De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.

Discussie: Zelfbouw speakers

  1. #1

    Standaard Zelfbouw speakers

    Ik loop nu al een tijdje mee in de HT wereld en lees ook verschillende tijdschriften over HT. Nu lees ik ook dat zelfbouw een aantrekkelijke optie is om speakers van een een hogere klasse voor een aantrekkelijke prijs zelf te bouwen. Ik heb opzich wel oren naar dit principe, ook omdat ik dan zelf makkelijk een eigenkleur behuizing zou kunnen maken.
    Ik vroeg mij af of er mensen zijn op dit forum met ervaring in het zelf bouwen van speakers.

  2. #2

    Standaard Re: Zelfbouw speakers

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Ik loop nu al een tijdje mee in de HT wereld en lees ook verschillende tijdschriften over HT. Nu lees ik ook dat zelfbouw een aantrekkelijke optie is om speakers van een een hogere klasse voor een aantrekkelijke prijs zelf te bouwen. Ik heb opzich wel oren naar dit principe, ook omdat ik dan zelf makkelijk een eigenkleur behuizing zou kunnen maken.
    Ik vroeg mij af of er mensen zijn op dit forum met ervaring in het zelf bouwen van speakers.
    Mijn twee linkerhanden hebben me er altijd van gehouden zelf speakers te gaan bouwen. Wel heb ik verschillende zeer goed gelukte exemplaren mogen beluisteren. Als je dan achteraf hoort wat ze gekost hebben sla je helemaal achterover. Er zijn van diverse goede merken, zoals Focal en Dynaudio, losse speakerunits te koop voor zelfbouw.

    Dit is nog een interessante website: http://www.zelfbouwaudio.nl/

    Waar je ook naar moet kijken is Hepta (http://www.hepta.nl/). Dit is een Nederlandse speaker en heeft ook een top prijs/kwaliteit verhouding.

    Succes.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard Re: Zelfbouw speakers

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Waar je ook naar moet kijken is Hepta (http://www.hepta.nl/). Dit is een Nederlandse speaker en heeft ook een top prijs/kwaliteit verhouding.
    Ik Hepta eens gehoord op een Marantz SR8500 en deze klonken erg goed, was bij Prolectro A'dam (wat ik een slechte zaak vind). Bedankt voor de links, ik zoek even door op i-net en hopelijk hebben mensen op DVD.NL zelfbouw ervaring.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb zo'n 12 jaar geleden zelf speakers
    gebouwd die hlemaal voldoen aan mijn wensen,
    Geluid is fenomenaal, maar het hangt ook sterk af van
    je persoonlijke smaak. Er zijn mensen die het niets vinden,
    helemaal de afmetingen niet (96 cm hoog, 34 cm breed)....
    Maar ja, goed geluid kost ruimte.....(uiteraard discutabel).

    Alles wat erin zit is van het duitse merk Visaton (visaton.de)

    Ikzelf ben er nog steeds zeer tevreden over (prijstechnisch
    helemaal) en ben nu plannen aan het maken voor
    een actieve sub.

    Kijk ook even bij speakerenco.nl

  5. #5

    Standaard

    OP HTforum is er een heel topic over!

  6. #6

    Standaard

    ik vind de mening dat zelfbouw speakers (veel) goedkoper zijn volledig achterhaald! Veel ontwerpen zijn jarenlang nooit verandert, en dat terwijl de techniek ook voor speakerbouw niet stil heeft gezeten!

    Ik denk dat het wel gunstig is om complete speakers te kopen van b.v. dynaudio of jm-lab(focal). En dan indien gewenst hiervoor een stevigere en/ of mooiere kast zelf te bouwen, waarmee de speakerinhoud en filters gelijk blijven.

    Een leuke bijkomstigheid is dan dat losse (zelfbouw)units omgerekend duurder zijn als een complete speaker van hetzelfde merk.

  7. #7

    Standaard

    Dynaudio levert geen componenten voor zelfbouw projecten, omdat ze hun naam niet meer op de wissellende eindresultaten wilde hebben.
    Maar ik kijk wat rond, ook op de 2de hands markt.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Dynaudio levert geen componenten voor zelfbouw projecten, omdat ze hun naam niet meer op de wissellende eindresultaten wilde hebben.
    Maar ik kijk wat rond, ook op de 2de hands markt.
    Dat klopt maar er blijven nog genoeg ander merken over die minstens gelijke kwaliteit leveren.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #9

    Standaard Re: Zelfbouw speakers

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Ik loop nu al een tijdje mee in de HT wereld en lees ook verschillende tijdschriften over HT. Nu lees ik ook dat zelfbouw een aantrekkelijke optie is om speakers van een een hogere klasse voor een aantrekkelijke prijs zelf te bouwen. Ik heb opzich wel oren naar dit principe, ook omdat ik dan zelf makkelijk een eigenkleur behuizing zou kunnen maken.
    Ik vroeg mij af of er mensen zijn op dit forum met ervaring in het zelf bouwen van speakers.
    Hmmm... Dat is toch niet zo moeilijk, Rob ?
    Of wou je de boxen een rose kleur geven.))
    Ik heb er zelf ook 2 gemaakt.
    Alleen stond de kast mij niet zo aan, maar het geluid en ambiance was des te beter.
    Het wordt onderhand eens tijd, dat die Amerikanen eens aan
    Europa gaan denken als ze een filmserie utbrengen en niet
    constant alle scifi film series cancellen, stelletje idioten

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rob Eric Blank
    Dynaudio levert geen componenten voor zelfbouw projecten, omdat ze hun naam niet meer op de wissellende eindresultaten wilde hebben.
    Maar ik kijk wat rond, ook op de 2de hands markt.
    Ik heb hier nog twee Marantz IMP 9 boxen - Leeg - nog nooit gebruikt, is dat soms iets voor jou, Rob ?
    Het wordt onderhand eens tijd, dat die Amerikanen eens aan
    Europa gaan denken als ze een filmserie utbrengen en niet
    constant alle scifi film series cancellen, stelletje idioten

  11. #11

    Standaard

    Het zelfbouw idee is van de baan evenals om binnenkort nieuwe speakers aan te schaffen.
    Hoewel ik serieus getwijfeld heb over de Elac FS207.2 speakers, maarja wederom 1000 euro uitgeven......ik heb nu even andere prioriteiten.

  12. #12
    SexyBabeXv
    Guest

    Standaard

    nice

  13. #13

    Standaard

    Jammer dat je projektje van de baan is
    Zelf heb ik ook de Elac's 207A met center 201A, klinkt echt geweldig. Wil als surround er ook nog een keer de 203A's bij maar vanwege plaatsgebrek lukt dat nog even niet.
    Ik heb ze op een Onkyo 605 en ben echt onder de indruk.

    Rens.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •