Pagina 99 van 102 EersteEerste ... 49899596979899100101102 LaatsteLaatste
De resultaten 2.451 tot 2.475 van 2541 worden weergegeven.
  1. #2451

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Mja overdrijven is ook een vak..
    Overdrijf ik?
    "If a man can bridge the gap between life and death. I mean, if he can live on after he has died, then maybe he was a great man."
    ~James Dean

  2. #2452

    Standaard

    Nee, de awards voor Heath Nogal opgeblazen,zeker een hele goede performance neer gezet in The Dark Knight maar terzijde is het wel een beetje te overdreven om in zoveel categories genomineerd te zijn & wins..maar dat is mijn opvatting

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  3. #2453

    Standaard

    Naja, hij is eigenlijk maar in één categorie echt genomineerd Alleen bij behoorlijk wat awards Als de ene organisatie hem een award heeft toegekend, is nog geen reden voor een andere organisatie om dat niet te doen


  4. #2454

    Standaard

    Ik heb'm nu al meermaals op BR gezien, na'm ook in de bios te hebben gezien deze zomer en ik blijf erbij, leuke, goede film maar toch verschrikkelijk overhyped. Begrijp me niet verkeerd, ik vermaak me er uitstekend mee, en als superhero film kan ie zeker tellen maar er zitten toch veel dingen in waar ik me aan 'stoorde"

    Vooral het einde met die twee schepen die met explosieven geladen zijn. Dat typische de mens is uiteindelijk toch zo braaf om elkaar niet op te blazen gedoe irriteerde me flink, erg voorspelbaar en te hollywood. Toegegeven, het lijkt me ook niet makkelijk om verantwoordelijk te zijn voor de dood van honderden mensen, maar je gaat me niet vertellen dat er in zo'n panieksituatie echt niemand op beide boten is die toch doordraait en de andere laat exploderen. Nee, echt zo'n voorspelbaar, alle mensen zijn goed gedoe, daar heb ik het niet zo voor.

    Verder waren er nog veel 'toevalligheden' zoals de scene waarin The Joker achter Harvey aangaat, dan wordt de politiehelikopter neergehaald dmv opgespannen kabels tussen twee gebouwen. Toevallig zitten die handlangers net in de goede straat (ok, ik kan nog wel min of meer geloven dat The Joker de route had uitgestippeld en de truck liet gaan in de richting die hij wou,met behulp van die brandende brandweerwagen bijv) en dan ook natuurlijk net op de goede hoogte. Zowiezo mogen heli's niet onder de gebouwlijn vliegen, dus dat klopte al niet, en ja, dan kan je wel zeggen, filmrealisme, maar als je het over een realistische boeg wil gooien moet je zien dat zo'n dingen ook kloppen.

    Natuurlijk was heel dat Gordon subplot dat hieraan voorafging ook al wat vergezocht. Iedereen denkt dat ie dood is, maar toch werkt 'zijn samenwerking met de rest van het korps en batman plannetje tot in de details." Het lijkt wel of ie in de toekomst kon zien hoe het perfect ging lopen. Niemand die zich afvraagt wie die onbekende chauffeur is?

    Ook de aanslag op de burgemeester vond ik wat te veel 'toevallig' Bruce Wayne staat natuurlijk net op het moment dat de aanslag wordt gepleegd aan dat raampje met die timer zodat de sniper hierop schiet. Ok, ook zonder Bruce had dat gebeurd geweest maar toch.

    Dan heb je nog het feit dat The Joker, weliswaar zonder make-up mee in het vuurpeleton staat. Niemand die'm herkent? Zijn gezicht staat toch vol littekens en zijn overbekende 'smile' was duidelijk zichtbaar.

    Wanneer Harvey die handlanger die mee de aanslag pleegde meeneemt in de ambulance ter ondervraging vindt Batman'm zonder enig probleem. Gotham lijkt me geen klein dorpje dus hoe wist ie in godsnaam waar te zoeken?

    Nadat The Joker binnenvalt op het feestje van Bruce op zoek naar Harvey, gooit ie Rachel door het raam, Batman erachteraan, redt haar, en dan stopt de scene. Wat gebeurt er verder met The Joker? Laat Batman die zomaar gezellig alleen met al de gasten op het feest? Vertrekt The Joker zelf ook gewoon zomaar?


    en zo zijn er nog wel meer dingen.

    Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een heel goede film, een van de betere comicverfilmingen ooit, maar er zijn toch ook veel dingen aan deze film die toch niet zo meesterlijk zijn als veel mensen de film afdoen. Ik durf zelfs te stellen dat zulke punten in andere films veel strenger zouden worden aangepakt, terwijl ik het gevoel heb dat men met TDK (mss mede omwille van Heath's dood en de daaropvolgende 'hype") af en toe een oogje dichtkneep.
    Homer Simpson: Haha, look at this funny country...U R Gay!!

    Austin Powers: That's Dr. Evil's cat...
    Vanessa: How can you tell?
    Austin Powers: I never forget a pussy...

    PSN-id: King_Kendorjia

  5. #2455

    Standaard

    Dat vind ik toch echt al hele kleine details die je nu opsomt, dat doet voor mij niets af aan een uitstekende filmervaring. Alles je laatste punt is inderdaad regelmatig genoemd, en het klopt inderdaad dat die scène wat vreemd eindigt.
    Overigens is het nogal vreemd om iedereen die positiever over de film is, maar te beschuldigen van 'meelopen met de hype', vind je ook niet?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #2456

    Standaard

    Nee hoor, want ik vind zeker niet iedereen die de film goed vindt meelopen met de hype, en dat zeg ik ook niet. Veel mensen vinden het een steengoede film, en dat is zeker terecht, en smaken verschillen zeker, maar ik weet ook zeker dat er wel mensen zijn, die wel meelopen met de hype, en ik heb echt het gevoel dat mede door die massale belangstelling, deze film gewoon een beetje te 'lief' is behandeld. Want eender welke andere film zou op dingen die ik aanhaalde (en het zijn er maar enkele) wel puntjes van commentaar krijgen (daarom niet meteen negatieve review) en dat heb ik bij TDK niet gezien. Er zitten gewoon plotgewijs toch enkele dingen in die een beetje los aan elkaar hangen.

    Ok, de dingen die ik opnoemde zijn inderdaad geen wereldschokkende dingen, maar het viel me meteen op bij de eerste kijkbeurt in de bios, en nu later zelfs nog meer. En al die dingen samen zorgen er toch voor dat het verhaal van TDK af en toe flink rommelt en dat je zelf ook wat de ogen af en toe moet dichtknijpen. Dat maakt het zeker geen slechte film, integendeel, hij is gewoon ijzersterk. Maar absoluut geen meesterwerk, imo. Ik heb in geen enkele recensie echt 'kritiek' gezien over zulke punten, terwijl een Iron Man bijvoorbeeld, wat ik ook een zeer geslaagde comic verfilming vind, wel wat kritiek kreeg over het plot bij momenten enz. En dan denk ik af en toe wel eens van tja... is dit nu echt eerlijk?

    Dat moet iedereen voor zich weten natuurlijk
    Laatst aangepast door Kendorjia : 29-01-2009 om 19:48
    Homer Simpson: Haha, look at this funny country...U R Gay!!

    Austin Powers: That's Dr. Evil's cat...
    Vanessa: How can you tell?
    Austin Powers: I never forget a pussy...

    PSN-id: King_Kendorjia

  7. #2457

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kendorjia Bekijk bericht
    Ok, de dingen die ik opnoemde zijn inderdaad geen wereldschokkende dingen, maar het viel me meteen op bij de eerste kijkbeurt in de bios, en nu later zelfs nog meer. En al die dingen samen zorgen er toch voor dat het verhaal van TDK af en toe flink rommelt en dat je zelf ook wat de ogen af en toe moet dichtknijpen.
    Helemaal mee eens. En dan noem je nog een flink aantal zwakke punten niet.

    Bovendien ben ik het met je eens dat een bovengemiddeld aantal mening wel erg ongenuanceerd positief is. Sinds de LOTR-trilogie is er geen film geweest waarbij het plaatsen van kritische noten (ook al leidt dat per saldo niet tot een negatief eindoordeel) zó gevoelig ligt. Er was vrij kort na het verschijnen van de film wel degelijk een criticus die zich negatief uitliet en daarbij z'n mening keurig onderbouwde. Hij werd meteen van snobisme beschuldigd -ook al hadden veel mensen die reageerden de film niet eens gezien. Er staat ergens in deze thread een link naar dat interview.

    Dark Knight heeft een mythische status gekregen waarbij je bij nadere beschouwing van met name het verhaal toch wel wat vraagtekens kunt zetten. De marketing-afdeling van Warner Bros heeft z'n werk goed gedaan.
    Laatst aangepast door mark t : 29-01-2009 om 21:13
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  8. #2458

    Standaard

    Ik zal het in ieder geval wel prettig vinden als de mensen om me heen me zouden loven ipv verguizen als ik dood ben. Jammer alleen dat dit een stuk minder gebeurt als je nog leeft . Dat is dan ook voor een deel de reden dat de film, en dan metname de vertolking van the Joker, zo geloofd wordt, en in het geheel niet onterecht in dit geval. Daarbij mogen jullie me een film noemen waar echt alles klopt... laten we het houden op een dichterlijke vrijheid maar dan voor films. Ik weiger dan ook voor mezelf een filmervaring te verpesten door er op een dergelijke manier naar te kijken (heb wel wat beters te doen). TDK pretendeert geen meesterwerk te zijn, het is gewoon een ijzersterke blockbuster/comicverfilming en daarin slaagt de film met vlag en wimpel. Misschien handiger als jullie "der ring des nibelungen" gaan analyseren, die film is meer gericht op publiek dat graag pretensieus en moralistich commenrtaar levert ;p. Maar zonder gekheid, een filmervaring is iets persoonlijks en ik vraag me af of het analyseren van een film bijdraagt aan het kijkgenot.
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  9. #2459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door CrimsoNl Bekijk bericht
    Daarbij mogen jullie me een film noemen waar echt alles klopt... laten we het houden op een dichterlijke vrijheid maar dan voor films. Ik weiger dan ook voor mezelf een filmervaring te verpesten door er op een dergelijke manier naar te kijken (heb wel wat beters te doen). TDK pretendeert geen meesterwerk te zijn, het is gewoon een ijzersterke blockbuster/comicverfilming en daarin slaagt de film met vlag en wimpel. Misschien handiger als jullie "der ring des nibelungen" gaan analyseren, die film is meer gericht op publiek dat graag pretensieus en moralistich commenrtaar levert ;p. Maar zonder gekheid, een filmervaring is iets persoonlijks en ik vraag me af of het analyseren van een film bijdraagt aan het kijkgenot.
    En als de zwakheden in het verhaal je spontaan opvallen, zonder dat je de film diepgravend gaat analyseren? Dat je op andere films ook opmerkingen kunt maken, doet niets af aan het feit dat je ook op Dark Knight wel het een en ander kunt opmerken. Ik vraag me af wat dat met pretentieus en moralistisch te maken heeft...
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  10. #2460

    Standaard

    Misschien zijn de volgende signalen minder universeel dan ik dacht om aan te geven dat juist dat gedeelte van mijn "betoog" minder serieus bedoelt is;" ;p " & "Maar zonder gekheid".
    Het is allemaal niet zo belangrijk denk ik zo..., je kunt vast wel iemand blij maken met een maar 1 keer gedraaid BD-tje van The Dark Knight als je 'm niet nog een keer kunt verdragen te kijken..... Oh ja: En voor de mensen die denken dat Hollywood (of eigenlijk de hele filmindustrie, inclusief de oscars) te maken heeft met eerlijkheid.... Kom op zeg! It's entertainment. Dat ze maar zorgen dat de beeldkwaliteit goed is, en dan beslissen we zelf verder wel of een film de moeite waard is of niet.
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  11. #2461

    Standaard

    Waar maakt men zich nou druk om? Je kan het moeilijk de film zelf aanrekenen dat het populair is, en ik vind ook niet dat je het mensen kwalijk kan nemen dat ze het zo positief ontvangen.

    Ik vind het echt een non-issue. Als je zelf een goed onderbouwde mening kan vormen over de film wat doet de populariteit van de film dan nog toe.
    Ik zie dan ook niet wat het voor nut het heeft om op de zwakkere punten extra onder het licht te brengen als bewijs dat het overhyped is. Daar wordt de film echt niet minder populair door.

    Ik vind dat er wel het één en ander aan te merken is aan Titanic. Heeft het zin om me daar druk over te maken? Natuurlijk niet. Want het veranderd niet aan het feit dat het de best bezochte film aller tijden is, en aan mijn mening dat het niet zo'n goede film is.

    Over het algemeen is het toch helemaal niet erg dat men zo lyrisch is over The Dark Knight?

  12. #2462

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BobT Bekijk bericht
    Ik zie dan ook niet wat het voor nut het heeft om op de zwakkere punten extra onder het licht te brengen als bewijs dat het overhyped is. Daar wordt de film echt niet minder populair door.
    Wat is er mis met het onderbouwen van een mening? Ook al is die mening dat je film niet zo sterk vind als de overgrote meerderheid. Die zwakke punten worden over het algemeen niet genoemd om te onderbouwen dat de film overhyped is, maar om te onderbouwen waarom de film in de beleving van sommigen niet zo'n meesterkwerk is. Dat daar een discussie over ontstaat omdat veel mensen een andere mening hebben, is niet zo vreemd en zeker niet misplaatst in de sectie van het forum die gewijd is aan filmdiscussies.
    Laatst aangepast door mark t : 30-01-2009 om 08:03
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  13. #2463

    Standaard

    @mark t:
    Is de film "overhyped" of ben jij van mening dat dit zo is? Twee hele verschillende zaken. Verder kunnen we het er toch gewoon over eens zijn dat we het niet eens met elkaar zijn, toch? (why can't we all just get along?) En waarom steeds dat woord meesterwerk? Dat pretendeerd de film ook niet te zijn (2e keer)...
    Laatst aangepast door CrimsoNl : 30-01-2009 om 16:12
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  14. #2464

    Standaard

    Zucht, lezen is natuurlijk moeilijk he, niemand die zegt dat de film dat pretendeert te zijn, maar zo word ie, door (veel) mensen wel bekeken, wat hun goed recht is, terwijl ik, en mark, dat dus niet vinden.

    Blijkbaar mag dat niet, want jij komt hier meteen aanstormen met allerlei manieren om onze mening onderuit te halen. Iets wat wij niet hebben gedaan, of proberen te doen bij mensen die het net wel een goede film vinden. En dat gebeurt erg vaak bij deze film, jij bent nou net het bewijs van mijn hele post Je mag bijna niets negatiefs zeggen over de film of mensen gaan meteen in de aanval en proberen op alle mogelijk manieren hun geliefde film te verdedigen.

    Nogmaals, ik zeg helemaal niet dat het een slechte film is, integendeel, ik zeg ook niet dat mensen die er helemaal weg van zijn niets van films kennen of iets dergelijks. Wat jij dan zegt dat je de BR af en toe eens kan afspelen om iemand anders een plezier te doen komt over alsof ik die film zelf niet goed vind, of graag zie, wat gewoon complete onzin is. Vandaar opnieuw, lezen is moeilijk he. Ik heb al meermaals gezegd dat ik die film zeer zeker wel goed vind, en dat ik me er uitstekend mee heb vermaakt, maar dat wil echter niet zeggen dat die film zonder fouten is, en die fouten zag ik meteen, daar hoef ik de film helemaal niet voor te analyseren of diepgaang bekijken. Jij laat het klinken alsof ik op zoek ging naar de fouten, en dat was helemaal niet zo. Mijn vriendin, die helemaal geen filmfreak is, die er weinig van afweet en zich er niet echt in boeit, zat mee in de zaal en zij zei meteen na de film al tege mij, dat klopte ook niet echt he... (jaja ik hoor je al zagen, welke film is dat wel), iets wat de film zelf idd niet beweert, maar hoe hij wel wordt bekeken door de massa (grotendeels) en dat is hun goed recht, maar ik spring niet mee op die wagen. Is dat toegelaten? ja? mag ik, tof

    In ieder geval, we hebben inderdaad allemaal onze eigen mening en ik heb geen zin om hier ruzie te maken. Dat was ook de bedoeling helemaal niet, ik wou gewoon even zeggen dat ondanks dat het een steengoede film is, dat ik niet helemaal akkoord ben met de massale, bijna, verafgoding. Gewoon een goede comicverfilming die, in mijn ogen, een beetje te veel positieve aandacht krijgt, en dat komt volgens mij, toch, door de dood van Heath, overhyped is dan mss niet helemaal het juiste woord, maar eerder lichtjes overgewaardeerd dan. Dat is al. Je moet het niet bekijken net of ik vind die film afschuwelijk, the world isn't that black and white my padawan
    Homer Simpson: Haha, look at this funny country...U R Gay!!

    Austin Powers: That's Dr. Evil's cat...
    Vanessa: How can you tell?
    Austin Powers: I never forget a pussy...

    PSN-id: King_Kendorjia

  15. #2465

    Standaard

    Bijna iedereen die ik spreek weet überhaupt niet eens dat Heath overleden is, dus daar komt alle aandacht echt niet vandaan hoor, dat is toch echt aan de kwaliteit van de film zelf toe te schrijven (en de sublieme marketingcampagne natuurlijk!).
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  16. #2466

    Standaard

    Zucht, steun.... Lezen is schijnbaar inderdaad moeilijk. Er staat toch duidelijk dat we het eens kunnen zijn zonder het met elkaar eens te hoeven zijn. M.a.w. Jij, net als ik, mag uiteraard z'n eigen mening hebben. Ik snap dus ook niet de defensieve houding in je reactie. Wat mij betreft mag jij het laatste woord hebben als je daar behoefte aan hebt, ik was er al eerder klaar mee. Stay frosty!
    Laatst aangepast door CrimsoNl : 10-02-2009 om 20:21 Reden: even onderstreept
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

  17. #2467

    Standaard

    Sinds die moorden in dat kinderdagverblijf is het hier in België voor heel veel mensen blijkbaar taboe om The Joker een boeiend personage te vinden, of je wordt meteen als een soort psychopaat bekeken. Dank u, Kim De Gelder

    Je kan er ook de meest vergezochte theorieën over vinden, zoals dat Gelder een anagram is van Ledger, en de vader van Heath toevallig ook Kim heet. (hier bijvoorbeeld: http://www.nieuws.be/nieuws/Kim_De_G...7791e1d4.aspx). Toch wel grappig dat zo'n mensen niet zien dat hun verzinsels samenhangen met toevalligheden. Dus als The Joker door een andere acteur was gespeeld dan had De Gelder moeten wachten tot Ledger eens een psychopaat had gespeeld in een andere film voordat hij z'n gruweldaad kan plegen?

    Anyway, dat Joker-pak en masker zullen we dan maar niet bestellen voor bij carnaval, ik denk dat er problemen van zouden komen.

  18. #2468

    Standaard

    Het is gewoon net als de film Number 23 van Jim Carrey, dat is ook zo vergezocht.
    Ten eerste had die gast een zwart jas en rood geverfd haar, nou dat lijkt helemaal niet op the Joker.
    Die gast was gewoon gothic en daarom was die zo geschminkt.


    Four **** Trader & SafeTrader


  19. #2469

    Standaard

    Ik vond The Dark Knight maar een matige popcornfilm. Hoog popcorn gehalte, warrig onsamenhangend verhaal, vreemd tempo, aantal rare plotholes en vreemde plotwendingen.

    Leuk voor een avondje vermaak maar meer ook niet. Zeker geen DVD aanschaf.

    Ok bring on the forum police...!

  20. #2470

    Standaard

    Zoals je wilt, TATUTATUTATUTAU!
    Als je ook nog gaat zeggen dat je ''Wanted'' beter vond, dan breekt mijn klomp helemaal!

  21. #2471

    Standaard

    Wanted vond ik stuk-ken beter , zoals ik wel meer films beter vond dan TDK.

  22. #2472

    Standaard

    Pfffffff, dat meen je toch niet?
    Ga toch ratten met pindakaas eten!

    The Dark Knight staat zeker wel in mijn rijtje van de 10 beste actieknallers.

  23. #2473

    Standaard

    Nee natuurlijk meen ik dat niet Jaap!

    Wanted was misschien ietsje beter dan TDK maar niet veel. Eerlijk gezegd vond ik het allebei geen hoogvliegers. Maar in Wanted zat iig nog Angelina Jolie...

  24. #2474

    Standaard

    Al was haar personage meer een emotieloos stuk blik, dan kan je beter Changeling gaan kijken.

    Tuurlijk heb ik betere films dan The Dark Knight gezien, maar ik vind 'm echt 10 keer beter dan Wanted, bijna iedereen eigenlijk.

    Well, you know.... PANG, good evening, Sjeisbroochem!
    Do you know how i've got these scars?
    Because Dark Knight haters like you make me angry, so one of your guy's takes a knife and say's: NOW I WILL BE SERIOUS!

  25. #2475

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem Bekijk bericht
    Ik vond The Dark Knight maar een matige popcornfilm. Hoog popcorn gehalte, warrig onsamenhangend verhaal, vreemd tempo, aantal rare plotholes en vreemde plotwendingen.

    Leuk voor een avondje vermaak maar meer ook niet. Zeker geen DVD aanschaf.

    Ok bring on the forum police...!
    Een duidelijke mening... prima zo... Welke films in het genre (comics) zijn wel hoogvliegers volgens jou? Ben ik wel benieuwd naar.
    ...to start from scratch you first have to create a universe...

    Sony KDL 52Z4500 / Multiregion Oppo BDP-80 / Yamaha RX-V465 / Boston Acoustics A 360 - A 25 - A 225C / Cisco 8455DVB HD PVR / Marmitek IR Control8 / Logitech Harmony 300i / 401 Blu-Ray's / Laatste aanwinst: "Attack the Block"

Pagina 99 van 102 EersteEerste ... 49899596979899100101102 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •