Pagina 229 van 252 EersteEerste ... 129179219225226227228229230231232233239 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.701 tot 5.725 van 6299 worden weergegeven.

Discussie: R.I.P.

  1. #5701

  2. #5702

    Standaard

    Acteur Bruce Kirby (95) overleden



    De Amerikaanse acteur Bruce Kirby is op 95-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn zoon John bevestigd. Kirby was onder meer bekend van zijn rol als Mr. Quidacioluo in de film Stand By Me uit 1986. Ook speelde hij in series als The Sopranos, The West Wing en Scrubs.

    „Mijn liefste briljante vader Bruce Kirby is vredig overleden op 95-jarige leeftijd”, schrijft zoon John, die zelf acteercoach is. „Mijn hart heeft het zwaar, maar ik ben dankbaar voor de gezegende jaren samen.” John zegt ook dat zijn vader altijd hard heeft gewerkt en dat hij het „erg pijnlijk vond toen hij niet meer kon optreden.”

    Bruce Kirby, die in 1925 werd geboren in New York, speelde verder in de televisieserie Columbo, net als in L.A. Law, en The Golden Girls, Crash en The Muppet Movie uit 1979.

    Naast John had Bruce Kirby nog één zoon, Bruno. Hij was ook acteur en overleed in 2006 aan de gevolgen van leukemie.

    Bron: Telegraaf.nl

  3. #5703

  4. #5704

    Standaard

    Ja weer een hollywood legende weg...

    R.I.P. Cloris Leachman


  5. #5705

    Standaard

    Rest in peace Mrs. Glick.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #5706

    Standaard

    Cloris Leachman (April 30, 1926 – January 27, 2021) was an American actress and comedienne whose career spanned more than seven decades. She won many accolades, including eight Primetime Emmy Awards from 22 nominations, making her the most nominated and, along with Julia Louis-Dreyfus, most awarded actress in Emmy history. She won an Academy Award, a British Academy Film Award, a Golden Globe Award, and a Daytime Emmy Award.
    Hier ken ik haar het meeste van:


  7. #5707

  8. #5708

    Standaard

    Gitarist The Animals overleden: https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-55875914

    Hij schijnt de riff van House in the Rising Sun te hebben bedacht.

  9. #5709

    Standaard

    Simpsons-schrijver Marc Wilmore overleden: https://twitter.com/larrywilmore/sta...53605405495296

  10. #5710

    Standaard

    Dustin Diamond (Saved by the Bell) op 44-jarige leeftijd overleden aan longkanker:

    https://www.ladbible.com/entertainme...k-u51CUOrQOfTg

  11. #5711

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dustin Diamond (Saved by the Bell) op 44-jarige leeftijd overleden aan longkanker:

    https://www.ladbible.com/entertainme...k-u51CUOrQOfTg
    Het blijft een K-ziekte. RIP.

  12. #5712

    Standaard

    Acteur Hal Holbrook, die jarenlang Mark Twain speelde in onemanshows, is op 23 januari overleden, zo bevestigt zijn assistent aan The New York Times.

    Holbrook, die 95 jaar werd, begon in 1954 met het spelen van Twain. In 1966 kreeg hij een Tony Award voor de soloshow Mark Twain Tonight, die hij zelf regisseerde. Een jaar later was hij op televisie te zien met de show en sleepte hij een Emmy Award-nominatie in de wacht. Hij won de prijs die keer niet, maar schreef later nog vier Emmy's op zijn naam.

    In 1977 en 2005 keerde Holbrook terug op Broadway in de rol van Twain. In totaal was hij in meer dan 2.200 voorstellingen te zien als de bekende Amerikaanse schrijver. De acteur werd ook genomineerd voor een Oscar voor zijn bijrol in Into the Wild (2008), waarmee hij destijds op 82-jarige leeftijd de oudste Oscar-genomineerde was. Een paar jaar later evenaarde Christopher Plummer hem, die zijn nominatie ook nog eens verzilverde voor zijn rol in Beginners.

    Holbrook speelde ook in bekende films en series. Zo was hij Deep Throat in All the President's Men, speelde hij in een aantal afleveringen van Sons of Anarchy en was hij te zien in het laatste seizoen van Bones. De acteur trouwde drie keer en heeft drie kinderen. Met Dixie Carter was hij getrouwd tot aan haar dood in 2010.

    Bron: nu.nl https://www.nu.nl/film/6113860/mark-...overleden.html

  13. #5713

    Standaard



    Ik moet zeggen dat ik misschien meer opkijk van het bericht dat hij nog leefde dan van het bericht dat hij is overleden. Hij was geweldig in Wall Street en in All the President's Men.

  14. #5714

    Standaard

    Haya Harareet 1931-2021 (Ben-Hur)

  15. #5715

    Standaard

    Ik hoor net dat Christopher Plummer (91) zou overleden zijn.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #5716

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik hoor net dat Christopher Plummer (91) zou overleden zijn.
    klopt: The Sound of Music-hoofdrolspeler Christopher Plummer (91) overleden


    https://www.nu.nl/entertainment/6114...overleden.html

  17. #5717

    Standaard

    Oef, dat is weer een bekende naam die wegvalt. Goeie acteur ook.


  18. #5718

    Standaard

    Ja hele goede acteur in Knives Out speelde hij ook fantastisch.
    En ik vond hem ook erg goed in All The money in The World.
    Die rol die hij daarin speelt zou eerst door Kevin Spacey gespeelt worden.


  19. #5719

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Ja hele goede acteur in Knives Out speelde hij ook fantastisch.
    En ik vond hem ook erg goed in All The money in The World.
    Die rol die hij daarin speelt zou eerst door Kevin Spacey gespeelt worden.

    Sterker nog, de hele film is gefilmd met Spacey erin. Alle scènes zijn opnieuw gedraaid met Plummer, behalve eentje. De scène waar hij de trein uit stapt is de enige scène met Spacey er nog in. Maar omdat die van een dusdanige afstand is gefilmd hebben ze die niet opnieuw gefilmd. Zal ook een financiële kwestie zijn geweest.

  20. #5720

    Standaard

    Rapper Prince Markie Dee (52) overleden



    Prince Markie Dee, die onderdeel uitmaakte van het raptrio The Fat Boys, is op 52-jarige leeftijd overleden. De rapper liet donderdag onverwachts het leven. Dat meldt SiriusXM, waar hij voorheen een radioprogramma presenteerde. Zijn doodsoorzaak is niet bekend.

    De Amerikaanse Mark Morales, alias Prince Markie Dee, is een van de oprichters van The Fat Boys. De muziekgroep werd onder meer bekend door het beatboxen en scoorde in de jaren tachtig hits als Crushin, Wipe Out en Jail House Rap. Het trio verkocht wereldwijd miljoenen albums.

    Na het uiteenvallen van The Fat Boys, schreef en produceerde Prince nog tal van voor andere artiesten, waaronder Mariah Carey, Ariana Grande, Drake, Jennifer Lopez, Mary J. Blige, Destiny's Child en Frank Ocean.

    „Prince Markie Dee was meer dan een rapper”, reageert zijn manager op Twitter. „Hij was een van mijn allerbeste vrienden. Mijn hart is gebroken omdat ik een broeder heb verloren.”

    Bron: Telegraaf.nl

  21. #5721

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Rapper Prince Markie Dee (52) overleden

    Bron: Telegraaf.nl

    Hij was een van de drie rappers uit de film Disorderlies. RIP

  22. #5722

    Standaard

    Cabaretier Jeroen van Merwijk (65) overleden



    Cabaretier en liedjesschrijver Jeroen van Merwijk is woensdagochtend op 65-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn theaterbureau woensdag bekendgemaakt. Van Merwijk leed aan darmkanker.

    De kunstenaar overleed in het bijzijn van zijn vrouw Jeannette in zijn woonplaats Sainte-Juliette in Frankrijk. Van Merwijk wordt daar in besloten kring gecremeerd.

    Al meer dan 30 jaar stond Van Merwijk op het podium. Sindsdien heeft hij dertien theaterprogramma’s gemaakt. Vooral zijn voorstellingen Geef mij m’n sperma terug en Een AVRO-lid is ook maar een mens, Van Merwijk legt het nog een keer uit en Het podiumbeest is terug kregen grote bekendheid. Ook als liedjesschrijver was Van Merwijk een grote naam. Hij schreef teksten voor artiesten als Hans Dorrestijn, Adèle Bloemendaal, Karin Bloemen en Erik van Muiswinkel. Voor zijn lied Dat vinden jongens leuk ontving hij in 2006 de Annie M.G. Schmidtprijs.

    Terugval
    Eind december kreeg Van Merwijk bij hoge uitzondering de eerder afgeschafte Edison Oeuvreprijs Kleinkunst. De cabaretier, die in februari gediagnosticeerd werd met darmkanker, schrapte vorig voorjaar zijn tournee vanwege een terugval. Hij vulde zijn laatste dagen met schilderen en tekenen in zijn huisje in Frankrijk, waar hij de helft van het jaar doorbracht met zijn vrouw.

    Van Merwijk maakte ondanks zijn ziekte nog plannen voor een laatste theatertournee. Dat deed hij in de vorm van een oudejaarsconference, met als titel Zullen we dit jaar gewoon een keertje overdoen?. In september 2020 werd echter duidelijk dat door het stadium van zijn kanker deze voorstelling niet door kon gaan.

    Naast zijn theaterwerk was Van Merwijk bovenal beeldend kunstenaar. Onder zijn eigen naam en onder het pseudoniem Malfet exposeerde hij in binnen- en buitenland. Over zijn strijd tegen darmkanker schreef hij het boek Kanker voor beginners, dat in november 2020 verscheen.

    Bron: Telegraaf.nl
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 03-03-2021 om 11:09

  23. #5723

    Standaard

    Yaphet Kotto, Bond Villain and ‘Alien’ Star, Dies at 81

    Yaphet Kotto, an actor known for his performances in “Alien,” the James Bond film “Live and Let Die” and the television series “Homicide: Life on the Street,” has died, his agent Ryan Goldhar confirmed to Variety. He was 81.

    Bron: variety.com https://variety.com/2021/film/news/y...in-1234931654/

  24. #5724

    Standaard

    Henry Darrow, ‘The High Chaparral’ Actor, Dies at 87

    Henry Darrow, the first Hispanic actor to portray Zorro on television who also starred in TV series “The High Chaparral,” has died. He was 87.
    According to his former publicist, Michael B. Druxman, Darrow died Sunday at his home in Wilmington, N.C.

    Throughout the 60s, Darrow appeared in television series such as “Wagon Train,” “Bonanza,” “Voyage to the Bottom of the Sea,” “Gunsmoke” and “Daniel Boone.” Additionally, he appeared in the first season of “Harry O” and won a daytime Emmy for his role on the soap opera “Santa Barbara.”

    Darrow also took part in many stage productions such as “The Alchemist” and “Dark of the Moon.” He caught the attention of “Bonanza” creator David Dortort while appearing in the 1965 stage production of “The Wonderful Ice Cream Suit” at the Coronet Theatre in Los Angeles, where he was immediately offered a role in the Western series “The High Chaparral” He played Manolito Montoya, a roguish man who would rather make love than war, on 97 episodes of the series from 1967 to 1971.

    Bron: variety.com https://variety.com/2021/tv/news/hen...al-1234931093/

  25. #5725

    Standaard

    Acteur George Segal (87) overleden



    Acteur George Segal, bekend van zijn rollen in onder meer Who’s Afraid of Virginia Woolf?, Look Who’s Talking en Just Shoot Me is overleden. Segal stierf aan complicaties na een bypassoperatie. Dat heeft zijn vrouw Sonia aan diverse media bevestigd.

    George brak in 1966 door met zijn rol in de klassieker Who’s Afraid of Virginia Woolf?, waarvoor hij een Oscarnominatie kreeg als beste bijrol. Daarnaast won hij in 1965 een Golden Globe als meest veelbelovende nieuwkomer voor zijn rol in The New Interns en in 1974 voor de film A Touch Of Class.

    Een van zijn bekendste rollen was die als tijdschriftenuitgever in de serie Just Shoot Me. In de jaren tachtig en negentig maakte Segal bovendien furore in de Look Who's Talking-films. De laatste acht jaar was hij te zien in de komedieserie The Goldbergs. De makers hebben bekendgemaakt stil te zullen staan bij Segals overlijden.

    In 2017 werd de acteur geëerd met een ster op de Hollywood Walk of Fame.

    Segal werd 87 jaar.

    Bron: Telegraaf.nl

Pagina 229 van 252 EersteEerste ... 129179219225226227228229230231232233239 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •