Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 148 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ben het ook met de punten van Eric eens! Vond deze film ook een grote tegenvaller!
    Four-Star Trader (236)

  2. #27

    Standaard

    Ik schaar me achter Roy Langeveld.
    En.....he is een lekkere popcorn film. Ook nog. Wat boffen we met Spielberg.
    Soms steken ze er met kop en schouders boven uit (Schindler,ET,Indiana,...) en soms zijn ze erg leuk (Jurassic, WotW,....)
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DeeVeeDee
    Maar waar ik me het meest aan gestoord heb is dat ik de fantastische muziek van Jeff Wayne volledig mis. Geen idee waarom juist dit element er niet in zit. Slechts de introtekst is er in verwerkt en meer niet... Zal wel weer om geld zijn gegaan.
    Omdat Jeff Wayne hier totaal niks mee te maken heeft!!! Lijkt me logisch! Verwachtte je soms de live-action versie van zijn meesterlijke hoorspel? De muziek van Jeff Wayne zou ook totaal niet passen in deze film. Voor zijn versie moet je wachten op de animatieversie. En de tekst komt gewoon uit het boek.

    Vond het trouwens een goede film met vooral goed camerawerk, vooral de als de camera in 1 shot langs de auto gaat als ze gaan vluchten. Tom Cruise zet een goede rol neer. Het irritantste was natuurlijk [spoiler:6e17b7a729]dat de broer het overleeft. Haalt de film naar beneden, maar was te verwachten.[/spoiler:6e17b7a729]

  4. #29

    Standaard

    Geweldige film wat mij betreft. Sommige mensen zijn nooit tevreden.

    Zit gewoon goed in elkaar. Verschrikkelijk coole effecten, goed acteerwerk en een gaaf verhaal. Ik heb me erg vermaakt met de film en deze komt dan ook absoluut in m'n collectie.
    Superman Returns

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Puts
    Omdat Jeff Wayne hier totaal niks mee te maken heeft!!! Lijkt me logisch! Verwachtte je soms de live-action versie van zijn meesterlijke hoorspel? De muziek van Jeff Wayne zou ook totaal niet passen in deze film. Voor zijn versie moet je wachten op de animatieversie. En de tekst komt gewoon uit het boek.
    Het doet me goed dat er nog echte kenners zijn!
    Hartelijk dank voor deze verheffende reactie

  6. #31

    Standaard

    Hmm, ik zit een beetje in het midden wat ik van deze film moet vinden. Let wel, ik heb 'm in de bioscoop gezien op de 1e rij. Niet echt bevordelijk.
    Maar als eerder aangegeven, de film begint goed, lekkere spanningsopbouw tot de hel losbarst. Daarna zakt het af naar een bedenkelijk niveau, met veel gegil en geschreeuw, maar weinig wol. Om nog maar te zwijgen over het zoetspappige einde.

    Qua effecten en cinematografie was ie geweldig, het verhaal rond de familie echter matig. En omdat ik dankzij de trailers erg veel verwachtte van deze film, viel hij uiteindelijk toch tegen.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  7. #32

    Standaard

    Het carracter van Ray is ook zo nep neergezet. Hij is havenarbeider, niet het best verdienende beroep in de wereld, heeft een half uit elkaarvallend huis (in Amirika wonen ze gemiddeld VEEL groter omdat de grond daar zo goedkoop is) maar heeft wel een peperdure auto en een HEEL erg duur horloge. Hij doet simpel werk (no offence ofcourse) maar weet alles van omweer etc dat is wel weer jammer.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Hij doet simpel werk (no offence ofcourse) maar weet alles van omweer etc dat is wel weer jammer.
    Ja, dat zie je wel vaker bij films; de hoofrolspelers hebben overal verstand van.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Het carracter van Ray is ook zo nep neergezet. Hij is havenarbeider, niet het best verdienende beroep in de wereld, heeft een half uit elkaarvallend huis (in Amirika wonen ze gemiddeld VEEL groter omdat de grond daar zo goedkoop is) maar heeft wel een peperdure auto en een HEEL erg duur horloge. Hij doet simpel werk (no offence ofcourse) maar weet alles van omweer etc dat is wel weer jammer.
    Dat was nou een typisch gevalletje van sponsoring. 8)

    Behalve die zaken had je eens op zijn mobieltje moet letten. En z'n Home theater was dacht ik ook wel geinig.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #35

    Standaard

    ....dat gegil....ik werd er gek van!

    Het probleem was dat je de film simpelweg wel moest vergelijken met eerdere uitvoeringen. In mijn geval Jeff Wayne's versie, die ik zeer regelmatig heb geluisterd. (Het verhaal in dit geval, dat redelijk trouw is aan het boek van Wells). Zonder deze 'voorkennis' kan de film bijna niet worden 'begrepen'. Zo vroeg ik collega of ze begrepen had waar de Martians aan kapot waren gegaan. Ze had werkelijk geen idee. (Ook de epiloog is daar niet erg duidelijk in)

    Toch wel vreemd een film die je bijna niet kan zien zonder kennis van het verhaal, maar daarnaast toch een te vrije vertaling is van het boek van Wells.

    Jammer, beetje gemiste kans...ondanks de mooie kleuren en special effects.

    Overigens vond ik bij deze film het DTS-kanaal teveel knallen. Het niveau-verschil tussen de gesproken dialogen en de effecten waren te groot. Gevolg: het denderde soms door mijn woonkamer. En dat is dit geval niet positief. Het DD5.1-kanaal was acceptabeler.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JWB
    ....dat gegil....ik werd er gek van!
    Ah u doelt op de geweldige acteerprestatie van Dakota Fanning.

    Ja als ik nog eens de melk zuur wil laten worden weet ik wie ik moet inhuren.

    Dat gegil was inderdaad heel erg irritant.

  12. #37

    Standaard

    Vond t wel een redelijke film, maar zeker niet de topper die ik had verwacht. Tom Cruise vond ik wel ok, als altijd. Normaal vind ik Dakota Fanning wel ok, maar hier redelijk irritant. De effecten waren geweldig, maar het verhaal is t grote manco. Typisch Spielbergesk familie drama. Over drama gesproken: dat einde . Echt hard waardeloos...
    Dat houdt trouwens niet tegen dat ik deze zeker wel zal aanschaffen, waarschijnlijk de Regio 1 versie
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  13. #38

    Standaard

    Superfilm. Ga ik zeker aanschaffen donderdag

  14. #39

    Standaard

    Het verhaal vertoont soms wat zwakheden,
    Dat is dan nog erg voorzichtig uitgedrukt, ja.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Het laat precies zien wat mensen zouden doen in dit soort situaties.
    Naar de andere kant van het land reizen naar een compleet vervreemde ex, die woont in het laatste stukje wereld waar alles peis en vree is, intussen beschikkend over de enige werkende auto, die toevallig net door alle vrije stukken op de autostrade kan? Yeah right.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric van Ballegoie
    Ik vind persoonlijk dat die combinatie van actie en drama niet geslaagd is.
    Geef je helemaal gelijk. Ik had overigens zeer hoge verwachtingen van de combinatie Cruise + Spielberg + klassieke SF-auteur na het zien van Minority Report.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #42

    Standaard

    De essentie van H.G. Wells' War of the Worlds is een interessante blik op evolutie en de vraag van wat natuurlijk is, zoals industrie en machines. Het gaat over de onvermijdelijke scheiding van lichaam en geest, die de wezens van Mars zijn ondergaan. DAT is War of the Worlds.
    De invasie is, in het boek, eigenlijk slechts een tool om deze ideeën naar voren te brengen.
    Daarom kan ik niet tevreden zijn over de film, omdat er eigenlijk niets van deze ideeën overblijft (aan het einde worden problemen die organismen bij aanpassing en evolutie ondervinden gewoon aangeschreven als een wonder van God, en hoera, de mensheid is gered). De film is uiteindelijk gewoon een alien aktie spektakel, prima hoor, maar het is gewoon geen War of the Worlds.

    Ik zal nooit zeggen dat het boek beter is, dat soort vergelijkingen vind ik onzinnig. Maar als Spielberg aankondigt zich behoorlijk trouw aan het boek te houden en vervolgens dit niet doet, op de tripods en de kelder na (niet het einde, want daar horen de ontbrekende filosofie-verkenningen bij), vind ik deze film gewoon de titel War of the Worlds niet waard. Het had beter Tommy and the Baboon-Aliens kunnen heten.
    LiMbO
    Natuurfotografie; nat en droog!
    www.fotohok.nl

    Wetenschapsjournalistiek:
    wetenschapsjournalist.fotohok.nl

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Het carracter van Ray is ook zo nep neergezet. Hij is havenarbeider, niet het best verdienende beroep in de wereld, heeft een half uit elkaarvallend huis (in Amirika wonen ze gemiddeld VEEL groter omdat de grond daar zo goedkoop is) maar heeft wel een peperdure auto en een HEEL erg duur horloge. Hij doet simpel werk (no offence ofcourse) maar weet alles van omweer etc dat is wel weer jammer.
    Waarom altijd zo ver over alles nadenken? Zo vind je in elke film wel wat.
    Hij werkt in de haven dus dat horloge is misschien van de vrachtwagen gevallen of uit een container.
    En van dat huis is ook maar half waar wat je zegt want de grond is nu niet echt goedkoop in New Jersey, vergeleken met ruimere steden en staten.
    Die auto is verder zo duur nog niet en misschien heeft ie er wel voor gespaart. Je ziet ook dat ie er constant aan bezig is, vandaar dat motorblok op tafel.
    Dat hij alles van het onweer weet is toch zo raar niet? Misschien kijkt ie veel Discovery of leeste ie veel boeken. Alleen omdat je simpel werk doet wil niet zeggen dat je dom bent.
    Zo zie je maar, voor alles is een verklaring te vinden

  19. #44

    Standaard

    het einde vond ik tegen valen

  20. #45

    Standaard

    wellicht geen topper, maar wel een genot voor je HT met het geluid en beeld. Ik wacht wel af tot de prijs wat zakt. Voor rond de 20 euro doe ik het niet.

  21. #46
    Dane
    Guest

    Standaard

    Op [spoiler:eb14ec0905]het nog leven van de zoon[/spoiler:eb14ec0905] na, waarbij ik tegen het eind van de film al een "het zal toch niet hé" gevoel had, vond ik deze film echt top, met een aantal zeer sterke scénes, geweldige effecten en een lekker gevoel na afloop. Absolute aanschaf!

  22. #47

    Standaard

    Een vriend en ik hebben deze film in de bioscoop gezien. De film zag er goed uit. Mooie effecten, goed geluid. Maar toen die was afgelopen keken die vriend en ik elkaar aan, en moesten lachen, omdat de film echt helemaal nergens over ging.

    [spoiler:d54eb0979e]Ze beginnen te lopen voor de aliens, en uiteindelijk worden ze niet verslagen maar gaan gewoon dood.[/spoiler:d54eb0979e]

    [spoiler:d54eb0979e]Die zoon van Cruise, komt zonder uitleg gewoon toch weer terug.[/spoiler:d54eb0979e]

    [spoiler:d54eb0979e]Dat Cruise die kerel in die kelder gaat afmaken vond ik ook wel erg overdreven. Gewoon neerslaan en vastbinden enz is toch ook afdoende om die man geen geluid meer te laten maken.[/spoiler:d54eb0979e]

    [spoiler:d54eb0979e]Nadat alle electronische apparatuur is uitgeschakeld kunnen we wel door een lopende videocamera het uitmoorden van mensen zien.[/spoiler:d54eb0979e]

    [spoiler:d54eb0979e]Eerst schieten die aliens iedereen overhoop, terwijl later blijkt dat ze levende mensen nodig hebben om te gebruiken voor de bemesting van aarde[/spoiler:d54eb0979e]

    Al met al hoge verwachtingen die niet uitkwamen. De kwalitiet van de beelden, geluid etc is gewoon heel erg goed.

    Die snelwegscene met het in en uitzoomen de hele tijd is gewoonweg schitterend.
    "One Ring to bring them all and in darkness bind them"

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DeeVeeDee
    Ik zat echt te wachten wanneer Max von Sydow als verkouden alien op zou duiken en Tom Cruise als pre-cog zou gaan voorspellen wanneer hij vermoord zou gaan worden...
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Ik had overigens zeer hoge verwachtingen van de combinatie Cruise + Spielberg + klassieke SF-auteur na het zien van Minority Report.
    Ah...Ik verschil niet zo veel van mening met Werner :wink:

  24. #49

    Standaard

    Die auto is verder zo duur nog niet en misschien heeft ie er wel voor gespaart.
    Hij rijdt wel effe in een zeer zeldzame Hertz uitvoering van een '66 Shelby GT350 Mustang. Die lopen toch al snel tegen de € 100.000,-.

  25. #50

    Standaard

    de 9/11 vergelijking vind ik wel vreemd aangezien heel New York na dat eerste vliegtuig omhoog heeft staan turen .. en zelfs toen de hele zooi instortte stonden er nog een hoop mensen te kijken ..
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •