Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 40 van 40 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Hier stap je ook niet even met je oma(schoonmoeder wel ) in:
    Naam: Kingda Ka in Six Flags Great Adventure (Jackson, Nieuw-Jersey)
    op veronica is nu een programma over achtbanen bezig waar deze achtbaan dalijk in voorkomt!

  2. #27

    Standaard

    Achtbanen zijn niets voor mij, alleen dat ding in Spanje (Port Aventura oid) vond ik wel leuk, maar is zeker niet iets wat ik vaker hoef te doen hoor.


  3. #28

    Standaard

    Benauwd half uur voor achtbaners in VS

    Twaalf personen die een ritje met een achtbaan maakten in een attractiepark in Arkansas in Amerika, hebben een benauwd half uur gekend. Door stroomuitval liep de attractie vast, precies op het moment dat ze ondersteboven in een looping op 45 meter hoogte hingen. Het duurde een half uur voordat ze weer veilig op de grond stonden.

    De personen werden uiteindelijk met een grote ladderwagen gered uit hun benarde positie. Toeschouwers applaudisseerden toen iedereen gered was. Een van de passagiers moest overgeven nadat ze in veiligheid gebracht was. Een andere passagier is naar het ziekenhuis gebracht omdat hij klaagde over hoofdpijn en pijn aan zijn nek.

    "Het was heel erg eng", aldus één van de mensen die vast kwam te zitten in de zogenaamde X-Coaster. "Ik hou van dit amusementspark, maar ik ga nooit meer in de X-Coaster." Een andere bezoekster van het park liet optekenen: "Je kon zien wie er uit de X-Coaster kwam. Hun gezichten waren helemaal rood aangelopen."

    De precieze oorzaak van de stroomuitval is nog niet duidelijk. Een medewerker van het park heeft laten weten dat er zal worden doorgezocht totdat dat duidelijk is. De X-Coaster blijft voorlopig gesloten. De andere attracties in het park zijn weer open.

    Bron:Fok


    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  4. #29

    Standaard

    aantal leuke achtbanen waar ik ben in geweest:

    Dragon Khan; Port Aventura, Salou, Spanje.





    En dan nog een aantal zoals

    - Black mamba, Phantasialand, Duitsland
    - Typhoon, Bobbejaanland, Belgie
    - El condor, Six flags Holland
    - Python, Efteling, Nederland
    - Space Mountain, Disneyland Paris
    - Indiana Jones, Disneyland Paris
    - Robin Hood, Six Flags Holland.
    - Boomerang, Wallibi Wavre, Wavre, belgie
    etc etc etc
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  5. #30

    Standaard

    In Warner Brothers Duitsland staat achterin een houten achtbaan. Daar werd ik helemaal wild van. Wat een ultiem geile achtbaan was dat zeg 8) Echt geweldig.
    Ragsnel, knallend, en toch vrij subtiel. Paar keer in geweest en heb me geen keer verveeld.
    In Disneyland Paris vond ik Rock & Rollercoaster erg gaaf. Probleem is dat ik daar nu zo vaak in ben geweest dat ik hem saai vind. Space Mountain blijft ook erg gaaf. Alleen altijd erg jammer van de enorme wachtrijen. Big Thundermountain gaat er ook altijd wel goed in

  6. #31

    Standaard

    Over houten achtbanen gesproken,in het park Toverland in Limburg wordt ook een mooie houten achtbaan geopend op 23-06-2007,hier een maquette foto van hoe hij eruit komt te zien:

    Hier meer gegevens en foto,s: http://www.rcdb.com/nl/ig3589.htm
    Laatst aangepast door Dennis Kuijper : 13-06-2007 om 01:53
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  7. #32
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard

    Ik ga komende zomer naar Six Flags Magic Mountain (LA), dus ik vermoed dat ik dan wel een paar bijzondere achtbaantjes bezocht heb. :P

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander V Bekijk bericht
    Ik ga komende zomer naar Six Flags Magic Mountain (LA), dus ik vermoed dat ik dan wel een paar bijzondere achtbaantjes bezocht heb. :P
    Ik heb is even het lijstje hier bekeken en daar zitten een aantal hele mooie bij,veel plezier daar en post wat foto,s en vertel je ervaringen als je terug bent:
    http://www.rcdb.com/nl/pd4.htm
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  9. #34

    Standaard

    Ben al lange tijd een achtbanen freak.
    Heb jaren gewerkt in Hellendoorn waar ze in de eerste jaren de Black Hole hadden. Krakkemikkege achtbaan in het donker/tent. Toendertijd met 95 km/u verreweg de snelste achtbaan van ons land. En het remmen gebeurde gewoon door met een grote hevel de trein op te lichten van de rails. En als ik dan eens te laat was, kwam de trein vanzelf wel met een klap tot stilstand tegen de tweede rem die al omhoog stond.
    Bijna alle achtbanen in Benelux en Duitsland wel gehad, maar ik was toch zwaar onder de indruk toen ik de Dragon Kahn in Salou zag. Jarenlang mijn favoriet geweest tot ik op vakantie in de USA naar Six Flags Magic Mountain ben geweest.
    Al ver voor het park rijzen de coasters boven de bergen uit en ging mijn hartje sneller kloppen. De volgende dag dan eindelijk naar binnen en wat een ervaring. Achtbanen waarin je hangt, waarin je staat, waarin je..., noem maar op. En uiteraard de toen snelste ter wereld. In Superman: The Escape werd je dmv ILM met 160 per uur en naar een hoogte van dik 120 meter weg geschoten. En nadat je superman zelf bijna een kus hebt gegeven, begint de reis achteruit. Een korte maar zeer heftige ervaring.




    Maar de grootste adrenaline kick was toch wel zo'n 10 dagen later. I did The Big Shot bovenop de 350 meter hoge Stratosphere Tower in Las Vegas. Een onvergetelijke ervaring.
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  10. #35

    Standaard

    dat lijkt me zeker een fraaie achtbaan om is te proberen

    mijn favoriete achtbanen zijn denk ik:

    rock'n roller coaster in walt disney studios in disneyland parijs (gaaf met aerosmith muziek en lekker in ut donker)
    Space Mountain in disneyland Parijs

    vond verder de Typhoon in Bobbejaanland wel stoer die stijl naar beneden gaat 30m nadat je opgetakeld wordt

    en tot slot de Xpress in walibi world is ook wel ok

    ik ga altijd in elke park in alle Rollercoasters want ben er helemaal gek op. Enige waar ik soms hekel aan heb is de geringe beenruimte in de houten achtbanen dan bots je elke keer met je knie tegen de rand
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  11. #36
    Super Member
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Nieuwerkerk ad IJssel

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EmDee Bekijk bericht
    Jarenlang mijn favoriet geweest tot ik op vakantie in de USA naar Six Flags Magic Mountain ben geweest.
    Al ver voor het park rijzen de coasters boven de bergen uit en ging mijn hartje sneller kloppen. De volgende dag dan eindelijk naar binnen en wat een ervaring. Achtbanen waarin je hangt, waarin je staat, waarin je..., noem maar op. En uiteraard de toen snelste ter wereld. In Superman: The Escape werd je dmv ILM met 160 per uur en naar een hoogte van dik 120 meter weg geschoten. En nadat je superman zelf bijna een kus hebt gegeven, begint de reis achteruit. Een korte maar zeer heftige ervaring.




    Maar de grootste adrenaline kick was toch wel zo'n 10 dagen later. I did The Big Shot bovenop de 350 meter hoge Stratosphere Tower in Las Vegas. Een onvergetelijke ervaring.
    Ben echt superbenieuwd naar Magic Mountain en Las Vegas (en dus de Strato) staat ook op het programma. Er is in Vegas ook nog een achtbaan die door hotel New York New York gaat, is die nog wat?

  12. #37

    Standaard

    1 juli zit ik in Las Vegas en 2 weken later in LA en ik ga zeker naar de Stratosphere tower en Six Flags Magic Mountain!

  13. #38

    Standaard

    Als ik het allemaal zo lees dan wordt het echt tijd om een rollercoaster tripje te gaan plannen!!!

    Tot nu toe heb ik alle gebruikelijke achtbanen in Nederland, België en Duitsland wel gehad. Het kan mij niet hard genoeg gaan.

    De engste ervaring heb ik op een kermis in Maarsseveen gehad. Zo'n ding met twee uiteindes dat tot een metertje of 50 in de lucht komt.

    Het probleem:

    Ik zat bovenin, met aan de andere kant m'n zusje. Aangezien ik 'iets' zwaarder ben helde het allemaal mijn kant op zodat ik 50 meter naar beneden zat te staren. Dat is niet het grootste probleem maar als dan de beugel waar je inzit begint te kraken dan kan ik je vertellen dat het allemaal een beetje benauwd aanvoelt...

    Dan heb ik in een pretpark toch wat meer vertrouwen in het materiaal dan op de kermis...

  14. #39

    Standaard

    Expedition G-Force in Holiday Park is enorm gaaf. Goliath komt aardig in de buurt, maar haalt het echt niet bij deze. Van begin tot einde een geweldig rit. Vooral die First Drop, waarbij je gelijk een bocht maar.

    Verder Silver Star in Europa's snelst groeiende en 1 van de grootste pretparken; Europapark (zo ook Matterhorn Blitz, Euromir (niet Eurosat, die doet erg veel pijn en vond ik niets). Is overigens Europa's hoogste coaster.

    Rock 'n Rollercoaster (is zelfde coaster als Express/Superman in Walibi World).

    Black Mamba staat voor binnenkort op het programma en ooit wil ik nog eens in de langste achtbaan ter wereld; Dragon of Steel in Japan! Of bijvoorbeeld Expedition Everest in animal kingdom (disney). Genoeg coasters. Alleen zijn er in Europa naar rato weinig extreme coasters. Daarvoor moet je toch echt naar de USA of Japan.

    De Kingda Ka zag ik hier voorbij komen. Die schijnt minder spectaculair te zijn, dan zijn iets kleinere broertje Top Thrill Dragster. Bij deze laatste heb je lapbars in plaats van schouderbeugels, waardoor je een vrijer gevoel hebt. Wat ik ervan hoor is dat het wel leuk is, maar ze beter banen hebben gedaan.
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander V Bekijk bericht
    Ben echt superbenieuwd naar Magic Mountain en Las Vegas (en dus de Strato) staat ook op het programma. Er is in Vegas ook nog een achtbaan die door hotel New York New York gaat, is die nog wat?
    Coaster van New York, New York alleen gezien, niet ingezeten. Als je nog nooit in Vegas bent geweest kan je je ook wel een paar dagen vermaken zonder een achtbaan.
    SFMM is sinds mijn bezoek enorm veranderd. Daar staan nu toch een aantal extreme coasters. Vooral de X is weer een compleet nieuwe dimensie.
    Maar veel plezier in ieder geval!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fruity Bekijk bericht
    1 juli zit ik in Las Vegas en 2 weken later in LA en ik ga zeker naar de Stratosphere tower en Six Flags Magic Mountain!
    Euh, heb ik iets gemist over een dvd.nl meeting?
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •