De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hoe organiseer je een Powerbuy en wat komt er bij kijken

    Ik heb de vrijheid genomen hier een aantal basis "regels" voor een powerbuy te posten, o.a. gebaseerd op de reeds opgedane ervaringen:

    ->Begin met een animocheck of contact een dealer om te kijken of er interesse is voor een eventuele powerbuy. Welke volgorde je hanteert hangt van je zelf af; indien je een dealer medewerking vraagt en ook krijgt maar er geen animo is, houdt het op. Maar als er wel animo is en geen dealer die mee wil doen ook. Dus de volgorde kun je het beste zelf bepalen.

    ->Diegene wiens dealer de beste deal geeft, zal de powerbuy in principe regelen. Uiteraard kan dat altijd in overleg ook door of samen met iemand anders gedaan worden.

    ->Een bestelling wordt in principe pas geplaatst als iedereen het juiste bedrag heeft overgemaakt, het is niet de bedoeling dat iemand duizenden euro's gaat voorschieten. Maak hierover zelf duidelijke afspraken met de deelnemers.

    ->Meestal geeft een leverancier korting bij bepaalde aanschafbedragen of bepaalde afname aantallen. Dit hangt uiteraard sterk af van wat er besteld wordt. Gaat het om een enkel artikel waarvan er veel besteld worden is er meestal een aantal stuks kortingspercentage:
    vanaf 10 stuks 10% (voorbeeld).
    Gaat het om verscheidene artikelen komt er meestal een bedraggerelateerd kortingspercentage:
    vanaf 200 euro 10% (voorbeeld).

    ->Houdt er rekening mee dat er achteraf soms nog geld terugbetaald moet worden, of dat er nog wat bijbetaald moet worden omdat afvallers op het laatste moment ervoor kunnen zorgen dat een bepaald kortingspercentage niet behaald wordt.

    ->Zorg dat alles duidelijk en zonder misverstand aan de deelnemers wordt weergegeven, al is het alleen maar om gedoe achteraf te voorkomen.

    ->Houdt altijd rekening met een percentage afvallers, die niet op tijd betalen of die hun bestelling intrekken. Het is aan jezelf hoe je hiermee omgaat, maar begin niet meteen mensen aan de schandpaal te nagelen. Mocht iemand wel PM berichten of emails lezen maar verder niet reageren, beschouw die dan gewoon als afvaller en doe geen verdere moeite. Blijkbaar heeft de persoon toch geen interesse.

    ->Garanties gaan niet over naar degene die de powerbuy regelt, die blijven gewoon via de dealer lopen. Verzending via TPG of welke andere manier dan ook is altijd voor eigen risico. Overleg met de deelnemers of ophalen of eventueel aangetekend versturen beter is. Een andere optie is het gecombineerd versturen als je merkt dat veel mensen redelijk bij elkaar in de buurt wonen, zou het voor iedereen makkelijk kunnen zijn om alles naar 1 persoon te sturen die het onderling verdeeld. Vraag dit uiteraard wel eerst aan de betreffende personen.

    ->Inmiddels is wel duidelijk geworden dat de organisator veel van zijn/haar vrije tijd zal moeten opofferen om een powerbuy tot een goed einde te brengen. Realiseer je dit goed voordat je zomaar eenpowerbuy begint.

    ->Soms zullen eigen middelen gebruikt moeten worden zoals bijvoorbeeld karton, doosjes, rollen tape of ander materiaal. Maak hierover duidelijek afspraken met de deelnemers of je zelf die kosten voor je rekening neemt of dat je die wilt onderbrengen in de verzendkosten.

    ->Degene die de powerbuy regelt is slechts een tussenpersoon, en fungeert dan ook in die hoedanigheid. Nalatigheid van de betrokken dealer of andere ellende die niet door de tussenpersoon veroorzaakt worden, vallen dus ook niet onder zijn of haar verantwoordelijkheid!!

    ->Deelname aan een powerbuy is ALTIJD op eigen risico!

    Dit is slechts een leidraad en GEEN regelgeving!!!!

    Met speciale dank aan alle organisatoren van de powerbuys die hun ervaringen middels hun powerbuys gedeeld hebben.

    Uiteraard kun je je eigen ervaringen ook posten, zodat we allemaal wijzer worden en de powerbuys zo soepel mogelijk verlopen.

  2. #2
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard

    Goed verhaal Edgar

    Waarom maken we hier geen sticky van 8)

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ruud Vorstermans
    Waarom maken we hier geen sticky van 8)
    Heb er inderdaad maar een sticky van gemaakt. :wink:
    Four-Star Trader (236)

  4. #4

    Standaard

    Dat was inderdaad al de bedoeling om hem sticky te maken.
    Bedankt Scott .

  5. #5

    Standaard

    Wie een powerbuy gaat organiseren doet er verstandig aan rekening te houden met de allergie voor powerbuys die een groot deel van het kleine audio- en videowereldje domineert. Kort gezegd, veel importeurs en dealers zijn niet gediend van powerbuys. Daarvoor zijn verschillende redenen te bedenken. Daarbij geldt dat hoe duurder het betreffende product, hoe meer onderstaande redenen een rol gaan spelen.

    1. Internetpowerbuys zou valse concurrentie zijn. Importeurs vinden dat bij dergelijke acties hun dealers ongelijk worden behandeld. De ene dealer heeft veel voordeel terwijl de andere dealers omzet mislopen, zo is de redenering. Men wil voorkomen dat dealers met scheve ogen naar elkaar gaan kijken en allerhande acties op touw gaan zetten om hun concurrenten af te troeven. De angst is dat de bestaande structuur van de import en verkoop van audio- en videoapparatuur om zeep wordt geholpen (denk aan de supermarktoorlog). En dat wordt als bedreiging gezien. De internetpowerbuys zijn in de ogen van veel importeurs en dealers te ongecontroleerd, met alle mogelijke gevolgen van dien. Met alle macht wordt de eigen handel/markt dan ook beschermd. Daarbij schuwen importeurs niet de wet te overtreden door hun dealers onder druk zetten om niet aan powerbuys mee te doen.

    2. De voor importeurs heilige adviesprijs wordt bij powerbuys op relatief grote schaal met voeten getreden. Er zit vaak veel marge op audio- en videoproducten en dus is er veel winst te halen voor de consument door de krachten te bundelen. Internet ondermijnt de controle door importeurs waardoor deze voor een deel hun macht verliezen. En dat valt hen zwaar. Veel importeurs oefenen daarom veel druk uit op hun dealers om tegen de adviesprijs te verkopen. En het zou me niet verbazen als bij bepaalde merken kortingsacties van te voren door de importeur moeten worden goedgekeurd.

    3. Veel importeurs in de audio- en videobranche zijn niet helemaal van deze tijd. Dat blijkt ook wel uit de vele karige (lees: ronduit slechte) websites van importeurs. Men weet vaak niet zo goed hoe om te gaan met de internetcomponent die ook in hun branche genadeloos toeslaat. De informatie ligt tegenwoordig voor het oprapen en de consument bundelt de krachten. Het beangstigt veel importeurs en dealers. Ze vinden het gewoon eng om via de voor hen relatief onbekende internetcommunicatie deals te sluiten waar vaak grote bedragen mee gemoeid zijn.

    4. Importeurs hebben doorgaans een monopoliepositie waar ze illegaal misbruik van maken. Prijsafspraken zijn immers bij de wet verboden. Van marktwerking willen de importeurs doorgaans niets weten. Daarnaast willen dealers hun licentie natuurlijk niet kwijtraken en kiezen vaak eieren voor hun geld door naar de pijpen van de importeur te dansen. Een dealer die vanuit het niets ineens een grote partij bij de importeur bestelt kan dat niet verbergen. Dit leidt tot grote terughoudendheid bij veel dealers om mee te doen aan powerbuys.

    Dus...

    Ga bij voorkeur eerst naar een dealer die je goed kent en waarmee je vertrouwd bent. Zomaar 10 dealers + de importeur per mail aanschrijven is geen goed idee. Dan zijn jouw plannen in het kleine audio- en videowereldje in een klap bekend en zijn alle betrokkenen op hun hoede. Peroonlijk contact op kleine schaal (1 of misschien 2 dealers in persoon benaderen) is dan ook aan te raden. Pas als dat niets oplevert zou je heel voorzichtig je contacten wat kunnen uitbreiden. Hou een powerbuy aanvankelijk redelijk kleinschalig zodat importeur(s) en dealers geen angstaanvallen, paranoia of erger ontwikkelen. Zodra de dealer heeft toegezegd met je in zee te gaan kan je de omvang van de powerbuy altijd nog wat uitbreiden. Begin in ieder geval niet te groot. Voorzichtig aftasten waar de grenzen liggen is het devies.

    Bovenstaande heb ik bijna in een ruk door uitgetypt waardoor een en ander wat riommelig en/of ongestructureerd kan overkomen. Bovendien is de tekst wellicht voor verbeteringen en/of aanvullingen vatbaar. Bij voldoende belangstelling kan ik de tekst verder perfectioneren en kan ik input van anderen over dit aspect toevoegen. Als een ander dat op zich wil nemen vind ik het ook prima.

  6. #6

    Standaard

    Wat is de achtergrond van dit verhaal, Moondust? Natuurlijk willen importeurs en dealers liever de volle mep laten betalen voor artikelen, maar het is voor consumenten gewoon toegestaan om marktonderzoek te doen en de goedkoopste leverancier te kiezen.

    Of is het alleen maar als mededeling bedoelt voor mensen die rondvragen en teleurgesteld zijn als een dealer niet wil meedoen?

  7. #7

    Standaard

    Herjan, ik denk dat Moondust dit inderdaad als waarschuwing wil geven om niet alle dealers die je kent aan te schrijven, gebaseerd op zijn eigen ervaring met de isotek powerbuy.

    Maar heel eerlijk gezegd denk ik dat dit eigenlijk een zeer grote uitbreiding is van punt 1 uit mijn post.

    EDIT: ik lees het nog eens goed door, maar beste Moondust:
    Je uit wel een aantal beschuldigingen waarvan ik denk dat die eigenlijk niet zomaar gedaan kunnen worden en waar de redactie van DVD.nl wellicht niet aan wil bijdragen. Kortom, een gevaarlijk artikel imho, hoe kloppend het ook mag zijn.

  8. #8

    Standaard

    Deze sticky is voor mensen bedoeld die geen of weinig ervaring hebben met het organiseren van powerbuys. Mijn verhaal is gericht op deze doelgroep. Indien de powerbuyorganisator al enigszins begrijpt hoe de audio- en videowereld in elkaar zit, kunnen problemen of zelfs de mislukking van een powerbuy worden voorkomen.

    Toen ik bij de Isotek powerbuy tegen muren opliep duurde het even voordat ik werkelijk in de gaten had wat er nu allemaal speelde. Er ging een wereld voor me open, maar ik had in de tussentijd al teveel schade aangericht om de powerbuy door te zetten. Dat inzicht wil ik graag delen zodat anderen hier hun voordeel mee kunnen doen. Volgens mij zit ik daarvoor in de juiste thread.

    Ik denk voorts dat Edgar terecht opmerkt dat het een uitbreiding is op zijn eerste punt. Mijns inziens een nuttige bijdrage voor de beginnende powerbuyorganisator die wellicht de neiging heeft teveel hooi op zijn vork te nemen. Wellicht kan er naar mijn stukje worden verwezen of gelinkt bij punt 1 van de startpost.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    EDIT: ik lees het nog eens goed door, maar beste Moondust:
    Je uit wel een aantal beschuldigingen waarvan ik denk dat die eigenlijk niet zomaar gedaan kunnen worden en waar de redactie van DVD.nl wellicht niet aan wil bijdragen. Kortom, een gevaarlijk artikel imho, hoe kloppend het ook mag zijn.
    Ik ben het met je eens als je bedoeld dat een onjuist beeld kan ontstaan over hoe de audio- en videowereld in elkaar steekt. Wellicht moet wat meer benadrukt worden dat dit speelt maar er zeker ook importeurs en dealers zijn die wel openstaan voor powerbuys. Ik hou er persoonlijk erg van beestjes bij hun naam te noemen en niet voor gevoeligheden uit de weg te gaan, hoe confronterend of negatief ook. Er kan natuurlijk ook gewoon over dit soort zaken gedicussieerd worden, dus zonder een soort officiele publicatie. Door een discussie worden zaken vaak tot de juiste verhoudingen teruggebracht. Het is uiteindelijk aan dvd.nl wat hiermee te doen. Ik leg me bij elke beslissing neer, simpelweg omdat ik hier niet de baas ben.

  10. #10

    Standaard

    Moondust ik begrijp je goede bedoeling volledig, maar ik denk dat je wel voorzichtig moet zijn met dit soort uitspraken (al zijn ze nog zo waar :wink: ):
    Met alle macht wordt de eigen handel/markt dan ook beschermd. Daarbij schuwen importeurs niet de wet te overtreden door hun dealers onder druk zetten om niet aan powerbuys mee te doen.
    Veel importeurs oefenen daarom veel druk uit op hun dealers om tegen de adviesprijs te verkopen. En het zou me niet verbazen als bij bepaalde merken kortingsacties van te voren door de importeur moeten worden goedgekeurd.
    . Veel importeurs in de audio- en videobranche zijn niet helemaal van deze tijd.
    Importeurs hebben doorgaans een monopoliepositie waar ze illegaal misbruik van maken. Prijsafspraken zijn immers bij de wet verboden. Van marktwerking willen de importeurs doorgaans niets weten. Daarnaast willen dealers hun licentie natuurlijk niet kwijtraken en kiezen vaak eieren voor hun geld door naar de pijpen van de importeur te dansen. Een dealer die vanuit het niets ineens een grote partij bij de importeur bestelt kan dat niet verbergen. Dit leidt tot grote terughoudendheid bij veel dealers om mee te doen aan powerbuys.
    Nomaals, al heb je 100% gelijk, als we dit hier gaan neerzetten zal dat eerder negatief dan positief werken vrees ik.

    Maar goed, ik ben het wel met je eens dat het voor een beginnende powerbuy starter van belang kan zijn, misschien dat we het in een wat minder sterk geformuleerde vorm kunnen toevoegen aan punt 1 om niet al te negatief over te komen? Uiteindelijk is dit jouw ervaring en zijn er (gelukkig) ook genoeg positieve ervaringen met powerbuys en internetdealers.

    Maar goed, ik denk dat dat niet aan mij is maar aan de heren van dvd.nl zelf :wink: .
    Gentlemen, the floor is yours!

  11. #11

    Standaard

    Wat aanpassen om de zaken in de juiste proportie naar voren te brengen lijkt mij een bijzonder goed idee. Ik heb zaken nu wat te stellig/generaliserend belicht. Wellicht kom ik er binnenkort zelf aan toe die aanpassingen te doen.

  12. #12

    Standaard

    Bovendien geldt alles lang niet alleen voor de audiowereld, maar voor (bijna) alle consumentenproducten. Van auto's tot parfum tot wijn tot...

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Bovendien geldt alles lang niet alleen voor de audiowereld, maar voor (bijna) alle consumentenproducten. Van auto's tot parfum tot wijn tot...
    Wat wil je daarmee zeggen? Dat het te algemeen is en daarom hier niet genoemd hoeft te worden?

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Bovendien geldt alles lang niet alleen voor de audiowereld, maar voor (bijna) alle consumentenproducten. Van auto's tot parfum tot wijn tot...
    Wat wil je daarmee zeggen? Dat het te algemeen is en daarom hier niet genoemd hoeft te worden?
    Ik denk meer dat jouw verhaal zich eigenlijk beperkt tot audio, terwijl er ook andere powerbuy's gedaan worden, ook hier. Aan de andere kant, juist omdat het op meer powerbuys van toepassing kan zijn, zou een wat genuanceerdere toevoeging aan punt 1 dan juist echt iets toevoegen.

  15. #15

    Standaard

    Voorstel aanpassing punt 1, de aanpassing is cursief:

    ->Begin met een animocheck of contact een dealer om te kijken of er interesse is voor een eventuele powerbuy. Welke volgorde je hanteert hangt van je zelf af; indien je een dealer medewerking vraagt en ook krijgt maar er geen animo is, houdt het op. Maar als er wel animo is en geen dealer die mee wil doen ook. Dus de volgorde kun je het beste zelf bepalen. Het kan zijn dat om verschillende redenen een importeur en/of dealer redenen niet wil meewerken aan een powerbuy. Het is ook verstandig eerst te informeren bij je eigen lokale dealer of er interesse is. Het is NIET verstandig lukraak meerdere dealers te gaan contacten omdat je dan eigenlijk een soort prijzenoorlog kunt ontketene en daarmee de importeur en de dealers tegen elkaar gaat opzetten. Het grondbeginsel van een powerbuy is dat de consumenten (wij dus) door groot in te kopen een korting kunnen bedingen. Het is absoluut geenzins de bedoeling partijen, welke partijen dan ook, tegen elkaar op te zetten om voordeel te halen. Houdt hier dus rekening mee omdat dit niet alleen schadelijk voor jezelf maar ook voor DVD.nl kan zijn. Dit is gebaseerd op eerdere ervaringen.

    Dit lijkt mij voor niemand schadelijk, maar geeft wel aan dat je even op moet passen.

  16. #16

    Standaard

    Kom op Edgar, ben jij ook aanhanger van het poldermodel? Je bedoelingen zijn ongetwijfeld goed, maar jouw stukje vind ik een te slap aftreksel van mijn verhaal. De boodschap komt er onvoldoende uit naar voren. Hier een tegenvoorstel:

    Bedenk goed dat zowel importeurs als dealers er belang bij hebben hun plek in de markt in stand te houden. Een powerbuy wordt in dat licht soms als bedreigend ervaren. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Een importeur is er b.v. bij gebaat dat zijn dealers allemaal dezelfde kansen krijgen. Een powerbuy is misschien heel voordelig voor een dealer, maar de andere dealers zien wellicht dat er een hap uit hun omzet wordt genomen. Daarnaast wordt soms van dealers verlangd dat ze zich binnen bepaalde grenzen zoveel mogelijk conformeren aan de adviesprijzen die de importeur hanteert. Een aantasting op relatief grote schaal - zoals dat bij een powerbuy aan de orde kan zijn - wordt dan soms als onwenselijk ervaren in het kader van de bescherming van de marktpositie. Terecht of onterecht, het is verstandig rekening te houden met deze belangen, zelfs als de opstelling van een dealer of importeur in strijd is met de wet (b.v. verbod op het maken van prijsafspraken). Vergeet niet dat gezamenlijke inkoopacties via internet betrekkelijk nieuw zijn. De tijden dat iedereen voor al zijn nieuwe apparatuur een speciaalzaak bezocht is echt wel voorbij. Men is vaak nog niet zo goed bekend met de handel via internet en stelt zich dientengevolge defensief en terughoudend op. Onbekend maakt onbemind. Het hele netwerk van importeurs en dealers heeft gewoon tijd nodig om te leren omgaan met de veranderende marktomstandigheden. Het is nu eenmaal een gegeven dat een deel wel goed mee kan komen in het hele internetgebeuren, maar er ook een deel is dat vasthoudt aan de oude manier van verkopen.

    Concreet betekent dit alles dat je er verstandig aan doet eerst te informeren bij je eigen lokale dealer of er interesse is voor jouw powerbuyideeen. Het is absoluut af te raden lukraak meerdere dealers te gaan contacten. Je kan dan tegen hoge muren opbotsen, terwijl dit te voorkomen is door voor een andere benadering te kiezen. De ervaring leert dat dealers tegen elkaar uitspelen in de zin van het kortingspercentage omhoog trachten te krikken door te schermen met aanbiedingen van andere dealers, een negatief effect heeft op de bereidheid van een dealer om aan de powerbuy hun medewerking te verlenen. Dealers haken in veel gevallen simpelweg af zodra ze lucht krijgen van jouw contacten met andere dealers.

    Het grondbeginsel van een powerbuy is dat de consumenten (wij dus) door groot in te kopen een korting kunnen bedingen. Het is absoluut geenzins de bedoeling partijen, welke partijen dan ook, tegen elkaar op te zetten om voordeel te halen. Houdt hier dus rekening mee omdat dit niet alleen schadelijk voor jezelf maar ook voor dealers, DVD.nl en in mindere mate voor importeurs kan zijn. Dit is gebaseerd op eerdere ervaringen.


    Ik hoop dat ik veel onnodige negativiteit uit mijn verhaal heb gehaald en het een veel neutralere feel heb meegegeven.

  17. #17

    Standaard

    Moondust, nee ik ben geen aanhanger van het poldermodel, ik denk alleen dat ik in dit geval iets objectiever dan jij omdat ik (gelukkig :wink de negatieve ervaring niet heb.

    Je moet uitgaan van het feit dat iemand die als nieuweling een powerbuy wil organiseren dit slechts als leidraad leest. Dat er verschillende redenen kunnen zijn voor dat importeurs/dealers een powerbuy als bedreiging zien lijkt mij voldoende. Ik denk, gezien de bedoeling van de leidraad, dat het niet nodig is daar voorbeelden van te geven.

    Overigens, we bedoelen beide hetzelfde, jij alleen wat uitgebreider dan ik. En IMHO, omdta het hier slechts om een leidraadje gaat, denk ik dat juist de uitgebreide versie te diep doorgaat :wink:.

    Nogmaals, heren redactie: The floor is yours!

  18. #18

    Standaard

    Ja ok, ik snap je insteek. Ik laat het in ieder geval hierbij en laat de crew vrij te wijzigen en/of verwijderen wat ze willen.

    btw Edgar, jij zat toch ook in de crew? Of ben ik nou seniel geworden?

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Ja ok, ik snap je insteek. Ik laat het in ieder geval hierbij en laat de crew vrij te wijzigen en/of verwijderen wat ze willen.

    btw Edgar, jij zat toch ook in de crew? Of ben ik nou seniel geworden?
    Of jij seniel bent zal ik me niet over uitlaten :wink:
    Nee je hebt gelijk, ik was nieuwscrew, ik zocht nieuws en herschreeft dat naar wat leuks en vervolgens publiceerde de redactie dat. Dus eigenlijk een beetje crew maar.

    Helaas en gelukkig kreeg ik 01 dec 2005 noodzakelijk een andere baan waardoor ik geen tijd meer had om nieuwtjes op te zoeken en te herschrijven etc, dus moest ik me afmelden. Ben je weer helemaal uptodate en seniel-af :wink:

  20. #20

    Standaard

    ik vind moondust niet negatief hoor..
    ik vind dat wij beginnende powerbuyorganisatoren best mogen wijzen op de keerzijde van de medaille..
    de vorige QED-powerbuy was een groot succes, maar ik werd beschimpt en bespuugd omdat ik als amateur niet ad rem reageerde op bepaalde situaties..
    het plezier om hier rond te hangen was voor mij gelijk weg, ik ben niet voor niks hier een jaar weggebleven..
    gelukkig vind ik het nu weer leuk, maar dat zien jullie denk ik wel in de verschillende subfora

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ago
    ik vind moondust niet negatief hoor..
    ik vind dat wij beginnende powerbuyorganisatoren best mogen wijzen op de keerzijde van de medaille..
    de vorige QED-powerbuy was een groot succes, maar ik werd beschimpt en bespuugd omdat ik als amateur niet ad rem reageerde op bepaalde situaties..
    het plezier om hier rond te hangen was voor mij gelijk weg, ik ben niet voor niks hier een jaar weggebleven..
    gelukkig vind ik het nu weer leuk, maar dat zien jullie denk ik wel in de verschillende subfora
    Ago, dat kwam meer van bepaalde leden van dvd.nl dan vanuit dealers/importeurs, derhalve heeft dat eigenlijk weer niets te maken met waar moondust aan refereerd :wink: .

    Maar inmiddels staat het hele verhaal gewoon hier en begin ik me eigenlijk af te vragen waarom we uberhaupt de eerste post zouden moeten aanpassen aangezien iedereen dit alles gewoon kan lezen en er zijn eigen mening uit kan halen.
    De eerste ost aanpassen zou alleen zin hebben als alle andere reacties verwijderd zouden worden en het draadje als sticky en op slot blijft.
    Zoniet, raad ik iedereen aan gewoon alles te lezen en zelf zijn conclusies te trekken :wink:.

  22. #22

    Standaard

    Wat is Powerbuy?

  23. #23

    Standaard

    De bedoeling van een powerbuy is dat er een leverancier/dealer wordt gecontacteerd of deze met korting (aan de hand van staffels) spullen wilt verkopen.
    Zo zijn er bijvoorbeeld powerbuys geweest van QED kabels en andere kabels. De dealer bepaalt in overleg met zijn contactpersoon de staffel en zo wordt er animo gecheckt op het forum.
    KEF | SVS | DENON 3808| Samsung | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | Monster | Xbox360 - HD-DVD | PS-3 Blu-Ray

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wo2-freak Bekijk bericht
    Wat is Powerbuy?
    Als je enkele minuten had rondgekeken op dit subforum had je dat makkelijk zelf kunnen ontdekken. Sterker nog: het antwoord staat in de sticky direct onder dit topic! Directe link: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=36999

    Het is dus een gezamenlijke inkoop van producten in de hoop goedkoper uit te zijn. De meest succesvolle powerbuys zijn de twee voor QED kabels. Gezamenlijk ca. € 15.000 euro aan bekabeling! Maar ook die bij Ornec (Chinese audio producten) was een succes.
    Laatst aangepast door Herjan Hakkers : 06-05-2008 om 00:42

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •