Pagina 6 van 25 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 625 worden weergegeven.

Discussie: Film noir

  1. #126

    Standaard [][][][

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    Axelmusic.com (Geen verzendkosten, PayPal betaling mogelijk)
    OK, bedankt voor de update; je link stond op £; in € toch wat duurder; www.loaded247.com heeft ook prijzen inkl. porto, maar door aktie "2 voor £ 16" iets interessantere prijzen... (€ 11,52)

  2. #127

    Standaard



    10 Movies On Five Double-Sided Discs!

    The Stranger
    Orson Welles plays a college professor named Charles Rankin, who lives in a pastoral Connecticut town with his lovely wife Mary (Loretta Young). When an extremely nervous German gentleman named Meineke (Konstantin Shayne) arrives in town. Professor Rankin invites the stranger for a walk in the woods, where we learn that kindly Professor Rankin is actually notorious Nazi war criminal Franz Kindler.

    Borderline
    Americans Johnny Macklin (Fred MacMurray) and Madeleine Haley (Claire Trevor) enter the scene and find themselves embroiled in the illicit activities. Both are government agents, but each one thinks the other is a crook. The real bad guy is Pete Richie (Raymond Burr), head of the smuggling ring. At one point, Macklin and Haley must pretend to be husband and wife.

    He Walked By Night
    \Davis Morgan (Richard Basehart) is a clever but psychopathic burglar (based on real-life criminal Erwin Walker). Basehart stays one step ahead of the law by listening in to the police band on his radio. To avoid detection, he changes his M.O. on each crime, making it seem that the string of burglaries is the work of several thieves. But Basehart trips himself up when he kills a cop.

    Call It Murder
    Jury foreman Edward Weldon (O.P. Heggie), has no qualms about sentencing a woman to death for a crime of passion. He sticks to his firm belief until his own daughter Stella (Sidney Fox) kills a former lover who betrayed her. Humphrey Bogart plays a small but memorable role as one of the murder victims in this New York-filmed oddity.

    The Red House
    Edward G. Robinson plays Pete Morgan, a farmer who harbors dark secrets and refuses to let anyone near the red house in the woods behind the house. When they hire adopted daughter Meg's friend Nath Storm (Lon McCallister) to help out on the farm, the two kids start to wonder about the mysterious red house.

    D.O.A.
    Small-town accountant Frank Bigelow (Edmund O'Brien) goes to San Francisco for a week's fun prior to settling down with fiancée Paula (Pamela Britton). After a night on the town, he wakes up with more than just a hangover: doctors tell him he's been given a "luminous toxin" with no antidote, and has, at most, a week to live!

    Kansas City Confidential
    Joe Rolfe (John Payne) is an ex-con who just cannot seem to get a break. Rolfe is picked up on suspicion of participating in a robbery master-minded by former Kansas City cop Timothy Foster (Preston S. Foster). On the run from the law, Rolfe assumes the identity of a dead crook. In this guise, he insinuates himself into Foster's gang.

    Detour
    Al Roberts (Tom Neal) decides to start a journey hitchhiking westward to visit his girlfriend. Roberts accepts a ride from affable gambler Charles Haskell Jr., who suffers a total heart attack while driving. Roberts, afraid that he'll be accused of murder, disposes of the body, takes the man's clothes and wallet, and begins driving the car himself. Vera (Ann Savage) a hitchhiking girl Al picks up, sees through him and starts blackmailing him into going along with her schemes which gets him deeper and deeper into trouble.

    The Second Woman
    Jeff Cohalan (Robert Young) is a successful architect tormented by the fact that his fiancée was killed in a mysterious car accident on the night before their wedding. Enter Ellen (Betsy Drake), an independent and intelligent insurance investigator who just might be able to help Colahan figure out who or what is behind all of his misfortune.

    Scarlet Street
    Christopher Cross is a lonely painter married to a nagging wife, Adele (Rosalind Ivan). Cross meets Kitty and beings an affair with her. Behind his back, Kitty's other lover, con man Johnny Prince sells Cross's paintings claiming Kitty as the artist.

    DVDpacific.com
    $10.58 Shipping: $7.44 (5 items)
    Total: USD$18.02 (=ca. €14,90)

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Qzyn
    [img]10 Movies On Five Double-Sided Discs!
    DVDpacific.com
    $10.58 Shipping: $7.44 (5 items)
    Total: USD$18.02 (=ca. €14,90)
    Ik heb deze vrijdag besteld, zal dus volgende week wel in de bus zitten hoop ik . Dat is geen prijs voor 10 films lijkt me, er zitten er wss wel een paar tussen die niet echt de moeite zijn, maar dan nog...

  4. #129

    Standaard SCARLET STREET

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenneth
    Ik heb deze vrijdag besteld, zal dus volgende week wel in de bus zitten hoop ik . Dat is geen prijs voor 10 films lijkt me, er zitten er wss wel een paar tussen die niet echt de moeite zijn, maar dan nog...
    Ik hoop, dat je van SCARLET STREET een goeie persing krijgt... kijk HIER eens

    PS
    NIGHT & THE CITY.
    IK zag hier nog een aardige prijs voor gesealde DVD van NIGHT & THE CITY, link: http://tinyurl.com/hsp4z

  5. #130

    Standaard

    Gisteren nog gewonnen op ebay:



    Dark City Dames: Wicked Women of Film Noir

    5 USD excl. verz. (14,49 USD incl. verz.)

  6. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenneth
    Gisteren nog gewonnen op ebayark City Dames: Wicked Women of Film Noir 5 USD excl. verz. (14,49 USD incl. verz.)
    Gefeliciteerd

  7. #132

    Standaard film-noir THE BLUE DAHLIA

    Daar is ie weer... de THE BLUE DAHLIA gesealde R-0 bootleg...

  8. #133

  9. #134

  10. #135

    Standaard

    Ten Overlooked Noirs door Jonathan Rosenbaum.

    Ik weet niet of dit al eerder gepost was?

    Hij bespreekt in ieder geval vele noirs. Hij noemt in het begin nog wat bekendere werken en gaat dan over naar de 'overlooked noirs'. 'The Narrow Margin' bijvoorbeeld, een zeer sterke film die te vinden is in de tweede noirbox van Warner bijvoorbeeld.

  11. #136

    Standaard noir

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Ten Overlooked Noirs door Jonathan Rosenbaum.Ik weet niet of dit al eerder gepost was?Hij bespreekt in ieder geval vele noirs. Hij noemt in het begin nog wat bekendere werken en gaat dan over naar de 'overlooked noirs'. 'The Narrow Margin' bijvoorbeeld, een zeer sterke film die te vinden is in de tweede noirbox van Warner bijvoorbeeld.
    Bedankt voor de tip

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenneth
    Gisteren nog gewonnen op ebay:



    Dark City Dames: Wicked Women of Film Noir

    5 USD excl. verz. (14,49 USD incl. verz.)
    Vandaag ontvangen en zeer gelukkig uiteraard Weer wat leesvoer deze avond...

  13. #138

    Standaard

    Dead Reckoning
    Leuke film noir met Humphrey Bogart, maar daar stokt het wel een beetje. Het is bepaald geen hoogvlieger. Zo is de 'labyrinthverteling' leuk, maar is naar mijn gevoel niet helemaal goed uitgewerkt. Zoals wel het geval is in soortgelijke films als 'Double Indemnity' en 'Murder, my Sweet' waar de hoofdpersonages aan iets of iemand hun verhaal (tot dan toe) uit de doeken doen. Het is vooral een nuttig middel, omdat het de voice-over vrij spel geeft (goed ingevuld door Bogart) en de spanningsopbouw (die hier juist wat ontbreekt). Van dat laatste was hier geen sprake, omdat [spoiler:14358bbe53]de ontwikkelingen (zo'n 25 minuten) zich na deze vertelling nog in een hoog tempo opvolgden.[/spoiler:14358bbe53]

    Daarnaast werden de motieven van de personages soms niet onderbouwd waardoor deze film net die harde randen mist. Symbool hiervoor is wel de femme fatale die ik zeer droogjes vond overkomen. Hierdoor ontbrak de pit een beetje. Overigens moet ik me ook weer niet te negatief over deze film gaan uitlaten, want een film noir is eigenlijk nooit slecht 8) . Zoals ook nu het geval is. Vooral Bogart met zijn hard-boiled maniertjes is een groot pluspunt. En gewoon het hele noir-gevoel, terug te zien in de mooie onderbelichte scenes, dus toch 'gewoon' een:


  14. #139

    Standaard

    Vandaag stak er weer één en ander in mijn bievenbus:

    - Film Noir: 10 Movies box
    - Raw Deal (1948)
    - This Gun For Hire - Universal Noir Collection (1942)

    Mijn Film Noir Collectie blijft groeien, ik zit momenteel op 22 films (en Panic in the Streets is dan nog onderweg...)

  15. #140

    Standaard

    Even kijken hoor. Het blijft natuurlijk een beetje lastig als je gaat kijken wat je als noir ziet. Maar ik heb:

    - 5 uit Warner noir box 1 (The Asphalt Jungle, Gun Crazy, Murder My Sweet, Out of the Past, The Set-Up).

    - 5 uit Warner noir box 2 (Born to Kill, Clash by Night, Crossfire, Dillinger, The Narrow Margin).

    - 3 uit een Bogartcollectie (In a Lonely Place, Dead Reckoning, The Harder they Fall).

    - 4 Fox film noir (Laura, House of Bamboo, Whirlpool, Fallen Angel)

    Verder nog Gilda, Sunset Blvd, The Big Heat, Shadow of a Doubt, Cat People, Killer's Kiss en The Killing.

    Hmmm, dan kom ik op een aantal van 24 uit. Maar volgens mij ben ik nog wel wat films vergeten (ergens in een box-set of iets dergelijks).

  16. #141

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Even kijken hoor. Het blijft natuurlijk een beetje lastig als je gaat kijken wat je als noir ziet. Maar ik heb:

    - 5 uit Warner noir box 1 (The Asphalt Jungle, Gun Crazy, Murder My Sweet, Out of the Past, The Set-Up).

    - 5 uit Warner noir box 2 (Born to Kill, Clash by Night, Crossfire, Dillinger, The Narrow Margin).

    - 3 uit een Bogartcollectie (In a Lonely Place, Dead Reckoning, The Harder they Fall).

    - 4 Fox film noir (Laura, House of Bamboo, Whirlpool, Fallen Angel)

    Verder nog Gilda, Sunset Blvd, The Big Heat, Shadow of a Doubt, Cat People, Killer's Kiss en The Killing.

    Hmmm, dan kom ik op een aantal van 24 uit. Maar volgens mij ben ik nog wel wat films vergeten (ergens in een box-set of iets dergelijks).
    Zeg, je vergeet het mooie 'The 7th Victim' die volgens mij nota bene door Rosenbaum wordt besproken :wink:
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  17. #142

    Standaard

    Nog eens nageteld en ik kom toch ook op meer dan 24...

    5: Film Noir Classic Collection 1: Gun Crazy, Out of the Past, The Asphalt Jungle, The Set up & Murder, My Sweet

    10: Film Noir: 10 Movie Set: Borderline, Call it Murder, D.O.A., Detour, He Walked by Night, Kansas City Confidential, Scarlet Street, The Red House, The Second Woman & The Stranger

    3: Humphrey Bogart Collection: Key Largo, The Big Sleep & The Maltese Falcon

    2: Stanley Kubrick Collection: Killer's Kiss & The Killing

    1: Fritz Lang Collection: M: Eine Stadt sucht einen Mörder

    7: Black Angel, L.A. Confidential, Raw Deal, Suddenly, Sunset Boulevard, The Postman Always Rings Twice & This Gun for Hire

    28 om precies te zijn en Panic in the Streets nog onderweg...

    Wat valt er bij mij onder Film Noir? Heel simpel, zeker de films uit de periode 30-60, de neo-noir en futur-noir en weet ik wat nog allemaal telt bij mij niet mee. Het moet ook zwart/wit zijn, één uitzondering: L.A. Confidential, deze is dan ook magnifiek...

  18. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage
    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Even kijken hoor. Het blijft natuurlijk een beetje lastig als je gaat kijken wat je als noir ziet. Maar ik heb:

    - 5 uit Warner noir box 1 (The Asphalt Jungle, Gun Crazy, Murder My Sweet, Out of the Past, The Set-Up).

    - 5 uit Warner noir box 2 (Born to Kill, Clash by Night, Crossfire, Dillinger, The Narrow Margin).

    - 3 uit een Bogartcollectie (In a Lonely Place, Dead Reckoning, The Harder they Fall).

    - 4 Fox film noir (Laura, House of Bamboo, Whirlpool, Fallen Angel)

    Verder nog Gilda, Sunset Blvd, The Big Heat, Shadow of a Doubt, Cat People, Killer's Kiss en The Killing.

    Hmmm, dan kom ik op een aantal van 24 uit. Maar volgens mij ben ik nog wel wat films vergeten (ergens in een box-set of iets dergelijks).
    Zeg, je vergeet het mooie 'The 7th Victim' die volgens mij nota bene door Rosenbaum wordt besproken :wink:
    Ja klopt . Maar zo worden Whirlpool en Cat People niet eens beschouwd als noirs door de 'Film Noir: An Encyclopedic Reference to the American Style'.

    7th Victim trouwens ook niet, dus zo blijf je bezig.

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage
    Zeg, je vergeet het mooie 'The 7th Victim' die volgens mij nota bene door Rosenbaum wordt besproken :wink:
    Ja klopt . Maar zo worden Whirlpool en Cat People niet eens beschouwd als noirs door de 'Film Noir: An Encyclopedic Reference to the American Style'.

    7th Victim trouwens ook niet, dus zo blijf je bezig.
    Je weet wat Marc Vernet hierover zegt, he :wink:
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  20. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage
    Citaat Oorspronkelijk gepost door VincentBroccoli
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage
    Zeg, je vergeet het mooie 'The 7th Victim' die volgens mij nota bene door Rosenbaum wordt besproken :wink:
    Ja klopt . Maar zo worden Whirlpool en Cat People niet eens beschouwd als noirs door de 'Film Noir: An Encyclopedic Reference to the American Style'.

    7th Victim trouwens ook niet, dus zo blijf je bezig.
    Je weet wat Marc Vernet hierover zegt, he :wink:
    Ik weet dat ik me nu verplicht voel om snel 'The 7th Victim' te kijken

  21. #146

    Standaard

    Gun Crazy (Lewis, 1949). Meteen na ‘Mildred Pierce’ maar een ‘echte’ film noir opgezet, althans dat verwacht je dan omdat die in een film noir box zit, maar ik zou deze duidelijke voorloper op ‘Bonnie & Clyde’ niet direct een echte noir noemen. Maar afgezien van die moeilijke discussie is er een ding waar geen discussie over mogelijk is, namelijk dat dit een absoluut meesterwerk is! Het scenario is erg sterk met lekker veel psychologische diepgang en de twee hoofdpersonen zijn uitstekend, ook al kon ik John Dall moeilijk niet als gay zien vanwege Hitchcock’s ‘Rope’. Maar er is hier eigenlijk maar een ster en dat is regisseur Jospeh H. Lewis, want vanuit auteursperspectief is dit een absoluut juweeltje, een schoolvoorbeeld van hoe een regisseur een eigen stempel kan drukken op een film. Zijn gebruik van close-ups is zeer sterk, evenals enkele prachtige cameraposities en –bewegingen (de manier waarop Lewis een van de overvallen volledig vanuit de camera filmt is niets minder dan briljant). Tevens vond ik het zeer mooi dat Lewis meermalen het frame opdeelt middels een verticale lijn en daarmee de twee protagonisten scheidt van elkaar binnen een frame, daarmee uiteraard de essentiële verschillen tussen beiden benadrukkend. Ik kan niet anders zijn dan flink onder de indruk.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  22. #147

    Standaard

    Gun Crazy is inderdaad een heerlijke film.. en dan dat einde in het moeras
    "My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change." // My Modest Collection | Te koop

  23. #148

    Standaard

    Chinatown is een heerlijke film. :wink: Jack nicholson op zijn best.

  24. #149

    Standaard

    Net besteld op DVD Pacific:

    - Laura: Fox Film Noir
    - Nightmare Alley: Fox Film Noir
    - Kiss of Death: Fox Film Noir
    - Fallen Angel: Fox Film Noir

    De prijzen vallen goed mee: 7,46euro/dvd excl. verzending...

    Voor Fallen Angel zal je wel snel moeten zijn want die staat momenteel op Low Stock...

    Ik zoek eigenlijk nog Double Indemnity, maar die hebben ze niet op DVD Pacific, waar kan ik deze vinden voor minder dan 10 EUR?

  25. #150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kenneth
    Ik zoek eigenlijk nog Double Indemnity, maar die hebben ze niet op DVD Pacific, waar kan ik deze vinden voor minder dan 10 EUR?
    Ik kan je de Barbara Stanwyck Screen Goddess Collection van harte aanbevelen. Dan ben je wel iets duurder uit, maar dan heb je wel 6 prachtfilms in plaats van 1:
    -Double Indemnity
    -The Lady Eve
    -Golden Boy
    -All I Desire
    -The Bitter Tea of General Yen
    -The Miracle Woman

    Als je nog nooit eerder bij Blah besteld hebt, dan kun je een kortingscoupon aanvragen (van £2).
    Double Indemnity is dezelfde release zoals die ook los verkrijgbaar is (incl. keepcase). Deze box is zijn geld meer dan waard.

Pagina 6 van 25 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •