De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Veel onzin berichten onder Pricewatch

    Waarom wordt er bij PriceWatch zo ontzettend veel onzin over en weer gemaild, terwijl het toch gewoon over het aangeven van de (laagste) prijs gaat? Kan de DVD-staf hier iets aan doen. (En dan svp vooral NIET meedoen met die onzin berichten!)

  2. #2

    Standaard

    vind ik ook
    Five-Star Trader / SafeTrader
    934 trades (nog steeds 2de plaats in de traderslijst!!!)

  3. #3
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard Re: Veel onzin berichten onder Pricewatch

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Siteur
    Waarom wordt er bij PriceWatch zo ontzettend veel onzin over en weer gemaild, terwijl het toch gewoon over het aangeven van de (laagste) prijs gaat? Kan de DVD-staf hier iets aan doen. (En dan svp vooral NIET meedoen met die onzin berichten!)
    Wat is dit nu weer voor een onzin bericht.......

    Maar je hent helemaal gelijk.

    Beperk het tot (internet)winkel, prijs en uitvoering.

  4. #4

    Standaard Re: Veel onzin berichten onder Pricewatch

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ruud Vorstermans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Siteur
    Waarom wordt er bij PriceWatch zo ontzettend veel onzin over en weer gemaild, terwijl het toch gewoon over het aangeven van de (laagste) prijs gaat? Kan de DVD-staf hier iets aan doen. (En dan svp vooral NIET meedoen met die onzin berichten!)
    Wat is dit nu weer voor een onzin bericht.......

    Maar je hent helemaal gelijk.

    Beperk het tot (internet)winkel, prijs en uitvoering.
    Op zich vind ik het wel meevallen op dit moment. Volgens mij grijpt de crew ook wel in als het te ver gaat. En ook komt een topic als deze regelmatig langs... dit is niet de eerste keer dat iemand hier over klaagt. En daar erger ik me dan weer aan Waarom moet alles toch altijd zo strak aan regels gebonden zijn? Regels moeten wat mij betreft ook wel nageleefd worden, maar enige flexibiliteit mag ook! (ouwehoeren in een pricewatch-topic valt daar trouwens niet onder, tenzij het nuttig kan hebben).

    Maar okee, het zou in de pricewatch volgens mij inderdaad beperkt moeten blijven tot de 3 dingen die je hierboven opsomt. Daarbij zou ik graag willen toevoegen dat beschikbaarheid van dvd's in sommige gevallen ook nuttig zijn. Bijvoorbeeld bij een MediaMarkt-aanbieding (Bijv. 20 euro, maar MM Breda had ze niet meer...). Sommige mensen moeten een stuk omrijden voor MM-winkels en hiermee kun je dus onnodig reizen voorkomen.
    Leave it on the doorstep and get the hell outta here...

  5. #5

    Exclamation

    Dit stoort mij echt al een hele tijd. Ik vind het echt verschrikkelijk om te elke keer te moeten lezen wat iemand wil aanschaffen of aangeschaft heeft. Met name bij de "Aanbiedingen meerdere DVD-titels".

    In DVD.nl Forum » Koop / Verkoop en Ruil » Aanbiedingen meerdere DVD titels bij V&D: "Charmed S8 voor mij". En daar weer een reactie op: "Ik spaar wel voor de doos met alle seizoenen. Ik heb zelf de Flintstones seizoen 3 gehaald. Nu nog seizoen 2 en 6 en dan ben ik zo goed als klaar met de serie. Maar die boxen komen later wel. Het budget voor deze maand is op voor wat betreft tv-series."

    In DVD.nl Forum » Koop / Verkoop en Ruil » Aanbiedingen meerdere DVD titels bij Fame vertel ik voor het gemak dat je de klantenkaart op kan halen en 10% korting krijgt. Tevens 20% korting op de koopavond. Reageert er iemand met: "Binnenkort maar even langsgaan dan".

    Wat heb ik aan deze informatie???

    DVD.nl: valt hier wat aan te doen? Ik vind dit meer thuishoren op andere discussiepagina's en die zijn er voldoende mijns inziens. Ik ben nu "lid" sinds mei 2003 en heb 149 berichten geschreven. Er zijn mensen die een jaar lid zijn en al over de duizend komen. Vind ik prima, maar doe dat dan niet in het pricewatch en aanbiedingen meerdere titels topic.

    Alvast dank!

    "I have a dragon here and I'm not afraid to use it" (Donkey in Shrek / Eddie Murphy)

  6. #6

    Standaard



    Vindt het bijzonder jammer dat ik zelfs na twee maanden geen reactie heb gehad van DVD.nl. Had wel graag een antwoord gezien, zelfs als ze menen dat ze het niet met me eens zijn of er niets aan kunnen doen...
    "I have a dragon here and I'm not afraid to use it" (Donkey in Shrek / Eddie Murphy)

  7. #7

    Standaard

    Beste Redondo,

    Neem mij (ons) niet kwalijk. Ik had je bericht niet eerder gelezen. Goed dat je het zelf weer even onder de aandacht brengt, anders was er nooit een reactie gekomen.

    We doen ons best om zoveel mogelijk van dat soort onzinberichten (want dat zijn het) te verwijderen. Maar er wordt zoveel gepost dat er soms zeker wel eens een berichtje doorheen slipt. En wij zitten zelf ook geen 24 uur per dag op het forum, dus soms duurt het ook iets langer voordat we een bericht verwijderen. Gelukkig hebben we met Erwin de Koning een nieuwe moderator erbij en hij is al druk bezig met het schoonhouden van onder meer de pricewatch en het handelsforum.
    Ik hoop dat het dus beter gaat, maar helemaal schoon zal het nooit (kunnen) worden.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #8

    Standaard

    Ik vind dat er bij het Pricewatch gedeelte steeds alleen de laagste prijs gepost moet worden. Vaak zie je berichten van bijvoorbeeld € 9,99 bij de FRS en een volgende post dan € 11,99 bij de Music Store terwijl er al een goedkopere prijs staat. Vind het een beetje (erg) overbodig.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fikret Bekijk bericht
    Ik vind dat er bij het Pricewatch gedeelte steeds alleen de laagste prijs gepost moet worden. Vaak zie je berichten van bijvoorbeeld € 9,99 bij de FRS en een volgende post dan € 11,99 bij de Music Store terwijl er al een goedkopere prijs staat. Vind het een beetje (erg) overbodig.
    Niet akkoord, de ene winkel is verder dan de andere van je verwijderd en bij meerdere prijzen kan je dan nog altijd afwegen waar je gaat. Vind het een beetje (erg) logisch.

  10. #10

    Standaard

    Daar ga ik ook niet mee akkoord. De pricewatch-threads zijn er om prijzen te vermelden en niet alleen de goedkoopste. Het is vervolgens aan de mensen zelf om te bepalen waar ze de DVD gaan halen en hoeveel ze ervoor willen uitgeven.

    Als ik bijvoorbeeld een DVD bij de Free Record Shop hier in Helmond zie voor 15,99 en deze kost bij de Media Markt in Eindhoven 14,99 dan ga ik niet speciaal naar Eindhoven om de DVD te kopen. Dan koop deze hier in Helmond, want naar Eindhoven reizen kost me 2,80.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Dan koop deze hier in Helmond, want naar Eindhoven reizen kost me 2,80.
    Bovendien kost dat je ook nog een hoop tijd:wink: .
    Een ander voorbeeld, als je iets bij een internetshop besteld kost het je vaak een paar dagen/weken voordat je 'em in huis hebt. Maar door de Pricewatch weet je nu dat je 'em ook voor iets meer geld bij de lokale FRS kunt halen. Aan jou de keuze.

  12. #12

    Thumbs up

    Hoi Ludo,

    Dank voor je antwoord. Mijn reactie is weer wat aan de late kant, lekker genoten van een lange vakantie...

    Ik hoop dan echt dat jullie attent blijven reageren op de onzin in Pricewatch. Want ik weet dat heel veel mensen er gebruik van maken. En om me in de discussie van hieronder te mengen: het gaat me meer om de loze opmerkingen van "Da's goedkoop, die ga ik vanmiddag halen", "Jammer dat ik 'm vorige week voor 5 euro meer heb gekocht", of "Ik zou 'm nog niet gratis willen hebben, wat een slechte film". Je komt het allemaal tegen en het voegt niets toe aan prijsinformatie. Bovendien irriteert het gewoon.

    Ik sluit me verder aan bij de mening om alle prijzen te noemen. Als een dvd in Groningen 9,99 kost bij een lokale winkel, betekent het niet dat dit voor mij goedkoop is. Ik kom uit Amsterdam en dan hoor ik graag dat hij bij de MM of FRS 11,99 is, want dat is voor mij goedkoper. Dus ik ben het met de heren hierboven eens.

    Nou ja, op een onvervuilde pricewatch dan maar!
    "I have a dragon here and I'm not afraid to use it" (Donkey in Shrek / Eddie Murphy)

  13. #13

    Standaard

    Hallo Redondo,

    We doen ons best en soms duurt het wat langer voordat een bericht verwijderd wordt. Maar we proberen zoveel mogelijk alle loze opmerkingen te verwijderen. Schroom niet om ons er op attent te maken als het weer eens de spuigaten uitloopt.

  14. #14

    Standaard

    Ik zag laatst dat een bericht van mij werd verwijderd met de vraag of iemand de dvd die ik zocht recent voor een goede prijs is tegengekomen. Het topic was al sinds april niet meer geupped.

    Lijkt mij niet meer dan normaal om de vraag voor info over de dvd.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aerodynamisch Bekijk bericht
    Ik zag laatst dat een bericht van mij werd verwijderd met de vraag of iemand de dvd die ik zocht recent voor een goede prijs is tegengekomen. Het topic was al sinds april niet meer geupped.
    Op dat moment komt die topic bovenaan in de pricewatch lijst te staan, en op de homepage van de site (dus iedereen ziet het). Het is dan al vaak gebeurd dat ik dat zag en dacht 'yes, er is een goedkope aanbieding' en dan bleek het alleen iemand te zijn die vroeg óf er een goedkope prijs was, heel irritant.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jobe Bekijk bericht
    Op dat moment komt die topic bovenaan in de pricewatch lijst te staan, en op de homepage van de site (dus iedereen ziet het). Het is dan al vaak gebeurd dat ik dat zag en dacht 'yes, er is een goedkope aanbieding' en dan bleek het alleen iemand te zijn die vroeg óf er een goedkope prijs was, heel irritant.
    Mjah, daar is de searchfunctie dan ook voor, dan zou de crew mogelijk moeten overwegen om de pricewatch los te laten van de homepage... echter dient men wel gewoon vragen te kunnen stellen dus ook in de pricewatch
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  17. #17

    Standaard

    Vragen stellen mag, maar alleen als het direct te maken heeft met een genoemde prijs, bijvoorbeeld: "is dit de prijs voor de 1disc of 2disc?". En dus niet "Heeft deze DVD Nederlandse ondertiteling?" want dat kun je ook ergens anders vinden. En ook niet een oude thread even omhoog halen om te vragen of iemand nog een prijs weet. Je mag ervan uit gaan dat als iemand een goede prijs voor een DVD heeft gezien, deze ook wordt vermeld in de pricewatch.

  18. #18

    Standaard

    En dan ben je geinteresseerd wat voor dvd's er in de aanbieding zijn bij V&D... Echt ongelooflijk dat mensen hier compleet zinloze opmerkingen in plaatsen, die totaal niets met prijzen te maken hebben.

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=32134&page=13
    Bijvoorbeeld:

    Citaat:
    Oorspronkelijk gepost door romyyyy
    Je kan wel vandaag alles meenemen ( omdat dinsdag waarschijnlijk alle boxen etc al weg zijn) En dan dinsdag terug brengen, en met de sticker actie weer kopen. Dat doe ik ook, krijg ik dinsdag nog 13 euro terug :P

    Sorry dat ik het zeg maar dit vind ik echt te triest voor woorden, zo iets kinderachtigs heb ik nog nooit meegemaakt (en dat voor maar € 13) - Sander Haarmans


    Enzovoort, en dit wordt natuurlijk weer een discussie, etc. Zelfs iemand van de forum crew is dus off topic mensen aan het terecht wijzen :sad: . Het lijkt me in ieder geval verstandig als de crew zelf hier niet aan meedoet....

    Is hier niet wat aan te doen? Ik betrap mezelf erop dat ik soms niet eens meer de behoefte heb om te kijken omdat ik denk dat het toch weer onzin is. Ik begrijp dat de crew niet alle berichten kan screenen, maar iets anders wellicht?

    Dvd.nl?
    "I have a dragon here and I'm not afraid to use it" (Donkey in Shrek / Eddie Murphy)

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Vragen stellen mag, maar alleen als het direct te maken heeft met een genoemde prijs, bijvoorbeeld: "is dit de prijs voor de 1disc of 2disc?". En dus niet "Heeft deze DVD Nederlandse ondertiteling?" want dat kun je ook ergens anders vinden. En ook niet een oude thread even omhoog halen om te vragen of iemand nog een prijs weet. Je mag ervan uit gaan dat als iemand een goede prijs voor een DVD heeft gezien, deze ook wordt vermeld in de pricewatch.
    Bij populaire titels waarvan de stock snel opdroogt door een speciale aanbieding of zo kan ik het nog wel begrijpen dat iemand in Pricewatch meldt hoeveel exemplaren er bijv. nog lagen. Als er dan nog maar een paar zijn, en je gaat een nodeloze verplaatsing maken om dan te merken dat de laatste een paar uur geleden voor je neus weg waren, en er pas een week later of zo bijgeleverd wordt (uiteraard niet meer tegen de folderprijs) dan is zoiets wél relevant in Pricewatch vind ik. Het gaat er toch om om mensen naar die plaatsen te kunnen sturen waar ze titel X of Y het voordeligst kunnen vinden.

    En ook vind ik het relevant om daar evt. verschillen in versies op te merken. Ik denk dan bijvoorbeeld aan Mr. Beans Holiday, die in de winkels van Blokker (?) een compleet andere hoes hadden (andere winkels: Mr. Bean stapt van de trein / Blokker: Mr. Bean en de kip). Een andere zaak verkocht ooit bij de release van T3 een exclusieve versie met een andere kaft (Kristanna Loken op de hoes i.p.v. Arnie). Zo'n verschillen zijn m.i. relevant, ook in een Pricewatch topic.

    Is het niet een goede stelregel om te zeggen dat Pricewatchtekst belangrijk is voor alles wat rechtstreeks te maken heeft met wát je precies voor je geld krijgt? Een vraag naar NL ondertiteling lijkt me dan ook wél gerechtvaardigd, MM Breda had laatst namelijk een hele stapel Prison Break 2-boxen liggen... maar dan wel de UK-versie met maar de eerste helft van de reeks. Mag er wel eens bij vermeld worden...

    Excuseer, ik moet nu dringend naar de Pricewatch...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Bij populaire titels waarvan de stock snel opdroogt door een speciale aanbieding of zo kan ik het nog wel begrijpen dat iemand in Pricewatch meldt hoeveel exemplaren er bijv. nog lagen. Als er dan nog maar een paar zijn, en je gaat een nodeloze verplaatsing maken om dan te merken dat de laatste een paar uur geleden voor je neus weg waren, en er pas een week later of zo bijgeleverd wordt (uiteraard niet meer tegen de folderprijs) dan is zoiets wél relevant in Pricewatch vind ik. Het gaat er toch om om mensen naar die plaatsen te kunnen sturen waar ze titel X of Y het voordeligst kunnen vinden.

    Is het niet een goede stelregel om te zeggen dat Pricewatchtekst belangrijk is voor alles wat rechtstreeks te maken heeft met wát je precies voor je geld krijgt? Een vraag naar NL ondertiteling lijkt me dan ook wél gerechtvaardigd, MM Breda had laatst namelijk een hele stapel Prison Break 2-boxen liggen... maar dan wel de UK-versie met maar de eerste helft van de reeks. Mag er wel eens bij vermeld worden...

    Excuseer, ik moet nu dringend naar de Pricewatch...
    Hier ben ik het mee eens: alles wat je voor hoeveel geld krijgt moet gemeld worden. Ondertiteling vind ik iets anders, daar hoef je een forum niet mee te vervuilen, dat kun je ook ergens anders opzoeken. We leven immers in de mooie tijd van internet!

    Maar mijn punt is dat mensen gewoon in zo'n forum roepen: "o, dan ga ik die titel morgen even halen". Dan vraag ik me af hoe dat in vredesnaam zinvolle info is voor de rest van de gebruikers.

    Maar hoe leg je dat vast? Dvd.nl gaat niet alle berichten controleren, neem ik aan. Wellicht een standaardformulier waarin de prijs en de winkel moet ingevuld worden of zo? Ik heb echt geen idee. Ben benieuwd naar een reactie va dvd.nl
    "I have a dragon here and I'm not afraid to use it" (Donkey in Shrek / Eddie Murphy)

  21. #21

    Standaard

    Een standaard formulier invullen zal er niet van komen. Het is en blijft een gewoon forum waar je kunt posten, het is geen zelfgebouwde website.

    @Werner: zoals je zelf wel hebt gezien worden berichten die rechtstreeks te maken heeft met wat je voor je geld krijgt niet verwijderd. Maar wel de 'onzin' berichten. Zinnige vragen of opmerkingen blijven gewoon staan. Qua ondertiteling ben ik het met Redondo eens, dat kun je op vele plaatsen op het internet (waaronder dit forum) vinden.

    We zullen inderdaad niet alle 'foute' berichten kunnen verwijderen, maar wel zoveel mogelijk. Maar het zal wel handwerk blijven.

  22. #22

    Standaard

    DVD.nl Forum » Koop / Verkoop en Ruil » Aanbiedingen meerdere DVD titels. Bol.com

    In dit topic (Bol.com) wordt er gewoon een hele pagina onzin verteld, zonder een prijs te noemen. Dat terwijl er toch ook echt een topic "online kortingsbonnen" is...

    Wil niet teveel zeuren, maar wordt hier wel een beetje gek van....
    "I have a dragon here and I'm not afraid to use it" (Donkey in Shrek / Eddie Murphy)

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Redondo Bekijk bericht
    DVD.nl Forum » Koop / Verkoop en Ruil » Aanbiedingen meerdere DVD titels. Bol.com

    In dit topic (Bol.com) wordt er gewoon een hele pagina onzin verteld, zonder een prijs te noemen. Dat terwijl er toch ook echt een topic "online kortingsbonnen" is...

    Wil niet teveel zeuren, maar wordt hier wel een beetje gek van....
    Heb even bol.com opgeschoond en off topic berichten verwijderd.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •