Bekijk uitslag poll: Wat is je favoriete film van Yasujiro Ozu?

Stemmers
10. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Sanma no aji / An Autumn Afternoon (1962)

    0 0%
  • Kohayagawa-ke no aki / The End of Summer (1961)

    0 0%
  • Akibiyori / Late Autumn (1960)

    0 0%
  • Ukigusa / Floating Weeds (1959)

    0 0%
  • Ohayô / Good Morning (1959)

    0 0%
  • Higanbana / Equinox Flower (1958)

    0 0%
  • Tokyo boshoku / Tokyo Twilight (1957)

    0 0%
  • Soshun / Early Spring (1956)

    0 0%
  • Tokyo monogatari / Tokyo Story (1953)

    5 50,00%
  • Ochazuke no aji / Flavor of Green Tea Over Rice (1952)

    0 0%
  • Bakushû / Early Summer (1951)

    3 30,00%
  • Banshun / Late Spring (1949)

    1 10,00%
  • Kaze no naka no mendori / A Hen in the Wind (1948)

    0 0%
  • Nagaya shinshiroku / The Record of a Tenement Gentleman (1947)

    0 0%
  • Hitori musuko / The Only Son (1936)

    0 0%
  • Ukigusa monogatari / A Story of Floating Weeds (1934)

    1 10,00%
  • Otona no miru ehon - Umarete wa mita keredo / I Was Born, But... (1932)

    0 0%
  • Anders..

    0 0%
De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wat is je favoriete film van Yasujiro Ozu?

    Voor diegenen die hem niet kennen: Ozu is naast Kurosawa waarschijnlijk Japans grootste of in ieder geval best gewaardeerde regisseur. Zijn filmstijl is heel traag en hij gebruikt heel vaak het Japanse familieleven als onderwerp. Een film als Tokyo Story eindigt steevast hoog in de lijstjes 'beste film allertijden' en hij staat bij IMDB in de top 10 van regisseurs met de best gewaarde films.

    Mijn keuze valt zelf op Early Summer: een heel ontroerende en perfect opgebouwde film. Een hele typische Ozu maar ook wel een van z'n beste. Voor mij persoonlijk voorlopig dus even DE beste.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb nog maar een film van hem gezien, Tokyo Story. Alhoewel ik de kwaliteiten van de film snap is hij mij toch te traag. Ben wel van plan om nog een paar films van Ozu te gaan kijken.

  3. #3

    Standaard

    Voor nu tokyo story! Criterion heeft echt een geweldige uitgave van die film gemaakt!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #4

    Standaard

    Early Summer toont wat sterker Ozu's subtiele gevoel voor humor dan Tokyo Story, hoewel Tokyo Story toch wel wat grotere thema's aanspreekt. Ik kan niet kiezen!

    Na een ietwietwaai is het Early Summer geworden.

    De beide Floating Weeds vond ik eerlijk gezegd iets te ver doorslaan in humor af en toe (misschien niet zo heel gek, aangezien het een rondreizende theatergroep betreft) en het acteren vond ik wat minder. Nog steeds een erg goede film trouwens.

  5. #5

    Standaard

    Ik vindt dat mensen die zo'n poll maken eerst alle genoemde films op de een of andere manier beschikbaar moet maken aan de stemgerechtigden, serieus, dit is frustrerend...


    Nu echt serieus, ik heb maar een film gezien van Ozu, Tokyo Story. De film was vooral traag, mij iets te traag of misschien te lang, maar toch zeker mooi en boeiend...wil zn andere films wel eens zien...(zal deze poll maar gebruiken als richtlijn om bij welke films te beginnen )
    "Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room."

  6. #6

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •