Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 678910
De resultaten 226 tot 240 van 240 worden weergegeven.
  1. #226

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    A) Waar baseer je die constatering op. Ben erg benieuwd waarom je denkt dat deze film alleen bij een bepaalde generatie geliefd is?

    B) Het lijkt me dat er dan talloze films niet in de lijst thuishoren omdat ze voor de generaties doorvoor nostalgische gevoelens oproepen, en niet altijd even goed zijn.
    Ik basseer dat op mijn eigen ervaringen, verder er was in de jaren 90 vrijwel geen discussie over mogelijk dat de zowel Pulp Fiction als Shawshank Redemption de zgn. toppers/meesterwerken zouden zijn... Echter de enige overeenkomst is dus dezelfde periode!

    Verder zijn mijn uitspraken dan ook geen aanval op de persoon!.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  2. #227

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Ik basseer dat op mijn eigen ervaringen, verder er was in de jaren 90 vrijwel geen discussie over mogelijk dat de zowel Pulp Fiction als Shawshank Redemption de zgn. toppers/meesterwerken zouden zijn... Echter de enige overeenkomst is dus dezelfde periode!

    Verder zijn mijn uitspraken dan ook geen aanval op de persoon!.
    Je haalt twee dingen door elkaar. Dat de films uit dezelfde periode komen, wil natuurlijk nog HELEMAAL niet zeggen dat ze ook dezelfde kijkers hebben of alleen door een bepaalde generatie worden gekeken.

    Hoe kan je trouwens op je eigen ervaringen baseren welke mensen wereldwijd Shawshank Redemption wel of niet goed vinden?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  3. #228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    Je haalt twee dingen door elkaar. Dat de films uit dezelfde periode komen, wil natuurlijk nog HELEMAAL niet zeggen dat ze ook dezelfde kijkers hebben of alleen door een bepaalde generatie worden gekeken.

    Hoe kan je trouwens op je eigen ervaringen baseren welke mensen wereldwijd Shawshank Redemption wel of niet goed vinden?
    Nogmaals, ik basseer het op mijn eigen bevindingen... schooltijd in die periode, waar elke ook maar enigzins in film geintresseerde pauper 't over die 2 titels had. dus geen persoonlijk aanval, maar mijn persoonlijk ervaringen gaande deze periode in de filmwereld
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  4. #229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Nogmaals, ik basseer het op mijn eigen bevindingen... schooltijd in die periode, waar elke ook maar enigzins in film geintresseerde pauper 't over die 2 titels had. dus geen persoonlijk aanval, maar mijn persoonlijk ervaringen gaande deze periode in de filmwereld
    Aangezien er op school doorgaans één generatie loopt (daarom is het ook een school ), zijn je bevindingen niet zo verrassend. Dat is bijv. hetzelfde als een online onderzoek naar waarin je mensen vraagt of ze van internet gebruik maken. Met andere woorden, je kunt je bevindingen op je school niet meteen doortrekken naar de hele wereld.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  5. #230

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick vd Hul Bekijk bericht
    Aangezien er op school doorgaans één generatie loopt (daarom is het ook een school ), zijn je bevindingen niet zo verrassend. Dat is bijv. hetzelfde als een online onderzoek naar waarin je mensen vraagt of ze van internet gebruik maken. Met andere woorden, je kunt je bevindingen op je school niet meteen doortrekken naar de hele wereld.
    Dit ook het gene wat ik steeds zei
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  6. #231

    Standaard

    De nodige mensen kennen mijn mening over Shawshank Redemption wel, dus ik zal maar niet tot in detail uitleggen waarom ik vindt dat ie niet in de lijst hoort. Ik vindt hem niet perse slecht maar gewoon heel middelmatig en heel overgewaardeerd. Maar goed: het is toch wel een uitdaging om de lijst compleet te krijgen, dus dan schaf ik wel eens een goedkope editie aan dan.

    Titanic heb ik trouwens inmiddels al wel aangeschaft en ook Intollerance. Daarmee sta ik op 98 van de oude lijst en 91 van de nieuwe.

  7. #232

    Standaard

    Bijna een jaar later en ik heb inderdaad Shawshank Redemption aangeschaft. Voor 2,99.

    Van de oude lijst heb ik 98 titels. Wat ik mis:
    - The Jazz Singer (1927)
    - Yankee Doodle Dandy (1942)

    Van de nieuwe lijst heb ik 95 titels. Wat ik mis:
    - Nashville (1975)
    - Sullivan's Travels (1941)
    - In the Heat of the Night (1967)
    - Swing Time (1936)
    - The Last Picture Show (1971)

    Het wordt een tijd dat ik deze lijsten ga voltooien want de resterende films zijn echt wel de moeite waard.

  8. #233

    Standaard

    Tijd voor de jaarlijkse update.

    Van de oude lijst heb ik er nu 99 (The Jazz Singer is erbij gekomen) en van de nieuwe 96 (In the heat of the night is erbij gekomen).

    Nou, dan moet ik binnenkort toch maar eens Yankee Doodle Dandy opzoeken en de verzameling compleet maken.

  9. #234

    Standaard

    Vandaag op de mat: Yankee Doodle Dandy. In een mooie uitgave nog wel. En daarmee heb ik de originele AFI top 100 compleet.

  10. #235

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Reuver Bekijk bericht
    Ik heb er slechts 24
    Quote is van januari 2007.

    Heb de lijst weer eens bekeken en ik heb er nu 54
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  11. #236

    Standaard

    Heb er maar 24 in de kast staan en 42 gezien.

  12. #237

    Standaard

    50 gezien en ook 24 in bezit.
    The horror...the horror...

  13. #238

    Standaard

    57 in bezit van de nieuwe lijst.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  14. #239

    Standaard

    Van de nieuwe lijst mis ik nu enkel nog Nashville en Sullivan's Travels. Die zet ik maar eens op m'n wishlist dan.

  15. #240

    Standaard

    van de huidige lijst heb ik er 28,meest voorkomende titels.
    Vooral de oudere doen het goed,een topper als fargo gaat uit de lijst en King Kong en dergelijke blijft erin,is die dan zo goed.

Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 678910

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •