (1945, imdb 7,8, van Fritz Lang)

    Ik kijk hierbij vooral uit naar D.O.A., Scarlet Street en Detour...

  12. #112

    Standaard this gun for hire

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenneth
    This Gun for Hire (1942 - imdb 7,7)...
    Nr. 3 in mijn film-noir top 15

    HIER nog voor $ 0,99. :wink:
    Ik heb van deze film zelfs 1 reserve, omdat ik die op Ebay.com, 2e hands, inkl. porto, voor $ 7,50 kon kopen. Amerikanen koper liever NTSC-VHS heb ik gemerkt. Ik was enigste bieder en deze DVD is even goed als mijn gesealde exemplaar.

    => De pré-James Bond film: uitstekende recensie 8) 8) 8)

  13. #113

    Standaard Re: Laura

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    Dit lijkt op een Duitse versie, hou ik persoonlijk nooit zo van. Heb zelf de Fox Film Noir (R1) versie staan van deze prachtige film noir (een van mn favorieten!) en die heeft een aantal interessante extra's. De prijzen van deze uitgaves vallen ook heel erg mee, zie hier bijv DVDPacific
    Bedankt voor de info! Onderteling laat ik meestal achterwege.
    => Weet je misschien de porto per DVD bij DVDPacific, die kan ik n.l. op hun site niet vinden
    Ik had inmiddels al wel $7 geboden op een LAURA R-1 veiling, waar de porto $ 6 is.
    Als je international Priority Air Mail kiest betaal je $5,49 + $0,99 per item, het loont dus om een hoop tegelijk te bestellen Meestal is het dan met 1 week binnen, maar je kan wat pech hebben dat het 2 weken duurt. Je kan ook nog kiezen voor Surface Mail, dan betaal je $2,49 + $0,99 per item, maar dat heb ik 1 keer geprobeerd, en dat duurde al gauw een maand voordat het pakketje binnen was.

    Hier kan je het zelf vinden trouwens
    De prijzen zijn wel weer gestegen, 6,48 voor priority en 3,48 voor surface.
    Hierdoor koop ik zeker minder snel, wil ik goedkoop uitkomen, moet je zeer veel bestellen.
    Ik heb alleen nog maar via priority besteld, is het nog slechter verpakt met surface?
    Priority heb je binnen een week binnen, dat is wel zeer snel.
    En dat systeem van waarde aangifte, is wel ideaal.

  14. #114

    Standaard Re: Laura

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kees Hoekerd
    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    Dit lijkt op een Duitse versie, hou ik persoonlijk nooit zo van. Heb zelf de Fox Film Noir (R1) versie staan van deze prachtige film noir (een van mn favorieten!) en die heeft een aantal interessante extra's. De prijzen van deze uitgaves vallen ook heel erg mee, zie hier bijv DVDPacific
    Bedankt voor de info! Onderteling laat ik meestal achterwege.
    => Weet je misschien de porto per DVD bij DVDPacific, die kan ik n.l. op hun site niet vinden
    Ik had inmiddels al wel $7 geboden op een LAURA R-1 veiling, waar de porto $ 6 is.
    Als je international Priority Air Mail kiest betaal je $5,49 + $0,99 per item, het loont dus om een hoop tegelijk te bestellen Meestal is het dan met 1 week binnen, maar je kan wat pech hebben dat het 2 weken duurt. Je kan ook nog kiezen voor Surface Mail, dan betaal je $2,49 + $0,99 per item, maar dat heb ik 1 keer geprobeerd, en dat duurde al gauw een maand voordat het pakketje binnen was.

    Hier kan je het zelf vinden trouwens
    De prijzen zijn wel weer gestegen, 6,48 voor priority en 3,48 voor surface.
    Hierdoor koop ik zeker minder snel, wil ik goedkoop uitkomen, moet je zeer veel bestellen.
    Ik heb alleen nog maar via priority besteld, is het nog slechter verpakt met surface?
    Priority heb je binnen een week binnen, dat is wel zeer snel.
    En dat systeem van waarde aangifte, is wel ideaal.
    Nee verpakking is hetzelfde. Maar ik las zonet op een ander forum dat ze al douaneproblemen hebben gehad met DVDPacific, omdat ze er nu wel de correcte waarde opzetten. Zou vervelend worden, aangezien het een van de shops is met het grootste aanbod voor R1 tegen aardige prijzen.

  15. #115

    Standaard Re: Laura

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan
    Nee verpakking is hetzelfde. Maar ik las zonet op een ander forum dat ze al douaneproblemen hebben gehad met DVDPacific, omdat ze er nu wel de correcte waarde opzetten. Zou vervelend worden, aangezien het een van de shops is met het grootste aanbod voor R1 tegen aardige prijzen.
    Ik vermoed, zolang de DVD-pakketjes nog door de brievenbus kunnen, de douane de zendingen doorlaat, maar pakketten, waar de postbode voor moet aanbellen, hun aandacht hebben.
    Ik bestel daarom meestal R-1 DVD's per stuk of per 2 en/of bij www.loaded247.com, want die zit in Jersey-eiland (Engeland).
    Daarnaast koop ik ook geregeld via www.ebay.com ...verkopers zetten graag "gift" op de zending. En laat ik 't afkloppen, al m'n Ebay-transacties zijn nog bezorgd.
    Misschien wat off-topic, maar het valt mij wel op, dat de laatste tijd een DVD in een padded-envelope vaker gedeukt bezorgd worden.

    Omdat de post nog LAURA heet, nog maar ff een still uit deze film-noir topper...


    edit 14/4
    LAURA S.E. (2DVD) wordt als R2NL op 3 mei a.s. verwacht: LINK. Vreselijke hoes, mijn hoesvoorkeur is die van de R-1 editie 8)

  16. #116

    Standaard www.loaded247.com

    www.loaded247.com op Jersey Island heeft momenteel aktie "2 voor £16" (ca. € 11,51 p.stuk, inkl. porto).
    Onder die aktie vallen ook zeer goede film-noirs (R-1), als:

    - Where The Sidewalk Ends
    - Leave her to Heaven
    - Laura

    - Fallen Angel


  17. #117

    Standaard

    Volgens mij kun je die films echt beter bij DVDpacific kopen, maar dat zal wel aan mij liggen. Zeker die fox noirs.

    ---

    Zelf heb ik deze boeken binnengekregen:




  18. #118

    Standaard dvdisc

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Volgens mij kun je die films echt beter bij DVDpacific kopen, maar dat zal wel aan mij liggen. Zeker die fox noirs.
    Met porto erbij kom ik toch duurder uit, bij www.loaded247.com € 11, 51 p.stuk inkl. porto, bij dvdisc.com € 12,95 p.stuk inkl. porto.

  19. #119

    Standaard Re: Laura

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan

    Nee verpakking is hetzelfde. Maar ik las zonet op een ander forum dat ze al douaneproblemen hebben gehad met DVDPacific, omdat ze er nu wel de correcte waarde opzetten. Zou vervelend worden, aangezien het een van de shops is met het grootste aanbod voor R1 tegen aardige prijzen.
    niks geen problemen met dvdpacific hier, gister weer een pakje ontvangen met een lage waarde erop

  20. #120

    Standaard Re: Laura

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wiljan

    Nee verpakking is hetzelfde. Maar ik las zonet op een ander forum dat ze al douaneproblemen hebben gehad met DVDPacific, omdat ze er nu wel de correcte waarde opzetten. Zou vervelend worden, aangezien het een van de shops is met het grootste aanbod voor R1 tegen aardige prijzen.
    niks geen problemen met dvdpacific hier, gister weer een pakje ontvangen met een lage waarde erop

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kit carson
    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Volgens mij kun je die films echt beter bij DVDpacific kopen, maar dat zal wel aan mij liggen. Zeker die fox noirs.
    Met porto erbij kom ik toch duurder uit, bij www. loaded247.com € 11, 51 p.stuk inkl. porto, bij dvdisc.com € 12,95 p.stuk inkl. porto.

    Daarom koop ik er ook meerdere bij Dvdpacific, bovendien is de keuze daar veel groter

  21. #121

    Standaard FOX FILM-NOIR

    FOX FILM-NOIR thread: http://tinyurl.com/olhjr

    ...alleen hinderlijke die reklameblokken tussen de posts.....


    Verwachte Fox film-noirs in juni: http://tinyurl.com/rsp2q

  22. #122

    Standaard

    Dit is vast al eens eerder gevraagd, maar ik ben een beetje te lui om alles na te lopen nu... Waar zijn de Fox Film Noir titels het best te krijgen? Ik heb geen CC overigens... Thanks.
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  23. #123

    Standaard Fox Film Noir

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Headhunter
    Dit is vast al eens eerder gevraagd, maar ik ben een beetje te lui om alles na te lopen nu... Waar zijn de Fox Film Noir titels het best te krijgen? Ik heb geen CC overigens... Thanks.
    bij o.a. www.dvdpacific.com, www.loaded247.com, www.amazon.com. www.amazon.co.uk ...

    of adressen in de posts van deze link: http://tinyurl.com/olhjr
    ......met ook heel veel coverfoto's .......ff bladeren... :wink:

    Geen film-noir van FOX, maar wel een goeie film-noir:


  24. #124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Headhunter
    Dit is vast al eens eerder gevraagd, maar ik ben een beetje te lui om alles na te lopen nu... Waar zijn de Fox Film Noir titels het best te krijgen? Ik heb geen CC overigens... Thanks.
    Axelmusic.com (Geen verzendkosten, PayPal betaling mogelijk)

  25. #125

    Standaard i wake up screaming

    Hmmm..verwacht in juni...


Pagina 5 van 25 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •