Pagina 11 van 253 EersteEerste ... 7891011121314152161111 ... LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 6318 worden weergegeven.

Discussie: R.I.P.

  1. #251

    Standaard

    RIP

    Ik had al ergens gelezen dat hij een hersenbloeding had gehad, het bleek dus een fatale. Jammer, vroeger erg van zijn series genoten.

    Tv-producent Aaron Spelling overleden

    Uitgegeven: 24 juni 2006 07:50
    LOS ANGELES - De bekende televisieproducent Aaron Spelling, van onder meer Charlie's Angels en Beverly Hills 90210, is vrijdag op 83-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn uitgever laten weten, meldden Amerikaanse media. Spelling werd afgelopen weekeinde thuis in Los Angeles door een hersenbloeding getroffen.

    De Texaan Spelling begon zijn carrière in de showbusiness na de Tweede Wereldoorlog, als acteur in New York. Daarna schreef hij een korte periode toneelstukken. Maar bekend werd hij pas begin jaren zeventig, toen hij televisieseries begon te produceren. Spelling was verantwoordelijk voor grote tv-successen als Dynasty, Love Boat, Melrose Place and Fantasy Island.

    Charlie's Angels

    De tv-serie waarmee Spelling zijn grootste faam verwierf was Charlie's Angels, die vanaf 1976 op de Amerikaanse buis was te zien en in meer dan negentig landen werd uitgezonden. De serie gaat over drie ondernemende vrouwen die voor het detectivebureau van ene Charlie werken. "Ik kan het niet van ieder programma zeggen dat ik produceerde, maar ik hield van Charlie's Angels", zei Spelling ooit.

    Spelling laat een vrouw en twee kinderen na. Zijn dochter, de 33-jarige Tori Spelling, speelde in de jaren negentig in de hitserie Beverly Hills 90210.

  2. #252

    Standaard

    R.I.P.

    Ongeloof wat die man verantwoordelijk was voor veel succesvolle series.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #253

    Standaard

    R.I.P.,

    het is mischien niet ieders smaak, maar het is ongelooflijk wat een impact die series hebben gehad...

    Vaak een heel simpele formule en dan miljoenen mensen aan de buis gekluisterd houden...
    Send a maniac to catch a maniac...

  4. #254

    Standaard

    r.i.p.


    dankzij hem hebben we charmed!
    Every Man Dies,
    Not Every Man Really Lives

  5. #255

    Standaard

    RIP

    Man heeft een hoop mooie series op de buis gebracht.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  6. #256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ron kars
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tommy Brok
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    gelukkig maar een rappertje en geen echte artiest.
    Dit slaat natuurlijk nergens op, waarom zou hij niet als echte artiest gezien moeten worden?
    Ill Niño is nu eenmaal een liefhebber van de zware metalen en rappers en metalheads gaan nu meestal niet goed samen
    En dat gaat best goed samen, met een beetje Reggae er doorheen. Krijg je beetje P.O.D. achtige muziek. Maar deze lyrics zijn INTELLIGENT geschreven en gaan niet over dingen in het bovenstaande berichtje benoemd. DAAR heb ik gewoon geen respect voor.
    En POD is wel muziek dan? :wink: Sorry, ik hou wel van rock, maar niet van da grunt-achtige schreeuwgedoe (wel van linkin park :wink: )
    OK... als je POD niet kent, probeer ze dan ook niet te bashen
    Ik ken ze wel, ik hou dr gewoon nie van, raar he?
    We stand alone together...Preciousss...And like that, he's gone...
    My Website Mijn verkoopthread

  7. #257

    Standaard

    RIP

    Rudi Carrell (71) overleden

    Uitgegeven: 10 juli 2006 09:24
    Laatst gewijzigd: 10 juli 2006 09:35

    AMSTERDAM - Rudi Carrell is overleden. De Nederlandse showmaster, die na een carrière op de Nederlandse televisie in Duitsland furore maakte, is vrijdagmiddag op 71-jarige leeftijd aan longkanker gestorven. Dat heeft zijn arts maandag laten weten.

    In het begin van 2005 werd bekend dat de tv-ster kanker had.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #258

    Standaard

    Een zware slag voor zowel de Nederlandse als Duitse showbizz...

    RIP
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  9. #259

    Standaard

    RIP...

    Ik heb destijds een fragment gezien van zijn laatste tv-optreden gezien in het programma "7 Tage, 7 Köpfe" - een soort kruising tussen "Dit was het nieuws", "Ook dat nog" en dergelijke formats.

    Hij kwam de studio inlopen, trok iets omver, waardoor een andere presentator een glas water over zich heen kreeg, zwaaide naar het publiek en ging weer.... Er volgde een staande ovatie van vele minuten.

    Later werd bekend dat hij niet in staat was om te praten, daarom hadden ze deze 'sketch' bedacht (het was tevens de laatste uitzending van het programma, dat hij mede ontwikkeld had).
    Send a maniac to catch a maniac...

  10. #260

    Standaard

    Hier een langer artikel over zijn leven en carrière:


    Rudi Carrell is overleden. De Duitse Nederlander leed aan longkanker. Carrell maakte furore als tv-man op de Nederlandse en later op de Duitse televisie, vooral als presentator van spelprogramma's. Hij werd 71.

    Rudi Carrell werd op 19 december 1934 geboren in Alkmaar als Rudolf Wijbrand Kesselaar. Zijn vader en grootvader waren beiden werkzaam in de showbusiness. Zijn vader gebruikte daarbij de naam André Carrell. Op 17 oktober 1953 verving de jonge Rudolf zijn vader tijdens een feestavond voor ambtenaren in Arnhem, waarna hij werd opgenomen in diens gezelschap. Daarmee deed Rudi Carrell zijn intrede in de showbusiness.

    In 1955 trad hij voor de AVRO wekelijks op in het radioprogramma "De Bonte Dinsdagavondtrein" en in 1959 brak hij ook op de televisie door met de "Rudi Carrell Show". Zijn optreden als bewoner van een "onbewoond eiland" met een aapje en Esther Ofarim als zeemeermin is legendarisch. Met de show won Carrell in 1964 de Zilveren Roos van Montreux. Carrell viel echter niet in de prijzen toen hij met het lied "wat een geluk" meedeed aan het Eurovisiesongfestival van 1960. Het liedje werd laatste.

    Duitsland
    De Duitse carrière van Rudi Carrell begon in 1965, toen Radio Bremen interesse toonde voor zijn werk. Na het radiowerk begon hij daar al snel met de televisieshow "Am laufenden Band", de Duitse versie van Eén van de acht. In de jaren zeventig werd de Rudi Carrell Show in Duitsland uitgebracht. Carrell maakte in Duitsland ook een aantal speelfilms, zij het niet allemaal met evenveel succes: "Wenn die tollen Tanten kommen", "Tante Trude aus Buxtehude" en in 1971 "Rudi, benimm dich".

    Bobbejaan Schoepen
    Begin jaren '70 speelde Carrell twee jaar in de shows van Bobbejaan Schoepen in Bobbejaanland, een toenmalig trekpleister voor internationale variété-artiesten. Nadien keerde Carrell terug naar Duitsland waar hij ook succes oogstte als zanger. Zo had hij in 1975 veel succes met het lied Wann wird's mal wieder richtig Sommer?, een vertaling van het lied 't Is weer voorbij die mooie zomer, dat in Nederland in 1973 voor Gerard Cox een hit was.

    In februari 1987 ontstond er een rel rond Rudi Carrell. In zijn "Rudi's Tagesschau" presenteerde hij een filmpje waarin een menigte vrouwen te zien was die damesslipjes gooiden naar de Iraanse ayatollah Khomeiny. Dit filmpje werd wereldnieuws en in Teheran werd met woedende betogingen gereageerd. In Nederland werd dit fragment pas twee jaar later op de televisie uitgezonden. Een andere, wat kleinere rel ontstond in 2002 toen Carrell een grap maakte over de homoseksualiteit van de burgemeester van Berlijn en de door Carrell gesuggereerde onmogelijkheid die dat impliceerde om moskeeën te bezoeken.

    Sinds eind 2002 treedt Carrell niet meer voor de camera op, maar op de achtergrond is hij nog steeds actief. In 2005 werd er echter terminale longkanker bij hem vastgesteld. Hierdoor kreeg hij onder meer moeite met praten. Zijn afscheid van de Duitse televisie, op 30 december 2005 (7 Tage, 7 Köpfe, RTL), vond dan ook plaats zonder dan hij een woord zei.

    Onderscheidingen
    Rudi Carrell is in 2001 in Nederland onderscheiden tot Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw, vanwege zijn verdiensten voor de Nederlands-Duitse betrekkingen. In Duitsland kreeg hij al in 1985 om dezelfde reden het Bundesverdienstkreuz. Op 2 februari 2006 kreeg Carrell de Goldene Kamera uitgereikt voor zijn gehele oeuvre.

    Bron:Het Laatste Nieuws
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  11. #261

    Standaard

    RIP
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  12. #262

  13. #263

  14. #264

  15. #265

    Standaard

    SYD BARRETT DIES AGED 60

    Syd Barrett, the former lead singer of Pink Floyd and one of the key figures of the 60s, has died at the Cambridgeshire home to which he retreated as a recluse more than 30 years ago.
    The Guardian has learned that the singer, 60, who suffered from a psychedelic-drug induced breakdown while at the peak of his career, died last Friday from complications related to diabetes.

    His brother Alan confirmed his death, saying only: "He died peacefully at home. There will be a private family funeral in the next few days."

    Born Roger Keith Barrett in Cambridge in 1946, he acquired the nickname Syd aged 15. He left Pink Floyd in 1968, just as the band was about to achieve worldwide recognition, and lived in the basement of his mother Winfred's semi-detached house, where he boarded up the windows to keep out the eyes of both the press and fans. He recorded two solo albums.
    Pink Floyd's Shine on You Crazy Diamond, from the 1975 album Wish You Were Here, was said by many to be a salute to him. Barrett's use of drugs, particularly LSD, in the 60s, was well-documented and he was often described as the original acid casualty.

    Dave Gilmour, the Pink Floyd guitarist drafted in to the band during a period in which Barrett was behaving erratically, said in an interview earlier this year that he thought that Barrett's breakdown would have happened anyway.

    He said: "It was a deep-rooted thing. But I'll say the psychedelic experience might well have acted as a catalyst. Still, I just don't think he could deal with the vision of success and all the things that went with it."

    http://arts.guardian.co.uk/news/obit...817952,00.html

    RIP Syd

  16. #266

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Toon_1
    SYD BARRETT DIES AGED 60
    RIP Crazy diamond

  17. #267

  18. #268

    Standaard

    RIP

    Tijd voor zijn eigen Great Gig in the Sky...
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  19. #269

    Standaard

    Shine on Syd, shine on you Crazy Diamond!

  20. #270

    Standaard

    Red Buttons Dead at 87

    Beloved US comedian Red Buttons has died following a vascular disease. He was 87. The red-headed funnyman, who won a 1957 Best Supporting Actor Oscar for his role in Sayonara, died at his home, surrounded by family members, yesterday. After making his name as a vaudeville comedian, Buttons became a TV regular after he served in World War Two, eventually landing his own show, The Red Buttons Show in 1952. Three seasons after the show debuted, flagging ratings prompted Buttons to turn his attention to the movies and his Oscar-winning performance helped earn him movie acclaim. Film highlights included Hatari, The Poseidon Adventure and They Shoot Horses, Don't They? His final acting role came on medical drama ER in 2005, when he returned as recurring character Jules Rubadoux.

  21. #271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Red Buttons Dead at 87

    Beloved US comedian Red Buttons has died following a vascular disease. He was 87. The red-headed funnyman, who won a 1957 Best Supporting Actor Oscar for his role in Sayonara, died at his home, surrounded by family members, yesterday. After making his name as a vaudeville comedian, Buttons became a TV regular after he served in World War Two, eventually landing his own show, The Red Buttons Show in 1952. Three seasons after the show debuted, flagging ratings prompted Buttons to turn his attention to the movies and his Oscar-winning performance helped earn him movie acclaim. Film highlights included Hatari, The Poseidon Adventure and They Shoot Horses, Don't They? His final acting role came on medical drama ER in 2005, when he returned as recurring character Jules Rubadoux.
    Ah, dat laatste stukje hielp enorm. Een prachtige rol om mee te eindigen, een enorme tranentrekker in E.R.

    R.I.P.

  22. #272

    Standaard

    Senne Rouffaer overleden

    Acteur Senne Rouffaer is overleden op 80-jarige leeftijd. Hij begon zijn carrière in het theater, maar maakte snel de overstap naar de televisiewereld. In de jaren 60 speelde hij de hoofdrol in de jeugdserie "Kapitein Zeppos". Daarna speelde hij in verschillende tv-series van de openbare omroep.

    Senne Rouffaer speelde zijn laatste tv-rol in de VTM-serie "Spoed". Rouffaer stond niet alleen voor de camera, hij regisseerde ook verschillende tv-series, waaronder "Kapitein Zeppos", "Johan en de Alverman" en "Keromar".

    Senne Rouffaer heeft drie zoons, Bart, Peter en Vincent, die alle drie acteren. Hij was de oom van actrice Greet Rouffaer, vooral bekend door haar rol van dokter Nellie in Wittekerke.
    RIP Kapitein Zeppos
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  23. #273

    Standaard

    De VRT meldt het overlijden van één van Vlaanderens grootste acteer-iconen, Senne Rouffaer.

    De Vlaamse acteur Senne Rouffaer is op 80-jarige leeftijd overleden. Hij begon zijn carrière in het theater, maar maakte snel de overstap naar de televisiewereld. In de jaren 60 speelde hij de hoofdrol in de jeugdserie "Kapitein Zeppos". Daarna speelde hij in verschillende tv-series van de openbare omroep. Senne Rouffaer speelde zijn laatste tv-rol in de VTM-serie "Spoed". Rouffaer stond niet alleen voor de camera, hij regisseerde ook verschillende afleveringen van o.a."Kapitein Zeppos", "Johan en de Alverman" en "Keromar".

    Senne Rouffaer is een van de belangrijkste Vlaamse acteurs van na de Tweede Wereldoorlog. Hij kwam niet alleen aan de bak in het theater en op tv, hij speelde ook mee in verschillende films. In 1986 maakte hij indruk als de voortdurend vloekende boer Van Paemel in het boerenepos "Het gezin van Paemel". "Dedju, dedju" was de vaste reactie van de boer, telkens het noodlot toesloeg. Rouffaer verscheen ook op het witte doek met rollen in "Istanbul", "De man die zijn haar kort liet knippen" en "Ad fundum". In 2004 kreeg hij een rol in "K3 en het magische medaillon".

    Het theater was de grote liefde van Senne Rouffaer. In de KVS verwierf hij onder meer faam met zijn Shakespeare-vertolkingen. Hij was ongeveer 40 jaar verbonden aan de KVS, waar hij van 1972 tot 1992 de artistieke leiding had. Rouffaer regisseerde meer dan 30 toneelstukken. De acteur en regisseur gaf zijn kennis ook door. Vanaf de jaren 70 werkte hij voor de conservatoriums in Brussel en Antwerpen. "Hij was een echte theater-man, gedreven, groot en goed", reageert Chris Lomme geschokt op de dood van Senne Rouffaer.

    * Senne Rouffaer is de vader van vier zonen, Peter, Vincent, Bruno en de inmiddels overleden Bart. Vincent (regisseur) en Peter (acteur) zijn in de voetsporen van hun vader getreden. De bekendste nicht van Senne Rouffaer is "Wittekerke"-actrice Greet Rouffaer.

    * Vrijdag zendt Canvas een portret van Senne Rouffaer uit om 23.35. Daarna volgt om 00.10u de film "De man die zijn haar kort liet knippen" uit 1965.

    Bron: VRT-teletekst.



    Vaarwel kapitein!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #274

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    De VRT meldt het overlijden van één van Vlaanderens grootste acteer-iconen, Senne Rouffaer.
    Ach, dat is spijtig om te horen. Hij was inderdaad een heel goed acteur. Van het type Dora van der Groen, ook zo'n klasbak. Ik heb het genoegen gehad om een keer met hem te mogen werken, een heel professionele man, maar ook vriendelijk.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  25. #275

    Standaard

    Graag jullie aandacht voor het overlijden van 1 van de forumleden bij onze collega's van HTForum.nl. Forumlid "Fineermannetje", echte naam Dennis Schonewille, is op 27 jarige leeftijd overleden aan kanker. Nog geen maand geleden meldde hij zelf op dat forum dat hij stervende was.

    Je kunt een condoleance register tekenen op HTForum: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=45652.0

Pagina 11 van 253 EersteEerste ... 7891011121314152161111 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •