Pagina 78 van 102 EersteEerste ... 286874757677787980818288 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.926 tot 1.950 van 2541 worden weergegeven.
  1. #1926

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Een beetje ruimdenkend mens die het ergens niet mee eens qua eigen mening zal alsnog respect moeten hebben voor andermans voorkeuren
    Hmm lees bovenstaande nog eens en dan onderstaande:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Lol .. die hard 4.0 verkiezen boven the dark knight, dan is er echt serieus iets aan de hand met je denkvermogen
    Spreek je jezelf nu niet een klein beetje tegen?

  2. #1927

    Standaard

    Waarom zijn de mensen die TDK een goeie film vinden een kudde schapen ? Tis toch een persoonlijke mening of je hem goed vindt of niet ? Denk je nou echt dat iedereen hier mee loopt te blaten dat die film zo goed is terwijl ze hem eigenlijk niks aan vinden ? Tuurlijk zul je altijd mensen tussen hebben die gaan zeiken om dingen. Dat zul je ALTIJD hebben bij elke film.

    Maar het neemt niet het feit weg dat deze film al zoveel heeft opgebracht, zonder nerds en geeks met lightsabers die dagen in een slaapzak voor de bios slapen, om een premiere bij te wonen en dan nog 11 keer gaan. Of huilende meisjes die een film over een boot keer op keer zien, voor 1 bepaalde personage die dood gaat.
    I need your clothes, your boots and your motorcycle...

  3. #1928

    Standaard

    Mijn excuses daarvoor, echter neemt niet weg dat DH4 en TDK totaal niet met elkaar te vergelijken zijn.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  4. #1929

    Standaard

    Als je de film goed vind ben je een kudde schaap, vind je de film niet leuk dan ben je een dwarsligger...........het is ook nooit goed

  5. #1930

    Standaard

    Voor de mensen die The Dark Knight niet goed vinden, je kan altijd Batman Forever of Batman & Robin opleggen, die heeft van alles een beetje, humor, aktie, snoepkleuren, batcheque's, softige villians die proberen grappig te doen, ... En vooral TEPELS. Dus misschien na het zien van deze films dat je deze zelfs beter zal vinden dan DH4 :razz:

    Ik ben al sinds dat ik een jaar of 6-7 was een grote Batmanfan en volgde dan ook alles die op tv was van Batman en voor mij is The Dark Knight gewoon letterlijk een natte droom, hoe je zo'n personage van een comic op die manier op het groot scherm kunt toveren met hedendaagse feiten vind ik geweldig, en Nolan die niet gewoon van die lame villains neerzet maar echt de onderwereld van Gotham laat zien vind ik geweldig. TDK heeft misschien zijn gebreken, dat heeft iedere film maar om nu te zeggen dat deze zo slecht is dat is dan gewoon omdat je een Batman hater bent lijkt me of niet houdt van dit soort films met maffia en shit.
    Laatst aangepast door freaky : 05-08-2008 om 14:24
    BD (1243) What i Watch

  6. #1931

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    Voor de mensen die The Dark Knight niet goed vinden, je kan altijd Batman Forever of Batman & Robin opleggen, die heeft van alles een beetje, humor, aktie, snoepkleuren, batcheque's, softige villians die proberen grappig te doen, ... En vooral TEPELS. Dus misschien na het zien van deze films dat je deze zelfs beter zal vinden dan DH4 :razz:
    En voor diegenen die The Dark Knight wel goed vinden; Je kunt nog altijd een Michael Bay-film opzetten. Hoef je ook niet veel na te denken en kun je ook veel roepen dat het allemaal 'kei-vet' en origineel is.

    Of zullen we de discussie toch maar een beetje minder in het belachelijke trekken...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    maar om nu te zeggen dat deze zo slecht is dat is dan gewoon omdat je een Batman hater bent lijkt me of niet houdt van dit soort films met maffia en shit.
    'Dit soort films met maffia en shit'. Wat een referentiekader.

    Ik zie weinig Batman-haters in deze thread. Wel mensen die de film met iets meer relativeringsvermogen bekijken, of die gewoon wat kritischer zijn, of die de film niet 'ligt', maar weinig mensen die zichzelf Batman-hater noemen. Bovendien zijn er -ondanks het feit dat niet iedereen laaiend enthousiast is- maar bar weinig mensen die de film een onvoldoende geven. Wel een aantal mensen die lager dan een 9 of 8 uitkomen. En zelfs dat blijkt slecht te verdragen voor sommige fundamentalistische Dark Knight-fans.
    Laatst aangepast door mark t : 05-08-2008 om 13:27
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  7. #1932

    Standaard

    Ik heb in mijn eerdere reactie de term kudde schapen niet gebruikt omdat ik vind dat het zo is, maar omdat ik reageerde op iemand die vond dat je alleen een eigen mening had als je hem anders vond dan de rest.

    Ik bedoelde niet dat iedereen die hem goed vind een kuddeschaap is, want ik vind de film zelf ook goed
    "I've seen things you people wouldn't believe."

  8. #1933

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem Bekijk bericht
    Goed om te zien zien dat er ook nog mensen met een eigen mening zijn hier.
    Ik ben het er volledig mee eens en heb er niets aan te te voegen.
    Dus mensen hebben alleen een eigen mening als ze het met jou eens zijn

    Wordt de vakantie wat lang ofzo, je kan het topic van een film die je niet zo goed vond precies niet loslaten.

  9. #1934

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    En voor diegenen die The Dark Knight wel goed vinden; Je kunt nog altijd een Michael Bay-film opzetten. Hoef je ook niet veel na te denken en kun je ook veel roepen dat het allemaal 'kei-vet' en origineel is.
    Dark Knight vergelijken met een Michael Bay film is echt wel belachelijk hoor.
    BD (1243) What i Watch

  10. #1935

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Ik kan me wel in je mening vinden, maar niet in je cijfer. Een 4.0 (op een schaal van 10 neem ik aan?) is in mijn optiek niet matig, maar gewoon een hele dikke onvoldoende!

    Een paar dagen geleden heb ik zelf ook een stukje geschreven met een paar kritische kanttekeningen over de film, maar hem met een 4.0 beoordelen vind ik dan persoonlijk weer een net een tikkie te ver de andere kant uitschieten. Daarvoor zat er toch ook teveel kwaliteit in de film. Zelf ben ik geen Batman-fan, maar wel kon ik hem als een degelijke superhelden-/actiefilm waarderen, inclusief zijn gebreken die sommigen er kennelijk niet in (willen of kunnen) zien. Een 7.5 vond ik zelf wel op z'n plaats. Geen meesterwerk, maar ook geen wanproduct. Volgens mij sta ik hier nog redelijk alleen in...de meesten vinden hem óf briljant óf slecht.
    Ik denk eerder dat de meerderheid van de mensen uitkomt op een score tussen 7 en 9 op 10, misschien dat de mensen die hem of geniaal of slecht vinden meer opvallen dan

    Ondanks dat ik zelf één van de mensen ben die de film een 10/10 waard vond begrijp ik volledig dat er een aantal onvolmaaktheden aan de film zijn waardoor de meeste mensen waarschijnlijk op een iets lagere score uitkomen (ik beoordeel zelf gewoon op mijn eigen beleving van de film, niet op technische perfectie). Maar zoals je zelf aangeeft, onvoldoende scores voor deze film is toch wat te ver gaan, of je moet een héél ander idee hebben van wat een goede film is ten opzichte van de meeste mensen.

  11. #1936

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Dus mensen hebben alleen een eigen mening als ze het met jou eens zijn

    Wordt de vakantie wat lang ofzo, je kan het topic van een film die je niet zo goed vond precies niet loslaten.

    Don't feed the trolls!

  12. #1937

    Standaard

    Heb de film gisteren voor de tweede keer gezien en hij was weer zeer goed.
    Geen 10 waard (dat zijn voor mij nog maar 4 films tot nu toe) maar wel een dikke 9 / 10.
    Eerst vond ik de overgang van Dent naar Two-Face ook iets te snel gaan. Maar na het nog eens gezien te hebben kwam het zeker wel geloofwaardiger over.


    Hij waarschuwde Gorden al dat hij corrupte mensen had in zijn afdeling. Is daarna na de achteraf 'gefakte' moord van Gorden al bijna in staat om een mannetje van The Joker te vermoorden. Dan wordt door de schuld van diezelfde corrupte mensen van Gorden (en The joker natuurlijk) zijn grote liefde vermoord. Hij verbrand zelf de hele linkerkant van zijn lichaam en als klap op de vuurpijl komt de schuldige van dit alles ook nog eens even langs voor een 'gesprekje'. Nou, ik zou dan ook wel behoorlijk doordraaien denk.


    Wat ik persoonlijk wel wat minder vond was Maggie Gyllenhaal, dan vond ik Katie Holmes misschien nog wel beter en het was ook beter geweest voor de continuiteit.
    En persoonlijk vond ik de soundtrack van BB beter.

    Maar voor de rest Toppie
    The horror...the horror...

  13. #1938

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Dus mensen hebben alleen een eigen mening als ze het met jou eens zijn

    Wordt de vakantie wat lang ofzo, je kan het topic van een film die je niet zo goed vond precies niet loslaten.
    Nou zo stellig bedoel ik het niet, dat zou wat kort door de bocht zijn idd. Vakantie moet nog beginnen, dan ben ik hier nog veel meer te vinden hahaha.
    Beetje reuring kan geen kwaad ......
    Laatst aangepast door Sjeisbroochem : 05-08-2008 om 14:50

  14. #1939

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door intexor Bekijk bericht
    Ik denk eerder dat de meerderheid van de mensen uitkomt op een score tussen 7 en 9 op 10, misschien dat de mensen die hem of geniaal of slecht vinden meer opvallen dan
    Kijk hier maar eens naar dan

    Terecht of niet, het meerendeel ziet hier kennelijk een perfecte (lees: foutloze) film in, gezien het aantal maximale scores. Hij staat hoger dan bijvoorbeeld een Lord of the Rings, een Godfather, een Star Wars, een Once upon a time in the West etc.
    Dat schiet naar mijn mening dus wel een beetje door allemaal en is voor mij onbegrijpelijk. Kortom, er lijkt me op dit moment duidelijk sprake van een hype...of zie ik dat nou verkeerd
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  15. #1940

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Kijk hier maar eens naar dan

    Terecht of niet, het meerendeel ziet hier kennelijk een perfecte (lees: foutloze) film in, gezien het aantal maximale scores. Hij staat hoger dan bijvoorbeeld een Lord of the Rings, een Godfather, een Star Wars, een Once upon a time in the West etc.
    Dat schiet naar mijn mening dus wel een beetje door allemaal en is voor mij onbegrijpelijk. Kortom, er lijkt me op dit moment duidelijk sprake van een hype...of zie ik dat nou verkeerd
    Ja okay ik ben mij er van bewust dat op IMDB de rating een beetje belachelijk hoog is, al mag de film van mij gerust wel in de top 250 staan. Dat moet je natuurlijk niet met een korrel maar een berg zout nemen omdat er een hoop fanboys zijn die de film dagelijks een 10 geven (maar evenzeer fans van Godfather / Shawshank Redemption die de film dagelijks een 1 geven). Maar kijk bijv. naar WhatIWatch, de filmlijstjes-site die heel wat mensen op dit forum gebruiken, daar bevindt het merendeel van de scores zich wel tussen de 7 en 9 op 10 (en komt men uit op een gemiddelde van 8.8/10, wat goed is maar niet genoeg voor de top 10 van de site). Het gaat natuurlijk om een kleinere groep van mensen dan op IMDB, maar geeft volgens mij wel een objectiever beeld van hoe deze film door filmliefhebbers beoordeeld wordt.

    Opvallend is iets dat ik op het IMDB-forum van The Dark Knight las: iemand had uitgerekend wat het gemiddelde van de eerste 3 films in de top 250 zou zijn als je de 1'en en 10'en buiten beschouwing laat. Resultaat was dat The Dark Knight nog altijd voor The Godfather en The Shawshank Redemption eindigde. De logica achter de rekenoefening is niet helemaal perfect (aangezien je ook 10'en buiten beschouwing laat van mensen die terecht vinden dat één van deze 3 films dat verdient), maar het is toch wel opvallend dat ook zonder de extreme scores The Dark Knight het op IMDB zeer goed doet.

    Kortom er is zeker een hype gaande en na verloop van tijd zal de film wel van de nr. 1 positie op IMDB verdwijnen, maar het is ook niet louter een hype, veel mensen vinden dit gewoon écht een goede film ongeacht of het die hard Batman-fans zijn of niet. Beste bewijs daarvan lijkt me dat ook de critici op Rottentomatoes voor 94% een positieve review afleveren met een gemiddeld cijfer van 8.5/10, en dat zou niet het geval zijn als deze film enkel maar een hype was.

  16. #1941

    Standaard

    In mijn ogen is het ook geen perfecte film, maar het is wel de eerste echt goede/vermakelijke/spannende/specaculaire film/blockbuster die ik sinds LOTR in de bioscoop heb gezien, een behoorlijke impact had hij dus wel degelijk op mij.

    9/10 is dan ook zeer verdient in mijn ogen. Film is namelijk ook een belevenis.


  17. #1942

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem Bekijk bericht
    Lezen? Dat doen ze hier over het algemeen niet. Kapittelen wel.
    En huilen natuurlijk als je het niet eens bent met hun mening. Maar goed, er zitten dan ook veel jeugdige betweterige kereltjes hier.
    Hoe oud ben je eigenlijk, Sjeis?

  18. #1943

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Hoe oud ben je eigenlijk, Sjeis?
    Mijn leeftijd is net zo hoog als jouw IQ knul.

  19. #1944

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem Bekijk bericht
    Mijn leeftijd is net zo hoog als jouw IQ knul.
    138 dus. Netjes, vent. Gefeliciteerd. Prima dat je een andere mening hebt, maar je hoeft anderen nog niet te gaan schofferen. Kan me niet herinneren dat ik een eerdere opmerking naar jou heb gemaakt, maar wil anders wel meespelen, hoor.

    Voeg me maar bij de laatste reactie van Daan in dit topic. Ben daar wel mee eens.

  20. #1945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem Bekijk bericht
    Mijn leeftijd is net zo hoog als jouw IQ knul.
    Ik merk het. De aftakeling (vooral die van je filmsmaak) is al begonnen.
    Laatst aangepast door FrankMiller : 05-08-2008 om 20:27

  21. #1946

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door FrankMiller Bekijk bericht
    Ik merk het. De aftakeling (vooral die van je filmsmaak) is al begonnen.
    Vond zelf echter wel hartverwarmend om weer eens knul te worden genoemd... Nu ik tegen de 30 begin te lopen.... :razz:

    Maar goed, van opa Sjeis kan ik 't hebben.

  22. #1947

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    138 dus. Netjes, vent. Gefeliciteerd. Prima dat je een andere mening hebt, maar je hoeft anderen nog niet te gaan schofferen. Kan me niet herinneren dat ik een eerdere opmerking naar jou heb gemaakt, maar wil anders wel meespelen, hoor.
    hahaha 138 -lol-

    Laat ik het zo zeggen wat heeft mijn leeftijd er volgens jou mee te maken?

  23. #1948

    Standaard

    met je kinderachtige gedrag misschien?

    en nee dit heeft niks te maken met je eigen mening hebben over een film...


  24. #1949

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    In mijn ogen is het ook geen perfecte film, maar het is wel de eerste echt goede/vermakelijke/spannende/specaculaire film/blockbuster die ik sinds LOTR in de bioscoop heb gezien, een behoorlijke impact had hij dus wel degelijk op mij.

    9/10 is dan ook zeer verdient in mijn ogen. Film is namelijk ook een belevenis.
    Kan mijn helemaal in bovenstaande vinden. Veel mensen typen/zeggen hier dat het niet de perfecte film is en niet snappen het cijfer op imdb. Maar dan vergelijk je deze film met klassiekers als Once upon a time in the west, godfather, etc.

    Vergelijk de film met alle andere comic-verfilmingen en dan is TDK één van de beste comic verfilmingen die er is. Maar het is zeker niet de beste film. Misschien moet IMDB daarin verschillen gaan aanbrengen. Maar waarom je ergeren aan een lijstje???

    By the way: Die Hard 4.0 beter als TDK? Dat is een grapje, dat moet, dat kun je gewoon niet serieus menen en zeggen I AM serious....

  25. #1950

    Standaard

    Why so serious?

    Maar jongens, geen ruzie maken.
    Ik ken zelfs iemand die Epic Movie goed vindt en die kan je daar niet vanaf praten, dus probeer het ook niet met felle discussies, 't heeft toch geen zin.
    DH 4 heb ik niet gezien, maar ik weet nu al dat TDK (in IMAX gezien) mijn inziens beter is.

    Maar elk mens interpreteert zaken weer anders en ik ben het met jullie eens dat sommigen dat op een hele vreemde manier doen, maar je kan zo'n iemand niet hersenspoelen met andersmans denken, tenzij diegene bereid is om mee te gaan in argumenten die jullie geven, maar dat is dus niet het geval.

    Kijk, als het over ware feiten gaat, dan kan je er best op doorhameren.

    Achja, Yippie-ka-yee Motherfu... PANG (PG-13) is toch ook vermakelijk?
    Sommigen hebben liever plat actievermaak, wat overgens ook leuk kan zijn, maar Nolan heeft een actiefilm met meer diepgang gemaakt, wat dus niet bij iedereen in de smaak valt...

Pagina 78 van 102 EersteEerste ... 286874757677787980818288 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •