Pagina 224 van 252 EersteEerste ... 124174214220221222223224225226227228234 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.576 tot 5.600 van 6299 worden weergegeven.

Discussie: R.I.P.

  1. #5576

    Standaard

    Dieptriest. Ik heb het nieuws vanaf de vermissing gevolgd. Niet zo heel lang geleden met de kinderen heel de serie van Glee (voor mij grotendeels opnieuw) bekeken.

  2. #5577

    Standaard

    Actrice Galyn Görg (Star Trek en Lost) overleden: https://www.moviemeter.nl/artikelen/...0fj-88atazzEJw

  3. #5578

    Standaard

    Fleetwood Mac co-founder Peter Green has died aged 73.

    The news was confirmed by solicitors acting on behalf of his family. In a statement they said: “It is with great sadness that the family of Peter Green announce his death this weekend, peacefully in his sleep.”

    The blues/rock guitarist was remembered back in February by friends and bandmates with a special one-off concert and it was only in the last a few days that the Fleetwood Mac 1969-1974 CD box set was announced.

    Rest in Peace Peter Green.

    Bron: www.superdeluxeedition.com https://www.superdeluxeedition.com/n...3/#more-159962

  4. #5579

    Standaard

    De Amerikaanse acteur John Saxon is op 83-jarige leeftijd overleden. Dat melden verschillende Amerikaanse media zondag. Hij zou zaterdag na een zware longontsteking zijn overleden.

    Saxon was vooral bekend als acteur in horrorfilms en westerns. Zo speelde hij onder meer in A Nightmare on Elm Street in 1984 en had hij ook een grote rol in Enter The Dragon, waarin hij samen speelde met Bruce Lee.

    Saxons filmcarrière duurde ruim zestig jaar. In totaal speelde hij in zo'n 200 films. De acteur werd in 1935 geboren in New York. Nadat hij afstudeerde tekende hij een contract bij Universal Studios, waar hij uitgroeide tot een groot acteur.

    Bron: telegraaf.nl https://www.telegraaf.nl/entertainme...n-83-overleden

  5. #5580

    Standaard

    'Gone With the Wind' star Olivia de Havilland dies at 104



    Olivia de Havilland, classic star of Hollywood and two-time winner of the Academy Award for Best Actress, died peacefully in her sleep at her home in Paris, France on Saturday. She was 104.

    De Havilland built her legacy — one of strong, beguiling characters in difficult circumstances — with her own hands. She rose to prominence in the 1930s as Errol Flynn’s imperiled lass in a series of swashbuckling adventure films like Captain Blood and The Adventures of Robin Hood. Typically, she’d be bound up and carried away, only to be saved by the hero and ensnared once more in the ties of matrimony. But in her own life, de Havilland refused to wait for the calvary. Confident in her abilities and wary of being typecast as the damsel in distress, she waged a legal battle against Warner Bros. when the studio tried to extend her seven-year contract as a penalty for refusing roles. She eventually won, swooping in and saving herself in a landmark ruling that is still known today as the “de Havilland law.”

    She had already earned plaudits and an Oscar nomination for her role as Melanie in Gone With the Wind, but it wasn’t until after the lawsuit that she began playing the lead in a string of powerful performance-based dramas. De Havilland earned her first Academy Award for 1946’s To Each His Own, about a mother seeking to reclaim a son she gave up for adoption. The second came three years later, for a devastating performance in The Heiress as a woman who is controlled by her wealthy father and betrayed by her greedy lover but ends up with the last, mocking laugh.

    Her unflinching performance as an inmate of a mental institution in the 1948 issue film The Snake Pit was another example of a de Havilland character who, while victimized, refuses to become a victim.

    In real life, the actress was proudly liberal though she fought against extremism on both sides of the political spectrum. She battled against the encroachment of Communist sympathy in Hollywood, only to later to be branded a “swimming-pool pink” by Time Magazine and called before the House Committee on Un-American Activities. Even 1964’s Lady in a Cage—a late-career foray into the Golden-Era Gothic mini-genre started by What Ever Happened to Baby Jane?—harkened back thematically to her early-career struggles. She played a rich widow imprisoned in her mansion’s elevator by a gang of violent hooligans. For all its cheesy luridness, the film was essentially about a woman breaking out of a box that others had put her in.

    De Havilland continued to work in supporting roles throughout the 1970s, making a switch to television in the 1980s and even earning a Golden Globe for her role in the TV movie Anastasia: The Mystery of Anna. Aside from occasional onscreen roles, she lived quietly in Paris and generally shunned the public. Even at the height of her fame, she was known for her inscrutability, although no amount of radio silence could disguise the deterioration of her already fractious relationship with sister and fellow actress Joan Fontaine, with whom she reportedly stopped speaking in the mid-1970s. (Fontaine died on Dec. 15, 2013, at age 96.)

    Of course, it’s likely that de Havilland’s willfulness and independent spirit were contributing factors to the estrangement, but they were also defining elements of her life and work. She famously turned down the role of Blanche DuBois in the 1951 film version of Tennessee Williams’ A Streetcar Named Desire because, as she would say in an interview more than five decades later, she “couldn’t relate to it.” (Vivien Leigh got the role.) Perhaps she had trouble with the idea, foreign to her, of having to rely on the kindness of strangers.

    Funeral arrangements are private. Memorial contributions may be made to the American Cathedral in Paris.




    Ondanks dat 104 een prachtige leeftijd is schrik ik hier wel even van. Een fenomenaal talent uit een ander tijdperk dat nu definitief achter ons lijkt te liggen. Ze won oscars, speelde in de grootste films allertijden, versloeg het studiosysteem en leek zelfs de dood te verslaan. Rust in vrede Olivia de Havilland...
    Laatst aangepast door Richard B. : 26-07-2020 om 18:10

  6. #5581

    Standaard

    104 allemachies
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #5582

    Standaard

    R.I.P. John Saxon. Pasgeleden nog ANOES en Enter the Dragon herkeken.

  8. #5583

    Standaard

    Ontmoeten John Saxson nog op de filmbeurs 13-10-2002 in Heerlen. Aardige vent.

  9. #5584

    Standaard

    Alan Parker overleden

    De Britse regisseur Alan Parker is overleden. Dat meldt het Britse nieuwsagentschap PA. Parker overleed op 76-jarige leeftijd na een aanslepende ziekte.

    Parker is de regisseur van films als ‘Bugsy malone (1976)’, ‘Midnight express’ (1978), ‘Fame’ (1980), ‘Birdy’ (1984), ‘Mississippi burning’ (1988) en ‘Evita’ (1996). Ook schoot hij ‘Pink Floyd - The wall’, een muziekfilm uit 1982 gebaseerd op het Pink Floyd-album ‘The wall’. Zijn laatste film was ‘The life of David Gale’ uit 2003.

    Met ‘Birdy’ won Parker in 1985 de juryprijs van het filmfestival van Cannes. Zijn films wonnen ook verschillende Oscars en Bafta’s.

    Bron: demorgen.be
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #5585

  11. #5586

    Standaard

    Alan Parker heeft bijna alleen maar goede films gemaakt. Veel van zijn films heb ik in mijn collectie. Hij was vooral erg goed in muzikale films met, voor mij, als hoogtepunt The Commitments. En hoewel ik geen fan van Madonna ben heb ik ook genoten van Evita. Zijn overall beste film blijft voor mij echter Mississippi Burning. Wat een aangrijpende film is dat!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  12. #5587

    Standaard

    Bugsy Malone vond ik nochtans afschuwelijk. Ik heb die eertijds op school nog moéten zien.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #5588

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Bugsy Malone vond ik nochtans afschuwelijk. Ik heb die eertijds op school nog moéten zien.
    Grappig, ik ook
    Ik kende de hele film (en Alan Parker) totaal niet (moet begin jaren '80 geweest zijn).
    Maar ik vond (en vind) 'm nog steeds heel aandoenlijk, met die trapautootjes en de 'slagroomgeweren'.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  14. #5589

  15. #5590

    Standaard

    Regisseur Hans Scheepmaker is in de nacht van zaterdag op zondag overleden. Scheepmaker overleed op 69-jarige leeftijd in Den Haag aan de gevolgen van een wespenaanval, heeft zijn levenspartner maandagavond gemeld.

    Scheepmaker maakte in 1984 zijn debuut als speelfilmregisseur met de Baantjer-verfilming Moord in extase. Ook regisseerde hij de internationale oorlogsfilm Field of Honor en Als je verliefd wordt (2012).

    Scheepmaker regisseerde daarnaast veel grote producties voor televisie. Zo was hij betrokken bij de eerste soap van de publieke omroep: Onderweg naar morgen. Ook regisseerde hij afleveringen van series als Goudkust, Flodder, Spangas, Westenwind en Unit 13.

    De afgelopen tien jaar zette de regisseur zich in als ambassadeur voor de filmwereld van Den Haag. Zo werd de serie Pauwen en reigers (2008) er dankzij zijn inzet opgenomen. Ook speelde Scheepmaker samen met onder anderen collega's Ate de Jong, Dick Maas en George Schouten in de band The Directors.

    Bron: telegraaf.nl https://www.telegraaf.nl/entertainme...a-wespenaanval
    Laatst aangepast door Johan1967 : 04-08-2020 om 11:10 Reden: Bronvermelding

  16. #5591

    Standaard

    Reni Santoni, who played Poppie in “Seinfeld” and appeared in “Dirty Harry” and other films, died on Aug. 1. He was 81.

    According to a Facebook post written by his friend and TV writer-producer Tracy Newman, Santoni died on Saturday morning. He had been “sick for quite a while.”

    “Those of you who knew him know how funny he was, what a terrific actor, improviser, performer, etc.,” the post read. “So brilliant. I loved him very much and will miss him terribly. Another great one is gone. I have a lot of wonderful pictures of him, and will post them over the next week. My heart goes out to his son, Nick, who has been such a comfort to Reni over that past five years or more.”

    Born in New York City, Santoni built his acting career from off-Broadway theatre, starring in “The Umbrella” and “The Mad Show.” His first significant film role was an uncredited appearance in the 1964 film “The Pawnbroker,” in which he played a junkie trying to sell a radio. His first leading role was in “Enter Laughing” (1967), in which he played a delivery boy in New York City. Other film credits include inspector Chico González in “Dirty Harry” (1971), prison official Ramon Herrera in “Bad Boys” (1983) and detective Tony Gonzales in “Cobra” (1986).

    One of Santoni’s most notable roles was on “Seinfeld” as Poppie, an unhygienic restaurateur. He had a recurring role as one of Arthur Hill’s assistants on the final season of ABC’s “Owen Marshall, Counselor at Law” (1973) and played Daniel in “28 Days” (2000), starring Sandra Bullock.

    Santoni is survived by his wife and stage director, Lisa James, and son, Nick.

    Bron: variety.com https://variety.com/2020/tv/obituari...ry-1234724490/

  17. #5592

    Standaard

    If I had a hammer-zanger Trini Lopez is dinsdag in zijn woonplaats Los Angeles overleden op 83-jarige leeftijd. De zanger, die in 2013 nog optrad in Nederland tijdens de concerten van André Rieu, stierf aan de gevolgen van het coronavirus.

    Lopez werd geboren als Trinidad Lopez III in Dallas, Texas. Zijn beide ouders kwamen uit Mexico. De zanger begon zijn carrière op zijn vijftiende. Hij werd in 1963 gescout door Frank Sinatra, die hem een contract bij Reprise Records aanbod, toen hij aan het optreden was in een nachtclub in Los Angeles. Zijn bekendste nummer is een cover van If I had a hammer. In meerdere landen kwam dat nummer de toplijsten binnen, ook in Nederland. Daarnaast behaalde hij hits met Lemon Tree en La Bamba.

    Naast zanger en gitarist, acteerde Lopez in verschillende films, waaronder The Dirty Dozen (1967). Na de jaren zestig behaalde hij geen grote wereldwijde successen meer, hij bleef wel altijd muziek produceren en optreden.

    Bron: nu.nl https://www.nu.nl/muziek/6070251/zan...ronavirus.html

  18. #5593

    Standaard

    Ben Cross is dinsdag na een kort ziekbed op 72-jarige leeftijd overleden in de Oostenrijkse hoofdstad Wenen. De Britse acteur was vooral bekend van zijn hoofdrol in de sportfilm Chariots of Fire uit 1981.

    Cross overleed aan de gevolgen van een ziekte, maar zijn familie wilde hierover geen verdere details kwijt, schrijft zijn dochter op Facebook.
    De acteur speelde naast Chariots of Fire ook in de reboot van Star Trek uit 2009 en in First Knight.

    Cross behaalde in de jaren zeventig zijn diploma aan de Royal Academy of Dramatic Art in Londen. Daarna speelde hij verschillende theaterrollen. Zijn eerste grote filmrol was in A Bridge Too Far, waarin hij speelde naast Sean Connery en Michael Caine. De belangrijkste rol van Cross was die in de Britse sportfilm Chariots of Fire uit 1981, een waargebeurd verhaal over atleten die zich voorbereiden op de Olympische Spelen van 1924. De film won meerdere Oscars.

    Cross was sinds 2018 getrouwd met Deyana. Hij laat twee kinderen achter.

    Bron: nu.nl https://www.nu.nl/film/6071787/chari...overleden.html

  19. #5594

    Standaard

    De Amerikaanse acteur Chadwick Boseman is op 43-jarige leeftijd overleden. Hij was onder meer bekend van zijn rol als de superheld Black Panther in de succesvolle reeks stripverfilmingen van Marvel. Boseman leed aan kanker.

    Boseman kreeg zijn eerste grote hoofdrol in 2013, toen hij in de film 42 honkballegendeJackie Robinson speelde. Een jaar later vertolkte hij de rol van soulzanger James Brown in de biopic Get on Up.

    In de Marvel-film Captain America: Civil War (2016) speelde Boseman voor het eerst Black Panther, het opperhoofd van een stam uit de fictieve Afrikaanse natie Wakanda. In 2018 kreeg het personage zijn eigen film, simpelweg getiteld Black Panther. De film won drie Oscars.
    Bosemans familie heeft zijn dood bekendgemaakt op zijn socialemedia-accounts. Al in 2016 werd darmkanker bij hem vastgesteld, maar dit was niet publiekelijk bekend. In de verklaring staat dat hij in meerdere films speelde terwijl hij al operaties en chemotherapie onderging. Zijn familie noemt hem "een ware strijder".

    Bron: nos.nl https://nos.nl/artikel/2345815-black...overleden.html

  20. #5595

    Standaard

    Pffff, dat is erg triest zeg. Zo jong nog ook. RIP!

  21. #5596

    Standaard

    Inderdaad heel triest, zo jong.
    Ongelooflijk hoe hij het zo goed verborgen heeft kunnen houden voor de buitenwereld in dit tijdperk van social media. Bij Da 5 Bloods vond ik hem wel flink wat magerder geworden, maar bij acteurs wil dat weleens schommelen.
    Wat een held.

  22. #5597
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Vreselijk triest het overlijden van Chadwick Boseman..
    Rest in Power, King. Wakanda Forever..
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  23. #5598

    Standaard

    Zojuist vernomen uit de MooiSchijndel krant dat Adrie Bolwerk uit mijn woonplaats Schijndel afgelopen Zondag 30 Augustus overleden is op 93 jarige leeftijd.

    Adrie werd in Juli ziek, en de artsen gaven hem toen nog maar een paar dagen.

    Hij speelde de hoofdschuddende Opa in de serie & in de films van de New Kids.

    Omdat deze films en serie toch best bekend zijn & vele mensen de opa zich wel zullen herinneren, heb ik besloten zijn overlijden hier te melden.

    Rust zacht Adrie!!!



    17-07-1927 / 30-08-2020 R.I.P.

  24. #5599

    Standaard

    Ik vraag mij echt af en toe af hoe je bepaalt of je iets in deze draad zal posten?

    Ondanks de hoge leeftijd natuurlijk triest voor zijn familie (blijkbaar is hij in het echte leven de opa de acteurs die "Robbie" en "Gerrie" spelen), maar of dit nou echt hier gepost moet worden? Het kan natuurlijk ook aan mij liggen hoor, dat zou best kunnen, maar ik zie het niet.

  25. #5600

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik vraag mij echt af en toe af hoe je bepaalt of je iets in deze draad zal posten?

    Ondanks de hoge leeftijd natuurlijk triest voor zijn familie (blijkbaar is hij in het echte leven de opa de acteurs die "Robbie" en "Gerrie" spelen), maar of dit nou echt hier gepost moet worden? Het kan natuurlijk ook aan mij liggen hoor, dat zou best kunnen, maar ik zie het niet.
    Ik heb het geplaatst om de reden dat ''hij'' bekend is van de films en de series van de New Kids. Velen kennen hem daarvan als de Opa. Dat was de reden voor plaatsing, omdat het dus vanuit die kant gezien te maken heeft met film & serie, en daarom dus enigszins onder acteur/acteren valt.

    Mijn persoonlijke mening is dat het met film te maken moet hebben, of met een serie, of dat ie om de een of andere reden beroemd is. Nou daar voldoet hij aan mijn inziens, dat dus was de reden van het posten.

    Maar je kan je wel druk gaan maken over het wel posten of niet posten van dit bericht, maar of dat nu goed is?

Pagina 224 van 252 EersteEerste ... 124174214220221222223224225226227228234 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •