De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Iemand ervaringen met BNS speakers?

    Ik geloof dat het een Nederlands merk is en niet meer gemaakt wordt, maar kan iemand mij iets meer erover vertellen? Zijn het hoogwaardige speakers?

    Ik wil namelijk een stapje omhoog met mijn set, maar naast een beperkt budget ben ik er nog niet helemaal uit waar ik ga beginnen. Een lichte voorkeur gaat uit naar de vervanging van de speakers. Deels omdat ik naar zuilluidsprekers wil, maar ook omdat mijn huidige speakers moeilijk aan te sturen zijn en mijn versterker niet zo heel zwaar is. Ik heb het idee dat ik niet alles uit de speakers haal.

    Nu zag ik dus voor een mooie prijs een paar BNS Ellessy II speakers staan en vroeg me af of dat wat is.
    Rotel ra-01
    Marantz cd5400 OSE
    Philips dvd 763 SA
    Dali Ikon 6

  2. #2

    Standaard

    Hallo...
    BNS speakers worden nog steeds gemaakt hoor.. en volgens mij zijn het zeer goeie speakers, zover ik weet.
    Check de site maar eens http://www.bns-loudspeakers.com/

    mzzl
    Mijn setje:Nu nog een sony str-db780 receiver,een simpele sony dvp-ns430 dvdspeler.
    B&W 602 s2 voor,B&W cc6 center,B&W Ds6 dipole surround, Jbl digital10(tijdelijk)en kabels van translator en oelbach

  3. #3
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Heb jaar of drie geleden speakers van dit merk gehoord en dat klonk best indrukwekkend in een HT opstelling.
    Echter vond ikzelf het hoog iets te schel wat voor mij toch een behoorlijk minpunt was.
    Het was echt "te" naar mijn idee.
    Het model weet ik niet meer en de versterking ook niet die werd gebruikt.

  4. #4
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Heb jaar of drie geleden speakers van dit merk gehoord en dat klonk best indrukwekkend in een HT opstelling.
    Echter vond ikzelf het hoog iets te schel wat voor mij toch een behoorlijk minpunt was.
    Het was echt "te" naar mijn idee.
    Het model weet ik niet meer en de versterking ook niet die werd gebruikt.
    de bekabeling kan hier ook een grote rol in spelen. Als je bijvoorbeeld hierop en wat analystischere kabel voor gebruikt, zal dit een stuk prettiger klinken. denk aan Siltech bijv.

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Heb jaar of drie geleden speakers van dit merk gehoord en dat klonk best indrukwekkend in een HT opstelling.
    Echter vond ikzelf het hoog iets te schel wat voor mij toch een behoorlijk minpunt was.
    Het was echt "te" naar mijn idee.
    Het model weet ik niet meer en de versterking ook niet die werd gebruikt.
    de bekabeling kan hier ook een grote rol in spelen. Als je bijvoorbeeld hierop en wat analystischere kabel voor gebruikt, zal dit een stuk prettiger klinken. denk aan Siltech bijv.
    Dat is absoluut waar maar dit "hoog probleem" was voor mij van dien aard dat dat niet met een kabel op te vangen was.
    Ik meen dat de versterking Yamaha was maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
    Opzich prima speakers (merk) maar het hoog was voor mij te pijnlijk en dus geen keuze optie voor mezelf.
    Echter weet ik dat er personen zijn die deze eigenschap juist heerlijk vinden en die kunnen er dus een perfecte speaker aan hebben want voor de rest klonken ze echt goed.

    Overigens denk ik niet dat je met de "budget" Siltech kabels dat hoog had kunnen beinvloeden en sterker nog, ik denk zelf dat ze het alleen maar slechter hadden gemaakt.
    Je zal dan in de duurdere/betere klasse van Siltech moeten kijken en dan ga je ver buiten de 15% vuistregel voor kabels.

  6. #6

    Standaard

    Een goede vriend van mij heeft ook dit merk speakers voor z'n HT (weet alleen niet welk type) maar ook ik ben er niet echt over te spreken. Vind ze te schel en totaal niet warm klinken. Misschien dat andere bekabeling iets kan helpen maar ook dan denk ik dat ze nog te schel zijn. Persoonlijk zou ik dus niet voor deze speakers kiezen.

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Een goede vriend van mij heeft ook dit merk speakers voor z'n HT (weet alleen niet welk type) maar ook ik ben er niet echt over te spreken. Vind ze te schel en totaal niet warm klinken. Misschien dat andere bekabeling iets kan helpen maar ook dan denk ik dat ze nog te schel zijn. Persoonlijk zou ik dus niet voor deze speakers kiezen.
    Exact mijn bevinding dus als ik het zo leest.

  8. #8

    Standaard

    Gewoon gaan beluisteren.
    Ik heb een stel luidsprekers van BNS type E2.2 welke ik al jaren heb en momenteel gebruik als achterluidsprekers.
    BNS is een Nederlands kwaliteitsprodukt van Berge's Noble Sound en veel luidsprekers kenmerken zich door een mooi strak (Engels) geluid.
    (En nee, ik heb geen aandelen... :wink: )
    Panasonic TH42PV60, Sony STR-DA50 ES, Sony DVP-NS930 QS, Sony RDR-HX725S, Sony CDP-XB920 QS, Sony MDS-JE530, Marantz DD-82, Thorens TD-280 MKII, Pied Piper, Mordaunt Short 902.

  9. #9
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Een goede vriend van mij heeft ook dit merk speakers voor z'n HT (weet alleen niet welk type) maar ook ik ben er niet echt over te spreken. Vind ze te schel en totaal niet warm klinken. Misschien dat andere bekabeling iets kan helpen maar ook dan denk ik dat ze nog te schel zijn. Persoonlijk zou ik dus niet voor deze speakers kiezen.
    Exact mijn bevinding dus als ik het zo leest.
    ik heb ze niet gehoord, en ken het merk overgens ook niet. Is maar goed ook zo te lezen aangezien ik best kritisch ben met het hoog.

  10. #10

    Standaard

    Ik bezit zelf BNS Unlimited boxen. Deze heb ik 10 jaar geleden bij Staffhorst in Amersfoort gekocht. Na het beluisteren van een aantal luidsprekers in mijn prijsklasse (400 gulden per stuk) vond ik deze het beste klinken. Ik ben er zelf nog steeds heel erg te spreken over.

    Ik heb echter wel het idee dat ik er toen veel te veel geld voor betaald heb. Je zou dus kunnen zeggen dat ze in aanschaf relatief duur zijn.
    Wanneer je de Elessey kunt krijgen voor 150 euro per set (2e hands) dan denk ik dat je een goede koop heb, omdat het moeilijk is om voor die prijs een betere set te vinden. Het beste kun je natuurlijk zelf gaan luisteren en bepalen of deze luisdprekers je aanspreken.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes.

  11. #11

    Standaard

    Ik ben niet bekend met BNS luidsprekers dus daar durf ik geen oordeel over uit te spreken. De reden dat ik op dit onderwerp reageer is dat ik wel enigszins bekend ben met Yamaha versterkers.
    Naar mijn bescheiden mening klinken deze nogal scherp (in mijn beleving zelfs agressief scherp). Als BNS ook een wat scherp geluid heeft van zichzelf betekent dit dus dat het al gauw als te scherp wordt ervaren in combinatie met Yamaha.
    Met andere woorden; in combinatie met een wat softere, rondere klank van bijvoorbeeld NAD zou BNS wel eens prima kunnen uitpakken.
    Moraal van het verhaal is dus, hoe clichematig ook,om zelf eens BNS speakers uit te testen op jouw versterker.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Als je bijvoorbeeld hierop en wat analystischere kabel voor gebruikt, zal dit een stuk prettiger klinken.
    Ik heb hier de nieuwe Van Dale staan, maar dit woord komt er niet in voor. Wat bedoel je precies? Ik volg dit soort audiofielen-discussies altijd met veel plezier, maar deze snap ik niet...

    Groeten,
    Bas

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •