Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 79 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DFW: 'Filmpakker' DVD's als antwoord op piraterij

    DFW: 'Filmpakker' DVD's als antwoord op piraterij



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Zag er gisteren een aantal liggen. Heb alleen Open Water en Godsend meegenomen (overigens met extra's). Van White Noise en Assault on Precinct 13 wil ik de 2-Disc steelbooks gaan kopen. Twisted had ik al en naar The Whole Ten Yards wil ik nog wel hebben, maar dan de normale versie. Vind de cover namelijk helemaal niks.

    Overigens wel een aardige actie als je niets geeft om extra's. Heb je voor 5 Euro toch een aardige film te pakken. Maar of het piraterij tegen gaat, ik betwijfel het.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker
    Overigens wel een aardige actie als je niets geeft om extra's. Heb je voor 5 Euro toch een aardige film te pakken. Maar of het piraterij tegen gaat, ik betwijfel het.
    White Noise en Assault on Precinct 13 zijn volgens mij 7,50 per stuk.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  4. #4

    Standaard

    Goed initiatief van DFW, die prijs van 5,- of 7,50 is ook echt realistisch. Ze hebben wel de normale hoes neem ik aan?

    Toch denk ik niet dat het direct de piraterij zal tegengaan. Het geeft DFW natuurlijk wel meer munitie om verkoop van illegale kopien aan te pakken.
    -> 3 sterren, safetrader | Bezoek ook www.joostvanhoek.nl

  5. #5

    Standaard

    Misschien niet direct een wapen tegen alle piraterij, maar denk toch wel tegen de desbetreffende films. Een downloader zal misschien nu toch makkelijker naar de winkel stappen voor 5 euro ipv urenlang te gaan zitten wachten op een download (zo lang duurt het wel geloof ik).
    In the future, everybody will be famous for 15 minutes

    DVD-collectie

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door elsterno
    Misschien niet direct een wapen tegen alle piraterij, maar denk toch wel tegen de desbetreffende films. Een downloader zal misschien nu toch makkelijker naar de winkel stappen voor 5 euro ipv urenlang te gaan zitten wachten op een download (zo lang duurt het wel geloof ik).
    Ja en een illegale film kopen van iemand die ze download of kopieert kost ook al gauw €5 en nu heb je dan voor dezelfde prijs of ietsje meer een originele film.

  7. #7

    Standaard

    Niet alleen een hoge prijs zorgt voor piraterij. Persoonlijk denk ik dat TIJD juist zorgt voor piraterij. Er zijn films waar niet-amerikanen soms wel een half jaar op moeten wachten (tears of the sun) en nog vaker moeten we allemaal maanden wachten op de MOGELIJKHEID om zelf een legale print aan te schaffen.

    Ik denk dat het uitbrengen van films op DVD, tegelijkertijd met de bioscooprelease nog meer piraterij tegen zal gaan dan dit soort acties.

    maar ik denk voornamelijk dat je NOOIT een groep tegen kan houden die gratis en voor niets films kunnen downloaden zonder al te veel moeite. Zeker aangezien de repercussies hiervan nauwelijks gevoeld worden.
    make your life Sway

  8. #8

    Standaard

    HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELE goeie ontwikkeling!
    We stand alone together...Preciousss...And like that, he's gone...
    My Website Mijn verkoopthread

  9. #9

    Standaard

    Goede actie van DFW waarvoor ze dan ook terecht lof verdienen.

  10. #10

    Standaard

    Wat ik me afvraag is dit..
    Waarom kan dit nu wle en half jaar terug niet
    of eerder?

    Is alleen jammer dat dfw het doet en de rest niet.
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  11. #11

    Standaard

    Sterke zet van DFW, zou de hele branche moeten volgen, denk dat dit een prijs is waarvoor iemand al gauw geen kopie meer hoeft maar het orgineel.

  12. #12

    Standaard

    Oh, k*t nee... Snel, kaal en goedkoop. Doe mij rustig, uitgebreid en betaalbaar (tussen de 8 en 15 euro).

  13. #13

    Standaard

    Dit zijn de acties waar we op wachten!

    Want wat was het probleem nu voor veel mensen? De tijd die het duurde dat ze moesten wachten op een film op dvd. Nu die tijd flink word verkort zal het downloadden behoorlijk minderen denk ik.

    Hopen dat anderen DFW volgen. Goed actie!

    Grt. Deweb

  14. #14

    Standaard

    Geweldige opzet, heb zojuist gelijk White Noise en Assault On Precinct 13 gehaald.
    Moet tegenwoordig op me geld letten, maar 2 titels voor €15,- is heel goed te doen. Die pak ik dus gewoon even mee
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  15. #15

    Standaard

    Ik geloof niet dat dit het downloaden zal stoppen, maar ze nemen hiermee wel het meest gebruikte excuus van de downloaders weg. Meestal gebruiken die de dure prijs als excuus voor het downloaden.

    Misschien dat downloaders na een tijdje beseffen dat ze voor een kleine meerprijs het orgineel in handen hebben en daarna stoppen met downloaden. Gratis is altijd leuk, maar na enige tijd kiest men toch vaak voor kwaliteit, mits men het kan veroorloven. Bijvoorbeeld: studenten zullen daarom vaak downloaden, tot de tijd aanbreekt dat ze meer geld te besteden hebben en orginelen gaan kopen.

    Anyways, goede actie van DFW!!
    Ik hoop echter wel dat ze naast een goedkope versie ook nog betere/uitgebreidere versies blijven uitbrengen van elke film. Betere verpakking, extra's, e.d.... daar geven veel mensen toch wel graag iets meer geld voor uit, toch? Ik wel in ieder geval.
    Leave it on the doorstep and get the hell outta here...

  16. #16

    Standaard

    word ons goeie gedrag eindelijk beloond

    maar iemand die altijd download vind 1 zo'n legale dvd toch helemaal niet mooi staan temidden van zijn collectie van honderden illegale copieen?!

    buiten dat denk ik dat de overgrote meerderheid van de downloaders die deze films toch al wilde hebben ze allang heeft staan op zijn harde schijf...

    maar van mij mogen ze doorgaan en andere uitgevers inspireren
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  17. #17

    Standaard

    Waar kan je deze titels kopen??
    Freerecordshop zijn ze niet met zo1n lage prijs tog??

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door graafschap fan
    Waar kan je deze titels kopen??
    Freerecordshop zijn ze niet met zo1n lage prijs tog??
    € 7,50 is toch een lage prijs? Hoe dan ook, je kunt ze overal kopen!

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Citaat Oorspronkelijk gepost door graafschap fan
    Waar kan je deze titels kopen??
    Freerecordshop zijn ze niet met zo1n lage prijs tog??
    € 7,50 is toch een lage prijs? Hoe dan ook, je kunt ze overal kopen!
    Jah maar laats zag ik white nois er nog voor 14,99 liggen of is dat sinds gistere dan allemaal aangepast

  20. #20

    Standaard

    Zulke bijzondere films vind ik het niet. Dat het een 'actie om piraterij te ontmoedigen' is lijkt mij trouwens gewoon marketing-praat. Diegenen die hun films downloaden zullen echt niet opeens hun leven beteren door dit soort acties.

    In de budget-bakken van FRS kom je voor vergelijkbare prijzen interessantere films tegen hoor.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    In de budget-bakken van FRS kom je voor vergelijkbare prijzen interessantere films tegen hoor.
    So true!

    Feit is natuurlijk wel dat het hier gaat over films die pas net zijn gereleased op dvd. Die betere titels uit de FRS budgetbakken zijn meestal al enige jaren uit.
    Four-Star Trader (236)

  22. #22

    Standaard

    Ik heb vandaag ''Godsend'' en ''The Whole Ten Yards'' aangeschaft voor 4,99 per stuk uit deze serie, en heb ze gekocht bij Music Store. Waar ze nog meer liggen weet ik niet, maar in ieder geval bij Music Store dus.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scott Donkers
    Feit is natuurlijk wel dat het hier gaat over films die pas net zijn gereleased op dvd. Die betere titels uit de FRS budgetbakken zijn meestal al enige jaren uit.
    Ik snap het maar natuurlijk gaat ook hier de regel op dat wat nieuw is natuurlijk niet beter hoeft te zijn.

    Sterker nog: bij films gaat (vind ik dan) vaak zelfs juist de tegenovergestelde regel op.

  24. #24

    Standaard

    Prima actie, die navolging verdiend van andere maatschappijen.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  25. #25

    Standaard

    't zal downloaden misschien niet stoppen, maar maakt het legale alternatief in ieder geval een stuk aantrekkelijker.

    volledig bericht:

    http://www.filmwereld.net/filmwereld...960&metkey=302

    Lagere prijs DVD’s als antwoord op piraterij

    Dutch FilmWorks lanceert vanaf 27 oktober 2005 het concept Filmpakker, waarbij nieuwe DVD’s tijdelijk voor € 7,50 te koop zijn. Bovendien liggen vanaf die datum ook enkele oudere topfilms voor € 5,- in de winkels.

    Volgens Dutch FilmWorks haakt deze actie in op de veranderende marktontwikkelingen. Door de prijs tijdelijk te verlagen, wil Dutch FilmWorks inspelen op de behoefte van een groot publiek dat graag topfilms wil zien, maar hier geen topprijs voor wil betalen.

    “Uit onderzoek blijkt dat een te hoge aanschafprijs de piraterij in de hand werkt. Voor Dutch FilmWorks is Filmpakker daarom een antwoord op het illegaal downloaden en kopieëren. Waarom urenlang met de computer in de weer of illegaal het schoolplein op als je de film direct scherp geprijsd in topkwaliteit overal kan meepakken.” Aldus Duch FilmWorks in een vandaag uitgegeven persbericht.
    Dutch FilmWorks denkt op deze wijze ook de consument te bediennen die niet meer wil huren omdat zij een lidmaatschap van een videotheek en vooral het terug moeten brengen van de film als obstakels zien. “Deze groep koopt massaal de illegale DVD’s.” Aldus DFW.
    De strategie van een lage introductieprijs wordt volgens DFW ook gehanteerd op de internationale cd-markt, waarbij dit beleid daadwerkelijk succesvol is gebleken.
    Filmpakker DVD’s zijn verkrijgbaar in diverse kanalen zoals CD-winkels, videotheken, supermarkten, speelgoedzaken, huishoudelijke artikelenzaken en warenhuizen.

    White Noise en Assault on Precinct 13 zijn vanaf nu voor € 7,50 te koop. Daarnaast zijn Godsend, Open Water, Twisted en The Whole Ten Yards nu voor € 5,- in de winkel verkrijgbaar.
    “That's totally inappropriate. It's lewd, lascivious, salacious, outrageous!" (J. Chiles)

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •