De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.

Discussie: Marktplaats

  1. #1

    Standaard Marktplaats

    Ik heb deze week op marktplaats.nl een berichtje geplaatst dat ik zoek naar Star Trek Elite Force 2. Maar nu heb ik al heel gauw een berichtje gekregen dat ik voor weinig geld er 1 kan kopen. Maar aangezien het te ver is om te rijden wil hij hem wel versturen voor in totaal 12 euro inclusief verzendkosten. Alleen niet dat ik de mensen niet vertrouw, maar ik ben een beetje angstig dat het mis kan gaan. Wat zouden jullie doen ?

  2. #2

    Standaard

    Laat hem van tevoren een foto maken van deze Star Trek Elite Force 2 en zijn adresgegevens + telefoonnummer geven. Zo heb je voldoende in handen wanneer je toch opgelicht wordt.
    Mega Star Trader / SafeTrader
    Gamed.nl - Als eerste met het laatste gamenieuws

  3. #3

    Standaard

    Mocht hij(?) moeilijk doen, zeg er dan eerlijk bij dat je veel slechte verhalen hebt gehoord over Marktplaats en dat je op safe wil spelen. Als hij dan alsnog blijft weigeren, begin er dan niet aan. Als hij je situatie begrijpt, zal hij ook voor de benodigde info kunnen zorgen. Een foto kan lastig zijn. Niet iedereen heeft een digitale camera.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

    Standaard

    Vraag zijn gegevens even op. Bel hem even. Zorg dat je in contact met hem komt anders dan via (anonieme) e-mail.

    Er van af zien als hij ergens afhaakt.

    Op zich heb jij wel je oproep op marktplaats geplaatst en als je nu komt met "slechte ervaringen met marktplaats", dan komt dat niet zo sterk over...

    En vraag hem ff of het orgineel is. Zoek zijn naam op op het internet en kijk wat voor vlees je in de kuip hebt... Dat soort dingen zou ik even doen.

    Op zich is het bedrag niet heel erg hoog. Iemand betaalde mij laatst €170 via marktplaats en hij wilde toen ook mijn gegevens eerst. Niks mis mee...

  5. #5

    Standaard

    Mocht iemand interesse hebben: advertentie op Marktplaats verkoop 750 HD-DVD's: https://www.marktplaats.nl/v/cd-s-en...dvds-750-stuks

    Voor de goede orde: ik zelf ben niet de verkoper.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Mocht iemand interesse hebben: advertentie op Marktplaats verkoop 750 HD-DVD's: https://www.marktplaats.nl/v/cd-s-en...dvds-750-stuks

    Voor de goede orde: ik zelf ben niet de verkoper.
    Hier heb ik wel een hekel aan "zeldzaam bieden naar waarde".

    Geef dan een indicatie aan wat je wilt hebben. Wat is zoiets nou waard? En welke titels het zijn? Zullen wel dubbele inzitten neem ik aan.
    Ik heb trouwens geen belangstelling hoor.

  7. #7

    Standaard

    HD-DVD's? De helft speelt waarschijnlijk niet meer af.
    Bieden naar waarde? 5 euro...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Mocht iemand interesse hebben: advertentie op Marktplaats verkoop 750 HD-DVD's: https://www.marktplaats.nl/v/cd-s-en...dvds-750-stuks

    Voor de goede orde: ik zelf ben niet de verkoper.
    Ik heb misschien wel interesse in enkele losse titels, dus heb je een lijst?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    HD-DVD's? De helft speelt waarschijnlijk niet meer af.
    Bieden naar waarde? 5 euro...
    Van de Warner titels kan je inderdaad uitgaan dat deze rijp zijn voor de kliko. Alleen van de Universal en Paramount titels kan je met zekerheid zeggen dat ze nog afspelen (en misschien wat independent labels).

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik heb misschien wel interesse in enkele losse titels, dus heb je een lijst?
    Hij is niet de verkoper .

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Hij is niet de verkoper .
    Klopt, ben niet de verkoper. Was meer een tip.

  12. #12

    Standaard

    Als iemand hier weleens wat verkoopt via marktplaats: let op.

    Ze hebben (zonder communicatie) de kopersbescherming verplicht gesteld, terwijl dit voorheen optioneel was. Dit hebben ze ook bij alle al bestaande advertenties doorgevoerd.

    Als je een betaalverzoek stuurt, wordt het geld niet meteen naar je overgemaakt maar vastgehouden door OPP. Als de verkoper aangeeft dat het goed ontvangen is, dan krijg je pas je geld. Dit is zwaar in het nadeel van de verkoper; een koper kan simpelweg claimen dat het pakket niet volledig was of de verkeerde inhoud had.

    Er is maar 1 oplossing voor de verkoper: niet meer laten betalen door een betaalverzoek te sturen, maar laten overmaken. Dat zal marktplaats wel voelen want daar pakken ze al €0,40 per transactie op.

    Ik had contact opgenomen met ze om te kijken hoe ze hierbij komen en de medewerker wist te vertellen dat het een test was die ze nu aan het doorvoeren waren. Hij gaf ook aan dat er al heel veel klachten hierover waren....

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Als iemand hier weleens wat verkoopt via marktplaats: let op.

    Ze hebben (zonder communicatie) de kopersbescherming verplicht gesteld, terwijl dit voorheen optioneel was. Dit hebben ze ook bij alle al bestaande advertenties doorgevoerd.

    Als je een betaalverzoek stuurt, wordt het geld niet meteen naar je overgemaakt maar vastgehouden door OPP. Als de verkoper aangeeft dat het goed ontvangen is, dan krijg je pas je geld. Dit is zwaar in het nadeel van de verkoper; een koper kan simpelweg claimen dat het pakket niet volledig was of de verkeerde inhoud had.

    Er is maar 1 oplossing voor de verkoper: niet meer laten betalen door een betaalverzoek te sturen, maar laten overmaken. Dat zal marktplaats wel voelen want daar pakken ze al €0,40 per transactie op.

    Ik had contact opgenomen met ze om te kijken hoe ze hierbij komen en de medewerker wist te vertellen dat het een test was die ze nu aan het doorvoeren waren. Hij gaf ook aan dat er al heel veel klachten hierover waren....
    EDIT: Ik kan het bij bestaande advertenties gewoon aan/uit zetten!

    Bij het plaatsen van nieuwe advertenties kun je dit niet uitzetten, en ook bij het versturen van betaalverzoeken kun je dit ook niet wijzigen (geen kopersbescherming).
    Laatst aangepast door Johan1967 : Gisteren om 18:31 Reden: aanpassing tekst

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dit is zwaar in het nadeel van de verkoper; een koper kan simpelweg claimen dat het pakket niet volledig was of de verkeerde inhoud had.
    Dit klopt trouwens niet. Er wordt (indien de koper aangeeft het pakket niet te hebben ontvangen) alleen maar gekeken aan de hand van de track en trace code, of het pakket geleverd is. Niet of er een verkeerd of incompleet artikel is geleverd.
    Laatst aangepast door Johan1967 : Gisteren om 18:48

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Dit klopt trouwens niet. Er wordt (indien de koper aangeeft het pakket niet te hebben ontvangen) alleen maar gekeken aan de hand van de track en trace code, of het pakket geleverd is. Niet of er een verkeerd of incompleet artikel is geleverd.
    "Stuurt de verkoper een ander, beschadigd of geen product op, dan bemiddelt de onafhankelijke partij Online Payment Platform (OPP) tussen koper en verkoper. Kopersbescherming is een optionele service. Het is dus niet verplicht."

    Ze hebben het nu dus al teruggedraaid, zullen wel enorm veel klachten gekregen hebben.

  16. #16

    Standaard

    Ik verkoop regelmatig via MP (klein spul) en stuur nooit betaalverzoeken via het systeem. Dat kost nl geld voor beide partijen en ik maak al geen “winst” als ik iets voor een paar euro verkoop. Ik verstuur pas als het geld op mijn rekening staat en verwijs naar mijn hoge beoordeling als mensen er wel om vragen (en zeg dan ook dat het geld kost wat veel mensen niet eens weten). En bij ophalen is het sowieso cash betalen.

    Als dat niet meer zou mogen (zoals bij ebay) dan stop ik per direct met MP verkopen.
    Laatst aangepast door Oakey : Vandaag om 07:18
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik verkoop regelmatig via MP (klein spul) en stuur nooit betaalverzoeken via het systeem. Dat kost nl geld voor beide partijen en ik maak al geen “winst” als ik iets voor een paar euro verkoop. Ik verstuur pas als het geld op mijn rekening staat en verwijs naar mijn hoge beoordeling als mensen er wel om vragen (en zeg dan ook dat het geld kost wat veel mensen niet eens weten). En bij ophalen is het sowieso cash betalen.

    Als dat niet meer zou mogen (zoals bij ebay) dan stop ik per direct met MP verkopen.
    Ik wil juist altijd via dat systeem betalen en ook altijd tegelijkertijd een track en trace code hebben. Anders koop ik bij iemand anders. Dat beoordelingssysteem van MP is namelijk niet waterdicht en kan je beinvloeden. Beoordelingen worden namelijk alleen geplaatst als beide partijen een beoordeling hebben ingevuld, en als je een negatieve kan verwachten dan krijg je die niet als je er zelf geen eentje invult. Dus verkopers die het niet zo nauw nemen, en die zijn er genoeg, houden dan de schone schijn op door zogenaamd een goede verkoper te zijn terwijl er genoeg negatieve dingen gebeuren. Alleen die zijn niet zichtbaar want die beoordelingen laten ze niet plaatsen omdat ze er zelf geen eentje invullen. Dus om dan nog enige zekerheid te hebben als koper wil ik altijd betalen via MP met direct de track en trace. Anders geen deal. Overigens hoef ik niet persé koperbescherming, alleen als ik aankopen doe boven de 50,-. Anders ook geen deal.

  18. #18

    Standaard

    Accepteerde alleen maar betaalverzoeken (al dan niet met kopersbescherming), maar aangezien de belastingdienst vanaf dit jaar mee kijkt, twijfelde ik, of ik hiermee wilde doorgaan. Nu dus verplichte kopersbescherming. Heb mij dus ook afgemeld voor betaalverzoeken. Wel vreemd is, dat de kopersbescherming nog steeds zichtbaar is bij een nieuwe advertenties.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •