Pagina 237 van 252 EersteEerste ... 137187227233234235236237238239240241247 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.901 tot 5.925 van 6299 worden weergegeven.

Discussie: R.I.P.

  1. #5901

    Standaard

    Acteur en comedian Gilbert Gottfried op 67-jarige leeftijd overleden



    Acteur en stand-upcomedian Gilbert Gottfried, die bij het grote publiek vooral bekend is als de stem van Iago in Aladdin, is op 67-jarige leeftijd overleden. Zijn familie heeft dat op Twitter bekendgemaakt.

    Gottfried werd bekend door zijn schelle stemgeluid en zijn botte humor. Hij brak in de jaren zeventig door als komiek in theaters in New York en werd daarna opgemerkt door het programma Saturday Night Live. Gottfried hoorde jarenlang bij het vaste ensemble van de show.

    Zijn grootste bekendheid kreeg Gottfried echter als stemacteur. Hij sprak in 1993 de stem van de irritante papegaai Iago in voor de Disney-film Aladdin. Hij sprak die stem daarna nog diverse malen in voor vervolgen en op de film gebaseerde attracties en games.

    Een andere populaire reeks waar Gottfried in speelde, is de door critici verguisde serie Problem Child, uit de jaren negentig. Gottfried maakte de laatste jaren veel podcasts. In zijn serie Amazing Colossal Podcast sprak hij over beroemde oude films en praatte hij met beroemdheden uit de showbizzwereld. Ook maakte hij meermaals zijn opwachting in Comedy Central Roast.

  2. #5902

    Standaard

    Zanger, componist en schrijver Jan Rot (64) overleden aan gevolgen darmkanker




    Jan Rot is vrijdagochtend op 64-jarige leeftijd overleden, is bekendgemaakt in een bericht op zijn Facebook-pagina. De zanger, componist en schrijver had uitgezaaide darmkanker.


    "Vanmorgen heeft Jan vredig en vol liefde het leven verlaten", luidt het bericht. "Hij heeft gekozen voor een stille crematie, zonder uitvaart."

    Rot maakte in augustus 2021 bekend dat hij uitgezaaide kanker had. Deze maand liet de muzikant weten dat hij nog maar een paar weken te leven had en dat hij daarom al zijn optredens moest annuleren.

    "Ik hoop er met mijn gezin nog een bijzondere tijd van te maken en dank iedereen voor alle warmte, steun en applaus de afgelopen decennia. Ik ben nog niet weg hier, maar zeg het alvast: het was een prachtig leven", schreef hij op Facebook.

    Open over ziekte
    De muzikant was in zijn column voor het AD en op sociale media erg open over zijn ziekte. Dat was Rot ook op tv, toen hij in januari 2022 voor de tweede keer meedeed aan De slimste mens. De KRO-NCRV zei bij hoge uitzondering ja tegen een tweede deelname, omdat het een van zijn laatste wensen was. In 2012 verloor Rot de finale, tien jaar later vloog hij er tijdens de kwartfinale uit.

    Rot was schrijver van boeken en liedjes en vertaalde de teksten van musicals als Hello, Dolly! en Jersey Boys. Ook de teksten van de Nederlandse versie van rockopera Tommy van The Who zijn van zijn hand. Afgelopen zondag verscheen zijn afscheidsalbum I.P.V. Kaarten.

    Overleden op dag van eerbetoon
    Rot is overleden op de dag dat hij op NPO Radio 5 wordt geëerd met een speciale uitzending. In Een Rotavond, zoals de aflevering heet, praten vrienden en collega's over hem en wordt werk van hem ten gehore gebracht.

    Onder de gasten zijn onder anderen zangeres Marjolein Meijers (met wie Jan Rot jarenlang het duo An + Jan vormde), Jakob Klaasse (de pianist van Rot) en Bill van Dijk, met wie Rot in de musical De Palingvissers stond. Astrid de Jong presenteert de uitzending.

    Minister-president Mark Rutte stond vrijdag aan het begin van zijn wekelijkse persconferentie stil bij het overlijden van Rot. Hij prees Rot als een "enorm veelzijdig musicus".

    De muzikant laat zijn vrouw Daan en hun vier kinderen achter.

    Bron: Nu.nl

    R.I.P Jan, uit respect voor jou:





  3. #5903

    Standaard

    Leadzanger Henny Vrienten (73) van Doe Maar overleden

    Bron: nos.nl https://nos.nl/artikel/2426503-leadz...maar-overleden

  4. #5904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Leadzanger Henny Vrienten (73) van Doe Maar overleden

    Bron: nos.nl https://nos.nl/artikel/2426503-leadz...maar-overleden
    Hij heeft iets neergezet dat tijdloos is.RIP

  5. #5905

    Standaard

    Pionier in de elektronische muziek Klaus Schulze (74) overleden.

    Bron: dagblad van het noorden https://dvhn.nl/cultuur/muziek/Pioni...-27642849.html

  6. #5906

    Standaard

    David Birney, Actor in ‘St. Elsewhere’ and ‘Bridget Loves Bernie,’ Dies at 83

    Bron: variety.com https://variety.com/2022/tv/news/dav...ie-1235257012/

  7. #5907

  8. #5908

    Standaard

    Jack Kehler, Character Actor in ‘The Man in the High Castle’ and ‘The Big Lebowski’, Dies at 75

    Bron: variety.com https://variety.com/2022/film/news/j...le-1235262634/

  9. #5909

    Standaard

    Fred Ward, Star of ‘The Right Stuff,’ ‘Tremors,’ Dies at 79

    Bron: variety.com https://variety.com/2022/film/news/f...ff-1235266338/

  10. #5910

    Standaard

    Chariots of Fire- en Blade Runner-componist Vangelis (79) overleden



    De Griekse componist Vangelis is op 79-jarige leeftijd overleden. Dat meldt de Athens News Agency donderdag op basis van zijn advocaat. De Griek was vooral bekend als componist van de muziek voor de films Chariots of Fire en Blade Runner.

    Voor zijn werk in Chariots of Fire won Vangelis in 1981 de Academy Award voor beste originele muziek. De titelsong van de film, die hoort bij de scène waarin Britse atleten ter voorbereiding op de Olympische Spelen van 1924 over het strand rennen, is een van de meest iconische en herkenbare stukken filmmuziek ooit.



    Vangelis, de artiestennaam van Evángelos Odysséas Papathanassíou, stond vooral bekend om zijn gebruik van synthesizers en andere elektronische muziek. Naast
    Chariots of Fire en Blade Runner was hij ook verantwoordelijk voor de muziek van onder meer de films Missing, Antarctica, The Bounty en Alexander.

    Met het nummer Conquest of Paradise uit de film 1492: Conquest of Paradise scoorde de Griek in 1992 een nummer 1-hit.



    In 2002 was hij verantwoordelijk voor het themanummer van het WK voetbal in Japan en Zuid-Korea.


    Vangelis is dinsdag overleden, stelt de Athens News Agency op basis van zijn advocatenkantoor. Een doodsoorzaak is niet bekend gemaakt.

    Bron: Nu.nl

  11. #5911

    Standaard

    Morgen Blade Runner maar weer eens opzetten.

  12. #5912

    Standaard

    R.I.P. Vangelis

    De eerste kennismaking was Spiral eind jaren '70. Binnenkort zijn albums maar weer eens draaien.

  13. #5913

    Standaard

    Ik heb hem ooit eens live zien spelen.
    Dat was op de maas op 18 juni 1991 de boompjes kade waar ik toen woonde.
    Het was net na mijn verjaardag, op mijn verjaardag waren ze allemaal kleuren aan het uitproberen op de flat waar ik toen woonde.
    Was wel mooi om me te maken allemaal.

    R.I.P. Vangelis


  14. #5914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Ik heb hem ooit eens live zien spelen.
    Dat was op de maas op 18 juni 1991 de boompjes kade waar ik toen woonde.
    Het was net na mijn verjaardag, op mijn verjaardag waren ze allemaal kleuren aan het uitproberen op de flat waar ik toen woonde.
    Was wel mooi om me te maken allemaal.

    R.I.P. Vangelis
    Ik geloof dat ik dat optreden ook nog gezien heb, werd het niet live uitgezonden op tv?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #5915

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik geloof dat ik dat optreden ook nog gezien heb, werd het niet live uitgezonden op tv?
    Ja klopt

  16. #5916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Ja klopt
    Ik hoor eigenlijk niks over de link met Demis Roussos. Aphrodites Child met Rain and tears was toch de eerste doorbraak voor Vangelis.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  17. #5917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Ik hoor eigenlijk niks over de link met Demis Roussos. Aphrodites Child met Rain and tears was toch de eerste doorbraak voor Vangelis.
    Dan heb je waarschijnlijk vanochtend niet naar Ekdom in de morgen geluisterd. Draaide zelfs een nummer van Aphrodite's Child.

  18. #5918

    Standaard

    Ontwerper van ruimtevaartuigen Colin Cantwell (90) uit Star Wars overleden

    Bron: nos.nl https://nos.nl/artikel/2429877-ontwe...s-90-overleden

  19. #5919

    Standaard

    Goodfellas’ Star Ray Liotta Dies at 67


    https://deadline.com/2022/05/ray-lio...as-1235033521/

    Onverwacht en niet heel erg oud geworden. RIP.

  20. #5920

    Standaard

    Dat was shockerend om te vernemen. Niet erg oud nee en een erg goede acteur.

    Vangelis eerder deze week was ook wel schrikken geblazen trouwens.

  21. #5921

    Standaard

    Televisiemaker Willibrord Frequin (80) overleden aan parkinson


    Willibrord Frequin tijdens de presentatie van het boek Willibrord, Verlegen Vlegel.

    Journalist Willibrord Frequin is vandaag op 80-jarige leeftijd overleden aan de ziekte van Parkinson. Dat heeft zijn familie laten weten. Hij is ‘vredig’ in zijn slaap overleden en had zich ‘verzoend met het onvermijdelijke einde, na een liefdevol en prachtig leven’.

    Frequin leed aan Vasculair Parkinsonisme, een progressieve hersenziekte die er voor zorgde dat hij elke dag opnieuw weer een beetje inleverde. De ziekte werd vorig jaar geconstateerd. Naar eigen zeggen was deze variant te vergelijken met ALS en zouden al zijn lichaamsfuncties er langzaam mee stoppen. Ook kampte Frequin met hartproblemen. Zijn vooruitzichten waren niet goed.

    ,,In de ochtend van 26 mei, bij het aanbreken van Hemelvaartsdag, is een einde gekomen aan het leven van Willibrord Frequin, televisiepersoonlijkheid die meer dan een halve eeuw gezicht gaf aan uiteenlopende programma’s”, laat zijn familie weten.

    Bewogen leven
    De voormalige televisiemaker uit het Noord-Hollandse Laren wist dat het einde van zijn levende naderde. ,,Ik heb een bewogen leven gehad. Ik heb nooit gedacht dat ik 80 zou worden Ik heb daarvoor te veel gegeten en gezopen”, relativeerde Frequin recent in een interview met De Gelderlander.

    Frequin bracht de laatste tijd een groot deel van de dag in bed door. De keuze voor euthanasie bleef hij uitstellen, zei hij eerder in een gesprek met Art Rooijakkers voor diens programma Rooijakkers over de vloer.

    Afscheid
    Frequin kondigde in november zijn afscheid van de televisie aan. Afgelopen jaren was hij nog te zien in het RTL-reisprogramma Beter Laat Dan Nooit. Frequin kreeg grote bekendheid met zijn werk als verslaggever bij het KRO-programma Brandpunt.
    Voor Brandpunt ontmoette Frequin onder anderen paus Johannes Paulus II, Moeder Theresa en prins Bernhard. Vooral met die laatste ontmoeting in 1976 oogstte Frequin veel lof: als enige journalist vroeg hij Bernhard naar de Lockheed-affaire. De man van toenmalig koningin Juliana was betrokken bij een omkoopschandaal waarbij de prins begin jaren 60 zo’n 1,1 miljoen Amerikaanse dollar aan steekpenningen ontving van de Amerikaanse vliegtuigbouwer Lockheed. In 1989 werd Frequin bij Brandpunt ontslagen. Hij zou een aflevering over handel in lichaamsdelen in scène hebben gezet.Vanaf de jaren 90 werkte Frequin bij RTL 4, RTL 5 en SBS6. Voor de zenders maakte hij programma’s als Achter gesloten deuren, De week van Willibrord, Ooggetuige en Toppers. Later kreeg de omstreden televisiemaker, die erom bekendstond vrij direct te zijn in zijn vraagstellingen en die geen blad voor de mond nam, een column in Panorama.Verlegen Vlegel
    Begin dit jaar bracht journalist en schrijver Fons de Poel het boek Willibrord, Verlegen Vlegel uit. In de biografie is het leven opgetekend van de brutale journalist, die opgroeide als verlegen jongetje. In het boek doen tv-collega’s en vrienden als Sven Kockelmann, Angela de Jong, Catherine Keyl en René van der Gijp hun verhaal over hun band met Frequin.

    Frequin is op 6 september 1941 geboren in Arnhem. Eind 2019 trouwde hij in het geheim met de twintig jaar jongere Gesina Lodewijkx. Frequin is in zijn leven vier keer getrouwd geweest. Uit een eerder huwelijk kreeg hij drie kinderen: Barbara, Rebecca en Louis.

    Bron: AD.nl

    Rust in Vrede Willibrord, Bedankt voor je mooie programma's!

  22. #5922

    Standaard

    Acteur en theaterregisseur Gijs de Lange was veelzijdig, fantasierijk en vol werklust



    Acteur en theaterregisseur Gijs de Lange is woensdag op 65-jarige leeftijd overleden na een kort ziekbed. De Lange was onder meer bekend van Het klokhuis en zijn rollen in verschillende speelfilms en series.

    Misschien wel de grootste verdiensten van Gijs de Lange zijn zijn veelzijdigheid en fantasie. Die resulteerden in zijn geval tot een aantal opzienbarende regies van voorstellingen die inmiddels tot de canon van het Nederlandse theater behoren. Zo zette hij in 1999 bij zijn toenmalige gezelschap Toneelgroep Amsterdam het toneelstuk Een ideale vrouw helemaal naar zijn hand. In deze oer-Engelse society-komedie van William Somerset Maugham – vergelijkbaar met de stukken van Oscar Wilde – onderscheidde zijn regie zich door een ideale mix van over de top comedy-acteren en Theo en Thea-humor. Actrice Marieke Heebink won met haar exuberante acteren terecht een Theo d’Or voor deze hoofdrol. Veel jaren later, in 2015, regisseerde hij een fraai ingetogen versie van The Sunshine Boys met André van Duin en Kees Hulst.

    De Lange, geboren in 1956 in Rotterdam, volgde in de jaren zeventig een opleiding aan de Toneelacademie in Maastricht. Hij begon zijn carrière als acteur bij toneelgroep Zuidelijk Toneel Globe en trad daarna toe tot het vaste ensemble van Toneelgroep Amsterdam, onder artistieke leiding van Gerardjan Rijnders. In diens regie speelde hij vele rollen, waarvan die in de montagevoorstelling Ballet het opmerkelijkst was. Bij het hoofdstedelijke gezelschap speelde De Lange talloze rollen, maar tegelijkertijd ontwikkelde hij zich er als een begenadigd regisseur van voorstellingen als Verre vrienden (Alan Ayckbourn) en Masterclass (over Maria Callas, met Sigrid Koetse).

    Vanaf 2001 ging hij verder als freelance theatermaker en regisseerde vanaf dat moment succesvolle Orkater-producties, waaronder Conijn van Olland, Kamp Holland en De gouden eeuw, allemaal fantasierijke voorstellingen over de vaderlandse historie.

    Tv-rollen
    Zijn veelzijdigheid blijkt ook uit het feit dat hij voor verschillende groepen en artiesten allerlei zeer uiteenlopende producties regisseerde – van Het licht in de ogen (Het Toneel Speelt, een toneelstuk van Ger Thijs over twee oude acteurs) tot de Showponies-revues van Alex Klaasen. Ook veel cabaretiers werkten met hem samen, waaronder Droog Brood, Henry van Loon en Remko Vrijdag en Martine Sandifort. Zijn werkterrein strekte zich uit van opera’s in het Holland Festival tot de musical Dreamgirls van Albert Verlinde. Jonge tv-kijkers en hun ouders kennen hem vooral van zijn jarenlange medewerking aan het kinderprogramma Het klokhuis. Hij speelde ook rollen in tv-series als Gooische vrouwen en Oogappels.

    Bron: AD.nl

  23. #5923

    Standaard

    Toetsenist Andy Fletcher (61) van Depeche Mode overleden

    Andy Fletcher, toetsenist en mede-oprichter van de Britse band Depeche Mode, is op 60-jarige leeftijd overleden. Dat meldt de band op Twitter.

    “We zijn in shock na het vroegtijdige overlijden van onze dierbare vriend, familielid en bandlid Andy “Fletch” Fletcher”, klinkt het in een statement. “Fletch had een echt hart van goud en was er altijd als je steun, een levendig gesprek, een goede lach of gewoon een koude pint nodig had. Onze harten zijn bij zijn familie en we vragen jullie om hun privacy te respecteren in deze moeilijke tijd.” Voorlopig werd er nog geen doodsoorzaak bekend gemaakt.

    (bron: demorgen.be)
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #5924

    Standaard

    Een ware shock deze: Ray Liotta (67), uit Goodfellas en Unlawful Entry. Ik vond hem een supergoede acteur. RIP.

  25. #5925

    Standaard

    Drummer Alan White van popgroep Yes op 72-jarige leeftijd overleden



    Alan White, de drummer van popgroep Yes, is donderdag in de Amerikaanse stad Seattle overleden. Zijn familie heeft dat bekendgemaakt op Facebook. Hij was 72 en stierf na een kort ziekbed.

    White werd in 1949 geboren in Engeland. Op zijn dertiende begon hij met drummen. In de jaren zestig speelde hij met artiesten als Billy Fury, Alan Price en Ginger Baker.

    In 1969 vroeg John Lennon hem om te komen spelen in zijn Plastic Ono Band. White speelde mee op de albums Live Peace in Toronto en Imagine. Via Lennon kwam White in contact met George Harrison, die hij bijstond als drummer op het album All Things Must Pass.

    Zijn carrière bij Yes begon in juli 1972, toen hij de uit de band gestapte Bill Bruford verving. Hij kon direct mee op tournee en was sindsdien de vaste drummer van Yes.

    In Nederland scoorde Yes hits als Roundabout (1972) en Owner of a Lonely Heart (1983).

    Bron: Nu.nl

Pagina 237 van 252 EersteEerste ... 137187227233234235236237238239240241247 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •