Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 251 worden weergegeven.

Discussie: Rome (TV-serie)

  1. #1

    Standaard Rome (TV-serie)

    Ik wilde wat informatie over de Sopranos halen op de website van HBO en kwam daar toevallig de serie 'Rome' tegen.

    De trailer (die ook op de site te bekijken is) vond ik vrij indrukwekkend en aangezien HBO vaak goed werk afleverd op het gebied van tv-series vroeg ik me af of mensen misschien meer weten van deze serie.


  2. #2

    Standaard

    binnenkort te zien op canvas, dacht ik....

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank33_98
    binnenkort te zien op canvas, dacht ik....
    alleen canvas noemt het colloseum
    Every Man Dies,
    Not Every Man Really Lives

  4. #4

    Standaard

    Heb de serie vanaf het begin gevolgd en heb nu de eerste 7 episodes gezien.
    Ik had er denk iets meer van verwacht, in ieder geval meer veldslagen ofzo.
    [spoiler:54b15137c9]De laatste 2/3 episodes werd er naar een toegewerkt, maar werd uiteindelijk in 10sec afgehandeld.[/spoiler:54b15137c9]

    Verder veel sex en mooie kostuums 8)

  5. #5

    Standaard

    te zien vanaf maandag 31/10 op canvas : 22.00 uur
    en vanaf woensdag 2/11 op bbc2, ook 22 uur

  6. #6

    Standaard

    Als hij net zo goed is als I Claudius wordt het weer een nieuwe serie die ik aan schaf als hij op DVD uitkomt of is hij al op DVD?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Flash
    Heb de serie vanaf het begin gevolgd en heb nu de eerste 7 episodes gezien.
    Ik had er denk iets meer van verwacht, in ieder geval meer veldslagen ofzo.

    Verder veel sex en mooie kostuums 8)
    Dat staat ook in de beschrijving volgens mij...

    Maarja, de site van HBO: http://www.hbo.com/rome/

    En morgen gaan we allemaal kijken natuurlijk .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  8. #8

    Standaard

    Ik zie daar Utica staan of zie ik het verkeerd?

  9. #9

    Standaard

    Wat een enorm goede serie zeg. Zoals wel vaker met de serie's van HBO moet je er even inkomen maar dat loont dan ook wel. Vanavond de laatste aflevering downloaden en dan is het wachten op de dvd. Aflevering 11 was trouwens echt waanzinnig goed en deed de vechtscènes van Gladiator verbleken. Kan me bijna niet voorstellen dat de seizoens finale nog beter zal zijn. Hopen dat er ook een tweede seizoen komt. Ik zag dat i.v.m. de hoge kosten om deze serie te maken dat nog niet helemaal zeker is.

  10. #10

    Standaard

    vanaf 1 januari op SBS6
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  11. #11

    Standaard

    heel goede serie met veel goede acteurs. Er zijn inderdaad weinig veldslagen maar je krijgt wel een erg goed beeld van de Romeinse maatschappij. Echt fantastisch gemaakt.
    dvd collectie

    and all you touch and all you see is all you're life will ever be

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Movieholic
    vanaf 1 januari op SBS6
    Dan kan je em nog beter downloaden (persoonlijk weet ik niet precies waar), want SBS staat garant voor een verneukte versie (geen breedbeeld, reclame).

    Edit: Volgens mij is de serie wel breedbeeld op SBS, voor zover ik dat kan opmaken uit de voorfilmpjes. Maar reclame zal er zeker wel inzitten .
    People scare better when they're dying.
    Pioner DV-2850s | Pioneer VSX-416 | Eltax Universe 5.0 + Eltax Concept 400 (als Fronts) | Mivoc SW 1100A

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door slindenau
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Movieholic
    vanaf 1 januari op SBS6
    Dan kan je em nog beter downloaden, want SBS staat garant voor een verneukte versie (geen breedbeeld, reclame).
    iig zenden ze niet de gekuiste Britse versie uit, dat is al heel wat. Nadeel is dan dat de serie wat later op de avond wordt uitgezonden.

    zie dit bericht: http://www.nieuws.nl/99618
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

  14. #14

    Standaard

    Heb seizoen 1 op de harde schijf.

    Goede serie, kwam alleen beetje moeizaam opgang en toen ik er eenmaal 'inzat' was het alweer voorbij haha.

    Zeker de moeite waard om te kijken, vond hem alleen niet zo goed als sommige andere HBO-series.
    24, Everybody hates Chris, Family Guy, Lost, My name is Earl, The Office, Prison Break, Rescue Me, The Shield, Sleeper Cell,
    Sopranos, Spooks, The Unit, The Wire, Criminal Minds, Ultimate Force, House, Friday Night Lights, Heroes, Rome, Friends,
    South Park, Supernatural, The Dresden Files, Ncis, Naruto, Jag, Hell's Kitchen, Oz, The Simpsons, The Black Donnelly's, Avatar,
    Californication, Top Gear, Life, Terminator tscc, CSI ny, Monk. Bleach, Reaper.

  15. #15

    Standaard

    mag ik jullie een tip geven

    Ik studeer toevallg geschiedenis en AL mijn leraren zijn er van overtuigd dat deze serie "puur vermaak maar verder compleet niet historisch verantwoord" is.
    Om ze maar even letterlijk te quoten.
    "You're all going to die down here"
    "There is a CURE!"
    "I was beginning to worry"
    "She's wright, we are going to die down here"

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kuess
    mag ik jullie een tip geven

    Ik studeer toevallg geschiedenis en AL mijn leraren zijn er van overtuigd dat deze serie "puur vermaak maar verder compleet niet historisch verantwoord" is.
    Om ze maar even letterlijk te quoten.
    Tip terug: Films/(mini-)series zijn fictie. Als je een benadering van de historische correctheid wilt zien, dan kun je beter naar documentaires kijken. Ook al hebben die ook niet het patent op de eeuwige en volledige waarheid.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kuess
    mag ik jullie een tip geven

    Ik studeer toevallg geschiedenis en AL mijn leraren zijn er van overtuigd dat deze serie "puur vermaak maar verder compleet niet historisch verantwoord" is.
    Om ze maar even letterlijk te quoten.
    Tip terug: Films/(mini-)series zijn fictie. Als je een benadering van de historische correctheid wilt zien, dan kun je beter naar documentaires kijken. Ook al hebben die ook niet het patent op de eeuwige en volledige waarheid.
    goh werkelijk?
    "You're all going to die down here"
    "There is a CURE!"
    "I was beginning to worry"
    "She's wright, we are going to die down here"

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kuess
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kuess
    mag ik jullie een tip geven

    Ik studeer toevallg geschiedenis en AL mijn leraren zijn er van overtuigd dat deze serie "puur vermaak maar verder compleet niet historisch verantwoord" is.
    Tip terug: Films/(mini-)series zijn fictie.
    goh werkelijk?
    Da's dus zo'n beetje de strekking van mijn reactie op jouw tip. Minus m'n ietwat cynische verpakking.

    't Leek me namelijk nogal een open deur.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  19. #19

    Standaard

    Las gisteravond een stukje in de NRC over deze serie waarin deze met I Claudius wordt vergeleken. Een beetje appels met peren vergelijken naar mijn mening, maar het geeft wel aardig weer dat de serie Rome het hart mist dat in I Claudius gevormd werd door de boeken van Robert Graves.

    Er zijn volgens het artikel 4 versies van Rome:
    1. de 12 delige serie door HBO uitgezonden in de VS
    De serie zoals te zien op Canvas is dezelfde ongecensureerde versie.
    2. De serie zoals SBS 6 van 1 januari uitzendt wordt ingekort en gekuist omdat de eerste aflevering om 20.30 worden uitgezonden en de volgende afleveringen om 21.30 uur.
    3. De BBC versie, daar heeft men van de eerste drie afleveringen er 2 gemaakt. Dit tot woede van regisseur Michael Apted.
    4. De dvd versie die over een paar maanden in de VS uitkomt met meer seks en geweld.

    Zie NRC vrijdag pag. 22 voor hele artikel.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kaplan
    2. De serie zoals SBS 6 van 1 januari uitzendt wordt ingekort en gekuist omdat de eerste aflevering om 20.30 worden uitgezonden en de volgende afleveringen om 21.30 uur.
    Jammer. Ik dacht dat SBS de ongecensureerde versie zou uitzenden. Dan wacht ik toch maar een dvd-release af.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  21. #21

    Standaard

    Is er al iets bekend over een DVD?
    Bier.

  22. #22

    Standaard

    Ik ben best benieuwd naar deze serie, een budget van 100 miljoen zal best goed besteed zijn lijkt me. En dan hopelijk niet alleen aan kostuums en props maar ook aan een goed script!

  23. #23

    Standaard

    Bericht gewist door beheer. Illegale praktijken zijn out of the question!

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimspeedy
    Bericht gewist door beheer. Illegale praktijken zijn out of the question!
    Eh lijkt me niet zo handig hier je naam neer te zetten....

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel
    Ik ben best benieuwd naar deze serie, een budget van 100 miljoen zal best goed besteed zijn lijkt me. En dan hopelijk niet alleen aan kostuums en props maar ook aan een goed script!
    Ik ben ook erg benieuwd! Hopelijk hebben ze er iets moois van gemaakt...
    Four-Star Trader (236)

Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •