Pagina 12 van 253 EersteEerste ... 289101112131415162262112 ... LaatsteLaatste
De resultaten 276 tot 300 van 6320 worden weergegeven.

Discussie: R.I.P.

  1. #276

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    De VRT meldt het overlijden van één van Vlaanderens grootste acteer-iconen, Senne Rouffaer.
    Ach, dat is spijtig om te horen. Hij was inderdaad een heel goed acteur. Van het type Dora van der Groen, ook zo'n klasbak. Ik heb het genoegen gehad om een keer met hem te mogen werken, een heel professionele man, maar ook vriendelijk.
    Helaas zijn er van die "generatie" niet veel acteurs/actrices meer in leven...
    Dora Van der Groen nog wel, en ook Nand Buyl is nog alive and kickin'. Ward de Ravet, maar die is wél gestopt met acteren. En natuurlijk Frank Aendenboom (Johan van De Alverman).

    Rouffaer, zo melden verschillende kranten vandaag, heeft echter nog veel meer op zijn palmares staan dan Zeppos, het figuur waarmee hij is doorgebroken. Achter de schermen ijverde hij erg voor een wettelijk statuut voor acteurs. Hij was de laatste jaren van zijn leven ook druk in de weer om nieuwe generaties acteurs en actrices op te leiden. Uiteindelijk is hij geveld door één van de vreselijkste ziektes van het ogenblik, de ziekte van Alzheimer.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #277

    Standaard

    Pfoe wat is dat snel gegaan met "het Fineermannetje". Eerder deze week nog mijn steunbetuiging geschreven en nu al zo snel.....erg droevend.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #278

    Standaard

    RIP, wat een vreselijk voorval.
    Ik was even zijn postgeschiedenis aan het doornemen en zijn allerlaatste post was nog om iemand een CD-speler aan te raden. De kracht van sommige zieken valt toch wel te bewonderen.
    Rust zacht, hoewel ik je niet kende, Fineermannetje...
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  4. #279

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Ward de Ravet
    Toevallig vanochtend nog een erg sterke kortfilm gezien met hem: 'Dag Opa'. Ontzettend indrukwekkende film die tot denken aanzet.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  5. #280

    Standaard

    Heeft de Ravet trouwens nu geen restaurant in Antwerpen-stad? Kan me herinneren dat ik daar ooit iets gegeten heb...
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  6. #281

    Standaard

    Heaven Can Wait-ster Jack Warden overleden

    LOS ANGELES - De Amerikaanse acteur Jack Warden, vooral bekend uit Heaven Can Wait (1978) en Shampoo (1975), is op 85-jarige leeftijd overleden. Voor beide films, waarin Warren Beatty steeds de hoofdrol vertolkte, ontving hij een Oscar-nominatie.

    Warden won een Emmy voor zijn rol in de televisiefilm Brain's Song. Hij brak door in 1957 door met de film Twelve Angry Men. Warden werd geboren als John Lebzelter in Newark (New Jersey).

    Bron:Telegraaf
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  7. #282

    Standaard

    Overleden: Gérard Oury, regisseur en legende van de Franse cinéma.

    Frankrijk verliest monument van de cinema

    do 20/07/06 - De Franse regisseur Gérard Oury is donderdag op 87-jarige leeftijd overleden in zijn huis in Saint-Tropez. Hij was commercieel de meest succesvolle filmmaker van de voorbije halve eeuw in Frankrijk.
    Oury, echte naam Max Gérard Houry, begon zijn carrière als acteur, maar op veertigjarige leeftijd besloot hij als filmregisseur aan de bak te komen.

    Zijn naam was onlosmakelijk verbonden met de carrières van de Franse komieken Bourvil en Louis De Funès, met wie hij zijn grootste successen boekte.

    De eerste drie films van Oury, begin de jaren zestig, braken geen potten aan de kassa. De politiefilms konden het Franse publiek niet bekoren.
    Vierde keer goede keer...
    Oury besloot het over een andere boeg te gooien en maakte een humoristische dijenkletser "Le corniaud" (1964). De strapatsen van Bourvil en Louis De Funès sloegen aan.
    Twee jaar later brak "La grande Vadrouille" alle records. De humoristische film die zich alfspeelt tijdens de Tweede Wereldoorlog lokte in 1966 17 miljoen Fransen naar de bioscoop, enkel "Titanic" deed meer dan dertig jaar later beter.

    De zes meest populaire films van Oury waren in Frankrijk goed voor meer dan 50 miljoen bioscoopbezoekers. Onder meer "La flie des grandeurs", "Rabbi Jacob", "Le cerveau" en "L'as de as" deden het goed.

    Gérard Oury werkte ook samen met Coluche, Yves Montand, Jean-Paul Belmondo en Pierre Richard.
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  8. #283

    Standaard

    't Wordt hiero een beetje stil voor de begrafenisbranche
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  9. #284

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    't Wordt hiero een beetje stil voor de begrafenisbranche
    laten we daar maar blij mee zijn dan :wink:
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  10. #285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    't Wordt hiero een beetje stil voor de begrafenisbranche
    Hoezo,solliciteer je ergens naar dan
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  11. #286

    Standaard

    Een beetje laat, maar toch nog het vermelden waard: het overlijden van Vlaamse TV-legende Guido Depraetere



    zo 13/08/06 - In een ziekenhuis in Roeselare is televisiemaker Guido Depraetere overleden. Hij was 59 en leed al meer dan een jaar aan kanker. Depraetere producete verschillende programma's op de toenmalige BRT en stond mee aan de wieg van VTM.
    Na tien jaar in het onderwijs, belandde Guido Depraetere in 1978 bij de BRT. Eerst als presentator en producer bij omroep Brabant, maar al snel ging hij voor de televisie werken.
    (foto Belga) Ook daar presenteerde hij een paar programma's, maar hij was vooral succesvol als producer van "Hoger lager", "Spel zonder grenzen", "Micro macro" en "TV touché".

    Samen met Mike Verdrengh (foto) stond hij aan de wieg van de Vlaamse Televisie Maatschappij (VTM). Op 1 februari 1989 ging de eerste Vlaamse commerciële zender in de ether. Het onafscheidelijke duo slaagde erin om VTM uit te bouwen tot een succes.
    Hij presenteerde "Klasgenoten" en "HT&D"
    Als algemeen directeur televisie zag Depraetere het marktaandeel van VTM pijlsnel omhoog gaan. Hij producete en presenteerde ook programma's op de zender, zoals "Klasgenoten" en het moppenprogramma "HT&D".

    In 1996 stapten Depraetere en Verdrengh op bij VTM als programmadirecteurs, na een conflict met de raad van bestuur. Ze bleven wel als externe adviseurs verbonden aan de zender, maar gaven ook advies aan andere mediabedrijven.

    Depraetere toerde ook in de theaters met zijn komisch typetje Baziel. Maar toen hij ruim een jaar geleden kanker kreeg, moest hij daarmee stoppen. Aan die ziekte is hij uiteindelijk overleden.

    Een maand geleden blikte Depraetere op Radio 2 nog tevreden terug: "Ik beklaag mij niets. Ik vermoed bijna, dat moest ik het herdoen, ik waarschijnlijk dezelfde keuzes zou maken, maar dat weet je niet."
    "Bruggeling in hart en nieren"
    Depraetere werd op 26 november 1946 geboren in Izegem, maar woonde het grootste deel van zijn leven in Brugge.

    Hij werkte tien jaar aan het Koninklijk Atheneum Assebroek in Brugge en was in de jaren 70 ook actief in de gemeentepolitiek. Voordien maakte hij naam als dj bij Studio Barcka.

    "Hij was een Bruggeling in hart en nieren", zegt Nico Blontrock, presentator bij Radio 2 West-Vlaanderen. "Hij bezat een uitgebreide Brugge-bibliotheek en ook in zijn Balzielmoppen of in zijn one man shows greep hij geregeld terug naar Brugse toestanden."
    Mijn 1000ste post draag ik met veel liefde op aan deze man. RIP...
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  12. #287

    Standaard

    Amerikaanse acteur Kirby overleden

    LOS ANGELES - De Amerikaanse acteur Bruno Kirby is op 57-jarige leeftijd overleden. Hij is onder meer bekend van When Harry Met Sally (1989) en City Slickers (1991). In beide films speelde hij de beste vriend van Billy Cristal.



    Kirby bezweek aan de gevolgen van leukemie, meldden Amerikaanse media woensdag. De geboren New Yorker was ook te zien in veel andere films zoals Good Morning, Vietnam, The Godfather: Part II en Donnie Brasco.

    Bron : Telegraaf.nl

  13. #288

    Standaard

    Zoveel voetbal fans op het forum en hoor niemand over deze beste man.

    Voetballegende Faas Wilkes overleden


    (Novum) - Faas Wilkes is op 82-jarige leeftijd overleden. Dat meldt de Nederlandse voetbalbond KNVB dinsdag. De aanvaller speelde in Nederland lange tijd voor Xerxes en kwam in het buitenland onder meer uit voor Internazionale, Torino en Valencia. Daarnaast speelde hij 38 keer voor Oranje.

    De oud-international groeide in zijn 23 jaar lange voetballoopbaan uit tot een van de bekendste Nederlandse spelers aller tijden. Wilkes wordt gezien als de eerste echte voetbalprof van Nederland. In 1949 werd hij door Internazionale weggeplukt bij het Rotterdamse Xerxes. Daarmee werd hij na Bep Bakhuys de tweede Nederlandse voetballer in het buitenland, maar de overstap van Wilkes was de eerste echt grote transfer van een Nederlandse voetballer naar een buitenlandse topclub.

    Wilkes maakte zijn debuut in het betaald voetbal op 17-jarige leeftijd voor Xerxes in een wedstrijd tegen CVV. Acht jaar later vertrok hij naar Milaan, om vervolgens nog uit te komen voor Torino, Valencia, VVV, Levante en Fortuna '54. De laatste twee jaar van zijn carrière bouwde hij af bij zijn oude club Xerxes, waar hij in 1964 afscheid nam.

    De KNVB was niet te spreken over de keuze van Wilkes voor profvoetbal. De aanvaller werd door de bond jarenlang uitgesloten voor de nationale ploeg. Pas in 1956, toen in Nederland ook betaald voetbal was ingesteld, was hij weer welkom in Oranje.

    Wilkes speelde in totaal 38 interlands, waarin hij 35 keer scoorde. Daarmee was hij tot 1998 topscorer aller tijden van Oranje. Wilkes werd onttroond door Dennis Bergkamp, die daar met 61 wedstrijden wel beduidend meer speelminuten voor nodig had.

    Bron:Niews.nl
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  14. #289

  15. #290

    Standaard

    R.I.P.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  16. #291

    Standaard

    [quote="Dennis Kuijper"]Zoveel voetbal fans op het forum en hoor niemand over deze beste man. [/qoute]

    Oud-arbiter John Blankenstein overleden

    DEN HAAG - Oud-voetbalscheidsrechter John Blankenstein is vrijdag op 57-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt.


    Blankenstein was jarenlang arbiter in het betaald voetbal. Hij was al geruime tijd ernstig ziek.

    Internationale wedstrijden

    Blankenstein floot niet alleen in de nationale competitie. Hij leidde ook vele internationale wedstrijden. Na zijn actieve loopbaan werkte de Hagenaar enkele jaren als hoofd scheidsrechterszaken bij de voetbalbond KNVB. De laatste jaren was hij voor de bond betrokken bij het zogeheten Masterplan Arbitrage.

    Al kort na zijn overlijden was er een eerbetoon. Voor de eredivisiewedstrijd Roda JC tegen ADO Den Haag werd vrijdagavond een minuut stilte gehouden.

  17. #292

    Standaard

    Gisterenavond bij Utrecht-Sparta werd er ook een minuut stilte gehouden, helaas zeer jammer dat er weer enkele eikels tussenzaten die zonodig wat moesten roepen....

    RIP
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

  18. #293

    Standaard

    Cineaste Mady Saks overleden

    AMSTERDAM (ANP) - Cineaste Mady Saks (1941) is dinsdagavond in haar woonplaats Amsterdam na een slepende ziekte overleden. Dat hebben vrienden van Saks dinsdagavond bevestigd. Saks is vooral bekend van films als Iris, Ademloos en De gulle Minnaar. Mady Saks is 64 jaar geworden.

  19. #294

    Standaard

    Acteur Glenn Ford overleden

    De Amerikaanse acteur Glenn Ford is op 90-jarige leeftijd overleden. Hij is bekend van films als Gilda en The Big Heat. Hij acteerde in meer dan 100 films. Ford speelde ook de stiefvader van superman Christopher Reeve.

    Bron: www.nos.nl.

  20. #295

    Standaard

    Ik las het net op teletekst.

    R.I.P.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #296

    Standaard

    R I P
    Send a maniac to catch a maniac...

  22. #297

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door erwin van den heuvel
    Gisterenavond bij Utrecht-Sparta werd er ook een minuut stilte gehouden, helaas zeer jammer dat er weer enkele eikels tussenzaten die zonodig wat moesten roepen....

    RIP
    Tja die zijn meestal "herhalingen" gewend :P :wink:
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  23. #298

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennoman
    Heeft de Ravet trouwens nu geen restaurant in Antwerpen-stad? Kan me herinneren dat ik daar ooit iets gegeten heb...
    Ik weet niet of HIJ een restaurant heeft, maar er is er in elk geval wel één dat naar hem genoemd is, misschien uit sympathie of zo. Het restaurant is gelegen in de Jezusstraat.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #299

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank
    Acteur Glenn Ford overleden

    De Amerikaanse acteur Glenn Ford is op 90-jarige leeftijd overleden. Hij is bekend van films als Gilda en The Big Heat. Hij acteerde in meer dan 100 films. Ford speelde ook de stiefvader van superman Christopher Reeve.

    Bron: www.nos.nl.
    Alweer iemand weg uit de Gouden Tijden van Hollywood

    R.I.P. Mr. Ford...

    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  25. #300

    Standaard

    RIP
    'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

    Uitgegeven: 4 september 2006 07:32
    Laatst gewijzigd: 4 september 2006 07:54

    SYDNEY - De wereldberoemde 'Crocodile Hunter' Steve Irwin is dood. De 44-jarige Irwin - bekend door zijn tv-programma's over dieren - stierf maandagmiddag (plaatselijke tijd) nadat hij tijdens het duiken voor de Australische noordoostkust in het hart werd gestoken door een pijlstaartrog.

    Irwin werd wereldberoemd met zijn programma Crocodile Hunter, waar hij op eigentijdse en avontuurlijke wijze contact zocht met dieren. In 1992 werd het programma voor het eerst uitgezonden via Discovery-channel.


    Twee jaar geleden baarde hij opzien toen hij grote krokodillen voerde met zijn zoontje op zijn arm. Later dit jaar werd hem verweten dat hij de rust van pinguïns en walvissen in Antarctica verstoorde door bij het filmen te dichtbij te komen. Irwin laat zijn vrouw Terri, een dochter van 8 en een zoontje van 2 achter.
    Burn down the disco
    Hang the blessed DJ
    Because the music that they constantly play
    It says nothing to me about my life

Pagina 12 van 253 EersteEerste ... 289101112131415162262112 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •