De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard "The Green Mile" - winnaar Woony

    Om een goede traditie in stand te houden geef ik een gratis dvd weg.

    Eigenlijk zou iedereen deze al in zijn/haar collectie moeten hebben.

    Het is "The Green Mile" Regio 2 NLsubs (uitvoering = snapper in prima staat).



    Verzendkosten neem ik dit keer voor mijn rekening.

    Wat moet je doen

    Laat een berichtje achter waarin je uitlegt wat voor jou de beste verfilming van Stephen King is en waarom (of welk boek nog verfilmd zou moeten worden en wie dan gecast zou moeten worden).

    Uit alle bijdragen zal ik volgende week zaterdag (26-11) iemand uitloten.
    Bijdrage mogelijk tot 18:00 uur. 's Avonds ontvangt de winnaar bericht.
    Send a maniac to catch a maniac...

  2. #2

    Standaard

    Ik vind persoonlijk de beste adoptatie van een King-boek nog The Shawshank Redemption. Niet alleen omdat het een erg goede film is, maar ook omdat het een vrij precieze interpretatie van het boek is (behalve dan dat Morgan Freeman eigenlijk een Ier moest zijn :P) en omdat het in grote overeenstemming met King is gemaakt (Darabont was tenslotte een vriend van King). Dit in tegenstelling tot The Shining van Kubrick, die toch vrij veel afwijkt, en waar King zelfs oa John Voigt voorstelde voor de hoofdrol, maar Kubrick hield (gelukkig) vast aan Jack Nicholson

  3. #3

    Standaard

    Goh, dit is wel een erg moeilijke. Het gaat bij mij tussen drie kandidaten:

    The Green Mile
    It
    The Shawshank Redemption


    De voor- en nadelen afwegend moeten we de drie films beschouwen ten opzichte van de boeken. Nu moet ik tot mijn schaamte toegeven dat ik It nooit gelezen heb, dus deze valt eigenlijk al af. Het gaat nog tussen Green Mile en Shawshank. De sfeer van deze boeken is ongeveer hetzelfde, met vergelijkbare personages, de simpele Amerikaanse "boerenkinkels". Beide verhalen geven een erg mooi beeld over vriendschap, liefde en andere thema's die misschien te zwaar zijn om echt "alledaags" te noemen.
    Over het algemeen moet ik toch voor The Shawshank Redemption kiezen, omdat zowel het boek als de film (het boek in sterkere mate) mij meermaals tot tranen wisten te roeren en me tot extreme woede te provoceren, terwijl The Green Mile dit slechts op enkele momenten kon. Het zijn allebei prachtige verhalen, maar The Shawshank Redemption haalt het dus voor mij.
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  4. #4

    Standaard

    The Shawshank Redemption...Waarom?

    Andy Veni Vidi Vici...

  5. #5

    Standaard

    Ook voor mij gaat het tussen The Green Mile en The Shawshank Redemption. Ik moet bekennen dat ik geeneen boek van hem heb gelezen dus ik baseer mijn keuze alleen op de film zelf. Hoewel het allebei schitterende films zijn kies ik voor The Green Mile. Die film maakte net iets meer los in mij dan The Shawshank Redemption.

  6. #6

    Standaard

    Ik ga absoluut voor The shawshank redemption. Ik ken eigenlijk geen boeken van hem die niet verfilmd zijn dus opdie vraag moet ik je teleurstellen!
    Green Mile ook zeer goed natuurlijk maar als ik een keuze moet maken.

    leuke actie btw

  7. #7

    Standaard

    The Green Mile en Shawshank zitten wat mij betreft dicht bij elkaar.

    Voor mij is Shawshank de beste, goede slimme doordachte karakters.
    Al is John Coffey in The Green Mile wel een van de meest sympathieke karakter van Stephen King :wink:
    UltraStartrader
    Aantal plussen : 411!!!!

  8. #8

    Standaard

    Leuk actie,
    Ik doe niet mee omdat ik het al heb maar wil toch mijn mening geven;
    Ik vind Stand By Me de mooiste King verfilming en die heb ik nog niet gehoord!
    gr,vince.

  9. #9

    Standaard

    Ha! Als "Stephen King"-kenner bij uitstek...

    Beste verfilming: Dolores Claiborne
    Het lot van de persoon die door Kathy Bates wordt gespeeld (in dit geval Dolores) grijpt je he-le-maal bij de strot. Ze heeft zo'n ellendig leven: een vent die drinkt, een rotbaan, noem maar op... En de dubbele koppeling in de film: onschuldig aan een moord die ze gepleegd heeft en schuldig aan een moord die ze niet gepleegd heeft... Het hele verhaal zit gewoon fantastisch in elkaar!

    De verfilming die ik nog mis: De Marathon
    Ik weet niet hoe de Engelse titel is, maar het verhaal gaat over een loop waarbij ruim honderd man aan de start verschijnt en die door gaat tot er nog maar 1 deelnemer over is. De afvallers (je valt af als je niet snel genoeg meer loopt) worden doodgeschoten. De hoofdrol spelers moeten jong zijn en "genadeloos" kunnen spelen: Edward Norton, Colin Farell, Brad Pitt... Doe maar Norton als winnaar... Het script is vrij simpel maar het zou een fenomenale film kunnen worden....

    Ik heb al vaak over een film van dit boek gefantaseerd. Helaas heeft nog niemand het script opgepikt. Waarom toch niet?!?

    Ach heerlijk om hierover te mijmeren!!!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    De verfilming die ik nog mis: De Marathon
    Ik weet niet hoe de Engelse titel is
    "The Long Walk" :wink:
    Send a maniac to catch a maniac...

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayko de Boer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    De verfilming die ik nog mis: De Marathon
    Ik weet niet hoe de Engelse titel is
    "The Long Walk" :wink:
    Dat is hem! Ken je het? Ik werd helemaal in het verhaal gezogen! Ik moet het binnenkort nog maar eens lezen...

  12. #12

    Standaard Re: Gratis - Stephen Kings "The Green Mile"

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayko de Boer

    Het is "The Green Mile" Regio 2 NLsubs (uitvoering = snapper in prima staat).

    Ik liep Zaterdag te neuzen in Aken in een boekenwinkel en tussen een stapel voorgelezen boeken op cassette en cd vond ik ook The green mile op 12 cd's...
    Ik vroeg me af waarom het op zo'n enorme stapel cd's moest, totdat ik de totale speelduur zag...

    865 minuten.

    Je zou bijna begrijpen waarom er zo ontzettend veel analfabeten in Duitsland zijn.

  13. #13

    Standaard

    Misery, en apt pupil hebben (buiten shawshank en green mile) ook behoorlijk indruk gemaakt op me.

    De manier waarop Cathy Bates (in misery)een twisted fan neerzet...horrofying...

    En hoe geraffineerd de 2 hoofdpersonen elkaar proberen te grazen te nemen in apt pupil...

    Affijn, de 4 genoemde titels vallen voor mij in de zelfde kwaliteitscategorie. Maar da's uiteraard persoonlijk.

    (btw, ik doe niet mee met de verloting, k'heb er al 2 staan hier, maar kon het als kingverfilmfan niet voorbij laten gaan )
    Live Long and Prosper

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hayko de Boer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    De verfilming die ik nog mis: De Marathon
    Ik weet niet hoe de Engelse titel is
    "The Long Walk" :wink:
    Dat is hem! Ken je het? Ik werd helemaal in het verhaal gezogen! Ik moet het binnenkort nog maar eens lezen...
    Inderdaad een super verhaal met een einde dat wel even blijft hangen...
    Maar er zijn veel goede verhalen die nog niet (goed) verfilmd zijn, vandaar deze insteek voor dit topic.
    Send a maniac to catch a maniac...

  15. #15

    Standaard

    Pff. Zijn zoveel mooie verhalen. Denk toch als eerste aan Pet Cemetary. Die heeft de grootste indruk op mij achtergelaten. Was alleen heel jong, maar dat vond ik toen echt een hele enge film. Echter heb ik hem daarna niet meer gezien (bang?).

    Maar verder Christine, Apt Pupil, The Green Mile, The Shinging, Misery, Secret Window, The Dark Half, It. Kan niet kiezen. Allemaal goede films/verhalen.

    Persoonlijk hoop ik dat Storm of the Century ooit eens in Nederland op dvd uitkomt. Vind dat echt een hele goede mini serie.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker
    Persoonlijk hoop ik dat Storm of the Century ooit eens in Nederland op dvd uitkomt. Vind dat echt een hele goede mini serie.
    Heb ik ooit gehuurd...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker
    Persoonlijk hoop ik dat Storm of the Century ooit eens in Nederland op dvd uitkomt. Vind dat echt een hele goede mini serie.
    Heb ik ooit gehuurd...
    Heb hem zelf een keertje op tv gevolgd. Maar op dvd kan ik hem alleen maar vinden in Regio 1 uitvoering: Playcentric.com. Maar hele goede serie.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker
    Heb hem zelf een keertje op tv gevolgd. Maar op dvd kan ik hem alleen maar vinden in Regio 1 uitvoering.
    Ik meen hem ooit eens bij vLeest gezien te hebben, maar dat weet ik niet zeker. Heb je al eens in de on-line winkels gezocht?

    Maar, we vervuilen dit topic...

  19. #19

    Standaard

    Voor mij is het the Langoliers, omdat deze op mij als kind een zodanige indruk heeft gemaakt dat ik een hele tijd zeer moeilijk kon slapen .
    Ik was bang dat als ik wakker werd, iedereen was opgegeten door die vliegende beesten.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Ik meen hem ooit eens bij vLeest gezien te hebben, maar dat weet ik niet zeker. Heb je al eens in de on-line winkels gezocht?

    Maar, we vervuilen dit topic...
    Ja gezocht, maar niets gevonden op de regio 1 bij playcentric na. Maar we vervuilen inderdaad het topic .

    Kom op mensen, het is een prachtige film :wink: .
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  21. #21

    Standaard

    Ook mijn favoriete Stephen King-verfilming is The Shawshank Redemption. Deze film is echt een juweeltje van de jaren '90. Hij proeft als vrijheid op een zilverblauwe vogel. Vrijheid op een zomerhete dag. Vrijheid als "rondwandelen op het gevangenisterrein alsof je elk moment naar een coctailparty kan gaan." Vrijheid na twintig jaar opsluiting. The Shawshank Redemption kleurt het meest zwartgallige gemoed azuurblauw. De kleur van de zee. De kleur van Andy's vrijheid.

    Het Stephen King-boek dat ik graag nog eens goed verfilmd zie worden is The Tommyknockers, in het Nederlands De gloed. Het boek is flink spannend, maar de tv-film uit 1993 die erop gebaseerd is een aanfluiting. Dat moet beter kunnen: in de hoofdrollen zie ik graag Naomi Watts (als Bobbi Anderson) en Billy Crudup (als Jim Gardner).
    Free your mind, your ass will follow.

  22. #22

    Standaard

    the shawshank redemption, zoals iedereen ongeveer het is gewoon een meesterwerk
    "Are you gonna bark all day little doggy?"
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/ormsambeek

  23. #23

    Standaard

    Mijn favo King-film is The Shining. En waarom? Stanley Kubrick & Jack Nicholson (dat zegt wel genoeg, toch?)
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  24. #24

    Standaard

    Loting verricht en winnaar is bekend : Woony

    PM verstuurd.

    En deze mag op slot...
    Send a maniac to catch a maniac...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •