Pagina 13 van 36 EersteEerste ... 39101112131415161723 ... LaatsteLaatste
De resultaten 301 tot 325 van 886 worden weergegeven.

Discussie: Avatar

  1. #301

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Gewoon zorgen dat de zwarte balken heel groot worden......8)
    Wat bedoel je?
    The future is Blu

  2. #302

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Maar waarom zijn bioscopen en bijna al hun films 2.39:1 en TV's voor thuis op de te dure philips na allemaal 1.78:1? Ik zie bij 2.39:1 echt te vaak afgehakte voorhoofden omdat het beeld overgaat in een zwarte balk. Ik zie dat enkel als negatieve invloed op de film.

    En waarom is in IMAX 1.78:1 het indrukwekkendst en in normale bioscopen 1.78:1 het indrukwekkendst? Waarom heeft IMAX niet dat epische panoramische bij 2.39:1 en een normale bioscoop wel? Ik zie hier totaal de logica niet.
    Omdat verschillende technieken steeds meer naar elkaar toegroeien, evoluties, inovaties e.d.

    Trouwens, afgehakte hoofden bij 2:39:1 zijn een bewuste keuze, nothing to worry about.

  3. #303

    Standaard

    Waarom kiezen ze daar bewust voor? Ik vind het namelijk licht storend.
    The future is Blu

  4. #304

    Standaard

    Allemaal leuk en aardig maar kan het hier misschien weer een klein beetje ontopic gaan over de film Avatar? Als jullie graag willen discussiëren over aspect ratios dan mag dat in een bestaand of nieuw aan te maken topic.

  5. #305

    Standaard

    Gisteren naar het IMAX Rotterdam geweest en ik moet zeggen het was een absoluut geweldige belevenis.
    Het begon al fraai met de voorstukjes van Alice in Wonderland 3D
    De brilletjes werken echt perfect.....klasse!
    De laatste keer dat ik een 3D film zag in de bios was Jaws en ik kan zeggen dat dit er 1000xbeter uitzag.....echt ongelooflijk verbluffend.
    Ik had het gevoel dat ik er echt middenin zat. Het ziet er uit alsof je alles kan aanraken.
    De 3D zorgt ook voor een grotere betrokkenheid als kijker.
    Ook vond ik dat er met het verhaal niks mis was. Misschien niet vernieuwend maar wel totaal anders (de beleving)
    Ik ga deze vast nog wel een paar keer zien en ik ben dan ook erg benieuwd hoe dit zich laat vertalen naar Blu-Ray (met behoud van 3D).

    Ik ben overigens met een paar andere vrienden geweest waarvan er ééntje nogal nuchter is t.a.v. films met veel effecten ......maar ik kan je zeggen dat die man compleet om is.
    En daarmee wil ik zeggen dat mensen die op voorhand beweren dat deze film niks voor hun is misschien toch maar eens moeten gaan kijken.....want het is meer dan een kijkervaring alleen!!!

    Voor mij persoonlijk de filmervaring van het jaar!!
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  6. #306

    Standaard

    Ik ga volgende week maar eens kijken in de bioscoop. Ik heb echter wel enorme twijfels bij het 3d gebeuren aangezien ICE AGE 3d een complete deceptie was. (Ik denk nog steeds dat ze de verkeerde versie hebben afgedraaid toen, ik heb geen seconde 3d beelden gezien toen)

  7. #307

    Standaard

    @Marc:
    Het 3D gebueren van Avatar is meer dan dik in orde.....en als je een IMAX in de buurt hebt zit je helemaal goed
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  8. #308

    Standaard

    Ben net terug van Metropolis. We hadden tickets voor de 3D voorstelling maar voor het begin van de film kregen we de melding dat er technische problemen waren en we de standaard versie en dus geen 3D versie zouden krijgen. Wel kreeg iedereen een voucher om een gratis film te bekijken, geldig voor 1 jaar. Dus dat was wel een mooie compensatie maar toch jammer.

    De film zelf vond ik best ok, verhaal was matig en ook karakterontwikkeling kon beter maar qua effecten is dit ongekend. Erg mooi en je hebt geen enkel moment waarop je merkt dat er iets uit de computer komt. Alleen was de lipsync af en toe een beetje mis maar dat is muggenziften.

    Hoe dan ook ga ik binnenkort wel weer, ditmaal hopelijk wel in 3D
    Homer Simpson: Haha, look at this funny country...U R Gay!!

    Austin Powers: That's Dr. Evil's cat...
    Vanessa: How can you tell?
    Austin Powers: I never forget a pussy...

    PSN-id: King_Kendorjia

  9. #309

    Standaard

    Het verhaal vond ik niet echt denderend, maar de special effects zagen er in de 3D-voorstelling toch stukken beter uit dan wat we voorgeschoteld kregen in de trailers. Geweldige effecten, maar jammer van het verhaal. Vond er weinig aan...
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  10. #310

    Standaard

    3D voorstelling subliem, voor de rest vond ik echt niks aan deze film...
    BD (1243) What i Watch

  11. #311

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Allemaal leuk en aardig maar kan het hier misschien weer een klein beetje ontopic gaan over de film Avatar? Als jullie graag willen discussiëren over aspect ratios dan mag dat in een bestaand of nieuw aan te maken topic.
    Zeg dat wel ja

  12. #312

    Standaard

    Wat een film, puur vermaak en zuigt je mee naar Pandora. Het verhaal slokt je helemaal op en laat een ander "cultuur" zien..Visueel ook prachtig.. Was skeptisch maar film heeft mij enorm verrast en verdient ook bij mij de nummer 1 van 2009. Qua verhaal ook prima, beter dan de afgelopen films van 2009, verhaal neemt je helemaal mee in het avontuur en laat de 160 min zo voorbij vliegen..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  13. #313

    Standaard

    Gisteravond gezien in 3-D in Metropolis Antwerpen.

    Het verhaal leek verdacht veel op Pocahontas, maar de uitwerking is subliem. Zeker in 3-D. Alleen al voor de audio en visuele aspecten van deze film is het een must-see.
    Sony KDL-40X3500 LCD, Sony BDP-S480 Blu-Ray speler, Popcorn C-200, Denon AVR-2809 Receiver, Kef IQ7SE Front Speakers, Kef IQ5SE Surround Speakers, Kef HTS2001.2 Center Speaker + Surround Back Speakers, Kef PSW2010 Subwoofer
    Blu-Rays: 397 Collectie

  14. #314

    Standaard

    Gisteren naar de 3D variant in Rotterdam geweest met m'n broer en WOW, wat een ervaring. Vanaf minuut 1 werd ik gegrepen door de film en het liet me niet meer los. Er zat geen scene bij dat ik dacht: Nu heb ik het wel weer gezien met dat 3d gebeuren. Ik had niet gedacht dat er voor mij gavere battle scenes waren als de laatste uit Return of the King, maar de laatste uit Avatar vond ik daar toch overheen gaan. Heb ook geen minuut gedacht dat ik naar CGI zat te kijken als de Na'avi in beeld waren. Visueel echt fantastisch.

    Heerlijke blockbuster. De film moet je eigenlijk toch gewoon in ieder geval 1x in 3D gezien hebben.

    Ik las trouwens eerder dat het werd aangeraden om een doekje mee te nemen om de bril schoon te maken maar die kregen we samen met de bril aangereikt..
    Laatst aangepast door Pascal Barroso : 19-12-2009 om 09:47
    BR: 125/DVD: 542/HD-DVD: 50

  15. #315

    Standaard

    Gisteren gezien en ik deel de mening van velen; visueel echt ongekend, maar het verhaal was echt belabberd. Erg voorspelbaar en vol clichees .

  16. #316

    Standaard

    Voor mij was dit de meest indrukwekkende bioscoopervaring van dit jaar (de Cassavetes films niet meegerekend!). Het gebruik van 3D in deze film vond ik erg cool en is veel meer dan een gimmick. Verder heeft de film enkele mooie beschouwingen op de moderne wereld en vond ik de ecologische boodschap goed te pruimen: aanwezig, maar hij werd je niet door de strot geramd. De film is verder niet heel erg uitdagend, en om eerlijk te zijn vond ik dat wel prettig. Het is ook wel eens leuk om heel de tijd je zin te krijgen, je verwachtingen ingelost te zien worden enzovoorts. Ik vond de wereld die ze wisten te creëren ook erg bijzonder, zo bijzonder zelfs dat als we een moment uit die wereld waren ik direct weer verlangde naar die wereld, het werkte een soort van verslavend. Tijdens het kijken van de film kwam het idee in me op om direct na de voorstelling nog een keer te gaan ( qua tijd alleen niet helemaal haalbaar), gewoon om weer daar te kunnen zijn, apart. Tsjah, voor mij dan toch het hoogtepunt van dit jaar, denk ik. Volgende week nog een keer.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  17. #317

    Standaard

    Heb hem bij de Must See gekeken, had beter naar de Imax moeten gaan.

  18. #318

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fikret Bekijk bericht
    Heb hem bij de Must See gekeken, had beter naar de Imax moeten gaan.
    En de reden daarvoor is?

  19. #319

    Standaard

    de Imax versie is echt wel veel beter dan de gewone 3d. Bij de gewone is het echt minder scherp en de ondertiteling is erg slecht vind ik. de Imax was gewoon geniaal.

  20. #320

    Standaard Super!

    Heb 'm gisteren gezien in IMAX 3D (Shouwburgplein) en vond 'm echt overweldigend! Geen irritante 3D effecten waarbij voortdurend allerlei dingen in je gezicht worden gesmeten, maar echt een uitkijk naar een andere wereld.. En wat voor een wereld!! Cameron heeft wat mij betreft een fantastische planeet gecreëerd met een prachtig planten- en dierenrijk en met de Na'vi een geloofwaardig ras met eigen taal en cultuur neergezet.

    Het hele 3D-gebeuren vond ik verbluffend goed. Totaal geen last gehad van m'n ogen, geen hoofdpijn, heb alleen een kwartiertje moeten wennen aan het op een andere manier naar een film kijken. Favoriete film van het jaar en beste bioscoopervaring ooit!

  21. #321

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Voor mij was dit de meest indrukwekkende bioscoopervaring van dit jaar (de Cassavetes films niet meegerekend!). Het gebruik van 3D in deze film vond ik erg cool en is veel meer dan een gimmick. Verder heeft de film enkele mooie beschouwingen op de moderne wereld en vond ik de ecologische boodschap goed te pruimen: aanwezig, maar hij werd je niet door de strot geramd. De film is verder niet heel erg uitdagend, en om eerlijk te zijn vond ik dat wel prettig. Het is ook wel eens leuk om heel de tijd je zin te krijgen, je verwachtingen ingelost te zien worden enzovoorts. Ik vond de wereld die ze wisten te creëren ook erg bijzonder, zo bijzonder zelfs dat als we een moment uit die wereld waren ik direct weer verlangde naar die wereld, het werkte een soort van verslavend. Tijdens het kijken van de film kwam het idee in me op om direct na de voorstelling nog een keer te gaan ( qua tijd alleen niet helemaal haalbaar), gewoon om weer daar te kunnen zijn, apart. Tsjah, voor mij dan toch het hoogtepunt van dit jaar, denk ik. Volgende week nog een keer.
    Dat verlangen naar de wereld zodra Sully wakker werd had ik ook, net als hij eigenlijk. Sterk gedaan dus. M'n broer en ik waren zo enthousiast dat wij ook volgende week nog een keer gaan met nog wat mensen extra die nu wel mee willen.
    BR: 125/DVD: 542/HD-DVD: 50

  22. #322

    Standaard

    Als Avatar het goed doet aan de kassa, dan zouden er wel eens twee sequels kunnen volgen. Dat zei regisseur James Cameron vorige week op een persconferentie in Londen. De eerste cijfers zijn alvast veelbelovend. De film opende vrijdag met een opbrengst van 27 miljoen dollar. De kans is groot dat Avatar de komende dagen enkele records gaat neerzetten.

    Onvermijdelijk stelt zich de vraag hoe productiemaatschappij Twentieth Century-Fox de vervolgfilms zal kunnen / willen financieren. Cameron: "We hebben veel geld gepompt in de eerste film, maar bij een tweede film zouden we dat kunnen amortiseren." Wat Cameron bedoelt, is dat heel wat middelen en technologie (voornamelijk CG-achtergronden en -elementen) die voor de eerste film zijn ontworpen gemakkelijk kunnen gebruikt worden voor eventuele vervolgfilms, waardoor de productiekosten van de sequels veel lager zullen liggen.

    Als de vervolgfilms er komen, dan zal er meer op het scenario gefocust worden. Cameron heeft naar eigen zeggen al een verhaal uitgewerkt voor een tweede en derde film. Bij Fox willen ze de plannen (nog) niet bevestigen.

    Bron: Filmtotaal

  23. #323

    Standaard

    Hmm, heb 2 tickets voor de IMAX voorstelling in Pathe Arena voor vanavond 21:10, maar door de slechte wegen en beperkt treinverkeer kan ik er niet komen

    Iemand interesse in de 2 kaartjes? Stuur even een pm, dan komen we er wel uit..
    It's not the size of the man that counts in a fight, it's the size of fight in the man.

  24. #324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tesssam Bekijk bericht
    de Imax versie is echt wel veel beter dan de gewone 3d. Bij de gewone is het echt minder scherp en de ondertiteling is erg slecht vind ik. de Imax was gewoon geniaal.
    heb je beide versies gezien?
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  25. #325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    heb je beide versies gezien?
    jup, woensdag de imax en gisteren de gewone 3d versie. probeer iedereen mee te krijgen en dan moet je afentoe nog maar een keer erheen dus ja.

Pagina 13 van 36 EersteEerste ... 39101112131415161723 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •