Pagina 61 van 76 EersteEerste ... 115157585960616263646571 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.501 tot 1.525 van 1886 worden weergegeven.
  1. #1501

    Standaard

    Zaterdag naar Werchter Boutique geweest, met als hoofdact Prince. Het eerste voorprogramma, Jamie Lidell, hebben we wegens autopecht moeten missen, wat we hoorden was dat geen heel best optreden dus dat viel mee. De twee andere voorprogramma's die we wel zagen, Larry Graham (Graham Central Station) en Mint Condition, waren super. Lekker funky en af en toe had ik het idee naar de soundtrack van een lekker foute blaxploitation film te luisteren. Halverwege het optreden van Larry Graham, toen het nog steeds ruim in de dertig graden was, ging het weer voor de eerste keer helemaal los. De enorme wolkbreuk mocht de pret echter niet drukken.

    Nog geen twee minuten na het laaste voorprogramma stond Prince tot ieders verrassing al op het podium, ruim drie kwartier te vroeg. Veel mensen waren nog even wat aan het eten en de hits knalden direct door de lucht: 'Let's Go Crazy', '1999' en 'Little Red Corvette'. Hij was goed in vorm, zowel qua stem als met zijn danspasjes en hij had een fijne arrogantie over zich: 'All eyes on me, please.' Hoogtepunt van de avond was voor mij denk ik toch wel 'Purple Rain'. Normaal niet een van mijn favoriete nummers van Prince, maar onder deze omstandigheden was het toch wel een memorabel moment. Inmiddels waren we namelijk bij de tweede wolkbreuk van de avond aangekomen en de technicus stond goed op te letten en knalde elke lamp die hij kon vinden in het paars aan. Vlak daarna 'Kiss', het publiek ging hier helemaal los en een paar nummers later verdween Prince van het podium om vervolgens nog vier keer een toegift te geven. Vaak maar van een nummer, waar de band wel jamde er wel lekker op los. Had wel zo mijn bedenkingen bij de set, de toegiften hadden beter het middelste deel van het concert kunnen zijn en dan weer wat hitjes in de toegift. Maar al met al zeker een van de beste concerten die ik heb mogen aanschouwen!

    Setlist: Venus de Milo / Let's Go Crazy / Delirious / Let's Go Crazy, Pt. 2 / 1999 / Little Red Corvette / Controversy / Take Me With U / Guitar / Hot Summer / Purple Rain / Angel / Nothing Compares 2U / Kiss / Mountains / Shake Your Body / Everyday People (Sly Stone) / I Want to Take You Higher (Sly Stone) / ENCORE 1 / Forever in My Life / ENCORE 2 / Dance (Disco Heat) (Sylvester) / ENCORE 3 / Partyman / ENCORE 4 / Musicology / God Instrumental


  2. #1502

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WitteGijt? Bekijk bericht
    De reden dat Pearl Jam het concert moest afkappen is dat ze het vliegtuig moesten halen richting frankrijk. Er was eerst spraken van 100 minuten en waarschijnlijk had eddie zelf ook nog gerekend op 'n extra nummer, gezien zijn frustratie aan het begin van rockin in the free world.
    De reden dat het concert werd "afgekapt" lag dan ook niet bij de organisatie van rockin park, maar bij het strakke tijdschema van de band.
    Wil graag weten waar je dit bericht vandaan hebt, want ik geloof er echt geen hol van...
    PJ was de vorige keer ook al kwaad op de organisatie omdat ze zo'n vroege eindtijd. En op de site van de officiele PF-fanclub is een foto van de playlist te zien waarop na RitFW ook nog Alive en een bis (Yellow Leadbetter?) stonden.
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  3. #1503

    Standaard

    Eddie was zeker niet amused; iemand van de Rockin' Park organisatie kwam het podium op en vertelde dat de eindtijd was bereikt en dat Pearl Jam moest kappen. Volgens mij gebeurde zoiets ook een aantal jaren terug met Lenny Kravitz. Dus dat ze een vlucht moesten halen naar Frankrijk klopt niet.
    It's a damn refreshment to see this kind of professiolism these days

  4. #1504

    Standaard

    Het gebeurde de vorige keer ook al bij Pearl Jam en toen stond het zelfs op hun officiele site.
    Misschien nu niet omdat het Rock in Park was en geen geen PJ-concert???
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  5. #1505

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mad dog Bekijk bericht
    Eddie was zeker niet amused; iemand van de Rockin' Park organisatie kwam het podium op en vertelde dat de eindtijd was bereikt en dat Pearl Jam moest kappen. Volgens mij gebeurde zoiets ook een aantal jaren terug met Lenny Kravitz. Dus dat ze een vlucht moesten halen naar Frankrijk klopt niet.
    Op de vorige editie inderdaad bij Lenny Kravitz, die werd ook aardig kwaad en speelde toen drie nummers in de tijd van een nummer, o.a. een hele snele Are you gonna go my way.

  6. #1506

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EmDee Bekijk bericht
    Wil graag weten waar je dit bericht vandaan hebt, want ik geloof er echt geen hol van...
    PJ was de vorige keer ook al kwaad op de organisatie omdat ze zo'n vroege eindtijd. En op de site van de officiele PF-fanclub is een foto van de playlist te zien waarop na RitFW ook nog Alive en een bis (Yellow Leadbetter?) stonden.
    Heb dit de dag zelf gehoord van een maat (en groot pearl jam fan) wiens ex (die daar ook was) bij een platenmaatschappij werkt. Deze wist voor het concert begon te vertellen dat het concert niet langer dan 100 minuten zou duren vanwege de te halen vlucht richting frankrijk.

    Maargoed dit is wat ik die dag gehoord heb en leek mij achteraf een logische verklaring. Hoe dan ook, feit blijft dat het optreden veels te kort was.
    Laatst aangepast door WitteGijt? : 13-07-2010 om 22:21
    - In the end the love you take, is equal to the love you make - The Beatles

  7. #1507

    Standaard

    Dat van die vluch naar Frankrijk is onzin. Het volgende concert van Pearl Jam na Rockin`Park was nl. in Portugal.
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  8. #1508

    Standaard

    Vorige week zaterdag naar een licht tegenvallend Bospop geweest. Het begon super met The Hoax en ook De Dijk was goed. Cranberries had ik veeel meer van verwacht, en Crosby, Stills en Nash was slechts bij vlagen mooi. Maar uiteindelijk was het de centen weer dik waard met de afsluiter John Fogerty. En op het moment dat hij "Have you ever seen the rain" zong, gingen de hemelsluizen open, ONVERGETELIJK!!! En hij ging zelf ook gewoon voor het podium in de regen staan!
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  9. #1509

    Standaard

    Ook daar geweest voor John Fogerty, en zeer zeker geen spijt van gehad. Nog een cool filmpje gemaakt trouwens.
    http://www.youtube.com/watch?v=hQhy-eGtxdo
    Bij The Cranberries viel mij vooral het publiek tegen die duidelijk daar waren voor Crosby, Stills & Nash en John Fogerty. Saybia vond ik 's middags in de hitte ook goed.
    It's a damn refreshment to see this kind of professiolism these days

  10. #1510

    Standaard

    Saybia speelde toen we aankwamen en klonk idd niet verkeerd.
    Maar het ABSOLUTE HOOGTEPUNT krijg ik spontaan weer kippenvel van:

    http://www.youtube.com/watch?v=lJ-Sd_KY_Nw
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  11. #1511

    Standaard

    Gaaf inderdaad! Beetje mijn "Purple Rain" momentje.

  12. #1512

    Standaard

    Ik ben lang niet meer zo nat geweest.... 's nachts nog de consumptiebonnen (die ik al had gekocht omdat we zondag ook gingen) met een mesje uit elkaar zitten peuteren, alles was doorweekt.

    Maar een gedenkwaardig optreden van Foggerty in de regen.

    Zaterdag vond ik muzikaal dik in orde, CSN moest ik wel even inkomen, Saybia, De Dijk, Cranberries waren goed.

    Toch vond ik de zondag nog beter. Na THC en Anvil was ik wel weer wakker.
    Uriah Heep en Twisted Sister waren goed. Status Quo kreeg echt het hele veld aan het bewegen. Billy Idol is nog steeds geschift.

    Enige domper aan zondag was uitslag van een zekere finale ergens in Zuid-Afrika. Hier heb ik de dag erna van gebaald, want op Bospop kwam hierna Toto, dan ga je niet meer aan voetbal denken.

    Met de originele zanger van Stop Loving You en Pamela, Joseph (Joe) Williams.
    Weergaloos optreden, alleen veel te kort.

    Voeg daarbij het Hoegaarden, en redelijke variatie aan eetkramen, leuke toegankelijke stands met t-shirts en merchandise en een goede sfeer, al met al een geslaagd festival.
    Send a maniac to catch a maniac...

  13. #1513

    Standaard

    Voor de eerste keer in Nederland, The Trans Siberian Orchestra !
    Zaterdag 26 Maart 2011 in de Heineken Music Hall voor rond de 50 Euro


    Op een late avond in het voorjaar van 1827 beleeft Wenen de grootste elektrische storm ooit. In een rommelige kamer hangt Ludwig von Beethoven over zijn piano met de zojuist voltooide partituur voor zijn laatste en grootste symfonie. Als de klok middernacht slaat, verschijnt Mephistopheles om de ziel van de grote componist op te halen. Kijkend in de afgrond van de eeuwigheid is Beethoven met afschuw vervuld, maar ook de duivel heeft een aanbod en de onderhandelingen beginnen…
    Zo begint Trans-Siberian Orchestra de rockopera ‘Beethoven's Last Night’: een ongekende mix van progressieve rock en symfonische muziek, gecombineerd met theaterelementen. Een tijdloos verhaal over de strijd van Beethoven en de moeilijke keuze die de componist moet maken over de nalatenschap van zijn leven.
    Niet alleen fans van rock, opera of broadway shows zullen genieten van dit spektakel, maar ook liefhebbers van klassieke muziek of gewoon van een mooi verhaal. Deze show heeft alles in zich om meerdere generaties samen te brengen!


    Ik kwam er zelf wat laat achter, dat de kaarten in de verkoop gingen, sinds vorige week Zaterdag dacht ik, voorlopig zijn er nog genoeg lege plekken, maar dat kan zo weer anders zijn natuurlijk.
    http://www.ticketmaster.nl/trans-sib...ts/artist/6278


    En ook in diezelfde HMH komt 24 en 25 November 2010 nogmaals Jeff Wayne met zijn versie van War of the Worlds.
    http://www.livenation.nl/artist/jeff...worlds-tickets
    Die kaarten vind ik persoonlijk iets aan de hoge kant qua prijs, rond de 70 euro, maar het is absoluut de moeite waard om een keer mee te maken !


    Bij beide concerten kun je enkel zitplaatsen reserveren, dus erg veel kaarten zijn er dan niet, Jeff Wayne was vorig jaar voor 3 concerten zeer snel uitverkocht.
    Laatst aangepast door Ed Lewis : 22-07-2010 om 07:53

  14. #1514

    Standaard

    Vandaag toch maar even een kaartje gescoord voor het optreden van Robert Plant in Brussel, op 24 oktober. Met z'n nieuwe band, waarin o.a. Buddy Miller en Patty Griffin spelen. Het neusje van de zalm voor (alt)countryliefhebbers!

    En gisteren kwam ik bij toeval een bericht tegen dat Weird Al Yankovic voor het eerst in Europa gaat optreden, en wel in Londen op 6 december. Ge-wel-dig. Meteen een kaartje besteld, want daar zit ik dus al meer dan 20 jaar op te wachten....
    Concertagenda op Podiuminfo

  15. #1515

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcelb7 Bekijk bericht
    En gisteren kwam ik bij toeval een bericht tegen dat Weird Al Yankovic voor het eerst in Europa gaat optreden, en wel in Londen op 6 december. Ge-wel-dig. Meteen een kaartje besteld, want daar zit ik dus al meer dan 20 jaar op te wachten....
    Ik wist niet eens dat die man life optrad, jammer dat het wat ver weg is, had mij ook best leuk geleken, altijd met veel plezier naar zijn clips gekeken

  16. #1516

    Standaard

    Dit weekend een verrassend goed optreden meegemaakt van Robert Cray. Geluid was top, en met zijn (soul)stem is nog steeds niets mis.
    Capitalization is the difference between "I had to help my uncle Jack off a horse.." and "I had to help my uncle jack off a horse.."

  17. #1517

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ed Lewis Bekijk bericht
    Ik wist niet eens dat die man life optrad, jammer dat het wat ver weg is, had mij ook best leuk geleken, altijd met veel plezier naar zijn clips gekeken
    Hij trad alleen in de States op (d'r is zelfs een geweldige live dvd verschenen), dus vergeleken daarbij is Londen 'om de hoek'. Ik ben sneller in Londen, dan in bijvoorbeeld Groningen.
    Concertagenda op Podiuminfo

  18. #1518

    Standaard

    Volgende week woensdag naar Alice in Chains in de Effenaar. Dat wordt de 4de keer in een jaar dat ik ze ga zien

  19. #1519

    Standaard

    Ik ga zondag naar The Pogues in de Melkweg in Amsterdam.

    Ik heb ze nog nooit gezien, maar het is in ieder geval supervrolijke muziek.

    Wie gaat er nog meer naar toe?

  20. #1520

    Standaard

    ik niet..
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  21. #1521

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door EZBlade Bekijk bericht
    Volgende week woensdag naar Alice in Chains in de Effenaar. Dat wordt de 4de keer in een jaar dat ik ze ga zien
    Dus je hebt ze al in Amsterdam, Tilburg en Werchter gezien als ik het goed heb.
    It's a damn refreshment to see this kind of professiolism these days

  22. #1522

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mad dog Bekijk bericht
    Dus je hebt ze al in Amsterdam, Tilburg en Werchter gezien als ik het goed heb.
    Amsterdam, Tilburg en Antwerpen (hier heb ik ze ook ontmoet)
    In 2006 heb ik ze nog in Nijmegen gezien.

    Zwaar fan van AiC

  23. #1523

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcelb7 Bekijk bericht
    Hij trad alleen in de States op (d'r is zelfs een geweldige live dvd verschenen), dus vergeleken daarbij is Londen 'om de hoek'. Ik ben sneller in Londen, dan in bijvoorbeeld Groningen.
    haha, ja dat is ook weer waar

    @EZBlade, Toevallig kwam vandaag weer eens The Rooster langs op een oude MP3 cd die ik al tijden niet meer had gedraaid en vroeg ik me af of de nieuwe zanger het oude werk ook mooi neer kan zetten, is dat ook zo ?

  24. #1524

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ed Lewis Bekijk bericht
    haha, ja dat is ook weer waar

    @EZBlade, Toevallig kwam vandaag weer eens The Rooster langs op een oude MP3 cd die ik al tijden niet meer had gedraaid en vroeg ik me af of de nieuwe zanger het oude werk ook mooi neer kan zetten, is dat ook zo ?
    Ik vind persoonlijk dat hij het heel goed doet. Zonder als Layne te klinken zeg maar.

    Het nummer Love, Hate, Love is live met William denk ik wel één van mijn favorieten:

    http://www.youtube.com/watch?v=17VD_c0-_Js

  25. #1525

    Standaard

    Vanavond dus naar The Pogues in de Melkweg in Amsterdam.



    Word een gezellig feestje.

    Het schijnt super te zijn om ze mee te maken, nou ik ben benieuwd.

    Ben benieuwd hoe Shane zich houd.



    Dit vind ik een erg mooi nummer Streams_of_Whiskey.

    Shane, Here I come

Pagina 61 van 76 EersteEerste ... 115157585960616263646571 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •