Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 251 worden weergegeven.

Discussie: Rome (TV-serie)

  1. #26

    Standaard

    Ik heb de video al ingesteld,van de week ff rustig voor gaan zitten om te kijken.Ben erg benieuwd.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  2. #27

    Standaard

    Ga vanavond zeker kijken. Ben erg nieuwschierig

  3. #28

    Standaard

    Ik heb vandaag ongeveer 15 minuten van de serie gezien en ik vind er niets aan. Het zal best een goed verhaal zijn, maar het onderwerp interesseerd me helemaal niets.
    Ik vind het net of ik naar educatief verantwoord SchoolTV zit te kijken. Ik houd absoluut niet van dit genre.
    Ik ben wel blij dat ik eindelijk een serie heb gevonden die ik verschrikkelijk vind. Dan hoef ik hier dus niet meer naar te kijken. Ik ben wel erg benieuwd naar die andere nieuwe serie: Medium. Dat lijkt mij wel weer leuk.
    Phoebe: Wrong things done for the right reason is still a wrong thing, our job is to protect the innocent, not punish the guilty

  4. #29

    Standaard

    Ik heb beide afleveringen vandaag gezien en ik moet zeggen het is wel een goed verhaal. Alleen echt te veel sex scenes. Die verpesten echt de serie helemaal.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kuess
    Ik studeer toevallig geschiedenis en AL mijn leraren zijn er van overtuigd dat deze serie "puur vermaak maar verder compleet niet historisch verantwoord" is.
    Om ze maar even letterlijk te quoten.
    Wel vreemd, want er hebben volgens de Making Of verscheidene historici meegewerkt aan deze serie om de Romeinse Tijd zo accuraat mogelijk weer te geven. Kennelijk zijn historici het ook niet altijd eens.
    Misschien waren de makers het ook zat om altijd alleen maar Romeinen in films en series te zien die slechts over eer, moed en deugdelijkheid spreken. Zo christelijk waren de Romeinen toch echt niet, een groot deel was gewoon belust op seks, macht en rijkdom.
    Of zijn het de geschiedkundige feiten die niet kloppen? Het maakt mij persoonlijk nooit zo veel uit als er wat karaktertrekjes gladgestreken worden of feiten geromantiseerd. Een film/serie moet toch op de eerste plaats verhaaltechnisch goed in elkaar zitten; historische correctheid is prettig, maar dat is voor mij niet het hoofddoel.
    Ik heb vroeger klassieke talen en geschiedenis gehad en was daarom behoorlijk geïnteresseerd in deze serie. En na de eerste twee afleveringen gezien te hebben ben ik zeker niet teleurgesteld. Puik acteerwerk, kinky sex, politieke steekspelletjes en heerlijke intriges. Wederom een topserie van HBO, en ik kijk dan ook al uit naar episode 3 volgende week.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  6. #31

    Standaard

    Zojuist de eerste twee afl. gezien en ik moet zeggen: Dat smaakt naar meer. Prachtig hoe het leven van de adel, soldaten en burgers in die tijd wordt weergegeven. Het doet erg realistisch en geloofwaardig aan. Ik ga zeker proberen deze serie te volgen, wellicht zelfs DVD aankoop.

  7. #32

    Standaard

    Ik heb hem opgenomen. Ik ga ze morgenavond kijken. Ik ben benieuwd.

  8. #33

    Standaard

    Ik heb het gisteren gezien op SBS6, ik ga deze serie zeker volgen maar aub SBS6........ kap niet zo abrupt met een programma alleen maar omdat Hart van Nederland er op moet komen
    "Van geluk naar ongeluk is een kleine stap, van ongeluk naar geluk is een lange weg"

  9. #34

    Standaard

    Heb het vandaag gemist. Hopelijk wordt het nog eens herhaald of er moet zo'n mooie boxset uitkomen. Net zoals bij BoB. Maar werden er vandaag niet twee afleveringen uitgezonden?
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  10. #35

    Standaard

    Ik probeer uit principe al geen films meer op SBS6 te kijken, omdat zij het nodig vinden om films soms te onderbreken met 35 minuten Hart van Nederland, Shownieuws en Piets Weerbericht. Drie á vier reclameblokken kan ik nog hebben, maar voor een filmliefhebber is dat regelrechte heiligschennis.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  11. #36

    Standaard

    Vond de eerste 2 afleveringen van Rome echt sterk!!
    Wordt voor mij een toppertje
    Marantz SR6004 | OPPO BDP-83 | Jbl Northridge E80 | Jbl Northridge E10 Surrounds | Jbl Northridge EC25 Center | BK XLS400 |

  12. #37

    Standaard

    Uitzending gemist, zeker geen herhaling(en)?

  13. #38

    Standaard

    Toppertje de eerste twee afleveringen. Goede sfeer.

  14. #39

    Standaard rome op sbs6 of via nieuwgroepen

    <info illegaal downloads verwijderd door beheer>
    Eigenlijk wil ik de ongekuiste versie met NL subs graag eens bezitten, en de uitzendingen van Canvas/Ketnet ontdekte ik pas gisteren.
    Maandagavond 2 januari komt op die Vlaamse zender deel 9 van 12, dus iedereen met een dvd recorder en/of een tv kaart in zijn pc kan hem "pakken", mits de kabelmaatschappij die zender doorgeeeft.
    Helaas is mijn kabel ontvangst (UPC) niet zo goed.......

  15. #40

    Standaard Re: rome op sbs6 of via nieuwgroepen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimspeedy
    <info illegaal downloads verwijderd door beheer>
    Eigenlijk wil ik de ongekuiste versie met NL subs graag eens bezitten, en de uitzendingen van Canvas/Ketnet ontdekte ik pas gisteren.
    Maandagavond 2 januari komt op die Vlaamse zender deel 9 van 12, dus iedereen met een dvd recorder en/of een tv kaart in zijn pc kan hem "pakken", mits de kabelmaatschappij die zender doorgeeeft.
    Helaas is mijn kabel ontvangst (UPC) niet zo goed........
    En wat zijn we weer strafbaar bezig!

  16. #41

    Standaard

    gisteren de eerste twee afleveringen gezien wel aardig maar kon op mij nog niet zo impact maken als band of brothers en 24 dus nog even afwachten of ik hem blijf kijken en op dvd aanschaf
    viel het jullie trouwen bij relclame blok 4 ofzo op dat er kwam te staan heel korte reclame minder als 2 minuten doet sbs dit wel vaker zo of was dat nou alleen maar

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tom van Abeelen
    gisteren de eerste twee afleveringen gezien wel aardig maar kon op mij nog niet zo impact maken als band of brothers en 24 dus nog even afwachten of ik hem blijf kijken en op dvd aanschaf
    viel het jullie trouwen bij relclame blok 4 ofzo op dat er kwam te staan heel korte reclame minder als 2 minuten doet sbs dit wel vaker zo of was dat nou alleen maar
    Zeker een leuke serie, leuke politieke spelletjes, ik hoop dat er nog wat meer geweld/veldslagen inkomen. Helaas kan ik normaal op zondag avond geen televisie kijken. Ik hoop dan ook dat deze snel op dvd uitkomt zodat ik hem helemaal kan gaan zien!
    Turn around and feel the vibe.....

  18. #43

    Standaard

    Wacht wel op een DVD release,die hopelyk wel 16:9 is
    forever you stay save and sound...........buried deep into the ground

  19. #44

    Standaard

    Ik neem alles wat film betreft van SBS6 altijd op, want ik moet niks van die reclames hebben, de volgende dag is het beter te behappen , je kande reclames en het hart van Nederland wat er vaak ook nog tussen staat doordraaien.
    Ik heb laatst een DVD over Julius Ceasar gekocht voor slechts 6 euro en 5.1 die zeer goed van kwaliteit was, het begon met een jonge Julius,die onder Sulla gearresteerd werd,en door Pompejus eigenlijk gered wordt, de zelfde Pompejus die hem later wou afserveren omdat hij na de Gallische oorlog te machtig werd.
    Dit is een drie uur durende miniserie die vlgs mij nog steeds te koop is.
    Ik vond die Julius Ceasar eigenlijk beter lijken op het beeld wat je van hem hebt.
    Maar ik ga zeker de serie Rome aanschaffen als hij er is, en wel origineel, ik moet niks van namaak heben, want daar heb ik slechte ervaringen mee, vaak is de kwaliteit van de illegale kopie er ook naar.
    Zo duur zijn DVD's nu ook niet alleen moet je wat geduld hebben, tot ze wat langer op de markt zijn en ze wat goedkoper worden.

  20. #45

    Standaard

    Maar dat er in geknipt is in de serie was wel duidelijk. Gisteren was er voor de 2 afleveringen ook nog een Making Of te zien en daar werden wat scenes uitgelegd met hele andere zinnen dan in de aflevering zelf.
    Voorbeeld:

    [spoiler:6f4476be1b]Making of: Als je mijn zoon niet terug vindt steek ik alle twee je ogen uit o.i.d.
    In de aflevering: Als je mijn zoon niet vind maak ik kralen van je ogen[/spoiler:6f4476be1b]

    En zo waren er nog wat van die zinnen.
    Jammer maar vond het niet echt storend. Het verhaal lijdt er immers niet onder.
    Marantz SR6004 | OPPO BDP-83 | Jbl Northridge E80 | Jbl Northridge E10 Surrounds | Jbl Northridge EC25 Center | BK XLS400 |

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cocheese
    [spoiler:62172a8340]In de aflevering: Als je mijn zoon niet vind maak ik kralen van je ogen[/spoiler:62172a8340]
    Het dreigement was ietwat grover. De letterlijke formulering weet ik niet meer, maar het kwam erop neer dat ze haar slaaf maande [spoiler:62172a8340]haar zoon goed te bewaken, en anders zou ze kralen van de ogen van z'n kinderen maken[/spoiler:62172a8340].
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Ik heb de video al ingesteld,van de week ff rustig voor gaan zitten om te kijken.Ben erg benieuwd.
    Net de twee afleveringen van gisteren gezien,viel me zeker niet tegen,ga hem wel verder volgen,denk dat het alleen maar beterder gaat worden.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  23. #48

    Standaard

    De serie staat bekend om de realistische vecht- en sex scenes. Alleen is er in de Amerikaans versie behoorlijk geknipt, zoals ook wel te verwachten is van een ó zo preuts Amerika.
    Maar... zo zei SBS6... zullen zij de ongecensureerde versie uitzenden. Maar in de TV-gids viel mij iets op: een keuring van 12 jaar en ouder(!). En dat vond ik al niet kloppen.
    Ik heb gisteravond naar deze eerste twee afleveringen zitten kijken en mijn verwachtingen waren ook torenhoog, maar uiteindelijk viel het bar tegen. De zogenaamde vecht- en sex scenes waren helemaal niet zo wereldschokkend als dat men deed vermoeden. Je kon duidelijk zien dat er in de sex-scenes was geknipt: als het 'spannend' begon te worden werd het vervolgens abrupt afgebroken en waren ze al klaar. Ik kan me voorstellen dat dit voor jongetjes van 12 best wel erotisch is, maar voor mensen van boven de 16? Die zijn toch echt wel wat meer gewend! Een gemiddeld erotisch SBS6 programma is al veel heftiger dan dat slappe gedoe wat ik te zien kreeg.
    En wat dacht je van de vecht scenes? Door al dat geknip zag het er zo ongelofelijk nep uit, dat het wel een low-budget film leek!...

    Wat nou 'realistisch'?!

    Nu blijkt ook inderdaad dat het om een gekuisde versie gaat, zoals ze bij RTL boulevard lieten weten. Nu begrijp ik ook waarom de uitzending zo overspoeld werd met ellenlange reclame tussendoor. Om de havenklap was er weer een 'onderbreking' - natuurlijk om de sterk ingekorte versie te compenseren.

    Heeft SBS6 hier goed aan gedaan? Nee! Dat hebben ze zeker niet. Op dit punt hebben ze wat mij betreft gefaald. Ze beloven de kijkers heel wat, maar uiteindelijk maken ze je blij met een dooie mus.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nextgen
    De serie staat bekend om de realistische vecht- en sex scenes. Alleen is er in de Amerikaans versie behoorlijk geknipt, zoals ook wel te verwachten is van een ó zo preuts Amerika.
    Maar... zo zei SBS6... zullen zij de ongecensureerde versie uitzenden. Maar in de TV-gids viel mij iets op: een keuring van 12 jaar en ouder(!). En dat vond ik al niet kloppen.
    Ik heb gisteravond naar deze eerste twee afleveringen zitten kijken en mijn verwachtingen waren ook torenhoog, maar uiteindelijk viel het bar tegen. De zogenaamde vecht- en sex scenes waren helemaal niet zo wereldschokkend als dat men deed vermoeden. Je kon duidelijk zien dat er in de sex-scenes was geknipt: als het 'spannend' begon te worden werd het vervolgens abrupt afgebroken en waren ze al klaar. Ik kan me voorstellen dat dit voor jongetjes van 12 best wel erotisch is, maar voor mensen van boven de 16? Die zijn toch echt wel wat meer gewend! Een gemiddeld erotisch SBS6 programma is al veel heftiger dan dat slappe gedoe wat ik te zien kreeg.
    En wat dacht je van de vecht scenes? Door al dat geknip zag het er zo ongelofelijk nep uit, dat het wel een low-budget film leek!...

    Wat nou 'realistisch'?!

    Nu blijkt ook inderdaad dat het om een gekuisde versie gaat, zoals ze bij RTL boulevard lieten weten. Nu begrijp ik ook waarom de uitzending zo overspoeld werd met ellenlange reclame tussendoor. Om de havenklap was er weer een 'onderbreking' - natuurlijk om de sterk ingekorte versie te compenseren.

    Heeft SBS6 hier goed aan gedaan? Nee! Dat hebben ze zeker niet. Op dit punt hebben ze wat mij betreft gefaald. Ze beloven de kijkers heel wat, maar uiteindelijk maken ze je blij met een dooie mus.
    De serie staat bekend om z,n accuraatheid.Een serie hoeft ook niet alleen om sex/vecht scenes te draaien,die tiet meer of minder maak ook niet echt uit,het verhaal word boeiend gebracht,ik vind dat SBS6 niet gefaald heeft want nu krijg je de kans om een indruk van de serie te krijgen alsvorens hem op dvd te kopen.De serie is pas bij deel 2,kijk nog is tot deel 6 zou ik zeggen.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  25. #50

    Standaard

    Had ik dat nou goed gezien gisteren dat de reclame maar 2 minuten duurde? Had even een snel een stukje meegepikt van de serie en toen stond er bij de start van de reclame 2 minuten. Zou niet verkeerd zijn als dit altijd was.

Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •